«Δυσαρεστημένοι από την Καθημερινότητα»

«Είδες την τελευταία δημοσκόπηση;» με ρώτησε, «Δείχνει το 90% να είναι δυσαρεστημένοι από την καθημερινότητά τους».

Ήταν ένα ωραίο ανοιξιάτικο απόγευμα. Είχε συννεφιά και φυσούσε κι έτσι είχαμε καθίσει μέσα. Στο καλλίτερο τραπέζι του Λέντζου: Στο βάθος, ακριβώς κάτω από την τηλεόραση, η οποία παραδόξως ήταν κλειστή.

«Λογικό είναι», απάντησα και ρούφηξα μια γουλιά από τον καφέ μου.

Έπινα διπλό εσπρέσο κι όχι φραπέ σαν τον συνομιλητή μου. Ξέρω βέβαια ότι η σπεσιαλιτέ του καταστήματος είναι ο φραπές. Εμείς που για τον ένα ή άλλο λόγο επιλέγουμε κάτι διαφορετικό, χάνουμε.

«Αλλά, όταν είσαι δυσαρεστημένος με την καθημερινότητά σου, είσαι δυσαρεστημένος από τον συμπολίτη σου, τον γείτονά σου, τον ίδιο σου τον εαυτό. Είμαστε βασανιστές των συμπολιτών μας. Κοίταξε τους δρόμους. Το χάος. Κανένας νόμος, κανένας κανόνας δεν ισχύει. Περνάμε με το κόκκινο, παραβιάζουμε τους μονοδρόμους, σταματάμε πάνω στις διαβάσεις, παρκάρουμε στα πεζοδρόμια. Όσοι έχουνε σκυλιά τα πηγαίνουν στα πάρκα να κοπρίσουν. Πάρε το Άλσος Παγκρατίου: Βρωμοκοπάει κουράδες σκύλου. Κάνω τον κύκλο κάθε φορά που πάω στη Θ. γιατί φοβάμαι ότι θα πατήσω καμιά και θα την κουβαλήσω στο σπίτι της. Πηγαίνουν τα σκυλιά να χέσουν εκεί που παίζουν τα παιδιά του γείτονά τους. Και αυτό θεωρείται φυσιολογικό! Ε, δεν είναι – πώς να το κάνουμε. Τα ίδια και σε κάθε τομέα της ζωής μας, της καθημερινότητάς μας. Τα ίδια θα διαπιστώσουμε παντού. Κανόνες υπάρχουν, νόμοι υπάρχουν, θεσπίζονται, ελεγκτικοί μηχανισμοί, αλλά ποιον να πρωτοελέγξεις πλέον. Ποιος να ελέγξει ποιον; Τους πάντες; Δεν υπάρχει κανενός είδους κοινωνική συνείδηση, ομαδική, φατρίας έστω, δεν υπάρχει κανένας σεβασμός, καμιά υποχρέωση. Δεν υπάρχει τίποτα. Ζούγκλα. Ο ένας βασανίζει τον άλλον. Ο ένας υφίσταται τα βασανιστήρια του άλλου. Μια ατέρμονη σαδομαζοχιστική παρτούζα είναι η καθημερινότητά μας. Αυτή είναι η Ελληνική Κοινωνία σήμερα. Τσογλαναρία. Ξαναδήλωσε δυσαρεστημένος στην επόμενη δημοσκόπηση και περίμενε κάποιον να σε σώσει από τον ίδιο σου τον κωλοεαυτό».

Ρούφηξα ξανά από τον καφέ μου. Είχε κρυώσει. Και το εσπρέσο πίνεται ζεστό.

Advertisements

44 thoughts on “«Δυσαρεστημένοι από την Καθημερινότητα»

  1. geokalp 13/05/2008 στο 10:23 μμ Reply

    «Δεν υπάρχει κανενός είδους κοινωνική συνείδηση»
    ούτε συλλογικότητα, ούτε οτιδήποτε έχει να κάνει με τους γύρω μας,
    και πάντοτε «φταίει το κράτος», που ..»δεν υπάρχει!»…

    δεν βλέπω αυτή τη στιγμή πως μπορεί να αλλάξει κάτι

    μεταξύ μας, στο Λέντζο πίνεις μόνο φραπέ!

  2. Μάρκο Τ 13/05/2008 στο 10:23 μμ Reply

    Πήγα προχτες με τα μικρά στο Άλσος Αιγάλεω. Προσπαθεί κάπως ο Δήμος να το κρατά περιποιημένο. Αλλά…τα σκουπίδια δεν λείπουν και από εκεί. Τα μηχανάκια παρόντα και άμα τους κάνεις παρατήρηση γιατί δεν είναι δυνατό δύο μικρά παιδάκια να μην μπορούν να τρέξουν ελεύθερα ούτε μέσα σε πάρκο σε κοιτούν είτε με βλέμμα αγελάδας, είτε απειλητικά, είτε ευθέως σε βρίζουν ή ανταπαντούν «προσέχω»! Δηλαδή, με καλεί ο υπανάπτυκτος καφροέλληνας να εμπιστευθώ την ασφάλεια των παιδιών μου στη καλή του διάθεση και εγώ θα πρέπει να τον πιστέψω!
    Φώτη, η κατάσταση είναι αυτή και είναι άθλια. Παρακμιακή. Και σε τελική ανάλυση είναι ζήτημα παιδείας.

  3. fvasileiou 14/05/2008 στο 12:44 πμ Reply

    @geokalp
    Έχεις δίκιο και το πρόβλημα είναι όλο δικό μου, το δέχομαι, το ομολογώ: Στον Λέντζο πίνεις μόνο φραπέ. Τελεία και παύλα. Εκτός φυσικά αν δεν μπορείς -για κάποιο λόγο- τον φραπέ.

    @Μάρκο Τ
    Ζήτημα παιδείας, ναι, έτσι ακριβώς είναι. Αλλά τι συνιστά την παιδεία δεν είναι αυτονόητο. Γιατί, ενώ πολλοί νομίζουν ότι όταν λέμε «ζήτημα παιδείας», αναφερόμαστε στα σχολειά, στην πραγματικότητα αναφερόμαστε στους γονιούς και το οικογενειακό περιβάλλον: Εκεί δίνεται το σημαντικότερο, το καταγωγικό παράδειγμα. Πάρ’ το αυγό και κούρεφ’το…

  4. giota 14/05/2008 στο 8:30 πμ Reply

    Για μένα Φώτη καλά έκανες κι ήπιες espresso! Δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνεις με τη μάζα!
    Πάντως το 90% που είναι δυσσαρεστημένο σ’ ένα βαθμό ευθύνεται το ίδιο για τις επιλογές του στο παρελθόν που καθόρισαν το μέλλον του.

  5. Γκρινιάρης 14/05/2008 στο 9:38 πμ Reply

    Συμφωνούμε. Επιμένουμε πάντα να κοιτάμε αλλού, αντί να κοιτάξουμε στον καθρέφτη μας και να δούμε πιο είναι πραγματικά το πρόβλημα.

