Χείλια σκασμένα

Το 1998 με τον Γιώργο Α. κάναμε ατέλειωτες (κυριολεκτικά!) βόλτες με τα ποδήλατα γύρω από την λίμνη, συζητούσαμε για Wittgenstein και jazz, χαζεύαμε κορίτσια αραχτοί στο στέκι μας, γράφαμε κασέτες και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τραγούδια.

Ο Γιώργης είχε μια κιθάρα και από πάντα σκάρωνε μελαγχολικές μουσικές με αγγλικά λόγια – εγώ πάλι ήθελα να αναμετρηθώ με έργα και ανθρώπους που αγαπούσα (αυτό είναι και το νόημα της ενηλικίωσης άλλωστε). Έτσι ενώσαμε τις δυνάμεις μας –άλλωστε ο καιρός ήταν εντελώς ακατάλληλος για ποδηλατάδες. Γράψαμε λοιπόν μερικά, εγώ τους στίχους εκείνος τη μουσική, με όλη τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που έχουν τα παιδιά όταν παίζουν. Και ακριβώς έτσι, σαν παιδιά σοφώς ποιούντες, τα παρατήσαμε, όταν ήρθε η άνοιξη. Παρόλα αυτά κάτι μας έμεινε από εκείνη την εποχή…

.

χείλια σκασμένα

.

«Βγάλε τα ρούχα σου κι έλα ‘δω κοντά μου

γυμνή και διάφανη σαν το νερό της λίμνης

τη νύχτα να περάσει μην αφήνεις

χωρίς τη θέση σου να πάρεις στα όνειρά μου

.

κι όταν με σπαραγμό και δέος σ’ αγκαλιάσω

στο γνόφο των σπασμών μου ρίξε λάδι

φωτιά βάλε στον κόσμο και τον Άδη

από τις στάχτες τους να γεννηθώ, ν’ αλλάξω»

.

τα ρούχα της άφησε να πέσουνε σαν φύλλα

κι ήρθε κοντά μου σιωπηλή και ραγισμένη

φιλί βουβό κι εκείνη φοβισμένη

στη σάρκα και τα σκασμένα χείλια.

Tagged:

17 thoughts on “Χείλια σκασμένα

  1. tassoula 02/02/2008 στο 1:09 μμ Reply

    Αυτό δλδ είναι δικό σου;;
    Πολύ καλό!!

    ..Ούτε που θυμάμαι πόσες φορές με έχουν πιάσει στον αέρα για να μην βρέθώ μέσα στην λίμνη.Σαν παιδιά δεν φοβόμασταν τίποτα και λατρευαμε τις βουτιές!!

    Καλό μήνα!

  2. fvasileiou 02/02/2008 στο 1:38 μμ Reply

    Χαίρομαι που σου άρεσε, Τασούλα. Ευχαριστώ.

  3. blondiesthoughts 02/02/2008 στο 3:36 μμ Reply

    Πολύ καλό.Πάντα θαύμαζα ανθρώπους που μπορούν να γράφουν ποιήματα.
    Εύγε!!!!:)

  4. Δηιάνειρα 02/02/2008 στο 6:00 μμ Reply

    μου έβγαλε μια γλυκιά μελαγχολία αυτό το πόστ

  5. laxanaki 02/02/2008 στο 7:11 μμ Reply

    όχι απλά καλό… πολύ καλό το ποίημα!! Καλησπέρα!!

  6. nomansland 02/02/2008 στο 9:09 μμ Reply

    Παλιότερα είχα κι εγώ τις ίδιες ανησυχίες Φ. πως μπορούν οι άνθρωποι να εκφράζονται ακούγοντας ξένη μουσική…πως μπορούν αυτό το σ’ αγαπώ να το ακούν το ίδιο όπως το I love you…όταν κατάλαβα πόσο μια πορδή είναι η μουσική σκηνή της Ελλάδας απέναντι στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα και πόσο πίσω είμαστε σε ότι, μα ότι κάνουμε και πόσο – κακοί τις περισσότερες φορές – αντιγραφείς είμαστε των ξένων καλλιτεχνικών πεπραγμένων άλλαξα γνώμη. Στην αρχή πιέστηκα για να ακούσω πράγματα που δε μου ήταν οικεία, αργότερα βέβαια το ρεύμα με συνεπήρε…τώρα πια σπάνια αντέχω να ακούσω Ελληνική μουσική, τη βρίσκω πολύ βαρετή και προβλέψιμη…Παρόλα αυτά δεν παύουν ποτέ να με μαγνητίζουν οι ωραίοι στίχοι γιατί ο λόγος πάντα ήταν μεγάλη μου αδυναμία…Για το πόνημά σου, αρχικά θα πω ότι μου άρεσε…έχω όμως δυό παρατηρήσεις να κάνω. α) όταν γράφεις στίχους (εκτός κι αν είναι ποίηση, που θα μελοποιηθεί αργότερα) αποφεύγεις να συμπεριλάβεις δύσκολες λέξεις, όπως αυτό το «γνόφο»και β) ο λευταίος στίχος μου φαίνεται ότι χάνει το μέτρο…κατά τα άλλα το βρίσκω όμορφο και τρυφερό…

    …καλησπέρες…

  7. μούργος 02/02/2008 στο 9:09 μμ Reply

    θα συμφωνησω με τη Δηιάνειρα Φωτη.

  8. fvasileiou 02/02/2008 στο 10:08 μμ Reply

    Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τα καλά τους λόγια.

    @nomansland
    1. Είναι διαφορετικό πράγμα το ξένο τραγούδι και διαφορετικό το να γράφει κάποιος Έλληνας στίχους στα αγγλικά, όχι για εμπορικούς λόγους, που είναι τέλος πάντων κατανοητοί, αλλά γιατί δεν μπορεί να εκφραστεί στην μητρική του γλώσσα. Έχουμε να κάνουμε με έναν ιδιόμορφο αυτισμό.

    2. Συμφωνώ μαζί σου για τον γνόφο. Σκέφτηκα μάλιστα να τον κόψω και να διορθώσω και τον τελευταίο στίχο. Αλλά προτίμησα να το αφήσω όπως το έγραψα τότε.

  9. SOFIA 04/02/2008 στο 9:05 πμ Reply

    Ποτέ δεν αλλάζεις κάτι που επέζησε στην καρδιά και στο μυαλό σου τόσα πολλά χρόνια! Και μην ξεχνάς ότι ήσουν παιδί τότε και είναι ήδη «μεγάλο» όλο αυτό! Έχω κάνει ανάλογες προσπάθειες στο παρελθόν, στο γυμνάσιο αν θυμάμαι καλά! Σπάνια βγαίνουν όλα αυτά προς τα έξω, αρκούμε να τα ανασύρω κάπου κάπου και να διασκεδάζω τον εαυτό μου…
    Καλημέρα Φώτη!

  10. fvasileiou 04/02/2008 στο 12:04 μμ Reply

    Καλημέρα, Σοφία, και καλή βδομάδα.

    Αν είσαι παθιασμένος με την τελειότητα, σβήνεις και γράφεις και ξανασβήνεις και ξαναγράφεις σε μια αέναη μάχη με τον ίδιο σου τον εαυτό. Δεν έχω τέτοιες εμμονές.

    Τα δικά σου θα τα δούμε;

  11. SOFIA 04/02/2008 στο 12:17 μμ Reply

    Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (!)

    Από ότι σου είπα ήταν στην εφηβία και νομίζω θυμάσαι τι σημαίνει αυτό! Ανεκπλήρωτοι έρωτες, σάλτσες, κλάμα και γενικά μια πολύ «ότι να ‘ναι» κατάσταση! Λέω να κρατήσω την υποτιθέμενη μου σοβαρότητα… όσο μπορώ!

    Πάντως τώρα που το σκέφτομαι, θα γινόταν μεγάλα σουξέ τύπου Πέγκυ Ζήνα, Δέσποινας Βανδή… Βρε, λες να το ξανασκεφτώ και να κάνω καριέρα; Ο Φοίβος καλύτερος είναι;

  12. fvasileiou 04/02/2008 στο 1:52 μμ Reply

    🙂

    Έλα τώρα…

  13. SOFIA 04/02/2008 στο 2:13 μμ Reply

    Καλά! (Τελικά είμαι πολύ δύσκολη! Ζορίστηκες πολύ για να με πείσεις!!!) Θα ψάξω κι αν ξεθάψω κάτι καλό, θα γράψω καινούργιο post και θα σου το αφιερώσω!
    Βλέπω μια λαμπρή καριέρα να ανοίγεται μπροστά μου…

  14. fvasileiou 04/02/2008 στο 3:54 μμ Reply

    Αφού θα μου το αφιερώσεις, ελπίζω να είναι πολύ καλό. 🙂

    …έχω τελικά επιχειρήματα…

  15. Katerina 05/02/2008 στο 12:22 πμ Reply

    Ίσως θα περιμένουμε και άλλα για να σε κρίνουμε ποιητικά, μια και τα κείμενά σου μας δίνουν την ευκαιρία να σε εκτιμήσουμε!

    Καλή συνέχεια, ποιητική! 😉

  16. fvasileiou 05/02/2008 στο 1:34 πμ Reply

    @Katerina
    Κατερίνα μου, η ποίηση έχασε έναν… ευσυνείδητο εργάτη τότε, 10 χρόνια πριν.

  17. ξωτικό 18/10/2011 στο 1:11 μμ Reply

    ως μουσικός τύπος, θέλω να το ακούσω μελοποιημένο!

Σχολιάστε

