«Μη ξεχνάτε ότι ζούμε τη δικτατορία του Τύπου» (Μάνος Χατζιδάκις)

Όσα είπε ο Μάνος Χατζιδάκις στις 8 Σεπτεμβρίου 1987 για την «Αυριανή» και τον Αυριανισμό ισχύουν σε καταθλιπτικό βαθμό σήμερα. Όμως δεν είναι μόνο ο βόρβορος του «Πρώτου Θέματος» ή των μεγάλων συγκροτημάτων του τύπου, των παραδοσιακών. Είναι και ο ανώνυμος μπλόγκερ, που καραδοκεί στη γειτονική σελίδα. Με γαργαλάει με τον τίτλο του και τα tag του για να μου πετάξει κατάμουτρα τη βρώμα του. Και να περηφανευτεί στη συνέχεια για τα κλικαρίσματα που έγιναν στη σελίδα του. Και να μου πει ότι δεν φταίει εκείνος, ΕΓΩ ήμουν ο αρρωστημένα περίεργος, ΕΓΩ ήμουν ο θλιβερός μπανιστιρτζής, εκείνος απλώς ικανοποιούσε τη ΔΙΚΗ ΜΟΥ ανομολόγητη επιθυμία. Και αν έχει και αρκούντως κουλτουριάρικο μπακράουντ, θα καγχάσει και με την ανοησία μου, που δεν αντιλαμβάνομαι τη λεπτή διάκριση δημοσίευσης και αναδημοσίευσης.

Και κανένας δεν υπογραμμίζει τον καταφανέστατο ιδεολογικό ρατσισμό και τον ρατσισμό της ομορφιάς απέναντι σε έναν άνθρωπο που το μόνο του έγκλημα, όπως φαίνεται, ήταν ότι είχε μια εξωσυζυγική σχέση, ενώ δεν ήταν αριστερός, κι ότι δεν άντεξε τον εκβιασμό που του γινόταν, επειδή δεν ήταν επαγγελματίας πολιτικός. Τον χοντρό δεξιό τον λοιδορούμε, τον ξεφτιλίζουμε, τον τεμαχίζουμε και τον κρεμάμε στα περίπτερα και τις ιστοσελίδες μας, γεμίζουμε τα πήξελ της οθόνες μας με τις σάρκες του, γελάμε, καταγγέλλουμε με στόμφο την ανηθικότητά του. Τον λήσταρχο γιο του Βούτση; Μα εκεί φυσικά στεκόμαστε σιωπηλοί απέναντι στο οικογενειακό δράμα. Εκεί φυσικά σεβόμαστε τον πατέρα. Εκεί δείχνουμε τον πολιτισμό μας.

Μήπως δεν ζούμε απλώς τη δικτατορία του Τύπου.

Μήπως ζούμε κάτι χειρότερο;

Μήπως ζούμε και τη δικτατορία του ανώνυμου μπλόγκερ;

«Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει. Και η πιθανή προέκταση του αξιώματος είναι να συνηθίσουμε τη φρίκη και να μας τρομάζει η ομορφιά«

Μάνος Χατζιδάκις

 

(Τις επόμενες μέρες θα θυμίσω και τι προηγήθηκε και τι ακολούθησε της δήλωσης του Μάνου Χατζιδάι που προτάσσω. Έτσι για να σπάσουν μερικοί μεταπολιτευτικοί μύθοι).

7 thoughts on “«Μη ξεχνάτε ότι ζούμε τη δικτατορία του Τύπου» (Μάνος Χατζιδάκις)

  1. nomansland 16/01/2008 στο 2:21 πμ Reply

    …αλήθεια είναι όλα αυτά αλλά εμένα ένα πράγμα μου κάνει εντύπωση, γιατί πρέπει να ασχολείσαι με τους καραγκιόζηδες; Όσο χτυπάς κάτι φουντώνει…νομίζω ότι είναι γνωστό αυτό. Α δι α φό ρη σε…γνώμη μου, και με όλο το σεβασμό το γράφω αυτό.

    Είναι καμμιά φορά πιο δημιουργικό να παθιαζόμαστε με πράγματα που μας κάνουν καλό…

    Καλησπέρα.

  2. nomansland 16/01/2008 στο 2:23 πμ Reply

    Επίσης θα κάνω καθιστική διαμαρτυρία στο blog σου ενεντίον της wordpress διότι επιμένει να μην εμφανίζει το ωραίο μου εικονάκι…!

  3. fvasileiou 16/01/2008 στο 9:11 πμ Reply

    @nomansland
    1. Τα έχω πάρει με όλους αυτούς.
    2. Κι έχεις και ωραίο εικονίδιο…

  4. SOFIA 16/01/2008 στο 1:53 μμ Reply

    Για σου Φώτη με τα ωραία σου! Ζαχόπουλο αυτοί; Χατζιδάκι εμείς… και γουστάρουμε πολύ!!!
    Θα κάνω κι εγώ καθιστική διαμαρτυρία, όπως η nomansland! Που είναι η κουκουβάγια μου;

  5. vayiap 16/01/2008 στο 2:53 μμ Reply

    Αυτό που συμβαίνει με το θέμα Ζαχόπουλος έχει ξεπεράσει προ πολλού το επίπεδο της ενημέρωσης.
    Χωρίς να παίρνω την πλευρά κάποιου είδα χθες ειδήσεις και άκουγα τον Μάκη που κατέκρινε τον Θέμο για το γνωστό δημοσίευμα και τις φωτογραφίες, δεν είναι υποκρισία όταν εκείνος εμφανίζει στην εκπομπή του ολόκληρα βίντεο επώνυμων να συνουσιάζονται;
    Επίσης να πω ότι αν το dvd είχε να κάνει με δολοφονίες αίματα και πτώματα θα υπήρχε η ίδια αντίδραση στην δημοσίευσή τους ή πλέον η ωμή βία είναι αποδεκτή ενώ το σεξ σοκάρει.
    Μπορώ να συνεχίσω για πολύ αλλά φτάνει για ένα σχόλιο.
    Μόνο στο τέλος να πω ότι πολλοί ξεχνούν τις εξωσυζυγικές σχέσεις πολλοί σημαντικότερων πολιτικών προσώπων και τώρα πάνε να βγάλουν αυτόν εδώ τον μεγάλο αμαρτωλό. Ας κοιταχτούν όλοι πρώτα καλά πριν αρχίσουν να πετάνε πάλι τα βέλη τους. Ξέρουμε πολύ καλά ότι όλα αυτά είναι επιφανειακά και πίσω τους κρύβεται πολύ βρώμα.

    Όσο για τους bloggers που βρήκαν ευκαιρία να ανεβάσουν τα views τους δεν υπάρχει τίποτα να πούμε. Απλά να έχουμε κριτική σκέψη όταν διαβάζουμε όλα όσα γράφονται και να μην δίνουμε βάση σε όσους περιέγραψες παραπάνω.

  6. μούργος 16/01/2008 στο 3:50 μμ Reply

    “Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει. Και η πιθανή προέκταση του αξιώματος είναι να συνηθίσουμε τη φρίκη και να μας τρομάζει η ομορφιά“

    Μάνος Χατζιδάκις

    Φωτη, τα ειπε ολα ο Χατζιδακις με αυτο.
    κομματι της κοινωνιας ειναι και τα μπλογκ-αρα καθρεφτης-
    ασε που οι περισσοτεροι ειναι δημοσιογραφοι!
    σαν να ψαχνεις ψυλλους στα αχυρα ειναι.
    και τοτε με το χατζιδακι , μη νομισεις οτι εγινε χαμος.
    μοναχικη φωνη ηταν παντα.

  7. fvasileiou 16/01/2008 στο 6:22 μμ Reply

    Παιδιά, πιστεύω ότι οφείλουμε και να νοιαζόμαστε και να αντιδρούμε. Να μην νομίζουν ότι τα προσπερνάμε στο χαλαρό όλα. Να μην νομίζουν ότι είμαστε αλληλέγγυοι. Να μην μας συνυπολογίσουν στην τελική σούμα. Και να σου πω την αλήθεια μούργε, όλη αυτή η παπαριά περί «κοινότητας των μπλόγκερ» ή, χειρότερα ακόμα, περί «κινήματος των μπλόγκερ» μου γυρίζει τα άντερα. Είμαι μόνος μου. Άντε με δυο-τρεις φίλους το πολύ-πολύ.

    Σοφία, είναι πρόβλημα του μπλογκ μου ή της wordpress; Ούτε στο δικό σου λημέρι φαίνεται η αφεντομουτσουνάρα μου, αν θυμάμαι καλά…

Σχολιάστε