    Μια ατέρμονη σαδομαζοχιστική παρτούζα είναι η καθημερινότητά μας. Μου άρεσε!

    Καλημέρα!

  6. fvasileiou 14/05/2008 στο 10:34 πμ Reply

    @giota
    Κοίτα, δεν έχει σχέση με την μάζα. Ο geokalp έχει απολύτως δίκιο όταν λέει ότι εκεί πίνεις μόνο φραπέ. Εννοεί και ότι εκεί πίνεται μόνο ο φραπές 🙂

    @Γκρινιάρης
    Όσο ζω αυτή τη σχέση, τόσο πιο πετυχημένα θα την περιγράφω 😀

  7. SOFIA 14/05/2008 στο 10:48 πμ Reply

    Νομίζω ότι το ποοστό αυτό είναι υπερβολικό! Δεν μπορεί όλος ο κόσμος (γιατί ένα 10% είναι τίποτε, μπροστά στο 90%) να ζει ανυπόφορα! Που πραγματοποιήθηκε η έρευνα;
    Όχι τίποτε άλλο, αλλά κρύωσε κι ο καφές και δεν πίνεται!!! 🙂
    Καλημέρα Φώτη μου!

  8. Μάρκο Τ 14/05/2008 στο 11:07 πμ Reply

    Φώτη, για τα ζητήματα που θίγεις στο ποστ σου, θα έλεγα κάτι που σε πολλούς μπορεί να φανεί σνομπισμός: Δεν έχουμε αυτό που λένε «αστική κουλτούρα». Τί σημαίνει αυτό; Ότι θα σεβαστώ τον δημόσιο χώρο, θα ξέρω ότι ο χώρος αυτός είναι για την α΄ χρήση, ο χώρος ο άλλος για τη β΄ χρήση κ.λπ. Το μηχανάκι μου ή το αυτοκίνητό μου είναι μέχρι την είσοδο του πάρκου, τον σκύλο μου θα τον βγάλω βόλτα, αλλά θα έχω μαζί και το ειδικό δοχείο για τα περιττώματα, δεν θα παρκάρω πάνω στη ράμπα για τους αναπήρους, κ.ά.. Απλά πράγματα απλής αστικής κουλτούρας που έξω είναι αυτονόητα.
    Για να δημιουργηθεί όμως αυτή η στοιχειώδης αστική κουλτούρα, θα πρέπει να περάσουν 2-3 γενιές και να αποκτηθεί σταδιακά ένα μίνιμουμ παιδείας. Κακά τα ψέματα, δεν μπορεί να απαιτήσει κανείς καμία αστική κουλτούρα από κάποιον που το μόνο έντυπο που διαβάζει είναι η αθλητική εφημερίδα και η μόνη μουσική που ακούει είναι η λαϊκοπόπ, και αυτή στη διαπασόν! Και όμως, τέτοιοι υπάρχουν πάρα πολλοί.

    Τόσο άθλιους δημόσιους χώρους όπως στην Ελλάδα ξέρεις σε ποιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα έχω συναντήσει; Στην Αλβανία, όπου και εκεί ο ατομισμός είναι στο αποκορύφωμά του και η έλλειψη αστικής κουλτούρας ακόμα μεγαλύτερη.

  9. fvasileiou 14/05/2008 στο 1:21 μμ Reply

    @SOFIA
    Και όμως τόσο είναι το ποσοστό. Και μάλιστα δεν ήταν γύρω στο 93 αν θυμάμαι καλά. Αλήθεια, περίμενες κάτι άλλο; Μόνο μιζέρια…

    @Μάρκο Τ
    Έχεις απόλυτο δίκιο: Πουθενά στην Ευρώπη οι άνθρωποι δεν δείχνουν τέτοιο μίσος για τα δημόσια και τόση ασέβεια στον συνάνθρωπο. Πιστεύεις ότι σε 2-3 γενιές θα διορθωθεί; Μακάρι…

  10. tdjm 14/05/2008 στο 2:19 μμ Reply

    Τι αναπάντεχο (καλώς αναπάντεχο) χαστούκι ήταν αυτό.
    Μπράβο !

    Για να περάσω μια βόλτα από τον καθρέπτη μου!!

  11. Ακέστωρ 14/05/2008 στο 3:09 μμ Reply

    Έχουμε την αυταρέσκεια να συγκρίνουμε την πατρίδα μας με τις ευρωπαϊκές χώρες, επικαλούμενοι μάλιστα τα επιτεύγματα των προγόνων μας πριν χιλιάδες χρόνια, λες και ήταν οι γονείς μας. Δυστυχώς όμως η Ελλάς ανήκει στην ίδια κατηγορίαμε την Αλβανία, την Τουρκία και τις χώρες της Μέσης Ανατολής, σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις μπορεί να υπολείπεται και αυτών. Πώς να έχει αστική κουλτούρα ένας άνθρωπος που στα μικρά του χρόνια έμενε στο χωριό μαζί με τα ζώα και ξαφνικά βρέθηκε στο αθηναϊκό διαμέρισμα, με την παιδεία του μονοθέσιου σχολειού και την κουλτούρα της κλειστής κοινωνίας; Πώς να υπάρχει αστική κουλτούρα όταν όλα τα χαρακτηριστικά της θεωρήθηκαν από τη διανόηση φασιστικά, καπιταλιστικά, μοναρχικά κλπ και εξοβελίστηκαν;
    Πώς να υπάρχει αστική κουλτούρα όταν η τηλεόραση προβάλλει φιγούρες όπως ο Κακακουνάκης;
    Αλλά και πώς να υπάρξει παιδεία όταν ο μισθός του μέσου μισθωτού φεύγει για την εξασφάλιση των στοιχειωδών και όταν παιδεία θεωρείται η παραπαιδεία;
    Κάποτε πίστευα και εγώ ότι ήταν θέμα δύο – τριών γενεών για να διορθωθούμε. Τώρα δεν το πιστεύω πλέον. Η μάζα θα σέρνεται μια ζωή και οι επιτήδειοι, οι κλίκες και τα μέλη των κλαμπ θα χαίρονται την ωραία ζωή τους στα χρυσοποίκιλτα γκέτο πολυτελείας τους.

  12. fvasileiou 14/05/2008 στο 3:12 μμ Reply

    @tdjm
    Μακάρι να κάναμε όλοι μια βόλτα από τον καθρέφτη μας…

    @Ακέστωρ
    Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα χρημάτων. Σε καμιά περίπτωση. Δες τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ: Οι πολίτες είναι πάμπτωχοι, αλλά αξιοπρεπείς και ευγενείς. Η κουραδομαγκιά είναι αποκλειστικό μας προνόμιο.

