Blogoπαίχνιδο: Το κοντινότερο βιβλίο

Ο Ίνδικτος με προσκάλεσε να συμμετάσχω σε ένα πολύ ενδιαφέρον blogοπαίχνιδο σχετικό με βιβλία. Οι κανόνες είναι οι εξής:

1. Πιάσε το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά σε σένα.
2. Άνοιξε το βιβλίο στη σελίδα 123 (αν το βιβλίο διαθέτει λιγότερες από 123 σελίδες, άφησέ το και πήγαινε στο επόμενο κοντινότερο).
3. Βρες την πέμπτη περίοδο (=από τελεία σε τελεία, αν θυμάσαι) της σελίδας.
4. Ανάρτησε τις επόμενες τρεις περιόδους (δηλ. την έκτη, την έβδομη και την όγδοη).
5. Ζήτα από πέντε ανθρώπους να κάνουν το ίδιο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι ζητάει το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά στον παίχτη – όχι εκείνο που διαβάζει. Σχεδόν μοιραία στο γραφείο μου έχω βιβλία σχετικά με την δουλειά μου. Τις τελευταίες μέρες στα αριστερά του πληκτρολογίου μου βρίσκεται ο Β΄ τόμος του βιβλίου του Herbert Hunger ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. Η λόγια κοσμική γραμματεία των Βυζαντινών, που κυκλοφορεί από το ΜΙΕΤ σε μετάφραση Ταξιάρχη Κόλια, Κατερίνας Συνέλλη, Γ. Χ. Μακρή, Ιωάννη Βάσση. Πρόκειται για ένα από τα θεμελιώδη έργα για τα Βυζαντινά. Όταν ξεκινάμε κάτι καινούργιο πάντα, πάντα ρίχνουμε μια ματιά στον Hunger. Ο συγκεκριμένος τόμος ασχολείται αποκλειστικά με την Ιστοριογραφία. Υπάρχουν άλλοι δύο, που καταπιάνονται με όλο σχεδόν το φάσμα της Βυζαντινής συγγραφικής παραγωγής, ακόμα και με τα ιατρικά και τα πολεμικά εγχειρίδια, την γεωγραφία, τα μαθηματικά ή την μουσική.

hunger.jpg

Πάμε στη σελίδα 123 τώρα: Αναφέρεται στον Ιωάννη Μαλάλα, έναν από τους σημαντικότερους χρονογράφους της Πρώιμης περιόδου -ή της Ύστερης Αρχαιότητας, για να χρησιμοποιήσω τον πιο σύγχρονο όρο.

Έκτη αράδα κ.ε.:

Ο Μαλάλας όμως χρησιμοποιήθηκε πολύ νωρίς από άλλους χρονογράφους, όπως από τον Ιωάννη Εφέσου στην Εκκλησιαστική Ιστορία του (γραμμένη στα συριακά πριν από το 581), λίγα χρόνια αργότερα (πριν το 594) από τον ιστορικό της εκκλησίας Ευάργιο, ο οποίος αναφέρει τον Μαλάλα ως Ιωάννη Ρήτορα, στις αρχές του 7ου αιώνα από τον Ιωάννη Αντιοχέα, και κυρίως από το Πασχάλιο Χρονικό, ο συγγραφέας του οποίου σε πολλά σημεία αντέγραψε σελίδες ολόκληρες από τον Μαλάλα. Από τη μέση βυζαντινή εποχή μπορούμε να αναφέρουμε τον Θεοφάνη, τον Γεώργιο Μοναχό, τον Λέοντα Γραμματικό, τον Σκυλίτζη-Κεδρηνό, τον Τζέτζη και τέλος τον Ζωναρά και την Σύνοψιν Σάθα. Ακόμη και ο Ιωάννης Δαμασκηνός γνώριζε τον Μαλάλα, και λήμματα απ’  αυτόν βρίσκονται στη Σούδα και τον Κωνσταντίνο Πορφυρογέννητο.

Αυτά από τον Hunger, το κοντινότερό μου (σε απόσταση φυσικά) βιβλίο τούτη την εποχή.

Καλώ τη Σοφία, τη nomansland, την Ξανθιά, το Αστροπελέκι, και τον Αλέξανδρο-Ακέστορα να παίξουν.

17 thoughts on “Blogoπαίχνιδο: Το κοντινότερο βιβλίο

  1. Eva 20/02/2008 στο 8:53 μμ Reply

    Γεια σου Φώτη!!! Εμένα δε με κάλεσες, αλλά συμμετέχω ούτως ή άλλως!
    Κοντά μου είχα μόνο ένα ράφι βιβλιοθήκης, και τυχαία έκλεισα τα μάτια και διάλεξα (ω! του θαύματος) ένα βιβλίο εκλαϊκευμένης επιστήμης, με τίτλο «Πορτρέτα των Χημικών Στοιχείων», του Αναστάσιου Βάρβογλη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

    Πάμε τώρα σελίδα 123, και στην έκτη πια αράδα διαβάζουμε, στο καφάλαιο για τον άνθρακα:
    «Σε αντίθεση με τη θερμική αγωγιμότητα, η ηλεκτρική αγωγιμότητα του διαμαντιού είναι τόσο μικρή, ώστε πρακτικά να θεωρείται μονωτής. Αυτή η ιδιότητα το καθιστά κατάλληλ, εφόσον περιέχει προσμίξεις βορίου, για την κατασκευή τρανζίστορ, τα οποία αντέχουν σε ηλεκτρικά πεδία μεγάλης έντασης.
    Σύμφωνα με μια πρόσφατη θεωρία, τα διαμάντια έχουν εξωγήινη προέλευση!»

    (εξωγήινη=εξω-γήινη, δεν μας τα έφεραν UFO, απλά μας την έπεσαν πολλοί μετεωρήτες κάποια στιγμή, παλιάαααα, παλιά)

    Χα, όπως φαίνεται είναι οντως μοιραίο να πέφτουμε πάνω σε βιβλία σχετικά ,με τα επαγγέλματά μας…
    Μπορώ να ξαναπααίξω?

  2. fvasileiou 20/02/2008 στο 9:04 μμ Reply

    @Eva
    Ε, δεν σε κάλεσα, αλλά το ξέρεις ότι είσαι ευπρόσδεκτη να παίξεις, όποτε θέλεις. Και φυσικά να ξαναπαίξεις. Ίσως κάποτε βρεθεί δίπλα σου και εκείνο το ενδιαφέρον βιβλίο, που είπαμε να μου το φέρεις στον επόμενο καφέ 🙂

  3. SOFIA 21/02/2008 στο 9:01 πμ Reply

    Παιχνιδάκι; Γιούπι!!!
    Μόνο που βρίσκομαι στο γραφείο και το μόνο που έχω δίπλα μου είναι φάκελοι με τιμολόγια και φάκελοι με έργα σε εξέλιξη… Δεν νομίζω να εννοείς κάτι τέτοιο; 😉
    Θα επανέλθω αύριο με το κοντινότερο βιβλίο στο κρεβάτι μου!
    Καλημέρα Φώτη μου!

  4. fvasileiou 21/02/2008 στο 9:23 πμ Reply

    @SOFIA
    Αλλάζεις τους κανόνες, αλλά τι να γίνει; Θα το αντέξουμε.

    Καλημέρα.

  5. Cacofonix 21/02/2008 στο 10:14 πμ Reply
  6. SOFIA 21/02/2008 στο 10:33 πμ Reply

    Δεν ήθελα να κάνω ζαβολιά, αλλά τι να γράψω; Άσε που τα τεύχη των έργων δεν έχουν ποτέ 123 σελίδες!!!
    Και για να μην νομίζεις ότι μόνο εσύ παίζεις παιχνιδάκια, σου ‘χω και γω μια πρόσκληση!

  7. meniek 21/02/2008 στο 3:04 μμ Reply

    να κι ένας τίμιος… γιατί οι περισσότεροι την έκαναν τη ζαβολιά τους…

  8. avocet 21/02/2008 στο 4:03 μμ Reply

    Πέρασα να σου πω ένα γεια, έτσι…για το όμορφο σχόλιό σου.

    Γειααα!

  9. fvasileiou 21/02/2008 στο 6:52 μμ Reply

    @Cacofonix
    Σε ευχαριστώ.

    @SOFIA
    Δεν χρειάζονται δικαιολογίες – κακίες δεν κρατάμε.
    Θα παίξω το παιχνίδι σου από Δευτέρα (έπεσε δουλίτσα).

    @meniek
    Κάτι ξέρεις…. Κάτι ξέρεις…

    @avocet
    Καλώς μας ήρθες. Να περνάς να τα λέμε…

  10. osela 21/02/2008 στο 9:56 μμ Reply

    FV
    μ’ αρέσει που κάνεις μια εισαγωγή πριν, να καταλάβουμε όλοι τι μας περιμένει.
    για το Βυζάντιο γνωρίζω ελάχιστα πράγματα (δεν πιστεύω να βρίζεις τώρα, διάβασα ότι μιλάς άσχημα), μου φαίνεται λίγο βαρετή αυτή η περίοδος.
    Καλό Βράδυ!

  11. nomansland 21/02/2008 στο 11:09 μμ Reply

    Βρε το Μαλάλα!!!… Γρι δε σκαμπάζω…όμως μια καλησπέρα θα την πω…

    …εγώ τώρα γιατί είχα την εντύπωση ότι εσύ ως πολιτικός μηχανικός κάνεις Phd’s και τα ρέστα…ιδέα δεν έχω…μάλλον γιατί το στυλ σου μου θυμίζει το φίλο μου το Χρήστο που είναι πολιτικός μηχανικός…

    …και δεν πάει στα βουνά…η τρέλλα…κι εδώ στην Αθήνα είναι χαμηλά…τι να πεις…

  12. tdjm 22/02/2008 στο 11:31 πμ Reply

    Φώτη μου…ευχαριστώ ….ανταποκρίθηκα άμεσα
    Την καλημέρα μου!!

  13. fvasileiou 22/02/2008 στο 12:18 μμ Reply

    @Osela
    Σου φαίνεται βαρετή η Βυζαντινή περίοδος; Παρεξήγησις. Άντε μην αρχίζω τώρα τα μπινελίκια (αστειεύομαι 🙂 )

    @nomansland
    Καλώς μας ήρθες!
    Κι άλλη παρεξήγησις. Όχι, η μόνη μου σχέση με τους μηχανικούς, είναι συγγένεια β’ βαθμού

    @tdjm
    Χαίρε και σ’ ευχαριστώ. Θα περάσω από το τσαρδί σου μόλις μπορέσω.

  14. astropeleki 26/02/2008 στο 2:38 μμ Reply

    Ευχαριστώ για την πρόσκληση φώτη μου! Θα ανεβάσω το ποστ σύντομα.. Αλλά ποιο απ’ όλα τα βιβλία να πιάσω; Με λες; Που όλα τα έχω στην βιβλιοθήκη που είναι πίσω μου και είναι σχεδον σε ίση απόσταση μεταξύ τους όλα;;;;; Θα κλείσω και γω τα μάτια μου και θα πιάσω ένα… και ο Θεός βοηθός! 😀

  15. giota 26/02/2008 στο 3:40 μμ Reply

    Εμένα με κάλεσε άλλος και σήμερα πόσταρα. Το πιο κοντινό ήταν το «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι».

    «Ή ακόμα, δίχως σκέψη ή συνειδητή επιθυμία, αποκλείεται τα πράγματα που είναι έξω από μας να δονούνται εναρμονισμένα με τις διαθέσεις και τα πάθη μας, τα άτομά τους να καλούν το ένα το άλλο ωθούμενα από τη μυστική αγάπη μιας παράξενης συγγένειας; Η αιτία όμως δεν είχε καμία σημασία. Ποτέ ξανά δε θα τολμούσε να προκαλέσει με προσευχή μια τρομερή δύναμη.»

  16. fvasileiou 26/02/2008 στο 7:11 μμ Reply

    @astropeleki
    Στην ίδια κατάσταση είμαι κι εγώ, ευτυχώς έτυχε να έχω δίπλα μου το βιβλίο που αποδελτίωνα.
    Άπλωσε το χέρι σου και τράβα στην τύχη. Μην το πολυσκέφτεσαι. Μη σπαταλάς χρόνο να επιλέξεις.

    @giota
    Έρχομαι…

  17. […] Blogoπαίχνιδο: Το κοντινότερο βιβλίο Σε αυτο το παιχνίδι με κάλεσε ο Φώτης… […]

Σχολιάστε

