Μουσικές γυμναστηρίου

Από το ένα αυτί μπαίνουν, από το άλλο βγαίνουν.

Το έχω ξαναπεί: Η ποπ, τα μπιτάκια κοκ δεν μου λένε τίποτα. Βλέπω άλλους να παθιάζονται και να ζητάνε να δυναμώσει η μουσική, ακολουθούν τους ρυθμούς της στον διάδρομο. Εγώ πάλι θα προτιμούσα να δυναμώσουν την τηλεόραση στο πρόγραμμα -φυσικά- που αρέσει σε μένα -κατά κανόνα ειδήσεις.

Μπορεί να μη μου αρέσει αυτού του είδους η μουσική, αναγνωρίζω όμως την προφανή της χρησιμότητα. Είναι φανερό ότι χρειάζονται ρυθμικά τραγούδια για τέτοιες ώρες και τα ρυθμικά τραγούδια τα φτιάχνουν οι συγκεκριμένοι.

Μου γεννήθηκε όμως η απορία πώς θα ήταν έντα τραγούδι γυμναστηρίου, αν το έγραφε ένας καλός, όχι ποπ, συνθέτης. Έκανα αυτή την ερώτηση σε μια στενή μου φίλη και στενή συνεργάτιδα του συχωρεμένου του Μάνου Χατζιδάκι:

– Αποκλείεται, μου είπε, δεν θα δεχόταν να γράψει κάτι τέτοιο.

– Μα θα ήταν παραγγελία, της απάντησα, θα πληρωνόταν. Και υπάρχει και μια καλλιτεχνική πρόκληση.

– Αστειεύεσαι, μου ανταπάντησε. Με τίποτα δεν θα έγραφε κάτι τέτοιο.

Μπορεί να ήταν κατηγορηματική στην απάντησή της, αλλά δεν με έπεισε ότι ο Χατζιδάκις δεν θα αναλάμβανε μια τέτοιου εργασία. Και γιατί να είναι πιο υποτιμητικό να γράφεις μουσική για τα γυμναστήρια, από το να γράφεις για τις ταινίες του Φίνου; Αλλά, έτσι κι αλλιώς, όποια κι αν ήταν η απάντησή της, η απορία μου αυτή είναι γραφτό να μείνει αναπάντητη.

Στο προκείμενο λοιπόν:

Η μουσική στα γυμναστήριο δεν μου λέει τίποτα/δεν με αγγίζει καθόλου.

Σχεδόν τίποτα.

Γιατί, πριν από μερικά χρόνια, εμφανίστηκε αίφνης ένα τραγουδάκι των Modjo που μου κόλλησε. Το video-clip το είδα αργότερα και χάζεψα με την ανεμελιά της ιστορίας του. Σαν ένας ενήλικος Τομ Σώγιερ.

18 thoughts on “Μουσικές γυμναστηρίου

  1. Citronella 13/06/2008 στο 1:17 μμ Reply

    Καλά, εγώ λατρεύω και την ποπ γενικώς, και το συγκεκριμένο τραγούδι ειδικότερα!! Πράγματι, η καλύτερη εποχή για τον Τομ Σώγερ έφτασε..

  2. fvasileiou 13/06/2008 στο 2:04 μμ Reply

    @Citronella
    Φοράω το ψάθινο καπέλο κι ανεβαίνω στην σχεδία μου… Φαντάζομαι θα σε συναντήσω σε κάποια όχθη του Μισισίπι…

  3. apos 13/06/2008 στο 4:25 μμ Reply

    Μου αρέσει πολύ αυτό το τραγούδι και το έχω πάντα στο iPOD. Τις ίδιες σκέψεις κάνω και εγώ όταν είμαι στο γυμναστήριο. Ευτυχώς, με τη μουσική το έχω λύσει το πρόβλημα, αφού έχω τη δική μου.
    Μπορείς όμως να μου εξηγήσεις γιατί πρέπει 10 τηλεοράσεις να δείχνουν μόνο τις κουτσομπολίστικες εκπομπές;

  4. fvasileiou 13/06/2008 στο 6:20 μμ Reply

    @apos
    Φταίει η ώρα που πας αγαπητέ μου 😛
    Εγώ που πηγαίνω νυχτερινές ώρες, δεν πέφτω πάνω στα μεσημεριανά, αλλά σε σήριαλ: Κάτι καμμένες κοιτάνε τα ελληνικά σήριαλ χωρίς ήχο! Αυτό μπορείς να μου το εξηγήσεις;

  5. Γκρινιάρης 13/06/2008 στο 7:09 μμ Reply

    Χαχα! Εγώ πάντως, όοοταν πήγα για ένα φεγγάρι γυμναστήριο, δυνάμωνα την τηλεόραση!!

    Κατά τ’ άλλα φώτη, mp3 player και δε σε νοιάζει τίποτα!

  6. fvasileiou 13/06/2008 στο 8:55 μμ Reply

    @Γκρινιάρης
    Και πολύ καλά έκανες (αν φυσικά έβλεπες κάτι που να αρέσει και σε μένα… )

  7. Citronella 13/06/2008 στο 9:22 μμ Reply
  8. ανασαιμιά 13/06/2008 στο 10:19 μμ Reply

    Mp3 όπως είπε και ο Φώτης! Το καλύτερο. Άσχετα τι αρέσει σε μας και τι όχι, τα νέα παιδιά…(εννοώ τα πολύ πιο νέα από σένα…) λατρεύουν αυτό το είδος μουσικής. Εσύ είσαι αναγκασμένος να το ακούς στο γυμναστήριο και γω η τεμπέλα που δε πάω γυμναστήριο είμαι αναγκασμένη να τα ακούω στη διαπασών στο …σπίτι μου,λόγω… τέκνων. Είναι μερικά κομάτια, όπως αυτό που εντόπισες, που μου κινούν τη προσοχή είναι η αλήθεια, γιατί μου δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση. Αλλά όχι τόσο ώστε να έχω τέτοιου είδους δισκογραφίες στη μουσική μου βιβλιοθήκη ή να ψάξω ποιός τραγουδάει.
    Καλό σου βράδυ!

  9. agorafoviagr 14/06/2008 στο 8:26 πμ Reply

    Από τα 16 μου, μέχρι τα 23μου, με κάποια διαλείμματα όταν είχα, πολύ διάβασμα, πήγαινα γυμναστήριο. Πριν από 19 χρόνια, ήταν αλλιώς τα πράγματα. Δεν είχε τόσα πολλά μηχανήματα, δεν είχε πολλές γυναίκες, ούτε τηλεοράσεις μέσα στο γυμναστήριο. Μουσική είχε, αλλά όχι πολύ δυνατά. Για ένα διάστημα πήγα στα 30 μου για κανένα χρόνο όσο μπορούσα να πηγαίνω και ήταν διαφορετικά. Είχε ποδήλατα για να κάνεις ζέσταμα με τηλεόραση απέναντι, το ίδιο και στους διαδρόμου, η μουσική ήτανε δυνατά…Είπα μέσα μου «γυμναστήριο είναι αυτό η κλαμπ;!». Αλλιώς είχα συνηθίσει. Όταν γυμνάζομαι, θέλω να ακούω το θόρυβο που από τα βάρη. Έτσι έχω μάθει, έτσι έχω συνηθίσει. Το μυαλό μου θέλω να είναι συγκεντρωμένο στην άσκηση που κάνω. Αλλιώς δεν κάνω άσκηση, αλλά βλέπω τηλεόραση ή ακούω μουσική και εντάξει, σηκώνω και κανέναν αλτήρα ή καμία μπάρα….Τα μηχανήματα δε μου αρέσουν ιδιαίτερα. Προτιμώ της παλιάς σχολής που λένε τη γυμναστική. Με αλτήρες και μπάρες όσο γίνεται. Διάδρομο δεν έκανα ποτέ στη ζωή μου. Κοιλιακούς έκανα για ζέσταμα πάντα. Και πριν αρχίσω να γυμνάζω κάποια μυική ομάδα, έκανα πρώτα με πολύ λίγα κιλά, επαναλήψεις και μετά έβαζα τα κιλά που ήθελα. Και τα διαλείμματα ανάμεσα στα σετ να διαρκούσαν το πολύ, 40 δευτερόλεπτα. Έβλεπα άλλους, που το διάλειμμα από σετ σε σετ κρατούσε όσο και η κουβέντα που πιάνανε. Μου άρεσε να μιλάω με τα άλλα παιδιά, αλλά όταν τελείωνα το πρόγραμμά μου. Πάντως είναι καλό η γυμναστική, έστω και αν την κάνεις αντί για μία το πολύ ώρα σε κανένα τρίωρο, λόγω και άλλων δραστηριότητων (να κοιτάς τι έχει στην τηλεόραση, να πιάνεις κουβέντα κλπ). Εϊναι πολύ καλύτερο από το να μην κάνεις γυμναστική!. Εκείνο που πιστεύω οτι είναι το καλύτερο και θα ήθελα να ασχοληθώ, είναι το κολύμπι. Γυμνάζει όλους τους μυς και σου δίνει και πολύ καλή φυσική κατάσταση! Αρκεί να ξέρεις μπάνιο 🙂 Καλό Σαββατοκύριακο φίλε Φώτη και φίλοι μου να έχουμε!
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  10. Αννα 14/06/2008 στο 9:54 πμ Reply

    Πέρασα να πω μια καλημέρα γιατί σήμερα φεύγω ταξιδάκι και θα μαι εκτος μπλογκόσπιτου για 11 μέρες..Να περνάς όμορφα!!!

  11. apos 14/06/2008 στο 2:11 μμ Reply

    Αν πάω άλλη ώρα, δεν θα βρω διάδρομο ούτε για δείγμα. Τι να κάνω, ο μαύρος;
    Το βραδινό το δικό σου είναι πιο ανεξήγητο. Τουλάχιστον το μεσημέρι οι «κοινωνικές εκπομπές» έχουν υπότιτλους.
    Καλό τριήμερο!

  12. fvasileiou 14/06/2008 στο 4:18 μμ Reply

    @citronella
    Ε ναι, περίπου έτσι…

    @ανασαιμιά
    Εντάξει, αρέσουν τα μπιτάκια στα παιδιά. Και, όπως και να το κάνουμε, ταιριάζουν και στο γυμναστήριο. Θέλω να πω: Τι άλλη μουσική να παίξεις για να δώσεις ρυθμό; Λαϊκά μήπως; Όχι βέβαια… Ή μπιτάκια ή εμβατήρια.

    @agorafoviagr
    Αλλάζουν όμως οι καιροί και γεμίζουν τα γυμναστήρια με νέα φρούτα. Κι εγώ σε αυτά ανήκω, αφού την εποχή που περιγράφεις δεν την έχω ζήσει. Να σου πω την αλήθεια, η καινούργια εποχή, με τις μουσικές, τα κοριτσάκια που κυκλοφορούν ανάμεσα στα βάρη, τις γνωριμίες δεν με χαλάει καθόλου. Σαν να μπαίνω μέσα σε πρωινάδικο.

    @Άννα
    Καλό ταξίδι. Περιμένουμε report…

    @apos
    Παλιά πήγαινα στο Παγκράτι σε ένα γυμναστήριο που διανυκτέρευε. Ήταν ανοιχτό όλο το 24ωρο. Πήγαινα, που λες, γύρω στις 11 και μετά από κανά μισάωρο το γυμναστήριο άδειαζε. Έμενα εγώ και ο γυμναστής. Καθόμουν μέχρι 1 – 1.30 και μετά σπίτι. Διάβασμα μέχρι τα ξημερώματα και ύπνος ως το μεσημέρι. Ωραίες εποχές!

  13. nomansland 14/06/2008 στο 11:25 μμ Reply

    …εγώ πάλι ούτε τις μουσικές συμπαθώ, ούτε τη φιλοσοφία του γυμναστηρίου, ούτε τουσ σφίχτηδες αντέχω (κοπελιά μήπως θες να σε βοηθήσω; – και το μάτι έχει κρεμμάσει από τη λιγουριά…),ούτε την ίδια τη γυμναστική…τελευταία σκέφτομαι να πάρω ένα διάδρομο κι ένα ποδήλατο σπίτι, να κάνω και ‘κανα κοιλιακό κι αυτό είν’ όλο….

    …καλησπέρες…

  14. fvasileiou 15/06/2008 στο 12:00 πμ Reply

    @nomansland
    Αυτό που σκέφτεσαι να κάνεις τον τελευταίο καιρό, έχω που το κάνω το τελευταίο εξάμηνο. Έχω πάρει ένα διάδρομο και τρέχω κανά μισάωρο 3-4 φορές την εβδομάδα. Κι όλο λέω να κάνω και κανέναν κοιλιακό, αλλά, να σου πω την αλήθεια, βαριέμαι.

    Έχει δίκιο: Κυκλοφορούν και τέτοιοι στα γυμναστήρια. Αλλά από την άλλη έχουν αυτή την ζηλευτή ελαφρότητα, όπου όλοι είναι νέοι, όλοι είναι ωραίοι, όλοι είναι υγιείς. Μέσα στα γυμναστήρια δεν υπάρχει φτώχια, αρρώστια, θάνατος. Σκέψη.

  15. μούργος 15/06/2008 στο 12:23 μμ Reply

    Φωτη, αυτη ειναι η δουλεια της μπιτατης μουσικης (να περνανε ευκολα τους ακουστικους πορους και να φευγουν ευκολα), ασε που νομιζω οτι η μουσικη αυτη δεν ειναι τυχαια και στα γυμναστηρια
    και ναθελε ο χατζιδακις να κανει τετοια μουσικη δεν νομιζω να τα καταφερνε.
    δεν ειναι ολοι ικανοι για ολα.
    και ειμαι της σχολης οτι ταλεντα υπαρχουν σε ολα τα ειδη μουσικης (ακομη και στα σκυλαδικα).
    τηρουμενων των αναλογιων βεβαια!

  16. fvasileiou 15/06/2008 στο 8:49 μμ Reply

    @μούργος
    Έχεις δίκιο: Έκαστος στο είδος του. Αλλά δεν θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε τι θα έγραφε ένας καλός συνθέτης (όχι απαραίτητα ο ΜΧ) αν είχε μια τέτοια παραγγελιά;

  17. astropeleki 19/06/2008 στο 2:51 μμ Reply

    Γεια σου Φώτη μου 🙂

    Δεν θα φαινόταν περίεργο ένας τέτοιος συνθέτης να γράψει μουσική τέτοιου είδους. Άλλωστε για να κουνηθείς, είτε αυτό σημαίνει γυμναστική, είτε χορός είτε οτιδήποτε σχετίζεται με χορό και κινηση, αρκεί ο ρυθμός. Και αν έχεις γενικά και τον ρυθμό μέσα σου, τότε τα πράγματα είναι πολύ εύκολα 🙂

    Το lady του modjo είναι από τα διαχρονικότερα τραγουδάκια.

  18. Μάρκο Τ 20/06/2008 στο 2:46 πμ Reply

    Τη βαριέμαι τη μουσική του γυμναστηρίου και έχω σκεφτεί να παίρνω μαζί το mp3. Αλλά χώρια που είναι μεγαλούτσικο (ένα Sansa, που έχω χώσει μέσα γύρω στα 40-50 δισκάκια, σχεδόν όλα κλασική) και θα μου ήταν μπελάς, σκέφτηκα το εξής: Αυτή τη μουσική δεν την ακούω σπίτι μου, ευκαιρία να την ακούσω εδώ να ενημερώνομαι. Και νομίζω ότι είναι μία καλή σκέψη. Και μερικά μου αρέσουν και μου κολλάνε. Απλά δεν μαθαίνω όνομα τραγουδιού και όνομα συγκροτήματος, εκτός από μερικά που μου κάνουν κλικ και τα ψάχνω μετά στο ίντερνετ (έτσι έμαθα και τους Reamonn, από το καταπληκτικό Tonight που μου είχε γίνει…εμμονή και έτρεξα και αγόρασα το CD!).

    Στο τωρινό γυμναστήριο – ένα Joe Weider – δεν έχει τηλεόραση (γιατί;), στην παλιά γειτονιά μου είχε. Γενικά όμως κάνω μικρά διαλείμματα μεταξύ των ασκήσεων και δεν μένω πάνω από 1 ώρα και 10-20 λεπτά. Επίσης, δεν πιάνω κουβέντες και γνωριμίες, παρά σπάνια, οπότε με την έλλειψη τηλεόρασης γλιτώνω λίγο χαζολόγημα.

Σχολιάστε