  13. ανασαιμιά 14/05/2008 στο 5:15 μμ Reply

    «Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι».Αυτό βέβαια δεν είναι απενοχοποιητικό για μας που αποτελούμε το «σώμα». Αλλά σε ένα σάπιο κράτος χωρίς δομή μη περιμένουμε καλύτερα αποτελέσματα. Δεν είναι μόνο τα πάρκα που βρωμάνε …τα πάντα «ΒΡΩΜΑΝΕ»,εντός και εκτός εισαγωγικών.
    ‘Εχουμε καταντήσει η χώρα της δυσοσμίας κυριολεκτικά και μεταφορικά.
    Φυσικά και είναι θέμα παιδίας. Μα ποιός να «παιδεύσει» τα παιδιά όταν και οι δυο γονείς φεύγουν από το σπίτι το πρωί και γυρίζουν αργά το βράδυ παίρνοντας τα παιδιά κοιμισμένα από τη γιαγιά; Μήπως στο σχολείο; Χα! Εκεί πια έχει γίνει χώρος επικίνδυνος για τα παιδιά μας.
    Δεν είμαι απλά δυσαρεστημένη είμαι…αηδιασμένη!

  14. ilias 14/05/2008 στο 6:17 μμ Reply

    Ως Έλληνες μας αρέσει να γκρινιάζουμε και να λέμε ότι «για όλα φταίει το κράτος».
    Φυσικά παρόλο που «για όλα φταίει το κράτος» παράλληλα αποτελεί πανάκια για πάσα νόσο και πάσα μαλακία.
    Δεν έχουμε καλές αερομεταφορές. Ναι αλλά «πρέπει» να είναι κρατικές.
    Δεν έχουμε καλή παιδεία. Ναι αλλά «πρέπει» να είναι μόνο κρατική.
    Δεν έχουμε καλές τηλεπικοινωνίες. Ναι αλλά «πρέπει» να τις κρατήσουμε κρατικές.
    Δεν έχουμε καλή διαχείριση απορριμμάτων. Ναι αλλά «πρέπει» να είναι κρατική.
    Παράνοια…..

  15. fvasileiou 14/05/2008 στο 6:58 μμ Reply

    @ανασαιμιά
    «Θέμα Παιδείας»: Να ένα καλό θέμα για να αποτελέσει αυτόνομο θέμα στο μπλογκ. Τι είναι παιδεία, ποιοι είναι οι φορείς της, από πού παρέχεται.
    Και, αν μου επιτρέπεται, το θέμα δεν είναι πώς θα απενοχοποιηθούμε, αλλά πώς θα αναλάβουμε ο καθένας μας τις ευθύνες του.

    @ilias
    Το κράτος δεν είναι κάτι έξω από μας, αλλά εμείς, όλοι μας το αποτελούμε. Δεν υπάρχει πιο αστείο πράγμα από το να ακούς δημοσίους υπαλλήλους να καταγγέλλουν το Κράτος ως διεφθαρμένο.

  16. astropeleki 14/05/2008 στο 8:15 μμ Reply

    Όλοι μας, λίγο πολύ, έχουμε συμβάλλει σε αυτό που ζούμε σήμερα! Δυστυχώς για να αλλάξει ο Μανωλιός και να βάλει τα ρούχα του αλλιώς, χρειάζεται προσπάθεια από όλους ή ένα γερό χτύπημα… το οποίο, ως Έλληνες, αμέσως θα ξεχάσουμε, διότι είναι η νοοτροπία τέτοια! Ψάχνεις να βρεις το «δίκιο»σου, ανάμεσα σε πολλούς που κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Εγώ ένα έχω να πω… Η Ελλάδα, θα παραμείνει Ελλάδα… Στο εξωτερικό δεν υπάρχουν αυτά. Οι άνθρωποι είναι συνειδητοποιημένοι.. Μπορεί να έχει συμβάλλει και το κράτος σε αυτό, αλλά είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ με ΚΕΦΑΛΑΙΑ. Εδώ στο Ελλάντα, ο Μανωλιός δεν αλλάζει εύκολα ρούχα ούτε τα βάζει αλλιώς!

    Την καλησπέρα μου 🙂

  17. Μάρκο Τ 14/05/2008 στο 8:41 μμ Reply

    Δυστυχώς στην Ελλάδα ούτε η λεγόμενη μεγαλοαστική τάξη διαθέτει αστική κουλτούρα (πλην εξαιρέσεων), επειδή ακριβώς στην πλειοψηφία τους είναι νεόπλουτοι και οι παπούδες τους έβοσκαν πρόβατα ή ήταν μικρομπακάληδες.
    Επειδή δουλεύω στο Κολωνάκι το βλέπω καθημερινά. Τα τζιπ τους μόνιμα πάνω στις διαβάσεις των πεζών και τις ράμπες των αναπήρων. Ακόμη και στο Μέγαρο Μουσικής αν πάνε, πάνε επειδή είναι μόδα ή επειδή θα δουν άλλους ομοίους τους και μπορεί να μιλάνε και να σχολιάζουν βλακωδώς την ώρα της συναυλίας ή της παράστασης της όπερας. Στην πραγματικότητα, νιώθουν πολύ πιο άνετα οι περισσότεροι από αυτούς στα «μαγαζιά» της παραλιακής ή, έστω, της Ιεράς Οδού (στην καλύτερη περίπτωση).

  18. Μάρκο Τ 14/05/2008 στο 8:49 μμ Reply

    Επί τη ευκαιρία, να διευκρινίσω, για να μην νομίσει κανείς ότι υποτιμώ επαγγέλματα, ότι ο ένας παππούς μου ήταν από αγροτική οικογένεια και έγινε μαραγκός, ενώ ο άλλος, επίσης από αγροτική οικογένεια, ήταν μπακάλης. Και το θεωρώ τιμή μου αυτό και ήταν αξιοπρεπέστατοι άνθρωποι και οι δύο. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η αστική κουλτούρα θέλει ένα βάθος χρόνου και το πέρασμα κάποιων γενιών για να αποκτηθεί, ειδικά όταν η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, όπως είπε ο Ακέστωρ, είναι μάλλον αρνητικά προδιατεθιμένη.
    Ο πατήρ Παϊσιος είχε πει μια φορά «Στην Ευρώπη έχουν την ευγένεια και την κληροδοτούν από γενιά σε γενιά. Εμείς είχαμε το φόβο του Θεού, αλλά και αυτόν τον χάσαμε». Νομίζω ότι έχει αρκετή δόση αλήθειας.

  19. apos 14/05/2008 στο 9:12 μμ Reply

    Aγαπητέ παγκρατιώτη, να συμπληρώσω ότι ΟΛΟΙ οι κάδοι ανακύκλωσης στο Παγκράτι έχουν μετρατραπεί σε κανονικοί (άθλιοι) κάδοι σκουπιδιών. Σίγουρα το έχεις προσέξει.
    Θέμα παιδείας, indeed. Θα στο πω με ένα απλό πρόσφατο παράδειγμα: την Κυριακή πήγα στο Mamma Mia (αν θες μην σχολιάσεις), μπροστά μου δύο κοριτσάκια βία 14 χρονών. τελευταίο μοντέλο κινητό, τελευταίο μοντέλο iPOD και απίστευτη αγένεια. Και πιο δίπλα η μαμά να αδιαφορεί πλήρως. Έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά οι γονείς και μεγαλώνουν τα παιδιά – αγρίμια. Πού να βρεθεί παιδεία;

  20. fvasileiou 15/05/2008 στο 12:45 πμ Reply

    @astropeleki
    Καλησπέρα, Βδοξάκι. Ακριβώς αυτό που επισημαίνεις και εσύ πρέπει να το θυμόμαστε συνεχώς: Για την άθλια καθημερινότητά μας ευθύνη έχουμε πρώτα εμείς. Ο καθρέφτης, που είπε και η Ξανθιά.

    @Μάρκο Τ
    Ωχ, τι μου θύμισες: Τα ογκώδη τζιπ στα στενοσόκακα του Κολωνακίου. Να τα οδηγούν μάλιστα κάτι λεπτεπίλεπτοι νεαροί και νεαρές. Όσο για το άλλο που αναφέρεις, το του Παϊσίου, αποκαλυπτικότατο: Αν έχεις απολέσει και τον φόβο του Θεού, δεν απομένει τίποτα πια, μόνο η ζούγκλα. Δίχως Θεό όλα επιτρέπονται, που είπε και κάποιος άλλος…

  21. fvasileiou 15/05/2008 στο 12:52 πμ Reply

    @apos
    Καλωσήρθες στο Χάνι μου!
    Ξέρεις, αυτό με τα παιδιά έχει καταντήσει αηδία: Κάθε μαλακία που θα πετάξει ένα ανήλικο θεωρείται από τους γονείς του η υπέρτατη σοφία. Γονείς επιδεικνύουν με περισσή περηφάνια χαρτιά που τα αγγελούδια τους γράφουν ανορθόγραφες και ασύντακτες ανοησίες. Υπουργοί και βουλευτές καλούνται να απαντήσουν σε κάθε παπαριά που θα τους υποβάλουν σχολιαρούδια στις προεκλογικές περιόδους. Έχουν, λέει, καθαρή ματιά. Ό,τι έχουν φαίνεται καθαρά στις ετήσιες συνελεύσεις της Βουλής των Εφήβων: Κοινοτοπίες, πλήξη, βαρεμάρα, κουφότης, επιδερμικότης, αμορφωσιά. Δυστυχώς.

  22. nomansland 15/05/2008 στο 2:52 πμ Reply

    Στην έλλειψη παιδείας οφείλεται η άθλια κοινωνική συμπεριφορά του πολίτη, το κράτος όμως ευθύνεται τόσο για την εκπαίδευσή όσο και για την μόρφωση των πολιτών της. Κατ’ αρχήν. Ξέρετε γιατί στο Βερολίνο δε χέζουν – ω! με συγχωρείτε, κοπρίζουν, όπως κομψά είπε ο Φώτης, στα πάρκα τα σκυλιά; Διότι δημιουργήθηκε μια data base του DNA των σκύλων που έχουν ιδιοκτήτη, ανακοινώθηκε ότι θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους δε μαζεύουν τα περιττώματα των κατοικιδίων τους από τους δρόμους και τα πάρκα κι όσοι δε συμμορφώθηκαν ελάμβαναν ένα μπιλιετάκι με τσουχτερό πρόστιμο στο σπίτι. Εννοείται πως, όλα τα σκυλιά που έχουν ιδιοκτήτη μικροτσιπάρονται και φέρουν ηλεκτρονικά τη διεύθυνσή τους και τον ιδιοκτήτη τους. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχουν αδέσποτα και αυτά που υπήρχαν στειρώθηκαν και εμβολιάστηκαν και φροντίστηκαν από το κράτος μέχρι να εκλείψουν. Επίσης, το γερμανικό κράτος επιδοτούσε την αγορά καταλυτικού αυτοκινήτου με 2000 ευρώ όταν τέθηκε το μέτρο της απόσυρσης και εκεί. Για όσους δεν άλλαξαν αυτοκίνητο σε δεδομένο χρονικό διάστημα, μπήκε σε εγαρμογή το μέτρο της φορολόγησης σύμφωνα με τους ρίπους που εκπέμεπει το κάθε αυτοκίνητο και όχι με τα κυβικά του. Ακριβώς έξω από την πόλη του Βερολίνου υπάρχει δάσος τεράστιο, που δεν έχει καεί και δεν έχει καταπατηθεί. Σε μια άναρχη κοινωνία σαν τη δική μας λοιπόν, μη γυρεύετε αστική κουλτούρα και εμπριμέ συμπεριφορές, ο Γερμανός ο Άγγλος, ο Σουηδός είναι τόσο κοντά στο ζώο όσο ο Τούρκος, ο Αλβανός ή ο Έλληνας. Εκεί όμως έχουν κράτος με @@, εδώ έχουμε κράτος @@- κατά το γνωστό παλιό καλό ρηθέν.

    …Καλήσπέρες…

  23. agorafoviagr 15/05/2008 στο 3:20 πμ Reply

    Είναι πιστεύω θέμα νοοτροπίας. Όταν δεν υπάρχει ευαισθησία, δεν υπάρχει ο νόμος όπως όμορφα επισήμανες φίλε μου fvasileiou, όταν ο πολίτης ακούει και δε βλέπει πρόοδο, αλλά αντιθέτως βία, αδιαφορία, αναισθησία, τότε πως να αισθάνεται καθημερινά; Ο σεβασμός στον άλλον, η ανθρωπιά, το φιλότιμο, η αξίες που χάνονται, είναι που σε κάνουν να μην αισθάνεσαι όμορφα. ¨Ομως και κάτι ακόμα χαλάει την καθημερινότητά μας κατά τη γνώμη μου. Το ότι κάναμε τι ζωή μας δύσκολη, ζητώντας πολλά από αυτήν. Ταυτόχρωνα ζητάμε πολλά και από τους εαυτούς μας. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι καλοί φίλοι, που αποτελούν όαση, σε αυτήν τη δύσκολη και πολλές φορές βαρετή καθημερηνότητα.
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  24. fvasileiou 15/05/2008 στο 9:02 πμ Reply

    @nomansland
    Να ένα ωραίο παιχνίδι για να γεμίσουμε τα αργόσυρτα βράδια που περνάμε με φίλους μας στο σπίτι: Πώς θα υποδεχόταν η ελληνική κοινωνία μέτρα για τα αδέσποτα ανάλογα με αυτά που περιέγραψες. Πώς θα τα σχολίαζαν τα κανάλια, τι ανακοινώσεις θα εξέδιδαν οι φιλοζωικές οργανώσεις, η Γένοβα 2000, τι δηλώσεις θα έκαναν οι γνωστοί πολιτικοί μας με κανένα καταπιεσμένο σκυλί αγκαλιά.
    Όσον αφορά το άλλο, για την παιδεία, έχω διαφορετική γνώμη. Είναι άλλο τι μαθαίνει το παιδί στο σχολείο και από ποιους -να το συζητήσουμε αυτό- και άλλο το παράδειγμα που παίρνει από το σπίτι ή το κοινωνικό του περιβάλλον. Πολύ φοβάμαι, ότι στην Ελλάδα, η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει σε κανένα από τα δυο. Εκτός κι αν εισάγουμε Γερμανούς ελεγκτές -που το καλοσκέφτομαι!

  25. fvasileiou 15/05/2008 στο 9:04 πμ Reply

    @agorafoviagr
    Ξέρεις, υπάρχει μια βασική αντινομία που κάνει την καθημερινότητά μας, την ίδια μας τη ζωή, ανυπόφορη: Όπως επισήμανες ζητάμε πολλά – δεν είμαστε όμως διατεθειμένοι να διαθέσουμε ούτε ελάχιστα. Πρόβλημα.

  26. agorafoviagr 15/05/2008 στο 11:15 πμ Reply

    Δεν έχεις άδικο στη διαπίστωσή σου φίλε μου fvasileiou. Δυστυχώς έτσι είναι…
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  27. fpboy 15/05/2008 στο 1:14 μμ Reply

    1.α,ρε αθάνατε Λέντζο!!!!!
    2. Ωραίο κείμενο!
    3. »Τσογλαναρία. Ξαναδήλωσε δυσαρεστημένος στην επόμενη δημοσκόπηση και περίμενε κάποιον να σε σώσει από τον ίδιο σου τον κωλοεαυτό».
    Όλα τα λεφτά αυτή σου η φράση. Απλά.

  28. Νίνα 15/05/2008 στο 1:47 μμ Reply

    Φώτη καλημέρα.Γράφω από Ιταλία(βόρειο συγκεκριμένα-που θεωρείται κ’ πολύ Ευρώπη πρέπει να ξέρειs..) όπου ζω εδώ και πολλά χρόνια.Καταθέτω την μαρτυρία μου:Σαs διαβεβαιώ λοιπόν όλουs σαs πωs οι πολίτεs κ’εδώ είναι εξίσου ΚΑΦΡΟΙ όπωs κ΄στην χώρα μαs .Ενδεικτικά αναφέρω ότι αυτή την στιγμή που σου γράφω κάτω από το σπίτι μου υπάρχει μία ράμπα γιά αναπηρικά καροτσάκια που συστηματικά κ’ …ανελέητα είναι μπλοκαρισμένη από παρκαρισμένα αμάξια …Ευρωπαίων, κ αυτή την στιγμή βεβαίωs-βεβαίωs(να σημειωθεί χαρακτηριστικά ότι το να βρειs πάρκιν στο δρόμο που κατοικώ είναι απείρωs πιό εύκολο απ’ότι π.χ. σε κεντρική συνοικία τηs Αθήναs που είναι κ’ το πατρικό μου.Παρ’όλα αυτά..).Οπότε φίλοι μου αs σταματήσουμε επιτέλου sαυτή την καραμέλα ότι» έξω δεν γίνονται αυτά».Γίνονται κ’ παραγίνονται(αυτά δεν τα λέω για να μαs δικαιολογήσω…προs θεού).Απλωs θα συμφωνήσω κ’εγώ με τον no mans land που απ’ότι κατάλαβα ζει στην Γερμανία ότι οι φίλοι μαs οι Ευρωπαίοι έχουν τόσο αστική κουλτούρα όσο τουs ενοχλείs στην τσέπη τουs(εδώ να δειs φίλε μου με τα απορρίματα σκύλων τι γίνεται,περπαταs …σε ναρκοθετημένουs δρόμουs,κ’αν λίγο ξεχαστείs…άστα να πάνε…-γιατί οφείλειs να ξέρειs οι Ιταλοί είναι πολύ ζωόφιλοι ,ειs βάροs των άλλων βέβαια).Αν πέσουν πρόστιμα-και να εφαρμοστούν όμωs-αποκτούν όλοι αστική κουλτούρα κ’σεβασμό στον συνάνθρωπο σε χρόνο dt .Τα αίτια κ’ τουs τρόπουs εφαρμογήs όλων των παραπάνω θέλουν πολλή συζήτηση-άνοιξεs τουs ασκούs του Αιόλου φίλε μου.Οσον αναφορά την διαπαιδαγώγηση των παιδιών και το πωs αντιδρούν οι διάφοροι χαζοχαρούμενοι με τιs …εξυπνάδεs τουs,συμφωνώ απόλυτα μαζί σου: ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ Μ’ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΑ Κ ΑΝΤΙΠΑΘΗΤΙΚΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ!!!!!(λέγε με και Ηρώδη,χε,χε,χε,χε,αστειεύομαι φυσικά-ή όχι;)

  29. fvasileiou 15/05/2008 στο 2:45 μμ Reply

    @fpboy
    Για τον Λέντζο ένα έχω να θυμίσω: Εκεί έγινε η πρώτη εκπομπή του Γεωργίου «Καφενείο των Φιλάθλων», την εποχή που έφερνε βόλτα τις γειτονιές. Κατά τ’ άλλα, σ’ ευχαριστώ

  30. fvasileiou 15/05/2008 στο 2:49 μμ Reply

    @Νίνα
    Καλώς μας ήρθες!
    Είναι αλήθεια ότι η Ιταλία μας μοιάζει πολύ. Οι γειτονιές της Ρώμης μοιάζουν με τις γειτονιές της Αθήνας και το «ούνα φάτσα – ούνα ράτσα» επιβεβαιώνεται και σε αυτά που μας λες. Δεν είναι όμως παντού το ίδιο, ας μη δικαιολογούμαστε. Και ας μην πάμε βόρεια, στους οργανωμένους Γερμανούς: Στην Κύπρο, για παράδειγμα, δεν υπάρχουν αδέσποτα. Ούτε αυτή η ασυδοσία, που τόσο μας κουράζει όλους. Όσο για το άλλο, πίσω από τα αστεία και τα ψέμματα κρύβονται οι αλήθειες…

  31. Theoprovlitos 15/05/2008 στο 8:19 μμ Reply

    Όσοι έχουνε σκυλιά τα πηγαίνουν στα πάρκα να κοπρίσουν. Πάρε το Άλσος Παγκρατίου: Βρωμοκοπάει κουράδες σκύλου. Κάνω τον κύκλο κάθε φορά που πάω στη Θ. γιατί φοβάμαι ότι θα πατήσω καμιά και θα την κουβαλήσω στο σπίτι της. Πηγαίνουν τα σκυλιά να χέσουν εκεί που παίζουν τα παιδιά του γείτονά τους. Και αυτό θεωρείται φυσιολογικό!

    ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!

  32. Theoprovlitos 15/05/2008 στο 8:21 μμ Reply

    Σου το είπα;

    ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!

  33. Theoprovlitos 15/05/2008 στο 8:27 μμ Reply

    ΑΣΧΕΤΟ: Γιατί έβαλες έγκριση σχολίων;

  34. fvasileiou 15/05/2008 στο 8:48 μμ Reply

    @Theoprovlitos
    Δεν έβαλα έγκριση σχολίων, απλώς αρνείται να δεχτεί τα πολύ επαινετικά σχόλια η wordpress. 🙂

  35. Σοφία 15/05/2008 στο 10:40 μμ Reply

    Κάτι τέτοια διαβάζω και λέω «τι καλά που είμαι εδώ». Αν και βέβαια εδώ έχουμε άλλου είδους προβλήματα, αλλά όπως και να το κάνεις, άναρχη οδήγηση και σκατά σκύλων δεν έχουμε.

    Εννοείται ότι θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι τα ίδια γίνονται και σε άλλες χώρες, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας. Στην τελική τι μας νοιάζει για τους Γερμανούς ή τους Ιταλούς; Ό,τι βελτιώσεις κάνουμε εμείς θα τις ευχαριστηθούμε – και τα παιδιά μας.

  36. agorafoviagr 15/05/2008 στο 10:56 μμ Reply

    «Ενδεικτικά αναφέρω ότι αυτή την στιγμή που σου γράφω κάτω από το σπίτι μου υπάρχει μία ράμπα γιά αναπηρικά καροτσάκια που συστηματικά κ’ …ανελέητα είναι μπλοκαρισμένη από παρκαρισμένα αμάξια»
    Από της φίλης Νίνας, το αντέγραψα….Κρίμα. Δεν το περίμενα ειλικρινά να συμβαίνει και στο εξωτερικό αυτό. Από όσο ξέρω υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία, όμως δεν έχω κανένα λόγω να αμφισβητήσω τα λόγια της φίλης Νίνας. Κρίμα πάντως… Σχετικά με τα τετράποδα, των οποίων είμαι μεγάλος φίλος, γιατί από μικρός με σκύλο στο σπίτι μεγάλωσα και τώρα έχω δύο γατούλες, νομίζω ότι η λύση είναι κάπου στη μέση. Είναι έτσι οι πόλεις δομημένες, με τόσο τσιμέντο, που τα κατοικίδια ζώα, αρχίζουν να μην έχουν θέση, ούτε στο διαμέρισμα της πολυκατοικίας, ούτε έξω, αφού το ζώο, για να κάνει την ανάγκη του, κανονικά θέλει πράσινο. Κάπου έχουμε διώξει με τον τρόπο μας και τα σκυλιά και τις γάτες, ακόμα και τα πουλιά. Λίγο πράσινο όπου υπάρχει, δε φτάνει ούτε για τα παιδιά, ούτε για τα ζώα! Εκεί δυστυχώς φτάσαμε….Το καλό είναι, όπως στην Αμερική αν δεν κάνω λάθος, ο ιδιοκτήτης να έχει μαζί του, ένα φτυαράκι και μια ειδική σακούλα και όταν κάνει την ανάγκη του ο σκύλος, να τα καθαρίζει ο ιδιοκτήτης αλλιώς να πέφτει πρόστιμο. Νομίζω ότι αυτό θα ήταν το ιδανικό. Έχεις το σκύλο, έχεις και την ευαισθησία, όπου κάνει την ανάγκη του, να τα καθαρίσεις. Αν σιχαίνεσαι, τότε δε βγάζει το σκύλο σε δημόσιο χώρο. Έχω πολλές φορές σιχαθεί τη ζωή μου, καθαρίζοντας την αυλή από του σκύλου που είχα τις βρομιές. Όμως, από τη στιγμή που τον είχα, έπρεπε να είμαι και υπεύθυνος. Βέβαια όταν έβγαινε στη γειτονιά, την έκανε τη βρωμιά του και να είναι καλά οι γείτονες που δε λέγανε τίποτα αν δεν τα έβλεπα. Αν τα έβλεπα, πήγαινα και τα μάζευα. Δεν ήθελα να δίνω δικαιώματα, όσο μπορούσα φυσικά.
    Φίλοι μου, στο πάρκο, είναι άσχημο να βλέπουμε τα κόπρανα των σκύλων πράγματι. Το πιο άσχημο όμως είναι, να βλέπουμε σύριγγες, που αυτές μπορούν στα μικρά παιδιά να κάνουν μεγαλύτερο κακό. Είναι άσχημο αυτό που τις προάλλες μου είπε μια φίλη μου. Ένα κοριτσάκι που πάει έκτη δημοτικού της είπε της φίλης μου, ότι στην αυλή του σχολείου βρήκανε προφυλακτικό.
    Επίσης άσχημο είναι και να διαμαρτύρεσαι για την κακομεταχείριση των τετράποδων και την ίδια στιγμή, να είσαι δίπλα σε μια ειδική διάβαση για άτομα με κινητικές δυσκολίες, κλειστή από κάποιον ανεύθυνο οδηγό και να μη σε νοιάζει αυτό!! Βλέπω να διαμαρτύρονται για την κακομεταχείριση των τετράποδων φίλων μας (και σωστά κάνουν όταν πράγματι υπάρχει) και την ίδια στιγμή, δεν κοιτούν ότι στο χώρο διαμαρτυρίας τους, μπορεί κάποιοι ασυνείδητοι να έχουν κλείσει τις ειδικές διαβάσεις. Σε όλα προσπαθώ να είμαι στη μέση και να τα κοιτώ ρεαλιστικά. Και τα κατοικίδια δε φταίνε που κάναμε τις πόλεις, εχθρικές προς αυτά, αλλά και ο κάθε πολίτης δε φταίει που ο συμπολίτης του, δεν είναι υπεύθυνος ιδιοκτήτης να το πω έτσι, ενός σκύλου.
    Όμως με ενοχλεί και όταν, υπάρχει μεγάλη ευαισθησία και κινητοποίηση για τους τετράποδους φίλους μας και την ίδια στιγμή υπάρχει προκλητική αδιαφορία, για ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.
    Συγνώμη για το μακροσκελές μου σχόλιο.
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  37. fvasileiou 15/05/2008 στο 11:10 μμ Reply

    @Σοφία
    Το πρόβλημα έχει ως εξής: Κανένας κανόνας, κανένας κώδικας, τίποτα δεν ισχύει στον δημόσιο χώρο. Εμένα δεν μου φταίει τόσο η ουρά στο ταμείο -καλό είναι να μην υπάρχει- αλλά το τι περνάω για να φτάσω εκεί.

    @agorafoviagr
    Παντού συμβαίνουν. Αλλά ξέρεις ποια είναι η βασική διαφορά; Η ασυδοσία και η ασέβεια δεν χαρακτηρίζει όλους-όλους-όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής, όπως στην Ελλάδα.

  38. nomansland 15/05/2008 στο 11:46 μμ Reply

    Φώτη μου, διαφωνώ.

    Εν αρχή ην η εκπαίδευση και αυτό είναι θέμα του κράτους. Σαφώς και οι ανεκπαίδευτοι γονείς θα βγάλουν ανεκπαίδευτα παιδιά στην κοινωνία. Αλλά πρέπει αυτή η εκπαίδευση να ξεκινήσει από κάπου. Μόλις εκπαιδευτεί η πρώτη γενιά, θα μπορούμε να περιμένουμε αποτελέσματα και στις επόμενες. Όταν η ίδια η πολιτεία λειτουργεί τραμπούκικα και αντιδημοκρατικά, συντηρεί τη ρουσφετολογία, προσφέρει όνειρα με οικονομικά ανταλλάγματα, τότε και η μονάδα θα επιλέξει τη βόλεψή της και δεν πρέπει να τους κατηγορούμε γι αυτό. Θα με νοιάξει εμένα ρε καραγκιοζοπλέϊερ αν κοπρίζει ο σκύλος μου στο άλσος, το οποίο έτσι και καεί θα περάσεις νομοσχέδιο για να το οικοδομήσουν οι φίλοι σου; I don’t give a shit! (Στην περίπτωσή μας I give you the shit of my dog…). Και κάποιος θα σκεφτεί ότι τα δυό αυτά δε συνδέονται μεταξύ τους η ότι το παράδειγμα είναι ατυχές, Θέλω να πω λοιπόν, ότι σοβαροί πολίτες υπάρχουν μόνο στα σοβαρά κράτη

    Οι «πολιτισμένοι» Ευρωπαίοι που όλοι θαυμάζετε είναι άνθρωποι χρόνια εκπαιδευμένοι να λειτουργούν έτσι. Έχοντας ζήσει στην Αγγλία δύο χρόνια έχω να σου πω τα εξής: Ως μονάδες οι Άγγλοι, εννοώ ο καθένας στο σπίτι του, είναι τρομερά βρωμιάρηδες και το εννοώ. Όταν ήμουν εκεί, παίζονταν η εκπομπή «how clean is your house» που σήμερα παίζεται και στο Σκάι τα σ/κ. Στην αρχή, καθώς τα βιώματά μου ήταν από τα – σε γενικές γραμμές – νοικοκυρεμένα και καθαρά ελληνικά σπίτια, φρίκαρα. Έλεγα δεν μπορεί, μας δουλεύουν. Όταν τους συναναστράφηκα είδα ότι σε τέτοια κατάσταση ή εντάξει σε μικρότερο βαθμό αλλά πάλι επιλήψιμο ήταν και τα πραγματικά σπίτια τους κι αυτό δεν ήταν σκηνοθετημένο για λόγους τηλεθέασης. Όμως ούτε ένας Άγγλος δεν πετούσε σκουπίδια στο δρόμο. Αυτός ο Άγγλος λοιπόν έχει, 4 κουτιά ανακύκλωσης στο σπίτι του που του τα παρέχει ο ίδιος ο δήμος, ΔΩΡΕΑΝ. Σε κάθε διαμέρισμα. Ένα για γυαλί, ένα για χαρτί, ένα για αλουμίνιο κι ένα για γρασίδια και οργανικά σκουπίδια. Τα τελείως άχρηστα τα πετούν σε σακούλες ξεχωριστά. Αν στα κουτιά αυτά που σου έχει δώσει ο δήμος πετάς γυαλί εκεί που είναι για αλουμίνιο κλπ κλπ, δε σου τα παίρνει, απαιτεί δε, να γεμίζεις αυτούς τους κάδους. Δε δέχεται να τους έχεις σπίτι σου και να μην τους χρησιμοποιείς, διότι αυτό σημαίνει ότι τα ανακυκλώσιμα τα πετάς στις σακούλες, άρα δεν κάνεις ανακύκλωση. Κι έχω να σου πω χιλιάδες άλλα τέτοια.

    Στα καθ’ ημάς τώρα, πότε οι Έλληνες φορούσαν ζώνη στο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον στο ταξι; Ποτέ! Από τότε που εφαρμόστηκαν τα πρόστιμα πόσοι δε φορούν; Αν τώρα χαλαρώσει η αστυνόμευση, πολλοί από εμάς δε θα τη φορούν και πάλι. Ο άνθρωπος κοιτάει τη βολή του κι αυτό συμβαίνει σε όλα τα μήκη και σε όλα τα πλάτη της γης. Έρευνες δείχνουν ότι το ίδιο συμβαίνει και σε όλα τα μήκη και σε όλα τα πλάτη του Άρη…βοήθεια! Ξύπνησε ο Λιακόπουλος που κρύβω μέσα μου…

    Και για να σοβαρευτούμε, θα μου πεις χρειαζόμαστε αστυνόμευση για να επιδεικνύουμε κοινωνικό πρόσωπο; Η απάντηση είναι μάλλον απογοητευτική. Ναι. Οι πολίτες χρειάζονται εκπαίδευση και μέχρι αυτό να επιτευχθεί χρειάζονται αστυνόμευση. Εκεί που δε χρειάζεται αστυνόμευση είναι στην ουτοπική πολιτεία που έχει κατοίκους ουσιαστικά μορφωμένους ανθρώπους. Δηλαδή, κάπου στον αστεροειδή Κ739.

    …καλησπέρα σας….

  39. nomansland 15/05/2008 στο 11:47 μμ Reply

    Ε! αφού το ‘θελες το σεντόνι, χάρισμά σου!

  40. Νίνα 16/05/2008 στο 12:55 πμ Reply

    @nomansland
    Ν’αγιάσει το στοματάκι σου!!!Ετσι,έτσι όπωsτα περιγράφειs.Με κάλυψεs πλήρωs.Όσο για το παράδειγμα με τιs ζώνεs να πω ότι πιάσανε την αδελφή μου τον Νοέμβρη γιατί δεν φορούσε ζώνη,πρόστιμο 350 ε(!!!!!),παρά τιs όποιεs διαμαρτυρίεs τηs,τώρα φοράει κ’στον ύπνο τηs(που λεει ο λόγοs),ενώ πριν στην χάξη κ’στην φέξη,για μεγάλεs αποστάσειs κ.λ.π. Έτσουξε,έμαθε.Το αυτό συμβαίνει κ’εδώ παιδιά(Προs Φώτη: η βόρειοs Ι. έχει ακραίεs κ’απίστευτεs
    διαφορέs από την νότιο,σαν να μιλάμε για 2 διαφορετικά έθνη,γι’ αυτό έχει από χρόνια δημιουργηθεί πολιτικό κόμμα που ζητάει-καλύτερα απαιτεί-την απόσχιση του βορείου τμήματοs με σχετικά καλά ποσοστά στιs εκλογέs .Οι..νότιοι -από Αγκώνα κ’ κάτω είναι τα …καλά τα δικά μαs,κ’ πολύ πολύ χειρότερα μπορώ να σου πω,ειδικά κάτι μέρη όπωs η Νάπολη,Σικελία:σκηνέs φαρ ουεστ κ’ βάλε..).Ήταν όλοι που λέτε χωρίs ζώνεs(κ’εγώ εννοείται),πέσαν καμπάνεs,γίναμε όλοι τα καλύτερα παιδιά.
    @Σοφία+Φώτη
    Προs θεού,όχι βέβαια:ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΩ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟΘΙ να είμαστε κάφροι,απλώs βαρέθηκα αυτή την καραμέλα.Δλδ έτσι κ’περάσει κανείs τα σύνορα βρίσκει τον επίγειο παράδεισο;Το αστείο δε είναι ότι κ’εδώ λένε τα ίδια,π.χ ο Ιταλόs θέλει…βούρδουλα για να μάθει,αλλιώs…,πότε θα εξευρωπαιστούμε επιτέλουs πραγματικά,και άλλα τέτοια(χαχαχαχαχαχαχαχαχα,καλά δεν έχει φοβερή πλάκα,χαχαχαχα….).
    Ανέφερα πωs έχουν τα πράγματα στην εξευρωπαισμένη Ιταλία για να ισχυροποιήσω μια πικρή μου διαπίστωση:ότι δλδ υπάρχει ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ κ’στο ΚΑΦΡΙΛΙΚΙ δυστυχώs κ’ότι οι άνθρωποι είναι άνθρωποι παντού με τιs ίδιεs αδυναμίεs και λάθη παντού,παντού θέλουν πίεση κ’ …βούρδουλα για να ..μάθουν,υπεράνθρωποι που από γεννησιμιού τουs να έχουν αστική συνείδηση κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν υπάρχουν,απλώs εκπαιδεύονται,ΟΛΟΙ,ακόμα και ο Ελληναs.
    @agorafobiagr
    Μην απελπίζεσαι,δεν είμαστε τόσοι λίγοι όσο νομίζειs.Θεωρώ ότι τα πράγματα,αργά(μα πολύ αργά όμωs)αλλά σταθερά βελτιώνονται.
    Την καληνύχτα μου σε όλουs.

  41. agorafoviagr 16/05/2008 στο 2:19 πμ Reply

    Μακάρι φίλη μου Νίνα να μην είμαστε λίγοι (και για να πω την αλήθεια, αυτές τις μέρες με έχει πιάσει μια απογοήτευση για την αδιαφορία που υπάρχει σε κάποια λεπτά ζητήματα) και εύχομαι να γίνουμε περισσότεροι!
    Σχετικά με την όμορφη κουβέντα που κάνατε για τις ζώνες, θα συμφωνήσω, ότι μέχρι να υπάρξει κυκλοφοριακή παιδεία, δυστυχώς πρέπει να υπάρχουν τσουχτερά πρόστιμα.
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  42. fvasileiou 16/05/2008 στο 9:40 πμ Reply

    @nomansland
    Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου: Η αυστηρή αστυνόμευση και τα πρόστιμα έφεραν αποτέλεσμα στη ζώνη. Αλλά σκέψου πόσες άλλες παραβιάσεις του ΚΟΚ κάνει ο ζωνοφόρος οδηγός, με πρώτη και καλλίτερη να μιλάει στο κινητό του. Με πιάνει απελπισία ώρες-ώρες γιατί δεν υπάρχουν, δεν γίνεται να υπάρχουν, όσοι ελεγκτές και αστυνόμοι χρειάζονται.
    Εκεί που διαφωνούμε είναι το θέμα της συμπεριφοράς. Γιατί την συμπεριφορά δεν την μαθαίνουμε από κρατικούς φορείς, αλλά μέσα στο σπίτι μας.

    Το άλλο που αναφέρεις, με απασχολεί: Γιατί εμείς έχουμε τα σπίτια μας καθαρά και τους δημόσιους χώρους βρώμικους, ενώ στη βόρεια Ευρώπη συμβαίνει το αντίθετο;

    @Νίνα
    Δεν εξιδανικεύω τις κοινωνίες των Ευρωπαϊκών χωρών -η Ιταλία όπως σου είπα και προηγουμένως είναι ιδιόμορφη περίπτωση, αφού είναι με μας ούνα φάτσα κτλ-, αλλά, πώς να το κάνουμε, δεν συναντάς την αυθάδεια, την ασέβεια, την κακότροπη συμπεριφορά που αντιμετωπίζεις εδώ.
    Τα πράγματα βελτιώνονται σε πολλούς τομείς, αργά -έχεις δίκιο σε αυτό. Ακόμα και η συζήτηση που κάνουμε εδώ σε αυτό συντελεί. Το κατά δύναμιν φυσικά.

  43. ΜΑΡΙΑΝΝΑ 19/05/2008 στο 11:46 μμ Reply

    Εϊ…..!! Τί έγινε εδώ;;; Τί βλέπω και διαβλέπω;;;;;

    Είπαμε , η κοινωνία πάσχει, η ελληνική επίσης, αλλά όχι και τόση απαισιοδοξία! Ενίσταμαι! Φώτη μου » σαδομαζοχιτσική παρτούζα» η ελληνική καθημερινότητα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; εχει τα χαλια της δε λέω, αλλά ρε παιδιά, δείτε και λίγο φως στο βάθος του «τουνέλου» που λεγε ο μακαρίτης ο Ανδρέας! ¨οχι τόσο σκληροί χαρακτηρισμοί, υπάρχουν και πολύ ωραίες καθημερινές στιγμές!!! Ωραιώτατες και ακρως καθημερινές!
    Σοβαρά τώρα, δεν είναι όλα μαύρα!! Ας μη γίνουμε σαν κάτι γέρους που λένε «αχ, μια δικτατορία χρειάζεται να δείτε εσείς» ή κάτι συνταξιούχους που όλα τα γενικεύουν και τα κρίνουν ως μαυρα κι άραχνα. Υπάρχει ακόμα κι «Ωραία Ελλάδα» και ΜΑΣ προκαλώ να τη διαφημίσουμε όπου τη συναντάμε. Σε συμπεριφορές, σε αισθήματα, σε ανθρώπους, σε πρωτοβουλίες, σε ήθη κι έθιμα. ΄Βεβαίως και υπάρχει «η αλλη» καθημερινότητα. Αλλά δεν τη διαφημίζουμε αυτή. Δεν την προβάλλουμε.
    Σαμπως και το μπλογκ σου φίλε μου Φώτη, δεν είναι ακόμα κι αυτό, μια προσπάθεια αντίστασης στην «ατελειωτη σαδομαζοχιστική παρτούζα»;
    Χαμογελάστε λέω εγώ, Κρατηθείτε και Πολεμείστε και Περιφρονείστε μελαγχολικές δημοσκοπήσεις. Και σας μιλάω πολύ ρεαλιστικά και δεν αποφευγω την πραγματικότητα! Αλλά προσπαθώ να αλλάξω όποια κομμάτια της μου τη δίνουν στα νεύρα!

  44. fvasileiou 20/05/2008 στο 12:16 πμ Reply

    @ΜΑΡΙΑΝΝΑ
    Με αφορμή μια δημοσκόπηση κάνω μια συγκεκριμένη κριτική, στην οποία προσπάθησα να μην είμαι εγκλωβισμένος στο δίπολο αισιοδοξία-απαισιοδοξία. Εσύ, Μαριάννα μου, το ξέρεις πολύ καλά ότι η ζωή είναι πολύ περίπλοκη για να περιοριστεί στα δύο αυτά αισθήματα. Πολύ πολύχρωμη για να αναγκαζόμαστε να επιλέξουμε ανάμεσα στο άσπρο και το μαύρο. Και -δυστυχώς, το παραδέχομαι- από τις τέσσερις προστακτικές σου, μόνο σε μία μπορώ να ανταποκριθώ.
    CU

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: