Ο Ιερώνυμος Αρχιεπίσκοπος

Δεν είμαι καθόλου χαρούμενος από την απόφαση της Ιεραρχίας. Μάλλον εκνευρισμένος είμαι. Και όχι μόνο γιατί δεν αφουγκράστηκαν τον λαό. Αλλά γιατί η επιλογή του Ιερώνυμου δείχνει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος τρόμαξε από τα ανοίγματα του μακαριστού Χριστόδουλου κι αποφάσισε να κάνει όπισθεν ολοταχώς. Αυτή η επιλογή, της οπισθοδρόμησης, εκφραζόταν κι από τους άλλους υποψηφίους για τον θρόνο -ίσως μόνο ο Δημητριάδος μας άφηνε να υποψιαστούμε ότι θα συνέχιζε το έργο του κυρού Χριστοδούλου.

Δεν τον ξέρω καλά τον νέο αρχιεπίσκοπο. Και, για να είμαι ειλικρινής, η εικόνα του, αυτή που μας δείχνουν τα κανάλια, που τόσο τον στήριξαν και τον πρόβαλαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, μου είναι συμπαθής: Λιγομίλητος, ταπεινός, κτλ. Αλλά ξέρω καλά τα «λουλούδια» που συνωστίζονται γύρω του: Ο Ζακύνθου -χρειάζεται να πω κάτι για αυτόν τον άνθρωπο;-, ο Ιωαννίνων -μου αρέσει που εμφανίζεται στις συνεντεύξεις του στην Μαρία Παπουτσάκη σαν αντίθετος στην ανάμειξη της Εκκλησίας στα πολιτικά, ενώ είναι διαβόητος, ακριβώς για τις παρεμβάσεις του, στη Μητρόπολή του. Ακόμα και ο «φωτισμένος» Ιερόθεος, δεν αναδύει παρά μούχλα, πλασαρισμένη με μπόλικα τσιτάτα από τους Πατέρες. Αυτοί είναι και οι νέοι ισχυροί άντρες στην Εκκλησία. Κι αυτό μόνο απαισιοδοξία μου φέρνει.

Δεν τον ξέρω τον νέο αρχιεπίσκοπο, αλλά ξέρω, όπως ξέρουμε κι όλοι μας, τη στάση που κράτησε στην πρόσφατη σύγκρουση με το Πατριαρχείο. Κομμένα τα αστεία: Δεν μπορεί η Ελλάδα να είναι κομμένη σε 5 ξεχωριστές εκκλησιαστικές διοικήσεις. Αυτό είναι αντίθετο με τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, είναι αντίθετο με το πνεύμα της Εκκλησίας, δεν συμβαίνει πουθενά αλλού στον ορθόδοξο -και μη- κόσμο, είναι εντελώς παράλογο, είναι ΝΤΡΟΠΗ. Ας γίνει επιτέλους και η Ελλάδα κανονική Αρχιεπισκοπή, όπως είναι η Κύπρος ή η Αλβανία. Ε ναι, δεν μπορεί οργανωτικά η Εκκλησία της Ελλάδας να είναι σε χαμηλότερο σκαλί από της Αλβανίας. Δεν χρειάζεται να στραγγαλίσουμε το Φανάρι, αλλά δεν μπορεί και η Εκκλησία της Ελλάδας, ο πιστός λαός, να ξεζουμίζεται για πάρτι του. Δεν χρειάζεται ο νέος αρχιεπίσκοπος να είναι εχθρικός προς τον Πατριάρχη, αλλά πρέπει να υπερασπίζεται τα συμφέροντα του ποιμνίου του. Όχι τα συμφέροντα των 20 δεσποτάδων για τους 800 πιστούς της Κωνσταντινούπολης.

Χρόνια τώρα τα κανάλια μας πιπιλίζουν τα μυαλά για την αδικία που έγινε εις βάρος του Ιερώνυμου κατά την προηγούμενη εκλογή: Συκοφαντήθηκε άδικα και για αυτό δεν έγινε αρχιεπίσκοπος το 1998. Κρίμα που συκοφαντήθηκε ο άνθρωπος και κρίμα-κρίμα που ταλαιπωρήθηκε. Αλλά, ας μη γελιόμαστε: Ο Ιερώνυμος δεν εξελέγη τότε γιατί εκπροσωπούσε τη συνέχεια του τέλματος Σεραφείμ. Ακόμα χειρότερα: Ήταν ο εκλεκτός της Εκάλης -ο Σημίτης ήταν ήδη πρωθυπουργός, αλλά το «τραύμα» της τελευταίας πρωθυπουργίας του Ανδρέα με την Δήμητρα, τους αστρολόγους, τους παπάδες, τους γιατρούς, τις φίλες και τους φίλους, δεν είχε κλείσει. Γι’ αυτό δεν εξελέγη: Γιατί όλος ο λαός απαιτούσε μια νέα σελίδα. Για τον ίδιο λόγο εξελέγη σήμερα: Γιατί οι αρχιερείς φοβήθηκαν αυτή τη νέα σελίδα και βιάζονται να την κλείσουν.

Θα μπορέσουν;

Advertisements

19 thoughts on “Ο Ιερώνυμος Αρχιεπίσκοπος

  1. stinathina 07/02/2008 στο 9:54 μμ Reply

    Αγαπητέ φίλε, χαίρετε!
    Εγώ και οι πιο πολλοί άνθρωποι που γνωρίζω δε θεωρούν ότι ο κύρος Χριστόδουλος τους εξεφραζε. Το αντίθετο μάλλιστα. Όσο για το Πατριαρχείο μάλλον ξεχνάτε ότι η Ελλαδική εκκλησία είναι ένα εθνοφυλετικό κατασκεύασμα, σχησματικό επί σειρά ετών. Η εκκλήσία σε εθνική βάση; Είμαστε εθνικοί λοιπόν. Να σε τι ελπίζω να γυρίσουμε την πλάτη. Και γιατί δε μπορούμε να είμαστε οργανωτικά σε χαμηλότερο σκαλί από την Εκκλησία της Αλβανίας; Μ’αυτά ασχολούμαστε; Το πνεύμα είναι μια λεπτομέρεια ή είναι αυτονόητο λόγω προγόνων;

  2. osela 07/02/2008 στο 10:54 μμ Reply

    δεν ξέρω αν είναι ακριβώς έτσι, όπου υπάρχει εξουσία και χρήμα παίζονται πολλά και ‘μεις συνήθως βλέπουμε την κορυφή του παγόβουνου. Σε μια χώρα που η ανεξιθρησκεία υποστηρίζεται και προβλέπεται, που βγήκαν οι θρησκείες από τις ταυτότητες και που προσπαθεί να βαδίσει δυτικά, αναρωτιέμαι αν ένας θρησκευτικός ηγέτης με λόγο κοσμικό συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση ή την αντίθετη, αυτή της ανατολής.
    καλό βράδυ!

  3. fvasileiou 08/02/2008 στο 1:05 πμ Reply

    @stinathina
    Αγαπητέ μου, οι κανόνες της Εκκλησίας είναι σαφείς: Η διοικητική δομή της εκκλησίας πρέπει να ακολουθεί εκείνη της πολιτείας. Δεν προτείνω μια εθνοφυλετική εκκλησία, αλλά το αντίθετο: Ζητάω μια Εκκλησία η οποία θα είναι κοινή και αδιαίρετη μέσα στα πλαίσια του κάθε κράτους. Να σταματήσει και το αίσχος του greek-orthodox και του russian-orthodox. Και φυσικά, με την παρούσα δομή της, η Εκκλησία της Ελλάδας είναι ένα κατασκεύασμα. Ένα κατασκεύασμα που εξυπηρετεί συγκεκριμένους εγωισμούς. Να γίνει μια σωστή, μια κανονική Αυτοκέφαλη Εκκλησία. Αυτό το νόημα έχει και η αναφορά μου στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας. Που σωστά υπάρχει. Δεν το αναφέρω υποτιμητικά, το αναφέρω επιθετικά.
    Τώρα, ο μακαριστός Αρχιεπισκοπος φυσικά και έκανε λάθη. Αλλά αυτό που μετράει τώρα πια είναι το όραμά του. Και το όραμά του είχε να κάνει με μια Εκκλησία της Ελλάδας ανοιχτή τόσο στην ντόπια κοινωνία όσο και στην παγκόσμια πραγματικότητα. Εμένα αυτό μου αρέσει, άσχετα με τις κατά μέρος αποτυχίες και πτώσεις.

    Επ’ ευκαιρία σε καλωσορίζω στο χάνι μου.

  4. fvasileiou 08/02/2008 στο 1:08 πμ Reply

    @osela
    Η άποψή μου είναι ότι ο διαχωρισμός των θεμάτων που μας απασχολούν σε «κοσμικά» και «πνευματικά» είναι τεχνητός. Δεν υφίσταται. Ζητάμε από την Εκκλησία να έχει «κοινωνικό» έργο. Μα όταν μοιράζει φαγητό ή ρούχα σε ανθρώπους που δεν δύνανται, αυτό δεν είναι μια πολύ ουσιαστική κοσμική πράξη; Πέρα όμως από αυτό, και η Παπική Εκκλησία και οι άλλες ομολογίες έχουν λόγο στα πολιτικά πράγματα των χωρών που δραστηριοποιούνται. Γιατί δεν βλέπεις τι γίνεται στην Αμερική; Οι διάφορες ομολογίες έχουν ενεργό ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία.

  5. Katerina 08/02/2008 στο 1:11 πμ Reply

    Φοβάμαι πως ναι.. Αν σκεφθείς ότι όλοι οι μηχανισμοί του Πατριαρχείου έχουν κινητοποιηθεί..
    Την ίδια αποκρουστική εικόνα είδα και εγώ σήμερα και σε βεβαιώνω δεν είμαι προκατειλημμένη λόγω Σπάρτης. Είδα το γνωστό Ρασπούτιν Ζακύνθου, είδα τον περίεργο αυτόν προβοκάτορα εκ Καλαμών που βιάστηκε να κάνει με θόρυβο γνωστή την παρουσία του στο πανελλήνιο και να εγγράψει υποθήκη για μελλοντικός -θυμηθείτε το- αρχιεπίσκοπος. Είδα ακόμα ένα νέο φρούτο, θυμηθείτε τον επίσης, τον Νικαίας Αλέξιο. Μόνο στο κεφάλι του Ιερώνυμου δεν σκαρφάλωσε για να τον δούμε! Ανέβηκε δε μαζί με τους άλλους υποψήφιους στο μπαλκόνι να μην είναι δα μόνος εκεί ο πρώην ανταγωνιστής του Ιγνάτιος..

    Έλεος άγιε Θηβών, εν ονόματι της παρακαταθήκης τέλος η παρακαταθήκη; Να αρχίσουμε να πιστεύουμε ότι η τελευταία φωτεινή αναλαμπή ήταν ο μακαριστός; Μας περιμένει μεσαίωνας πνευματικός;

  6. fvasileiou 08/02/2008 στο 1:17 πμ Reply

    @Katerina
    Τα μηνύματα που εξέπεμψε η πρώτη μέρα δεν είναι ενθαρρυντικά. Το αντίθετο μάλιστα. Και επιπλέον οι καιροί δεν συγχωρούν, κι αυτό κάνει τα πράγματα πιο επικίνδυνα. Ας ελπίσουμε να κάνει καλούς δεσποτάδες -αν και τα τόσα παζάρια, δεν με προϊδεάζουν θετικά…

  7. Ακέστωρ 08/02/2008 στο 1:22 πμ Reply

    Μόλις ανακάλυψα το ιστολόγιό σου και το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Θα το περιλάβω στους συνδέσμους μου για να σε παρακολουθώ.
    Θεώρησα καλή την επιλογή του Ιερωνύμου σε γενικές γραμμές, αλλά η παρουσία ορισμένων γύρω του από την πρώτη στιγμή με έριξε σε περισυλλογή. Ας μην τους αναφέρω πάλι, τους ανέφεραν οι προλαλήσαντες.
    Αυτόν τον Καλαμών δεν πρέπει να τον περιλάβει η Δικαιοσύνη: Έριξε μία στρακαστρούκα κι έφερε τα πάνω κάτω. Ή έχει δίκιο και πρέπει να προσκομίσει αποδείξεις, ή είναι ελεεινός συκοφάντης και ανάξιος κληρικός.
    Ας ελπίσουμε ότι οι όποιες ανησυχίες θα διασκεδασθούν. Ας ελπίσουμε.

  8. fvasileiou 08/02/2008 στο 1:40 πμ Reply

    @Ακέστωρ
    Καλώς μας ήρθες.
    Έχει ενδιαφέρον ότι ο Καλαμών, που προκάλεσε όλον αυτόν τον θόρυβο, είχε ενεργό ρόλο στη σημερινή εκλογή, καθώς ήταν εκείνος που μέτρησε τα κουκιά.
    Τώρα, το τι συνέβη στην περίπτωση αυτή είναι μάλλον ξεκάθαρο: Ο Ευστάθιος είναι Λάκων και είναι φυσικό οι συντοπίτες του να τον θέλουν αρχιεπίσκοπο, έτσι προσπάθησαν να πιέσουν τον μητροπολίτη τους, ο οποίος ήταν γνωστό ότι δεν υποστήριζε τον Σπάρτης. Αυτό το «αποσύρω την υποστήριξή μου» είναι από τις μεγαλύτερες μούφες που έχουν ακουστεί.
    Το ερώτημα βέβαια παραμένει: ΤΙ σόι μητροπολίτης είναι αυτός που έχει σκελετούς στην ντουλάπα του, όπως θα λέγαν και οι Αμερικάνοι, και καταφεύγει στην δικαιοσύνη για να μην δημοσιοποιηθούν.

  9. tdjm 08/02/2008 στο 1:32 μμ Reply

    Πάει καιρός που αρνούμαι να ασχοληθώ με τα εκκλησιαστικά.
    Δεν ξέρω αν ο Χριστούδουλος ήταν καλός ηγέτης, κάπου ένιωσα οικεία μαζί του όμως..
    Τώρα με τούτον τον καινούριο…ένα αίσθημα του στυλ *τα δικά μου ,δικά μυ και τα δικά σας πάλι δικά μου *η αλήθεια είναι ότι με έχει πιάσει Οσο για τις 5 διοικήσεις ,δίκιο έχεις
    …Αλλά στην Ελλάδα πάντα κάπως έτσι γίνεται…Ο διοικών ,του διοικούντος ,τον διοικούντα και πάει λέγοντας…και βέβαια μη χειρότερα..

    Αυτό με το μεσαίωνα που κάποιος είπε παραπάνω πολύ με σκιάζει…

  10. pirinotriftis 08/02/2008 στο 1:35 μμ Reply

    Γεια σας,
    τα τελευταία χρόνια ζω στο εξωτερικό (Γερμανία). Όσο ήμουν στην Ελλάδα δεν ασχολούμουν ούτε κι έδινα σημασία σ’ ότι αφορά τα εκκλησιαστικά αλλά ούτε και στις παρεμβάσεις του Χριστόδουλου και στις γραφικότητες των μαυροφορεμένων κυράδων που ανεμίζουν σταυρούς κι εκτοξεύουν απειλές κατά πάντων. Όλα αυτά δημιούργησαν μια εικόνα που καθόλου τιμητική δεν είναι για τη χώρα μας…Όλοι οι Έλληνες δεν είναι μέσα στο «μαντρί» της εκκλησίας. Ας μείνει η εκκλησία στη φροντίδα του ποιμνίου της κι ας κρατηθεί μακριά από τα εγκόσμια (διοίκηση κράτους, εξωτερική πολιτική, εκπαίδευση κ.τ.λ.)
    Η θρησκεία δημιουργήθηκε για να απαλύνει το φόβο του θανάτου και χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται ως εργαλείο για την επίτευξη συγκεκριμένων σκοπών.
    Το παραδικαστικό με την μορφή παρεμβάσεων ιεραρχών υπέρ ευνοουμένων τους κατηγορουμένων δε νομίζω να τελειώσει έτσι έυκολα.
    Φτάνει ένα τηλεφώνημα κάποιου ιεράρχη ώστε τα «παιδιά της εκκλησίας» να ευνοηθούν και να προωθηθούν παρακάμπτοντας διαδικασίες που θά πρεπε να είναι αξιοκρατικές. Και το πιο φοβερό είναι πως βγαίνουν και το δηλώνουν χωρίς ντροπή: «Εγώ έχω τον τάδε μητροπολίτη θα γίνει η δουλειά μου» και το φοβερό είναι πως γίνεται…διαρρήκτες αθωώνονται, ψευτοπαλληκαράδες που επιτέθηκαν σε αστυνομικούς το ίδιο, δημόσιοι υπάλληλοι προωθούνται σε θέσεις βολεύονται σε αποσπάσεις παίρνουν τη σειρά άλλων υπαλλήλων με αντικειμενικά προσόντα μόνο και μόνο γιατί έχουν κάποιον μητροπολίτη…Και φυσικά όλοι αυτοί είναι σε ανοιχτή γραμμή με την πολιτική εξουσία και λειτουργούν πολύ καλά στο περιθώριο της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης και οποιασδήποτε αξιοκρατίας. Αυτά που λέω ίσως αμφισβητηθούν με μένος από κάποιους από σας όμως είμαι σίγουρος πως ξέρετε πως είναι αλήθεια κι ακόμα χειρότερα είστε μέρος αυτής της «σέχτας» που έχει καταλύσει κάθε έννοια δικαίου.
    Μιλάτε για την Ελλάδα λες και είναι 100% μέσα στο μαντρί σας. Η ανεξιθρησκεία για σας και το δικαίωμα του καθένα στη διαφορετική άποψη για σας είναι απλώς ενοχλητικές έννοιες. ….

  11. fvasileiou 08/02/2008 στο 1:52 μμ Reply

    @tdjm
    Την αγωνία μας εκφράζουμε όλοι όσοι αισθανόμασταν πιο άνετα με την Εκκλησία τα τελευταία 10 χρόνια.

  12. fvasileiou 08/02/2008 στο 2:00 μμ Reply

    @pirinotriftis
    Απευθύνεσαι σε β’ πρόσωπο σε κάποιους ιδιοκτήτες μαντριού -δεν ξέρω ποιοι είναι αυτοί. Και δεν μπορώ να πιστέψω ότι αναφέρεσαι σε μένα ή σε κάποιον από όσους εξέφρασαν την αγωνία τους για την επόμενη μέρα στην Εκκλησία της Ελλάδος. Σε ποια σέχτα ακριβώς αναφέρεστε; Νομίζω ότι είσαστε σε σύγχυση. Και αυτή η σύγχυση φαίνεται και από ένα άλλο σημείο του σχολίου σας: Ποιος καταπίεσε εδώ στην Ελλάδα πιστούς άλλου δόγματος ή άλλης θρησκείας; Ακόμα και η Σαϊεντολογία, που στην Γερμανία σας απαγορεύεται, εδώ λειτουργεί ελεύθερα.
    Ποιος φιμώνει ποιον; Ποιος απαγόρευσε στους κάθε λογής προοδευτικούς, όπως στη Δαμανάκη, τον Κουνελάκη και τον… Ξαρχάκο, που ουδεμία σχέση έχουν με την Εκκλησία, να διεκδικούν πχ να γίνονται οι γυναίκες ιερείς; Εκείνοι απαγορεύουν στους παπάδες, δηλαδή στον Χριστόδουλο, γιατί για τον Ζακύνθου, που εξύβριζε με τον γνωστό χυδαίο τρόπο τον Μητσοτάκη, κανένας δεν είπε τίποτα, εκείνοι απαγόρευσαν, επαναλαμβάνω, στον Χριστόδουλο να έχει άποψη και ελεύθερα να την εκφράζει.
    Και κάτι ακόμα: Δεν ξέρω πόσο τιμητική είναι η εικόνα που έχουν οι Γερμανοί για τους μαυροφορεμένους Έλληνες Ορθόδοξους. Ξέρω τι εικόνα έχω εγώ για τους Ξυρισμένους Γερμανούς που καίνε τους συμπολίτες τους Τουρκικής καταγωγής μέσα στα σπίτια τους.

    Το να έχουμε μέτρο των πραγμάτων δεν είναι κακό.

  13. Cacofonix 08/02/2008 στο 4:00 μμ Reply

    Συγχαρητήρια για τις απόψεις σας! Έχετε μπει στα αγαπημένα μου.

  14. stratos 08/02/2008 στο 4:03 μμ Reply

    Ελπίζω οι αγωνίες τις εκκλησίας να περιοριστούν στους πιστούς της. Οι μη πιστοί δεν την αφορούν, όπως και δεν πρέπει να την αφορούν οι αποφάσεις και οι πράξεις του Κράτος. Ας περιοριστεί στα του οίκου της.

    Το ελπίζω με τον νέο της Αρχιεπίσκοπο.
    Ο προηγούμενος ήταν πολύ καλός για βουλευτής, βρισκόταν δηλαδή σε λάθος θέση.

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.

  15. fvasileiou 08/02/2008 στο 5:09 μμ Reply

    @Cocofonix
    Καλώς σε βρήκα. Και σε ευχαριστώ πολύ.

    @Stratos
    Καταντάει κουραστικό, αλλά θα αναρωτηθώ για μια ακόμα φορά: Πότε προσπάθησε η Εκκλησία να επιβάλει κάτι σε κάποιον εκτός του ποιμνίου της; Ή καλλίτερα: Πότε προσπάθησε να επιβάλει κάτι σε κάποιον, ακόμα κι αν ανήκε στο ποίμνιό της; Η άποψη που μπορεί να είχε ο Αρχιεπίσκοπος ή η Ιεραρχία ποτέ δεν θεωρήθηκαν δεσμευτικές για τους πιστούς. Ποτέ η αντίθετη άποψη δεν καταδικάστηκε ως αμαρτωλή.

  16. SOFIA 08/02/2008 στο 6:41 μμ Reply

    Δύσκολη περίοδος για την εκκλησία μας! Κι όταν λέω εκκλησία, δεν εννοώ όλους αυτούς που κορδώνονται στα κανάλια και πολεμάνε για έναν τίτλο, που κανονικά δεν θα ενδιέφερε έναν ιεράρχη! Παρ’ όλα αυτά, είμαστε εδώ και θα δούμε που θα μας βγάλει όλο αυτό…
    Καλό Σαββατοκύριακο Φώτη!

  17. fvasileiou 08/02/2008 στο 7:22 μμ Reply

    Σοφία, το είπες καλά: έχουμε πολλά να δούμε.

    Καλή ξεκούραση.

  18. nomansland 09/02/2008 στο 12:09 πμ Reply

    Εγώ μια καλησπέρα θα την πω, όσο για τα εκκλησιαστικά, εσείς οι πιστοί βγάλτε τα πέρα μόνοι σας…αρνούμαι να συμμετέχω….

    …καλησπέρες…

  19. Μάρκος 29/03/2008 στο 12:35 πμ Reply

    Προσυπογράφω κάθε νι και σίγμα σου.

    Άψογος!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: