Μύγες μες το γάλα: Μ. Ιγνατίου – Δ. Λιάτσος

Από το Σημειωματάριο πολλές φορές έχω επισημάνει τον μεροληπτικό και ελλειπή τρόπο ενημέρωσης των ιδιωτικών καναλιών. Έχω περιγράψει επανειλημμένως ανακολουθίες, μεροληψίες, θεατρινισμούς, εξυπηρετήσεις των τηλεοπτικών δημοσιογράφων.

Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις και πρέπει να τις λέμε. Όχι μόνο για να καθίσταται αξιόπιστη η κριτική μας, αλλά γιατί μας εμφυσούν αισιοδοξία, πεποίθηση ότι κάτι κινείται, ότι κάτι μπορεί και να αλλάξει.

Τους τελευταίους μήνες, που λόγω του θέματος των Σκοπίων και του βέτο απ’ τη μια μεριά, κι λόγω του πολέμου στον Καύκασο από την άλλη, δυο δημοσιογράφοι έλαμψαν με τις ανταποκρίσεις τους: Ο Μιχάλης Ιγνατίου και ο Δημήτρης Λιάτσος.

Δεν ξέρω κάτι περισσότερο γι’ αυτούς. Έψαξα στο δίκτυο -λίγο επιπόλαια, το ομολογώ- αλλά δεν βρήκα κάποιο βιογραφικό τους. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.

Ο Μ. Ιγνατίου είναι ανταποκριτής του Mega και του «Έθνους» από τη Νέα Υόρκη. Τα ρεπορτάζ του από τον ΟΗΕ είναι πάντοτε εμπεριστατωμένα. Οι πληροφορίες του από τα κέντρα λήψεως αποφάσεων των ΗΠΑ επιβεβαιώνονται πάντοτε. Τα σχόλιά του περιεκτικά. Με δυο λόγια μπορεί και αποκωδικοποιεί τις διπλωματικές περικοκλάδες των χαρτογιακάδων. Κύπριος ο ίδιος, παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του Κυπριακού. Είναι κρίμα, μεγάλο κρίμα, που τα Μέσα αδιαφορούν για αυτό το μέγα θέμα, τώρα μάλιστα που λόγω Χριστόφια μπήκε σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη φάση, και του δίνουν την δυνατότητα για ένα τρίλεπτο κάθε μέρα να μας ενημερώνει για τις εξελίξεις και σε αυτό το μέτωπο. Πριν από λίγους μήνες πήρε το βραβείο Μπότση και πολύ το χάρηκα.

Τον Δ. Λιάτσο, τον ανταποκριτή της ΝΕΤ στη Μόσχα, τώρα άρχισα να τον παρακολουθώ. Κι αυτός σαν τον Ιγνατίου: Μεταδίδει εξακριβωμένες πληροφορίες, μας μεταφέρει με ακρίβεια το κλίμα που επικρατεί στη Μόσχα. Κι αυτός έχει τις γνώσεις και την ικανότητα να εξηγεί την διπλωματική γλώσσα. Ξέρω ότι πολλούς τους έχει εκνευρίσει ο φιλορωσικός τόνος των ανταποκρίσεών του. Όμως το σχόλιο είναι υποκειμενικό και μπορεί κάποιος να διαφωνήσει μαζί του, χωρίς να αναιρείται και η αλήθεια του ρεπορτάζ. Άλλωστε μέσα στον καταιγισμό της αμερικάνικης προπαγάνδας (ο τρόπος που κάλυψε τα γεγονότα ο Alpha είναι ενδεικτικός), το φιλορωσικό πεντάλεπτο της ημέρας, μόνο σαν διεύρυνση των οριζόντων μπορεί να εκληφθεί.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχουν κι άλλοι καλοί ανταποκριτές. Μάλιστα δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι οι ανταποκριτές, οι Έλληνες δημοσιογράφοι που είναι στο εξωτερικό δηλαδή, κάνουν πολύ καλλίτερη δουλειά από αυτούς που έχουμε εδώ. Ακόμα ένας τομέας που επιβεβαιώνει ότι έξω, που δεν μας παίρνει να κάνουμε τις μαγκιές μας, γινόμαστε καλλίτεροι…

Advertisements

15 thoughts on “Μύγες μες το γάλα: Μ. Ιγνατίου – Δ. Λιάτσος

  1. Mara Lisha 23/08/2008 στο 9:44 πμ Reply

    Το τελευταίο διάστημα δεν πολύ ακούω ειδήσεις, μ’ έχουν κουράσει οι δημοσιογράφοι. Παίρνω εφημερίδες και μέσω του διαδικτύου. Δεν ξέρω ποιος εφάρμοσε αυτό το σύστημα «όλα για την ακροαματικότητα». Εχθές συγκεκριμένα, έδειχνε την προσαγωγή των υπόπτων, για την γνωστή απαγωγή στον εισαγγελέα. Είχαν προσαχθεί την ώρα που βγαίνουν τα δελτία ειδήσεων και όχι μόνο! Υπόβαλαν τους υπόπτους να στηθούν για να βγουν φωτογραφίες! Έλεος, που ζούμε;
    Συμφωνώ μαζί σου για τους δημοσιογράφους του εξωτερικού. Είναι πιο μαζεμένοι. Θα παρακολουθήσω τους παραπάνω δυο.

  2. clib 23/08/2008 στο 5:56 μμ Reply

    Ο Μ. Ιγνατίου είναι χωρίς αμφιβολία ο καλλίτερος ανταποκριτής από τα States. Τον Λιάτσο δεν τον έχω παρακολουθήσει για να είμαι ειλικρινής, επριδή οι ώρα του δελτίου της ΝΕΤ δεν με βολεύει, αλλά έχω ακούσει κι από άλλους καλά λόγια….

  3. Cacofonix 23/08/2008 στο 10:35 μμ Reply

    Φώτη,
    θα σε απογοητεύσω για τον κ Ιγνατίου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά στις αμερικάνικες εκλογές του 2004, να υποστηρίζει με θέρμη τον αντίπαλο του κ Μπους και τη βραδυά – μεσημέρι για τις ΗΠΑ – να μας διαβεβαιώνει περί της ήττας του κ Μπους… Στο μεταξύ όλα τα ξένα δημοσιογραφικά πρακτορεία μιλούσαν για ξεκάθαρη νίκη του κ Μπους.
    Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί το έκανε αυτό. Να σημειώσω επίσης ότι ο κ Έλλις του ΑΝΤ1 έχει εκφρασθεί με τα καλύτερα για τον κ Ιγνατίου, αλλά για εμένα όπως καταλαβαίνεις έχει χάσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας…
    Ένα άλλο ρεπορτάζ που θυμάμαι τον κ Ιγνατίου να κάνει σφόδρα λάθος λόγω πολιτικής εμπάθειας είναι το 2003 στον πόλεμο του περσικού ver 2. Ήταν απόλυτα σίγουρος για την μακροημέρευση του πολέμου κι όχι της εκεί παραμονής των αμερικανών.
    Γενικά αν θες ενημέρωση για τα παγκόσμια γεγονότα βάλε δορυφορική και παρακολούθησε είτε το BBC world service είτε το Euronews. Αξίζει τον κόπο.
    Και μια επισήμανση. Τώρα, αν παρατήρησες, ξεκίνησαν μια ανάποδη καμπάνια υπέρ του κ Ομπάμα, λέγοντας ότι ο αντιπρόεδρος που διάλεξε είναι … φιλέλληνας. Δεν κάθονται να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό ότι τέτοιο πράμα δεν υπάρχει… Και πάλι δεν μπορώ να κατανοήσω τον μύθο που προσπαθούν να σερβίριουν, μεταξύ των οποίων κι ο κ Ιγνατίου…

  4. Iacovos 24/08/2008 στο 11:28 πμ Reply

    Μου φαίνεται ότι θα απογοητευθείς διπλά, αφού κι εγώ έχω να παρατηρήσω ότι ο Ιγνατίου μάλλον τα λέει όπως θέλει, παρά όπως είναι τα πράγματα.

    Αν θέλεις διάβασε εδώ απάντηση στις «αποκαλύψεις» του Ιγνατίου για τις χρηματοδοτήσεις του ΝΑΙ στο δημοψήφισμα στην Κύπρο, που δημοσιεύτηκαν πριν δυο βδομάδες στο «Εθνος».
    http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=812804&-V=archive&-w=ΙΓΝΑΤΙΟΥ@&-P

    http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=813928&-V=archive&-w=ΙΓΝΑΤΙΟΥ@&-P

    Αυτά είναι μόνο τα πολύ πρόσφατα. Υπάρχει μια σειρά από τέτοια γεγονότα κατά τα οποίο ο κ. Ιγνατίου έκανε «αποκαλύψεις» για αγνοουμένους κτλ αλλά την ώρα που έπρεπε παρουσιάσει συγκεκριμένα στοιχεία, απλά επιφυλασσόταν για το μέλλον.

  5. fvasileiou 24/08/2008 στο 12:22 μμ Reply

    @Mara Lisha
    Έχω την κακιά συνήθεια να παρακολουθώ τα δελτία των 8.00. Όχι για να ενημερωθώ, κι εγώ από το δίκτυο ενημερώνομαι, αλλά για να δω τι κλίμα θέλουν να δημιουργήσουν.
    Τώρα, αυτό με τους υπόπτους, το θεωρώ μέγιστη υποκρισία της Ελληνικής κοινωνίας: 1. Δεν μπορεί άνθρωποι που έχουν ομολογήσει να χαρακτηρίζονται ύποπτοι. 2. Δεν είναι δυνατόν να μάθαμε από την πρώτη στιγμή το όνομα και να είδαμε την φάτσα του εγκέφαλου του παιδεραστικού κυκλώματος του Βελγίου (ο Ντιτρού ήταν, θυμάσαι;) και εδώ να ξέρουμε μόνο ότι όσοι πιάνονται για τα ίδια αδικήματα είναι «πολίτες υπεράνω υποψίας». Το ανθρώπινο δικαίωμα των θυμάτων και των υποψηφίων θυμάτων -στην προκειμένη περίπτωση ανήλικων παιδιών, νηπίων και βρεφών- δεν μετράνε καθόλου; 3. Τελικά, αν καθίσει κανείς και παρακολουθήσει, προφυλάσσονται συγκεκριμένα άτομα από αυτή την πρακτική. Καταργείται δηλαδή κάθε έννοια ισονομίας.

  6. fvasileiou 24/08/2008 στο 12:23 μμ Reply

    @clib
    Ούτε κι εγώ βλέπω ΝΕΤ -ίσως τα μεσημέρια που γυρίζω από δουλειά. Αλλά τούτη την περίοδο, ευτυχώς, έτυχε.

  7. fvasileiou 24/08/2008 στο 12:29 μμ Reply

    @Cacofonix
    @Iacovos
    Να που ο Μ. Ιγνατίου δέχεται επικρίσεις για τον τρόπο που δουλεύει από δυο ανθρώπους που βλέπουν τα πράγματα από διαφορετικές, εντελώς διαφορετικές πλευρές.

    Cacofonix, αναγνώρισέ του το περιβάλλον στο οποίο αναγκάζεται να λειτουργήσει: Το Mega θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς. Δεν ξέρω τι έλεγε για το Ιράκ, ειλικρινά δεν θυμάμαι, όμως τα ρεπορτάζ του πριν το Βουκουρέστι, αλλά και μετά, είναι εξαιρετικά, εμπεριστατωμένα και κατατοπιστικά.
    Τώρα, τα περί φιλελληνισμού κι εγώ βερεσέ τα ακούω. Το θέμα είναι η εξωτερική μας πολιτική να διαμορφώνεται με βάση τα ρεαλιστικά δεδομένα και τα συμφέροντα κι όχι τις συμπάθειες και τις αντιπάθειες του ενός και του άλλου.

    Δηλαδή, Ιάκωβε, οι ΗΠΑ δεν προμόταραν το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα;

  8. Iacovos 24/08/2008 στο 1:32 μμ Reply

    Αγαπητέ Φώτη,

    Όποιος πει ότι οι Αμερικανοί δεν προμοτάραν το ΝΑΙ εθελοτυφλεί. Απορώ όμως ποια σχέση έχει αυτό με το γεγονός ότι ο κ. Ιγνατίου διαστρεβλώνει πράγματα, παρουσιάζει «αποκαλύψεις» και λασπολογεί με γενικότητες και «υποσχέσεις» στις οποίες δεν ανταποκρίνεται.

    Αλλο θέμα η Αμερικανική βοήθεια, που αξίζει μεγάλης κουβέντας κι άλλο το ζήτημα το να μοιράζουμε ταμπέλες προδοτών και πρακτόρων κατά το δοκούν ατεκμηρίωτα. Αυτό δεν είναι ερευνητική δημοσιογραφία. Ούτε καν δημοσιογραφία.

    Δεν κρίνω τον κ. Ιγνατίου για τις απόψεις του, με κάποιες από τις οποίες συμφωνώ, αλλά για τις πρακτικές του, εξ αφορμής του σχολιασμού που γίνεται στο κείμενο σου.

    Μακάρι να βρει πραγματικά στοιχεία και να τα καταθέσει, αν υπάρχουν. Μέχρι τότε όμως δεν είναι μια μύγα μέσα στο γάλα. Απλώς τα δικά του αφεντικά κι εντολείς δεν είναι οι μεγαλοεκδότες της Αθήνας, αλλά ένα διαφορετικό πολιτικό, οικονομικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο στην Κύπρο.

    Επαναλαμβάνω, ότι μακάρι να με αποδείξει λάθος. Αν έχει στοιχεία ας μην τα κρατάει για τον εαυτό του με δήθεν απειλές ότι θα επανέλθει αργότερα. Αν έχει τέτοια στοιχεία κι είναι σοβαρός κι έγκριτος δημοσιογράφος τα καταθέτει, διαφορετικά επιτρέπει σε μένα και σε πολλούς άλλους να σκέφτονται διάφορα τόσο για τη σοβαρότητα του όσο και για την εγκυρότητα του, ειδικά όταν αυτές οι απειλές κι οι υποσχέσεις έχουν παίξει σε επανάληψη τα τελευταία χρόνια περισσότερες φορές από ότι το «Κωνσταντίνου κι Ελένης» στον ΑΝΤ1.

  9. fvasileiou 24/08/2008 στο 2:31 μμ Reply

    @Iakovos
    Διάβασα με προσοχή τα δυο δημοσιεύματα του «Πολίτη» στα οποία με παραπέμπεις στο πρώτο σου σχόλιο. Καταλογίζεται στον Μ. Ιγνατίου ότι δεν έχει φέρει στη δημοσιότητα τα αποδεικτικά που είχε υποσχεθεί. Σε αυτό δεν έχω να πω τίποτα: Ας μην είχε εξασφαλίσει τα στοιχεία πριν προαναγγείλει αποκαλύψεις. Εμένα βέβαια μου φαίνεται πιο λογικό τέτοια στοιχεία να μην είναι προσβάσιμα σε Ελληνοκύπριους δημοσιογράφους σε τούτη τη χρονική συγκυρία.
    Έχω όμως την αίσθηση ότι το Κυπριακό έχει εισέλθει σε μια νέα φάση που οι χαρακτηρισμοί «πατριώτης»-«προδότης» δεν παίζουν μεγάλο ρόλο. Αν έπαιζαν, αν είχαν την βαρύτητα που είχαν στο παρελθόν, το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών θα ήταν διαφορετικό -άσχετα με το αν έχουν βάση οι χαρακτηρισμοί.

    Αλλά επειδή ξέρω ότι το Κυπριακό έχει μπει σε μια νέα, ιδιαίτερα πολύπλοκη φάση κι επειδή οι γνώσεις μου δεν είναι τόσο ευρείες για τα πολιτικά πράγματα στην Κύπρο, επίτρεψέ μου να επιμείνω για τον Ιγνατίου σε σχέση με αυτά που έχω άμεση γνώση και εμπειρία: Τα ρεπορτάζ του για το Σκοπιανό, ιδιαίτερα την περίοδο πριν και μετά το βέτο στο Βουκουρέστι, και για τον Καύκασο είναι εμπεριστατωμένα. Και θα ήθελα τα ελλαδικά Μέσα να δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις εξελίξεις στο Κυπριακό, έτσι θα ήταν χρήσιμο να ακούμε και τα ρεπορτάζ και τα σχόλια του Ιγνατίου.

  10. Iacovos 24/08/2008 στο 2:51 μμ Reply

    Φώτη,

    ακριβώς επειδή το Κυπριακό έχει μπει σε μια δύσκολη πορεία, το τελευταίο που χρειάζεται ο λαός στην Κύπρο είναι μια νέα φάση του κυνηγιού των μαγισσών που είχε επιβάλει ο Τάσσος Παπαδόπουλος χωρίζοντας τον λαό σε «Νενέκους» τουρκοπροσκυνημένους που «μεταφέρουν τα επιχειρήματα της Τουρκίας στα ελληνικά» (sic) και σε πατριώτες.

    Είναι γι αυτό το λόγο που θα έπρεπε να ήταν πιο προσεκτικός και πιο συγκρατημένος με τις δήθεν αποκαλύψεις του.

    Σέβομαι τις απόψεις σου. Απλώς κατέθεσα κι εγώ τη δική μου γνώμη για τον κ. Ιγνατίου.

    Επειδή το ζήτημα με τον κ. Ιγνατίου δεν είναι προσωπικό, απλώς ως νέος άνθρωπος δεν αντέχω να βλέπω τις δυνάμεις του εθνικισμού και του συντηρητισμού που εκπορεύονται από μια φραξιά ανθρώπων που λυμαίνονται την πολιτική και οικονομική ζωή της Κύπρου από το 1960 και μετά κι από την εκκλησία, ίσως να ήταν ενδιαφέρον για κάποιους να παρακολουθήσουν το ντοκυμαντέρ «Το δηλητήριο» το οποίο αποκαλύπτει πως λειτούργησε ο μηχανισμός της προπαγάνδας το 2004.
    http://www.makarios.ws/cgibin/hweb?-A=2524&-V=poison&_VCATEGORY=0000

    Σ’ ευχαριστώ για τη φιλοξενία στο διαδικτυακό σου σπίτι.

    Εις το επανιδείν…

  11. fvasileiou 24/08/2008 στο 8:47 μμ Reply

    @Iacovos
    Παρακαλώ. Τα μπλογκ υπάρχουν ακριβώς για να μπορούμε να ανταλλάσσουμε απόψεις, να συμφωνούμε, να διαφωνούμε. Κι επειδή ακριβώς το θέμα με τον Ιγνατίου δεν είναι προσωπικό, ελπίζω να μπορέσουμε κάποια στιγμή να συζητήσουμε και για την ταμπακιέρα, τη νέα φάση που εισήλθε το Κυπριακό. Γι’ αυτό το θέμα πιστεύω ότι ο Ελληνοκυπριακός λαός αποφάσισε να εισέλθει συνειδητά, ξέροντας όλες τις παραμέτρους, ακόμα κι αν οι εκφραστές της κάθε άποψης χρησιμοποίησαν υπερβολές για να υποστηρίξουν τις θέσεις του. Θέλω να πω, ότι πέρα από αξιολογήσεις, θετικές ή αρνητικές, για τις εξελίξεις, οι οποίες είναι προσωπικές, η ευθύνη είναι εκεί και δεδομένη.

    Τα λέμε, φίλε μου!

  12. ΣΟΦΙΑ 01/09/2008 στο 10:48 μμ Reply

    NAI NA KOΠΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΟ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΟΥΤΕ ΠΡΕΣΒΗΣ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΙΣΧΟΣ!!

    ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ Η Ν.Δ. ΘΑ ΨΑΧΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΗΣ.

    ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΝΕΤ ΟΥΤΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΝΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΓΕΩΡΓΙΑΝΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΜΕΤΑΚΥΝΟΥΜΕΝΟΥ ΦΙΛΟΡΟΣΙΚΟΥ ΠΛΥΘΥΣΜΟΥ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΚΑΝΑΝΕ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ.

    ΑΙΣΧΟΣ
    ΑΙΣΧΟΣ
    ΑΙΣΧΟΣ

  13. fvasileiou 02/09/2008 στο 10:13 πμ Reply

    Ναι, θα λογοκρίνουμε όσους διαφωνούν με τις απόψεις σου για να ηρεμήσεις.

    Το ωραίο είναι ότι πάνω στην αγανάκτησή σου σκέφτεσαι και τους άλλους: Την Κύπρο και τη Νέα Δημοκρατία. Χαλάρωσε, δεν έχουν ανάγκη…

  14. ΣΟΦΙΑ 02/09/2008 στο 11:53 μμ Reply

    εαν ειμαστε νοημονες ναι!

    διαφορετικα κατσε να ακους τις ανιστοριτες βλακειες του καθε γκεμπελ

  15. fvasileiou 03/09/2008 στο 3:08 μμ Reply

    @ΣΟΦΙΑ
    Τι να κάνουμε; Δεν μπορούμε να είμαστε όλοι τόσο νοήμονες, ώστε να ζητάμε τη λογοκρισία των δημοσιογράφων, με τους οποίους δεν συμφωνούμε…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: