Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος

Υπάρχει πολλή μικροψυχία στα μπλογκ.

Καλλίτερα: Υπάρχει πολλή μικροψυχία στην Ελληνική κοινωνία και η ανωνυμία του μπλογκ την αφήνει να εκφραστεί ελεύθερα. Μια βόλτα στα μπλογκ θα πείσει και τους πιο δύσπιστους. Ζοφερή πραγματικότητα. Άνθρωποι που περιμένουν το βιολογικό τέλος του αντιπάλου τους για να δηλώσουν δικαιωμένοι και νικητές. Ακόμα και για να τον βρίσουν ή να τον λοιδορήσουν.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Κατά την άποψή μου δύο είναι οι μεγάλες προσφορές του μακαριστού Χριστοδούλου στην Εκκλησία και τον Ελληνισμό:

1. Γεφύρωσε το χάσμα με την Καθολική Εκκλησία και κατ’ επέκταση με την Δύση. Οι αγράμματοι αριστεροί διανοουμενίζοντες του καταλογίζουν αντιευρωπαϊσμό. Ο Χριστόδουλος αγωνίστηκε για την σύγκλιση. Μόνο που δεν ήθελε τον Έλληνα παθητικό δέκτη των επιτευγμάτων του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά τον ήθελε να συμμετέχει ισότιμα, να προσφέρει καινοτόμες ιδέες. Εργάστηκε με συνέπεια για να αμβλυνθούν οι ιστορικές και ψυχολογικές διαφορές που έχει ο Ορθόδοξος κόσμος με τον Δυτικό. Να μείνουν μόνο οι δογματικές, ώστε να μπορούμε να συζητάμε χωρίς καχυποψία και να συνεργαζόμαστε όπου είναι αναγκαίο. Η επίσκεψη του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄ υπήρξε κορυφαίο γεγονός. Όπως κορυφαίο γεγονός ήταν και η επίσκεψη του Χριστόδουλου στη Μόσχα. Διπλό άνοιγμα, μακριά από τις καχυποψίες του παρελθόντος.

2. Η αντιμετώπιση της ασθένειάς του. Για πρώτη φορά δημόσιος άνδρας με παρρησία ενημέρωσε την κοινή γνώμη με ακρίβεια και λεπτομέρειες για την κατάσταση της υγείας του. Κι έδωσε τον αγώνα με αισιοδοξία και καρτερικότητα μέχρι τέλους εμπνέοντας χιλιάδες συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα οι ίδιοι ή οι συγγενείς τους.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Φυσικά και έκανε και λάθη. Φυσικά πολλές από τις αποφάσεις και τις ενέργειές του χωράνε συζήτηση ή δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές. Έφερε όμως την εκκλησία στο κέντρο της κοινωνικής πραγματικότητας. Έδειξε ότι δεν είναι κάτι ξένο, απόμακρο, κατάλοιπο του παρελθόντος, αλλά κάτι που μας αφορά όλους μας είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε με τα κηρύγματά της. Μιλούσε και δρούσε με πρωτοφανή αμεσότητα που άγγιζε τον μέσο πολίτη. Γι’ αυτό και θορύβησε τόσο τους κωλοαριστερούς σαλτιμπάγκους. Από την πρώτη στιγμή. Από το ενθρονιστήριο λόγο του που είπε το ιστορικό «Ελάτε όπως είστε». Ο γκεμπελίσκος τότε γραμματέας του τότε κυβερνώντος κόμματος έστελνε αποσπάσματα στον Βόλο να ψάξουν για βρωμιές. Δεν βρήκαν τίποτα και κατέφυγαν πάλι στην γνωστή μέθοδο της φωτογραφίας. Την είχε άλλωστε χρησιμοποιήσει με επιτυχία το 1985, όταν η φωτογραφία από τον προαυλισμό του καταδικασθέντος σε θάνατο Κώστα Μητσοτάκη βαφτίστηκε βόλτα γερμανόφιλου με τους συνεργάτες του. Στη Γαλλία ο Ζισκάρ Ντ’Εστέν έγραφε βιβλίο και έδινε διαλέξεις εναντίον της ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε., αλλά εδώ καθένας που τολμούσε να ψελλίσει τον προβληματισμό του μαυρίζονταν ως Ελληναράς και χουντικός, και του πετάγανε στα μούτρα τη γνωστή φωτογραφία.

