Με αφορμή τις εξελίξεις στο Σκοπιανό

Αν οι λαοί και οι ηγέτες τους δίνουν διπλωματικές μάχες για ψυχολογικούς ή συναισθηματικούς λόγους, «για να νιώσουν καλλίτερα με τον εαυτό τους», όπως θα το θέτανε και οι τηλε-ψυχολογούντες, μη λαμβάνοντας υπόψη τους τα πραγματικά δεδομένα, είναι καταδικασμένοι να υποστούν όχι απλώς ήττες ή ταπεινώνεις, αλλά καταστροφές. Βλέπουμε αυτές τις μέρες να επισφραγίζεται μια τέτοια καταστροφή στην ταλαίπωρη Σερβία. Εμείς περάσαμε ανάλογα το 1922.

 Μόνο αυτά μπορώ να σκεφτώ τώρα, που έχει ξεκινήσει μια ακόμα διαπραγμάτευση για το όνομα της FYROM. Και το μόνο που μπορώ να ευχηθώ είναι τα ελληνικά κόμματα να είναι για μια φορά -για πρώτη φορά από την ίδρυση του ελλαδικού κράτους- να επιδείξουν στοιχειώδη σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Πολύ θέλω να δω τους πολιτικούς μιας -μια φορά / πρώτη φορά- να συμφωνούν στα βασικά, στα στοιχειώδη, στα σημαντικά, στα ουσιώδη, χωρίς να παρασέρνουν και να παρασύρονται από κραυγές και συνθήματα.

Οι επικλήσεις στο δίκαιο, στο αίσθημα, στο φιλότιμο, σε οτιδήποτε χαϊδεύει τα αυτιά και τις συνειδήσεις μας, δεν έχουν νόημα, δεν έχουν θέση στο δημόσιο διάλογο τούτη την ώρα. Ούτε και κλάμματα γιατί δήθεν μας αδικούν ή γιατι δεν μας καταλαβαίνουν, σαν απατημένες οξυζενέ φτηνογκόμενες. Ας μην μεταβληθούμε για μια ακόμα φορά σε χώρα, σε έθνος Ρούλας Βροχοπούλου. 

Γνώμονάς μας ας είναι -μια φορά, για πρώτη φορά- το κοινό, το εθνικό συμφέρον.

Και το προσωπικό.

12 thoughts on “Με αφορμή τις εξελίξεις στο Σκοπιανό

  1. osela 22/02/2008 στο 6:48 μμ Reply

    ξέρεις τί σκέφτομαι fv? ότι λυπάμαι. είμαι σχεδόν 26 χρονών, κι όταν είχε τεθεί το θέμα με καλύτερους όρους, το 92? 94? δεν θυμάμαι ακριβώς, ήμουν κάπως μικρή για να εκτιμήσω την σοβαρότητά του. μας παρέσειραν οι καθηγητές με πύρηνους λόγους στο σχολείο, μας πόρωσαν. ίσως να ‘ταν και το κλίμα της εποχής τέτοιο.
    τώρα αρκετά με την παρελθοντολογία. περασμένα μεγαλεία. κι αυτά. μόνο μην φτάσουμε στο «πάλι με χρόνια με καιρούς…».
    μιλούσα με μια φίλη, εργάζεται για την ΕΕ. Ξέρεις τί μου είπε? Η Αλβανία είναι το νουμ. 1 πρόβλημα, ούτε τουρκία ούτε τπτ. Μεγάλη Αλβανία.

    (όσο για το Βυζάντιο, φαντάζομαι είχε δράση, με την εξουσία, τους αυτοκράτορες κι όλα αυτά, αλλά…)

  2. μούργος 23/02/2008 στο 12:12 πμ Reply

    φωτη, με την ευχη θα μεινεις!

  3. Cacofonix 23/02/2008 στο 9:32 πμ Reply

    Το πρόβλημα με τα Σκόπια δεν είναι το όνομα! Το πρόβλημα με τα Σκόπια είναι οι επιδιώξεις που υποθάλπτει το όνομα…
    Και να σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για μια από τις πιο στυγνές δικτατορίες της Ευρώπης…

  4. fvasileiou 23/02/2008 στο 10:54 πμ Reply

    @osela
    Εγώ που είμαι πιο μεγάλος από σένα,τα θυμάμαι με πολλές-πολλές λεπτομέρειες. Ίσως πρέπει να θυμηθούμε κάποια από όσα συνέβησαν τότε. Μήπως και γίνουμε σοφότεροι.

    @μούργος
    Το φοβάμαι. Το φοβάμαι…

    @Cacofonix
    Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Αντί να εστιάσουμε σε αυτά, χαλάμε όλη την ενέργειά μας για το όνομα.

  5. Δηιάνειρα 23/02/2008 στο 5:47 μμ Reply

    H καθιερωμένη καλησπέρα του Σαββάτου προς όλους και απο εμένα,τώρα που έχει κοπάσει λίγο η δουλειά.. 🙂

  6. Ακέστωρ 25/02/2008 στο 12:29 πμ Reply

    Κι εμένα το ίδιο θέμα με απασχόλησε στο ιστολόγιό μου.
    Είμαι σχεδόν δέκα χρόνια μεγαλύτερος από την osela και έχω ζήσει πιο συνειδητά το θέμα, ήδη από τον καιρό της ενιαίας Γιουγκοσλαυίας. Ηχεί στα αυτιά μου η φωνή του τότε Προέδρου Σαρτζετάκη και του τότε Υπουργού Παπαθεμελή, που έλεγαν με αυτοπεποίθηση ότι Μακεδονικό ζήτημα δεν υφίσταται. Πόσο τραγικά εξω έπεσαν και οι δύο! Πόσα λάθη έχουμε κάνει! Πώς να μαζέψουμε τώρα τα ασυμμάζευτα…

  7. tdjm 25/02/2008 στο 9:53 πμ Reply

    Καλημέρα Φώτη μου..
    Λυπάμαι αλλά εγώ δεν πιστεύω πως θα κάνουν τίποτα από όσα λες…
    Πάλι το κεφάλι στα σκέλια θα βάλουν κι αυτοί που μας κυβερνούν κι εμείς , γιατί…μας κοιμήσανε και από τον λήθαργο δύσκολα μας βλέπω να βγαίνουμε…
    Θα το πω γιατί δεν αντέχω….είμαστε άξιοι της μοίρας μας τελικά.

  8. osela 25/02/2008 στο 6:22 μμ Reply

    θα ήθελα να δω την αντίδραση της κοινωνίας, σε περίπτωση που μας παρουσιάσουν την ήττα για θρίαμβο.

  9. fvasileiou 26/02/2008 στο 12:32 πμ Reply

    @Ακέστωρ
    Και λίγο πιο παλιά κάποιοι θεωρούσαν σκανδαλώδη την χρηματοδότηση των ανασκαφών του Ανδρόνικου και την έκθεση των ευρημάτων στο εξωτερικό.

    @tdjm
    Διαφωνώ λίγο. Πολύ λίγο: Να μην αποδίδουμε στην μαύρη μας τη μοίρα τις συνέπειες των κακών μας επιλογών.

    @osela
    Δεν καταλαβαίνω γιατί η κοινωνία πρέπει να αντιδράσει ή να βαφτίσουμε την ήττα νίκη. Ούτε νίκη, ούτε ήττα δεν υφιστάμεθα: Η εξέλιξη της υπόθεσης της ονομασίας εξελίχτηκε γραμμικά, χωρίς καμιά οπισθοδρόμηση ή παλινωδία, όπως άλλωστε αναμένετο, από τη στιγμή που απορρίψαμε τότε, το 1992, την λύση που μας πρότειναν. Κι αφού το 1993 κάναμε τις επιλογές που κάναμε.

  10. Ακέστωρ 27/02/2008 στο 4:20 πμ Reply

    Κι ακόμη πιο παλιά κάποιοι προέτρεπαν τον Σλήμαν «να πάρει τα κανατάκια του από δω και να τα πάει όπου θέλει», όπου «κανατάκια» ήταν ο λεγόμενος Θησαυρός του Πριάμου, ο οποίος σήμερα βρίσκεται στη Ρωσία. Διαχρονική ελληνική ηλιθιότης!

  11. fvasileiou 27/02/2008 στο 11:12 πμ Reply

    @Ακέστωρ
    Ε ναι. Γι’ αυτό εμένα δεν μου φταίνε οι ξένοι. Η δική μας έλλειψη σοβαρότητας και η μικρόνοια ευθύνεται για τα μεγαλύτερα δεινά που πέρασε η πατρίδα από την απελευθέρωση και μετά.

  12. agorafoviagr 27/02/2008 στο 8:02 μμ Reply

    Φίλε μου fvasileiou όταν στο ίντερνετ παίζω κάποιο παιχνίδι (έχει ένα site με σκάκι, μπιλιάρδο κλπ) πολλές με ρωτάει ο άλλος από που είμαι και λέω από Ελλάδα. Συνήθως μου λένε από Athens; Και λέω όχι από Thessaloniki. Πολλοί δε γνωρίζουν και ρωτάνε, που είναι η Thessaloniki και λέω είναι βόρεια στην Macedonia. Ξέρεις κάποιοι τι μου λένε; Δε μένεις τότε στην Ελλάδα, γιατί η Macedonia είναι άλλη χώρα. Ή με ρωτάνε που μένω τελικά στην Greece or Macedonia (τα γράφω στα αγγλικά όπως τα λέω και μου τα ρωτάνε). Άντε τώρα εγώ φίλε μου fvasileiou να τους εξηγώ…Εντάξει, ίσως βλέπουν στο χάρτη τα Σκόπια που τα γράψανε με το όνομα Μακεδονία και για αυτό μου το λένε. Όμως με ρωτάει κανείς πως αισθάνομαι, 34 χρόνια να ζω στη Μακεδονία και να ακούω ένα άλλο κράτος να θέλει να αποκαλείται με αυτό το όνομα; Να μπαίνω σε sites επίσημα, εταιριών, για να βρω ανά τον κόσμο αντιπροσώπους και να έχει Greece, Mecedonia, Italy κλπ; Είναι άσχημο το συναίσθημα. Είναι άσχημο να μεγαλώνω με το Μέγα Αλέξανδρο ως Έλληνα και ξαφνικά να μου λένε ότι δεν ήτανε Έλληνας και ότι λένε τέλος πάντων. Και το πιο άσχημο είναι, κάποιοι να λένε «για ένα όνομα κάνετε έτσι;». Μακάρι να υπάρξει μεταξύ των κομμάτων μια σύμπνοια σε αυτό το θέμα και όχι να το εκμεταλλευτούν πολιτικά. Μακάρι πάνω από όλα να υπάρχει ψυχραιμία, γιατί βλέπω ότι γενικά στα Βαλκάνια, αρχίσανε καταστάσεις που απαιτούν ψυχραιμία και γερό στομάχι….
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

Σχολιάστε

