Λουκιανός Κηλαηδόνης: ΤΑ ΦΑΝΤΑΡΙΣΤΙΚΑ

Το πρώτο τετράστιχο το έγραψα στο Κέντρο, στο Μεσολόγγι, στο πρώτο μου σκοπέτο. Ήταν νύχτα κι έβρεχε. Ζοφερές ώρες. Ακίνητος χρόνος. Το δωματιάκι της σκοπιάς ήταν γεμάτο γκραφίτι -τα περισσότερα έμμετρα τετράστιχα. Τα διάβασα, τα ξαναδιάβασα και στο τέλος σκάλισα κι εγώ ένα δικό μου -ένα πολύ-πολύ πρόστυχο στιχάκι για μια πρώην κοπελιά μου.

Στο Λαγό όμως μεγαλούργησα. Εκεί, ανάμεσα στην Ορεστιάδα και το Διδυμότειχο, όπου υπηρετούσα στο 516 Μ/Κ Τ.Π.

Στη Γκάτζα με πετάξανε
γαμώ το κέρατό μου
απ’ τη μαυρίλα κόντεψε
να στρίψει το μυαλό μου.

Και άλλα πολλά.

Ανάλογα φτιάχνανε και άλλοι συνάδελφοι, αλλά αυτά που έχουν την μεγαλύτερη πλάκα είναι όσα αναφέρονται σε συγκεκριμένα πρόσωπα και βρίθουν υπονοουμένων.

ta-fan-ex.jpg

Τέτοια  τετράστιχα μάζεψε κι ο Λουκιανός και τους έβαλε μουσική και κάλεσε τους πάντες για να τα τραγουδήσουν: Σαββόπουλος, Νταλάρας, Μητσιάς, Γιοκαρίνης, Δεληβοριάς, Πάριος, Μαργαρίτης κ.α. -η Πόλυ Πάνου είναι η μοναδική γυναίκα της παρέας.Παρόλα τα «πρωτοκλασάτα» ονόματα, ο δίσκος δεν διεκδικεί ούτε δάφνες πρωτοτυπίας, ούτε καν να ακουστεί από τα ραδιόφωνα και να κάνει σουξέ. Ανακαλεί αναμνήσεις -κατά κανόνα δυσάρεστες- τις μαλακώνει, τις γλυκαίνει, τις κάνει να μοιάζουν αστείες. Σ’ αυτό συμβάλλουν και τα ίδια τα λόγια των ανώνυμων στιχουργών με την μετεφηβική αφέλεια και την σποραδική βωμολοχία τους. Οι μουσικές του Κηλαηδόνη παραπέμπουν σε μακριάν πρότυπα και τα σατιρίζουν -όπως άλλωστε και τα στιχάκια. Αυτό το νόημα έχει και η παρέλαση όλων αυτών των γνωστών τραγουδιστών: Ο καθένας τους τραγουδάει κάτι που παραπέμπει στο είδος στο οποίο διακρίθηκε, αυτοσαρκάζοντας έτσι την περσόνα του.

Έχουμε λοιπόν ένα δίσκο εντελώς απενοχοποιημένο, που απευθύνεται εκ των πραγμάτων σε λίγους, χαλαρούς και διαθέσιμους, για να τους κάνει να χαμογελάσουν. Με τα παλιά τους χάλια.

Μόνο ένα υστερόγραφό:

Αυτός ο γλυκερός Πάριος έχει γίνει πλέον εντελώς ανυπόφορος. Προσπερνάω πάντα την (μονόλεπτη) συμμετοχή του για να μην πάθω διαβήτη.

 

fantaros_kilaidonis.jpg
15 thoughts on “Λουκιανός Κηλαηδόνης: ΤΑ ΦΑΝΤΑΡΙΣΤΙΚΑ

  1. Ντροπαλός 27/01/2008 στο 6:37 μμ Reply

    Καλησπέρα,
    Στείλατε κάποιο σχ’ολιο σε δημοσίευσή μου, τό ανέβασα, αναρτήθηκε και μετά από ώρες ξαναστείλατε το ίδιο σχόλιο, το οποίο δεν το ανέβασα, αφού ήδη υπήρχε και τώρα έχει εξαφανισθεί και το πρώτο σας σχόλιο.
    Ενίοτε η τεχνολογία μάς κάνει πλάκα!

  2. fvasileiou 27/01/2008 στο 7:10 μμ Reply

    Η… εντροπία του σχολίου 🙂

  3. nomansland 28/01/2008 στο 12:27 πμ Reply

    καλέ πάλι τα βάζεις με το Φοιβάκο μου; όσο για τον αηδιαστικό Πάριο…μπλιάχ και πάλι μπλιάχ….το δισκάκι δεν το έχω ακούσει αλλά δε θα μου πει και πολλά καθότι φαντάπος δεν πήγα….

    καλησπέρες!!!

  4. fvasileiou 28/01/2008 στο 12:38 πμ Reply

    @nomansland
    Αν είναι κάθε φορά που θα τα βάζω με τον ΦΔ να εμφανίζεσαι, να το κάνω πιο συχνά. Μπορώ!

  5. nomansland 28/01/2008 στο 1:08 πμ Reply

    ψιτ; τι κάνεις;

    εγώ είχα γράψει σε όλα τα ποστ σχόλιο…..εσύ δε με είδες μάλλον…

    δε μου αρέσουν οι εξαφανήσεις…

    ούτε εμένα…τις σιχαίνομαι…

    …εσύ ευτυχώς είσαι πιο συνεπής…

    🙂

  6. fvasileiou 28/01/2008 στο 10:20 πμ Reply

    @nomansland
    Είμαι πιο συνεπής, γιατί είμαι μπλόγκερ εξ αποφάσεως και ουχί ιδιοσυγκρασίας…

  7. SOFIA 28/01/2008 στο 10:43 πμ Reply

    Καλημέρα Φώτη, απλά θα συμφωνήσω για τον Πάριο!

  8. fvasileiou 28/01/2008 στο 11:02 πμ Reply

    @SOFIA
    Καλημέρα. Διαφωνείς όμως για τον Φοίβο; Με… πληγώνεις 🙂

    Πέρασες καλά το Σαββατοκύριακο;

  9. SOFIA 28/01/2008 στο 11:51 πμ Reply

    Για τον Φοίβο ούτε διαφωνώ, ούτε συμφωνώ… κάπου ανάμεσα είμαι!
    Πέρασα υπέροχα, πέρνα μια βόλτα από μένα για να διαβάσεις!

  10. d1af 28/01/2008 στο 5:34 μμ Reply

    Υποθέτω δεν είναι του γούστου μου αυτή η μουσική αλλα δεν μπορώ να μην σχολιάσω το ωραίο εξώφυλλο!
    Μαρέσει, είναι σύγχρονο με ένα άρωμα vintage 😛

  11. fvasileiou 28/01/2008 στο 6:22 μμ Reply

    @d1af
    Ξέρεις στην περίπτωση αυτή δεν έχει σημασία η μουσική. Ουσιαστικά δεν υπάρχει μουσική. Είναι η πλάκα που κάνει μια ομάδα ανθρώπων σε σχέση με κάτι που ζήσανε στο παρελθόν. Αλλά, ναι, το εξώφυλλο είναι πολύ ωραίο.

    @SOFIA
    Έρχομαιιιι…
    (Πέρασα και το πρωί, αλλά δεν είχες προλάβει να γράψεις τα νέα σου)

  12. Princess Elen 28/01/2008 στο 11:43 μμ Reply

    Καλησπέρα 🙂

    Πέρασα να σου πω καλή βδομάδα 🙂

    ^^

  13. stalagmatia 29/01/2008 στο 9:20 πμ Reply

    Έτυχε να ακούσω κάποια προχθές. Εμένα δε με ενθουσιάσαν, στον καλό μου όμως άρεσαν.
    Καλή σου μέρα

  14. fvasileiou 30/01/2008 στο 4:12 πμ Reply

    @Princess Elen
    Καλησπέρα και καλή βδομάδα…
    Καλά κάνεις και περνάς. Να βρισκόμαστε, να τα λέμε

    @stalagmatia
    Το καταλαβαίνω. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να συμβαίνει αυτό.

  15. Γιωτόμπαλο 16/05/2008 στο 1:11 μμ Reply

    516 σου έρχομαι…………..

Σχολιάστε