Η Αριστερά δεν συζητά. Η Αριστερά δαιμονοποιεί. Δεν μπαίνει στον κόπο να επιχειρηματολογήσει. Η Αριστερά σπιλώνει.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Δεν έχει σημασία αν είμαι πιστός ή άπιστος. Δεν έχει σημασία αν συμφωνώ ή αν διαφωνώ με πράξεις ή γεγονότα που πλέον ανήκουν στην ιστορία. Μπορώ να διαπιστώσω την μικρή ή μεγάλη σημασία ενός ανθρώπου από το αν άφησε το χνάρι του στον χώρο που διακόνησε. Η Εκκλησία δεν είναι ίδια μετά τον Χριστόδουλο.

Αιωνία του η μνήμη.

Advertisements

15 thoughts on “Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος

  1. nomansland 29/01/2008 στο 11:27 μμ Reply

    Φώτη ξεχνάς μου φαίνεται…ξεχνάς…για μένα ο νεκρός δεν δεδικαίωται, δικαιωνόμαστε ή όχι όλοι μας όσο βρισκόμαστε εν ζωή, άμα φύγουμε…

    ….ξεχνάς ότι στα 50 του και έχων σώας τας φρένας ο «παναγιότατος» μακαριστός όταν ρωτήθηκε για τη στάση του την περίοδο της 7ετίας είπε: «δεν είχα καταλάβει τι γίνεται γιατί ήμουν φοιτητής και διάβαζα, δεν είχα χρόνο για τέτοια», τότε δεν κινδύνευε η χώρα κι ο ελληνισμός ε; Ή μήπως εννοούσε ακριβώς αυτό…ότι τότε δεν κινδύνευε;

    …όταν λοιπόν, αρχιεπίσκοπος αργότερα, άρχισε να τον απασχολεί και πήρε τα λάβαρα της επανάστασης…»τι λαϊκισμός, θέε μου…», οργάνωνσε συγκεντρώσεις και μάζευε υπογραφές…και μιλούσε για αλησμόνητες πατρίδες κι όχι για χαμένες πατρίδες…ήταν καλά ε; Όλα αυτά διακαιούται να τα κάνει ένας πνευματικός ηγέτης του ποιμνίου…δε λέω…όμως μόλις βγήκε η Ν.Δ. γιατί κόπασαν όλα; γιατί σταμάτησαν; Απεκαταστάθη η τάξη λύθηκε κανένα ζήτημα ή τι;…

    Από την άλλη γιατί τα είχε τόσο καλά με όλα τα φασιστοειδή της χώρας (βλέπε Καρατζαφέρη, Ψωμιάδη και λοιπούς συγγενείς); Έχει δικαίωμα ένας πνευματικός ηγέτης να δηλώνει με τις πράξεις του τόσο ανοιχτά την πολιτική του κλίση;

    Ξεχνάς επίσης, όσον αφορά αυτό που λες ότι αντιμετώπισε την ασθένειά του με σθένος και περισσή δύναμη…πόσες εκατοντάδες κόσμου, έχουν την ίδια πάθηση, αλλά δεν έχουν κανένα προεδρικό αεροπλάνο να καβαλήσουν να πάνε στην άλλη άκρη του τόπου να βάλουν καινούργιο συκώτι και μάλιστα να βρεθεί μόσχευμα για όλους αυτούς τόσο νωρίς…ξεχνάς ότι πεθαίνουν αβοήθητοι στα ράντζα των νοσοκομείων ή στην καλύτερη περίπτωση σπίτι τους αβοήθητοι; Ξεχνάς ότι όλοι αυτοί την περνούν με το γιατρουδάκι εφημερείας κι όχι με τον Ανδρέα Τζάκη; Να μιλήσουμε για το σθένος και τη δύναμη αυτών των ανθρώπων ναι…

    …από την άλλη το ότι έκανε κάποια καλά ως μητροπολίτης, και ναι έκανε, το ότι έφερε την εκκλησία πιο κοντά στο λαό να συμφωνήσω ναι το έκανε…αλλά αυτό δεν έπρεπε να κάνει ο κάθε παππάς σήμερα, ο κάθε ένας από τους βολεμένους αυτούς γελοίους τύπους που σκοτώνωνται γαι το ποιός θα πιάσει το καλό πόστο στο νεκροταφείο γιατί εκεί έχει «κονόμα» χοντρή; Που οι γελοίοι τους φωνάζεις να κοινωνήσουν τον άνθρωπό σου που πεθαίνει στο κρεβάτι του πόνου και απλώνουν το χέρι να πάρουν τα ευρώ; Τι έκανε λοιπόν για όλα αυτά τα λαμόγια που λημαίνονται την εκκλησία; Είδες να γίνεται καμία εσωτερική εκκαθάριση; Ή μήπως θες να μιλήσουμε για το κοινωνικό πρόσωπο της εκκλησίας; Μήπως για την αμύθητη περιουσία της; Μήπως για τα αίσχη του Αγίου όρους; Μήπως για τις εικόνες που δακρύζουν…που και με δική του ανοχή δάκρυζαν κάμποσες; Με το «σας πάω» και με το «ελάτε όπως είστε» δε λύνονται τα μείζωνα ζητήματα της καλοστημένης επιχείρησης που λέγεται εκκλησία και ο Χριστόδουλος δεν έκανε τίποτε για τίποτε από αυτά….απλώς ήταν πρεστιζάτος ηγέτης….κι όλα τα έκανε για το προσωπικό του πρεστίζ…Ωραία….θα έχει και μια αποστολή παπάδων που θα στείλει ο Βενεέδικτος να τον ψάλλουν και τον Πατριάρχη (κατά παραγγελία του) να ηγηθεί της τελετής της εξωδείου ακολουθίας…

    ….αιωνία του η μνήμη λοιπόν…

    *Κι αν νομίζεις ότι είμαι αναίσθητη κι ότι ούτε σαν άνθρωπος δεν στεναχωρήθηκα που ένας συνάνθρωπος ταλαιπωρήθηκε στο θάνατό του και πέθανε τελικά….θα σου πω μόνο αυτό…ότι στεναχωρήθηκα και κάκιωσα με τον εαυτό μου γι αυτό…κάκιωσα που δε στεναχωριέμαι κάθε μέρα για όσους φεύγουν πιο άδικα και πιο μαρτυρικά από εκείνον….γιατί θα έπρεπε δηλαδή να στεναχωρηθώ περισσότερο, επειδή το πτώμα του θα τη βλέπω για 4 ημέρες στην τηλεόραση; Άλλη μια κατασκευασμένη στεναχώρια δηλαδή; Ε, όχι…

  2. fvasileiou 30/01/2008 στο 4:37 πμ Reply

    Κοίτα, θέτεις ένα σωρό θέματα, τα οποία απαιτούν συζήτηση, την οποία μπορούμε και να την κάνουμε.
    1. Κοιτώντας το τώρα: Ναι, φαντάζει υπερβολική η αντίδραση με τα συλλαλητήρια και τις ταυτότητες. Όμως δεν φαντάζει ακόμα πιο υπερβολική και ανεξήγητη η επιμονή των τότε κυβερνώντων να περάσουν οπωσδήποτε αυτό το ζήτημα, τη στιγμή που υποχώρησαν ατάκτως σε μείζονα προβλήματα της χώρας; Με ποια λογική υποχώρησαν στο ασφαλιστικό ή στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και έφτασαν μέχρι τέλους στις ταυτότητες; Αυτό ήταν το μείζον ζήτημα; Και μάλιστα σε μια περίοδο που οι υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες αρχίζουν να καταγράφουν την θρησκεία των πολιτών τους. Σου θυμίζω επίσης ότι ο πρόεδρος Σαρκοζί επανειλημμένως αναφέρεται στα προβλήματα που προκαλεί ο χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους και έχει δηλώσει την πρόθεσή του να το αλλάξει.

    2. Η Επταετία ήταν μια γελοία υπόθεση. Οι ίδιοι οι δικτάτορες ήταν γελοία υποκείμενα. Πέρα όμως από αυτό είναι άδικο να ξεχνάμε ότι: α) η Δεξιά ήταν όχι απλώς αντίθετη αλλά εχθρική στη Χούντα β) μόνο οι δεξιές εφημερίδες ανέστειλαν την κυκλοφορία τους γ) κάποιοι άνθρωποι έφυγαν στο εξωτερικό. Για την πολιτεία τους δεν λέω τίποτα. Σε παραπέμπω στο «Χειρόγραφο Οκτ. ’68» του Σεφέρη (Δοκιμές, Γ’ τόμος) για να δεις τι είδους αγώνα έκαναν. Κάποιοι έμειναν εδώ. Εργάζονταν. Ο Χριστόδουλος ήταν γραμματέας στην Αρχιεπισκοπή. Αυτό δεν τον καθιστά ούτε ακροδεξιό, ούτε φασίστα. Αφελή ίσως.

    3. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι η πολιτική του κλίση ήταν ο Καρατζαφέρης.

    4. Κατανοώ το παράπονο κάποιων ανθρώπων: Γιατί και εκείνος να μην μπορεί να χειρουργηθεί από τον Τζάκη. Ξέρεις πού έχω πρόβλημα; Που το παράπονο αυτό δεν διεκδικεί κάτι παραπάνω για τον μη προνομιούχο, αλλά απαιτεί λιγότερα για τον έχοντα. Ε, δεν συμφωνώ με την εξίσωση προς τα κάτω.

    5. Το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας. Όσο εύκολο είναι για να προκαλέσει κανείς εντυπώσεις, τόσο περίπλοκο είναι. Ο εκάστοτε αρχιεπίσκοπος ελάχιστα μπορεί να αξιοποιήσει από αυτο που ονομάζουμε «Εκκλησιαστική Περιουσία». Για έναν απλούστατο λόγο: Γιατί δεν είναι περιουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά της καθεμιάς μητρόπολης, του καθενός μητροπολίτη. Ξεχωριστά. Περισσότερο από το μισό της περιουσίας αυτής ανήκει στην Μητρόπολη Ιωαννίνων -της πατρίδας μου. Αλήθεια, όλοι αυτοί οι προοδευτικοί δημοσιογράφοι (Mega, Ελευθεροτυπία, ΔΟΛ, κα) που επαινούν τον Θεόκλητο Ιωαννίνων για την πνευματικότητά του, γιατί δεν τον καλούν να απαντήσει για το πώς αξιοποιεί τις προσόδους αυτές;

    Δεν μου αρέσουν οι προκατασκευασμένες στεναχώριες. Μου αρέσουν όμως οι αφορμές για περίσκεψη. Οι απολογισμοί.
    Και η συζήτηση.
    Νομίζω ότι κάποιοι δεν θέλαν να ακούσουν τον Χριστόδουλο. Θέλαν να τον φιμώσουν.

  3. SOFIA 30/01/2008 στο 9:11 πμ Reply

    Δεν θα μπω στην διαδικασία να γράψω μια μακροσκελή εγγραφή, αν ήθελα θα το έκανα στο δικό μου blog. Παρ’ όλα αυτά θα συμφωνήσω Φώτη μου στο μεγαλύτερο μέρος αυτών που λες. Θέλω μόνο λίγο να σχολιάσω αυτά που γράφονται στα διάφορα blog. Δεν μπορεί ένας άνθρωπος, που θέλει να λέγεται άνθρωπος, να μιλάει έτσι για το χαμό κάποιοι… όποιος κι αν είναι αυτός, ότι κι αν έχει κάνει στο παρελθόν! Όταν συνάντησα ένα σχόλιο του στυλ «γιατί δεν ψοφάει ακόμα;», βγήκα απ’ το blog και από τότε δεν ξαναμπήκα! Δεν την αντέχω τέτοια μικροψυχία!
    Είχα δεν είχα, πάλι πολλά έγραψα! Καλημέρα Φώτη!
    ΥΓ= Έχεις πρόσκληση για παιχνιδάκι στο blog μου, σε περιμένω…

  4. xamogelo 30/01/2008 στο 9:24 πμ Reply

    Τι σίγκληση ευρώπης και δύση μου λες… πέρα του ότι επέμβαινε στην πολιτική ζωή του τόπου αυτό και μόνο μας απομακρύνει από την δύση…. όπου υπάρχει ένας διαχωρισμός κράτους εκκλησίας…
    Τώρα η θρησκεία σε οποιαδήποτε κοινωνια το μόνο που προσφέρει είναι ο ανορθολογισμός της… τπτ παραπάνω…

  5. fvasileiou 30/01/2008 στο 9:39 πμ Reply

    @SOFIA
    Καλημέρα,
    Θα ανταποκριθώ αλλά αύριο. Σήμερα είναι στριμόκωλα για μένα.

    @xamogelo
    Δεν τα ξέρεις καλά τα πράγματα.
    Εννοείται ότι στην Δύση δεν απαγορεύεται πουθενά να εκφράζει ένας θρησκευτικός ηγέτης τις πολιτικές του απόψεις. Και μην πας μακριά (πχ ΗΠΑ), πήγαινε μέχρι την Ιταλία. Ή την Ισπανία.
    Τώρα, για το τι προσφέρει η θρησκεία σε κάθε κοινωνία υπάρχουν πολλές απόψεις.

  6. Δηιάνειρα 30/01/2008 στο 2:48 μμ Reply

    ρε παιδιά,γιατί τόσο αντιπάθεια προς το άτομο αυτό; ΕΛΕΟΣ..Έκανε πολλά..Ήταν ΕΙΝΑΙ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ,μια πολύ σημαντική μορφή..

  7. ilias 31/01/2008 στο 2:35 μμ Reply

    Αυτή η αντίληψη περί φωτισμένης και προοδευτικής δύσης και θρησκόληπτης ανατολής από που προκείπτει άραγε?
    Εγώ όσες φορές βρέθηκα στο εξωτερικό δεν είδα κάτι τέτοιο.
    Ίσα ίσα που οι δυτικές κοινωνίες είναι πολύ πιο συντηρητικές από την δική μας. Εννοείται ότι και οι δυτικές εκκλησίες είναι πιο συντηρητικές και πολύ πιο κοσμικές και πολιτικά παρεμβατικές.

  8. xamogelo 31/01/2008 στο 2:44 μμ Reply

    δεν είπαμε να απαγορέψεις και στον άλλο να μιιλάει!!!!
    Όσο για την δύση… και απο που προκύπτει… σας λέει τίποτα η λέξη ταυτότητες???

  9. fvasileiou 31/01/2008 στο 3:02 μμ Reply

    @xamogelo
    Βαριέμαι.
    Για να κυβερνήσει ο Πρόντι στην Ιταλία συνεργάστηκαν Αριστεροί, Κεντρώοι ΚΑΙ το Βατικανό. Τώρα οι καρδινάλιοι δηλώνουν την υποστήριξή τους στον Μπερλουσκόνι.
    Στις ΗΠΑ οι υποψήφιοι των κομμάτων προσπαθούν να προσεταιριστούν τις ψήφους θρησκευτικών ηγετών.
    Ο Πρόεδρος Σαρκοζί έχει δηλώσει πολλές φορές και με τρόπο κατηγορηματικό ότι ο χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας, που επικρατεί τώρα στην Γαλλία, είναι ξεπερασμένος και μη λειτουργικός και έχει εκφράσει την πρόθεσή του να το αλλάξει.
    (Γενικά, εκτός από τα DVD κάποιες κυριακάτικες εκδόσεις έχουν και σελίδες με εξωτερικά θέματα.)

    Όσο για την λέξη ταυτότητες μου λέει πάρα πολλά. Εσένα;

  10. Δηιάνειρα 31/01/2008 στο 4:03 μμ Reply

    δε το καταλαβαίνω..ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει και να κάνει οτι θέλει..Αν θες υπογράφεις,αν δε θες δεν υπογράφεις..Προσωπικά,δεν ασχολήθηκα με το θέμα,αλλά δεν έχω και πρόβλημα είτε αναγράφεται η όχι..

  11. xamogelo 31/01/2008 στο 6:20 μμ Reply

    δεν μιλούσα για την ιταλία… τώρα και εσύ παραδέχεσαι ότι στην γαλλία υπάρχει διαχωρισμός εκκλησίας κράτους.(άσχετα το τι λεει οτι θέλει ο σαρκοζί)
    Γενικότερα δεν το θεωρώ και τόσο σημαντικό το θέμα απλώς θα το προτιμούσα από την τωρινή κατάσταση… Ούτοσιάλως σοβαρός διαχωρισμός… δεν μπορεί να γίνει όσο οι άνθρωποι πιστεύουν…

  12. fvasileiou 31/01/2008 στο 6:42 μμ Reply

    @xamogelo
    Φυσικά και υπάρχει διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους στην Γαλλία ή την Γερμανία. Νομίζεις όμως ότι αν κάποιος γερμανός επίσκοπος διαφωνήσει με την πολιτική που ακολουθεί η Μέρκελ σε κάποιον τομέα, θα εξεγερθεί το σύμπαν; Είναι δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να έχει άποψη και να την εκφράζει. Ανήθικο θα ήταν αν ο κάθε παπάς αναθεμάτιζε όσους από το ποίμνιό του δεν ασπάζονται τις απόψεις του. Όμως ο μακαριστός Χριστόδουλος δεν το έκανε αυτό. Αντιθέτως: Ο Σημίτης και η παρέα του φίμωνε και δυσφήμιζε όσους είχαμε διαφωνίες με την πολιτική του. Εν πολλοίς τα προβλήματα προκλήθηκαν όχι γιατί «πολιτικολογούσε» ο αρχιεπίσκοπος, αλλά γιατί είχαμε για κυβερνήτη έναν φθονερό, μνησίκακο και ανασφαλή άνθρωπο.

  13. ilias 31/01/2008 στο 7:17 μμ Reply

    Το ότι στην Γαλλία απαγορεύτηκε να φορούν οι μουσουλμάνες μαθήτριες μαντίλα είναι δείγμα προοδευτισμού?
    Το ότι στην Αγγλία απαγορεύτηκε να στολίζουν τα σπίτια τα Χριστούγεννα για να μην προκαλούν τους Μουσουλμάνους είναι δείγμα προοδευτισμού?
    Το ότι στις μεγαλύτερες εκκλησίες της Ευρώπης πληρώνεις εισιτήριο για να μπεις είναι δείγμα προοδευτικότητας?
    Το ότι στην Γερμανία στην φορολογική δήλωση υπάρχει ειδικός φόρος υπέρ της εκκλησίας είναι δείγμα προοδευτικότητας?
    Υπάρχουν πολλά ακόμα παραδείγματα.
    Ένα τελευταίο μόνο να προσθέσω: Ο Σαρκοζί εξελέγει δημοκρατικά και εκφράζει την πλειοψηφία του Γαλλικού λαού. Οι φαντασιώσεις των Ελλήνων αριστερών για την Γαλλική κοινωνία ελάχιστα προσεγγίζουν την πραγματικότητα.

  14. agorafoviagr 06/02/2008 στο 4:58 πμ Reply

    Λυπήθηκα που σε μια τέτοια δύσκολη στιγμή της ζωής του, κάποιοι βρήκαν ευκαιρία για λεκτικό λιθοβολισμό. Για όποιον άνθρωπο και αν βρισκόταν σε αυτή τη δύσκολη θέση το ίδιο θα έλεγα. Δεν είναι εύκολες οι στιγμές μιας δύσκολης ασθένειας που σε οδηγεί στο θάνατο. Και η ασθένεια, με τον πόνο που τη συνοδεύει, πολλές φορές σου δείχνει που έκανες λάθος και σου δίνει την ευκαιρία να μετανιώσεις για κάποια που έκανες. Σου δείχνει πόσο μικρός είσαι σε αυτόν τον κόσμο.
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  15. fvasileiou 06/02/2008 στο 10:55 πμ Reply

    Καλημέρα agorafovia.

    Συμφωνώ με την λογική του σχολίου σου, αλλά θα ήθελα να παρατηρήσω κάτι: Γιατί καθένας μας που λέει ένα λόγο συμπαθείας για τον μακαριστό Χριστόδουλο αμέσως απολογείται και συμπληρώνει ότι θα το έκανε και για τους άλλους τους ανθρώπους. Δεν το απευθύνω προσωπικά σε σένα – κι εγώ το κάνω. Αλλά: 1. Δεν εννοείται ότι όταν μαθαίνουμε τον θάνατο κάποιου λυπόμαστε 2. Δεν εννοείται πάλι ότι είμαστε πιο ευαίσθητοι στο χαμό ανθρώπων που έμμεσα ή άμεσα μας επηρέασαν;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: