Πολιτική Αστάθεια

1. Πόσο δίκιο είχε ο Άντι Γουόρχολ όταν «δογμάτιζε»τα περί δεκαπεντάλεπτης διασημότητας! Η ελλαδική πολιτική πραγματικότητα -το καρακατσουλιό το ημέτερον δηλαδή- παρέχει τις πιο αδιάψευστες επαληθεύσεις: Από τον Γουλιμή, στον Συμπιλίδη και τώρα στον Δαϊλάκη, η ελληνική πολιτεία, οι δημοκρατικοί θεσμοί, ο ελληνικός λαός εντέλει δοκιμάζεται από απίθανους τύπους που ξεπετάγονται από το πουθενά για να αφήσουν το στίγμα τους στα ταλαίπωρα πολιτικά μας πράγματα.

2. Οι καιροί είναι περίεργοι: Το χάσμα ΗΠΑ-Ρωσίας βαθαίνει, Κίνα και Ινδία αυξάνουν τις δυνάμεις τους, η Δύση φαίνεται να χάνει τους συνομιλητές της στον μουσουλμανικό και αραβικό κόσμο, το Ιράν επιμένει στο πυρινικό του πρόγραμμα, η Ακροδεξιά ανεβαίνει στην Ευρώπη, η οικονομική κρίση σκορπάει φτώχεια και αβεβαιότητα.

Και οι παρεμβάσεις του ξένου παράγοντα στα εσωτερικά πράγματα της Ελλάδας δεν τηρούν πλέον ούτε τα προσχήματα.

Είναι εύλογο λοιπόν κινήσεις σαν αυτή του κ. Δαϊλάκη να γεννούν εύλογες υποψίες. Τι στιγμή μάλιστα που η κριτική στην κυβέρνηση τόσο από τα γνωστά κέντρα και τα Μέσα που τα εκπροσωπούν, όσο κι από κυβερνητικούς βουλευτές τύπου Δαϊλάκη ή Τατούλη, δεν γίνεται με όρους πολιτικής, αλλά με όρους μνησικακίας. Θα μου πείτε: Η μνησικακία είναι απείρως ισχυρότερη της ρεαλιστικής πολιτικής. Πάσο.

Αν μη τι άλλο όμως, ο κ. Δαϊλάκης θα πρέπει τουλάχιστον να μας εξηγήσει γιατί τις απόψεις του περί καθαρόαιμων και σταυλαρχών δεν τις είπε στην συνεδρίαση της Κεντρικής Επιστροπής (όπως έκανε ο Τατούλης με τις απόψεις του περί πριγκιπισσών) ή γιατί δεν περίμενε 10 μέρες να τα πει στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ. Και καλό θα είναι οι εξηγήσεις του να είναι πειστικές και να μην περιοριστούν στα της ενδυμασίας του, διότι, είτε το καταλαβαίνει, είτε δεν το καταλαβαίνει, είτε το προσχεδίασε, είτε του ξέφυγε, οι πράξεις και τα λόγια του επηρεάζουν όχι μόνο την πορεία της χώρας, αλλά και την ίδια την ποιότητα της Δημοκρατίας μας.

Εκτός βέβαια, αν οι φήμες και οι ψίθυροι είναι γεγονός.

3. Ας το παραδεχτούμε: Η απλή αναλογική έχει αποτύχει στην Ελλάδα.

Το είδαμε το 89-90, το ξαναβλέπουμε και τώρα: Δυστυχώς κυβέρνηση με ισχνή πλειοψηφία δεν μπορεί να σταθεί στη χώρα μας. Εκφυλίζονται από τις μωροφιλοδοξίες βουλευτίσκων, τον τυχοδιωκτισμό στελεχών, την ξεδιαντροπιά και την αθλιότητα Κέντρων, Μέσων, Συγκροτημάτων, Νταβατζήδων.

Ας το παραδεχτούμε: Κόματα συγκροτημένα δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την οίηση ή τον φθόνο των βουλευτών και των στελεχών τους. Θυμηθείτε ότι και ο Κ. Σημίτης αντιμετώπισε ουκ ολίγους Τατούληδες. Είχε βέβαια 160 βουλευτές και τα ΜΜΕ με το μέρος του…

Ας δούμε την πραγματικότητα κατάματα κι ας το ομολογήσουμε: Η χώρα είναι αδύνατο να κυβερνηθεί από συνασπισμό κομμάτων. Υπάρχει κάποιος που να πιστεύει στα σοβαρά ότι μια κυβέρνηση Πασόκ-Σύριζα θα είναι πιο σταθερή και πιο αποδοτική;

4. Θα πρέπει όμως να πούμε και κάτι άλλο: Ο Πασόκ και το ’89 με τον Κουτσόγιωργα και το ’03 με τον Σκανδαλίδη λειτούργησε με χυδαίο και τυχοδιωκτικό τρόπο: Ακριβώς επειδή βλέπει το κράτος και την εξουσία σαν ιδιοκτησία του, ψήφισε εκλογικούς νόμους που θα δημιουργούσαν προβλήματα στον αντίπαλο. Πρόστυχη συμπεριφορά. Που βάζει το κομματικό (και το ατομικό) συμφέρον πάνω από τα συμφέροντα της Πατρίδας και των πολιτών. Είναι ντροπή που ένα μεγάλο κόμμα λειτουργεί ξανά και ξανά με τον ίδιο ανήθικο τρόπο.

Και ήταν το μεγάλο λάθος του Κώστα Καραμανλή: Που δεν άλλαξε τον εκλογικό νόμο αμέσως μόλις κέρδισε τις εκλογές του 2004. Κι έτσι τώρα, αντί να είναι προσηλωμένος στις μεγάλες πολιτικές που προωθεί η κυβέρνησή του (Ελληνορωσικός αγωγός, Καποδίστριας Β΄, Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση, Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, Ολυμπιακή, ΟΣΕ), αντί να ασχολείται με την οικονομική κρίση και τα εθνικά θέματα (Σκοπιανό, Κυπριακό, διεύρυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης-Τουρκία), αναγκάζεται να κάνει τον παιδονόμο.

Ας ξεμπερδέψει με τις πιεστικές εκκρεμότητες και ας οδηγήσει την χώρα σε εκλογές. Όσοι τον εμπιστευτήκαμε το 2004 και το 2007 θα τον εμπιστευτούμε πάλι, εφόσον μιλήσει καθαρά και προτείνει ξεκάθαρες και ρεαλιστικές λύσεις.

Advertisements

37 thoughts on “Πολιτική Αστάθεια

  1. δ.τζ. 01/10/2008 στο 10:38 μμ Reply

    Φίλε Φώτη ενώ συμφωνώ στα περισσότερα απ’ όσα αναφέρεις, διαφωνώ στην κατακλείδα. Η χώρα δεν χρειάζεται πάλι εκλογές. Το αντίθετο. Η εντολή των πολιτών είναι νωπή, δεδομένα που να δείχνουν ανατροπή του σκηνικού δεν υπάρχουν (και ας βαφτίζουν έτσι ορισμένοι 3-4 δημοσκοπήσεις) και συν τοις άλλοις η οικονομία δεν αντέχει περιπέτειες και ακυβερνησία. Έχουμε πολύ πιο σοβαρά θέματα να ασχοληθούμε και η προσφυγή στις κάλπες θα ήταν παράτολμο εγχείρημα για τη σταθερότητα του τόπου.

    Για να το συνοψίσω: ο Καραμανλής οφείλει να πορευτεί στον δύσκολο δρόμο. Να το «παλέψει», να προσπαθήσει να κυβερνήσει με τους 151. Αυτή την εντολή έχει. Κι αν κάποιος βουλευτής ρίξει την κυβέρνηση, νομίζω ότι αυτό θα μετρήσει τελικά υπέρ του πρωθυπουργού. Αν όμως προκαλέσει εκλογές τα πράγματα δε θα είναι τόσο απλά. Πάντως το βασικό είναι οι πολιτικές, οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που πρέπει επιτέλους να γίνουν. Όπως έγραψε και ο Αλέξης Παπαχελάς σήμερα σ’ όλο τον κόσμο περιμένουν τον Μπερνάνκι και εμείς ασχολούμαστε με τον Δαϊλάκη… Η χώρα δεν μπορεί να πάει ξανά σε εκλογές…

  2. VK in Athens 01/10/2008 στο 11:15 μμ Reply

    Πες μου ότι κάνεις πλάκα με το να θεωρείς ότι ο Καραμανλής πραγματικά κάνει ή έστω προσπαθεί να κάνει μεταρρυθμίσεις; Μια κυβέρνηση φάντασμα είναι και δεν τους φταίει κανένας εκλογικός νόμος ή οι αντάρτες βουλευτές. Μια κυβέρνηση που έχεις σώας στας φρένας και έργο μπροστά της δεν κωλώνει από κανέναν Δαϊλάκη. Ας σοβαρευτούμε λίγο.

    Η παρούσα κυβέρνηση αντιμετωπίζει μια κατακραυγή – εγχώρια και διεθνή – άνευ προηγουμένου. Η ίδια και ο αρχηγός της έχουν την ευθύνη. Τέτοιο αριθμό σκανδάλων έχουμε να δούμε και από εγώ δεν ξέρω πότε. Ο ίδιος και οι φίλοι του οδήγησαν το πολιτικό περιβάλλον σε αυτή την κρίση.

    Αγαπητέ συν-blogger, ο πρωθυπουργός δεν έχει καμία δικαιολογία. Δεν είμαι σε θέση να δικαιολογήσω κανέναν τους πλέον. Θέλουν να πάνε σε εκλογές; Ας πάνε!! Θα με βρουν απεναντί τους. Καμία ανοχή πλέον. Αν δεν θέλουν αυτή να βάλουν οινόπνευμα και σπίρτο σε αυτή τη χώρα (και εννοώ το σάπιο της στοιχείο), θα βάλω εγώ…!!!

  3. fvasileiou 02/10/2008 στο 12:15 μμ Reply

    @δ. τζ.
    Αν έχω καταλάβει καλά, κανένας (ούτε ο λαός, ούτε η αντιπολίτευση, ούτε η κυβέρνηση), αλλά γίνεται να κυβερνηθεί η χώρα αποτελεσματικά υπό αυτές τις συνθήκες; Αμφιβάλλω…

    @VK in Athens
    Δεν έχεις καταλάβει ότι αντιπαθώ την πλάκα και δεν έχω χιούμορ;

    Δεν ξέρω πού τη βλέπεις την κατακραυγή -εκτός από τα δελτία των 8. Διάβασε την δημοσκόπηση της GPO που παρουσιάστηκε προχτές: Καμιά κατακραυγή. Κατακραυγή είχαμε όταν παραδόθηκε ο Οτσαλάν ή μετά τα Ίμια, όταν το Πασόκ είχε περάσει 12 μονάδες πίσω στις δημοσκοπήσεις.
    Όσο για τα «σκάνδαλα», ποια είναι αυτά; Είναι σκάνδαλο το γεγονός ότι ο Βουλγαράκης είναι πλούσιος; Γιατί ο Παπανδρέου, ο Αλαβάνος, ο Τσίπρας, ο Καρατζαφέρης είναι φτωχοί; Είναι σκάνδαλο που ο Ρουσόπουλος πηγαίνει στην εκκλησία κι έχει πνευματικό; Όσο για τα περί Βατοπεδίου, ας μη γελιόμαστε: Μπορεί να μη μας αρέσει η πρακτική, αλλά αυτή ξεκίνησε από το 1998 και, παρόλες τις κατά καιρούς καταγγελίες και εισαγγελικές έρευνες, καμιά παρανομία δεν επιβεβαιώθηκε. Δεν έχει κατηγορηθεί κανένας υπουργός για χαριστικές ρυθμίσεις, για μίζες, για «δωράκια», για ρεμούλες, για διορισμούς από το παράθυρο. Κανένας!
    Τα υπόλοιπα είναι αποτέλεσμα της γνωστής σχολής «πες-πες, κάτι θα μείνει…

  4. Nίνα 02/10/2008 στο 1:53 μμ Reply

    Φώτη μου,καλημέρα από την βροχερή Ιταλία..
    Οπωs πάντα σύντομοs κ’σωστόs.Συμφωνώ σε όλα μόνο ωs προs την αναγκαιότητα επικείμενων εκλογών θα αναγκαστώ να διαφωνήσω.Ωs κράτοs έχουμε πολύ σοβαρότερα προβλήματα για να μπούμε σε τέτοιεs περιπέτειεs την δεδομένη στιγμή.Συμφέρει ν’αγοράσουμε … χρόνο.(πολύ φοβά μαι ωστόσο ότι δεν θα καταφέρουμε να το αποφύγουμε:έτσι έχει αποφασίσει μια συμμορία νταβατζηδο-καναλαρχών κ’μερικών υπερατλαντικών … φίλων τουs.Και τα εγχώρια.. πρόβατα ακολουθούν όπωs φαίνεται και από το σχόλιο ενόs παραπάνω.)
    @vk in Athens
    ΤΙ ΠΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙΣ;;;;ΤΙΙΙΙΙΙ;;;;;
    Διεθνήs κατακραυγή;;ΔΙΕΘΝΗΗΗΗΗΣ;;;;!!!
    Πότε;Που;Και κυρίωs;ΓΙΑΤΙ;;;;
    Οσον αφορά τα σκάνδαλα ,έχειs δίκιο να μην θυμάσαι.Τέτοιο αριθμό έχουμε να δούμε πολλά-πολλά χρόνια,πάνω από 20,γιατί στην χρυσή δεκαετία(90’s) του ΠΑΣΟΚ είδαμε πολύ περισσότερα,σοβαρότερα και που θίξανε ευρύτατα στρώματα τηs ελλ.κοινωνίαs (χρηματιστήριο για να αναφέρω μόνο ένα αλλά υπάρχουν κ’άλλα κ’άλλα πολλά).Να τολμήσω μια υπόθεση τότε δεν θα βρισκόσουν in Athens αλλά στον πλανήτη Αρη γι’αυτό δεν έχειs ακούσει κάτι σχετικά.
    Καλώs ήρθεs στον πλανήτη μαs!

  5. fvasileiou 02/10/2008 στο 2:54 μμ Reply

    @Νίνα
    Πολύ ζηλεύω τα βροχερά μέρη αυτή την εποχή…
    Συμφέρει να αγοράσουμε χρόνο; Από τη μια μεριά, ναι. Από την άλλη όμως, πόσο μπορεί να αντέξει η κυβέρνηση, ο Καραμανλής, η χώρα, την εκ των έσω δολιοφθορα;

    Μην τον παρεξηγείς όμως τον VK. Είναι φίλος κι ας διαφωνούμε επί του προκειμένου.
    Να συζητάμε χωρις οξείς χαρακτηρισμούς, μήπως και φτάσουμε σε έναν κοινό τόπο.

  6. Χρήστος Σαβρανίδης 02/10/2008 στο 4:03 μμ Reply

    Φώτη βλέπω μια δημοκρατία που δεν θέλει να ακούει τον πολίτη και θέλει μόνο να εξασφαλίζει πολιτική πλειοψηφία για να τρώει χρόνο και χρήμα. Αρκετά πτώχευσε ο μέσος πολίτης, αρκετά πτώχευσε το κράτος. Πόσα δάνεια πήρε εφέτος το κράτος για να καλύψει τα ακάλυπτα της οικονομίας; Εξορθολογισμό περιμέναμε, πτώχευση σε όλα τα επίπεδα έχουμε. Τους πολίτες τους ακούει κανείς; Που είναι ένα λογικό πρόγραμμα ανάπτυξης που θα δίνει πόρους και στο κράτος για μείωση των δανείων και δε θα στραγγίζει τον πολίτη στους φόρους; Γιατί πάντοτε την πληρώνουν αυτοί με τα λίγα; Οι εφοπλιστές που παίρνουν τα φιλετάκια του κράτους και τις μεγαλοδουλειές δεν πρέπει να πληρώνουν φόρους; Τα μοναστήρια που παίρνουν εκατομμυριάκια από τις αγοραπωλησίες δεν πρέπει να πληρώνουν φόρους; Αν κάποιος αυτοκράτορας τους έδωσε κάποτε κάποια λίμνη, να γυρίσουμε πίσω καμιά χιλιετία τον χρόνο και να δούμε αν εκείνη την εποχή είχαν τόσα πολλά εκατομμυριάκια οι μοναχοί. Εξευτέλισαν και την έννοια της λέξης μοναχός κι αρνούνται κι από πάνω να πληρώσουν τους νόμιμους φόρους. Που ζούνε; Στην ανοχή και την υποστήριξή μας οφείλουν πολλά. Ας αφήσουν τα ελικόπτερα και τους μπράβους και ας ζήσουν τουλάχιστον όπως εμείς που δεν έχουμε τόσα πολλά. Επανέρχομαι στην λάθος λογική των πολιτικών. Στην Αμερική είδαμε τι τραγέλαφο βιώνουν που έκαναν την τρίχα τριχιά. Επένδυσαν κι έφτιαξαν χρηματιστηριακά προϊόντα πάνω στα όνειρα όσων δεν είχαν λεφτά, αλλά πήραν με ευκολία δάνεια. Κι έπειτα το φιάσκο. Και οι πολιτικοί υποστηρίζουν ποιους; Μα φυσικά τους τραπεζίτες κι όχι τους δανειολήπτες! Κι ύστερα οι φτωχοί έγιναν φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι. Υς υγείαν τα κορόιδα οι πολίτες. Βγαίνουν και οι δικοί μας για να μας πουν ότι δεν έχουν πρόβλημα οι ελληνικές τράπεζες. Σε κάτι επισφαλή χρηματιστηριακά προϊόντα δεν είχε επενδύσει η Αγροτική; Τα λεφτά των Ασφαλιστικών ταμείων δεν είχαν μπει σε ανασφαλή τέτοια προϊόντα; Χιλιάδες καταθέτες δεν πήραν ομόλογα που είχαν μετοχές των αμερικάνικων τραπεζών; Όλα για το χρήμα. Τον πολίτη ποιος θα τον προστατέψει; Ας κοιμούνται μακάρια οι πολιτικοί από τα μεγάλα τζάκια. Ξέρουν να κάνουν τη δουλειά που τους έχουν αναθέσει οι δικοί τους με τα κότερα. Γι’ αυτό δεν ανησυχώ καθόλου μήπως και πέσει η κυβέρνηση. Επιτέλους ας ξυπνήσουν και λίγο όσοι μακάρια κοιμούνται τον ύπνο της μεγαλοεξουσίας. Γιατί το πλοίο δεν πάει καθόλου καλά. Τουλάχιστον σε ότι αφορά την οικονομία. Σε ότι αφορά τις δεξιώσεις, τις σαμπάνιες και την προβολή η κυβέρνηση είναι πρώτη. Πληρώνουμε για να βλέπουμε συνέχεια διαφημίσεις των υπουργείων στα ΜΜΕ. Έναν σωστό δρόμο χωρίς διόδια θα δούμε ποτέ, που υποτίθεται ότι έχουν δοθεί τα λεφτά από Ευρώπη; Ή θα πληρώνουμε κάθε μερικά χιλιόμετρα διόδια για να έχουμε και συνεργασία με ιδιώτες; Κάτι συγκεκριμένο, χρήσιμο για όλους θα δούμε; Πότε; Ας πέσει και η κυβέρνηση κι όλοι οι μεγαλοτζακάδες. Χρειάζονται πολιτικοί που έχουν σωστή επικοινωνία με τον πολίτη, που νοιάζονται για τα πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητας. Αν τα λύσουμε αυτά θα έχουμε αποκτήσει και άλλη κουλτούρα. Δε θα μας περνάνε κορόιδα όσοι πουλάνε στο εξωτερικό τα ίδια προϊόντα στην μισή τιμή. Λέτε να γίνουμε ποτέ Ευρωπαίοι με τόση διαφθορά; Γιατί από το κεφάλι που βρωμάει ξεκινάει…

  7. fvasileiou 02/10/2008 στο 5:47 μμ Reply

    @Χρήστος Σαβρανίδης
    Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το εξής:
    Παραπονιόμαστε για την διαφθορά στο δημόσιο. Αλλά για την διαφθορά αυτή ποιος φταίει; Φταίει ο Παυλόπουλος -ή ο Σκανδαλίδης παλιότερα- για που τα παίρνει ο δημόσιος υπάλληλος; Φταίει ο Αλογοσκούφης που τα παίρνει ο εφοριακός; Φταίει ο Σουφλιάς που τα παίρνει ο υπάλληλος της πολεοδομίας; Δεν νομίζω. Φταίνε οι υπάλληλοι που τα παίρνουν. Φταίνε δηλαδή άνθρωποι που είναι συμπολίτες μας, κουμπάροι μας, φίλοι μας.

    Έπειτα τα έχεις μπερδέψει τα πράγματα: Εγώ δεν έχω δει ποτέ τον σημερινό Πρωθυπουργό να πηγαίνει σε δεξίωση. Ούτε και κανέναν υπουργό. Προφανώς αναφέρεσαι σε άλλους, άλλων εποχών.

    Δεν χρειάζεται να καταφεύγουμε σε εύκολα κατηγορητήρια, τη στιγμή που και εγώ και εσύ ξέρουμε τι συμβαίνει: Οι διαφημίσεις των Υπουργείων προέρχονται από χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία δίνονται για να διαφημιστούν δράσεις και έργα που χρηματοδοτούνται από την Ευρώπη. Αυτά τα χρήματα ή θα γίνουν διαφημίσεις ή θα επιστραφούν. Ίσως ξέχασες ότι παλιότερα τέτοιες διαφημίσεις είχαν ίδια αισθητική και ίδια συνθήματα με εκείνα του τότε κυβερνώντος κόμματος. Αυτό είναι πρόστυχο και φτηνό.

    Όχι μόνο οι δικοί μας, αλλά όλοι οι Ευρωπαίοι ηγέτες (Σαρκοζί, Μέρκελ, κτλ) επισημαίνουν ότι τι το τραπεζικό σύστημα της Ευρώπης -με ευνόητη εξαίρεση της Βρεττανίας- δεν έχει σχέση με το Αμερικάνικο και γι’ αυτό το πρόβλημα στην Ευρώπη θα είναι μικρότερο.

    Να τα αφήσουν τα αυτοκίνητα και τους μπράβους. Αλλά, μην το ξεχνάς, ότι πολλοί πολιτικοί μας έχουν απειληθεί ξανά και ξανά και ξανά από τρομοκράτες. Να τους αφήσουμε να δολοφονηθούν γιατί έτσι θα αισθανθούμε καλλίτερα;

    Για τα μοναστήρια και τα παρεμφερή, δεν έχω να πω τίποτα. Όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί οι καταγγελίες αυτές έχουν γίνει εδώ και πολλά χρόνια (από το ’98, που δεν ήταν ο Ρουσόπουλος στην κυβέρνηση), έχουν διερευνηθεί από την δικαιοσύνη και δεν βρέθηκε τίποτα που να είναι παράνομο. Μπορεί να μην σου αρέσει, μπορεί να μην αρέσει και σε μένα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Εφραίμ -και ο κάθε Εφραίμ- είναι εγκληματίας.

  8. apos 02/10/2008 στο 9:13 μμ Reply

    Φώτη, η συνεργασία ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ είναι μια μπαρούφα που ειλικρινά απορώ με όλους αυτούς που την κυκλοφορούν. Θα μπορούσε να υπάρχει μια κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ, αλλά με άλλο ΠΑΣΟΚ και με άλλον ΣΥΝ.
    Η μόνη ρεαλιστική συνεργασία θα ήταν ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, τουλάχιστον ας μαζεύονταν οι αρκούντως σοβαροί των δύο κομμάτων να το πάρουν απόφαση: για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, που είναι πολλά, χρειάζεται ευρύτατη συναίνεση. Μόνο έτσι θα κλείσουν τα μαγαζάκια, οι παράγκες, οι άθλιες και γελοίες συντεχνίες πάσης φύσεως, η διαφθορά και ο εξευτελισμός των ανθρώπων για μια θεσούλα, για λίγη σημασία.
    Ίσως έτσι να το πάρουμε και εμείς απόφαση, όταν οι ανεπαρκείς που μας κυβερνούν δεν μπορούν να είναι αωνίως το άλλοθι.

  9. Apostol 02/10/2008 στο 11:40 μμ Reply

    Greece’s government
    Schools for scandal

    The Economist Sep 11th 2008

    http://www.economist.com/world/europe/displaystory.cfm?story_id=12209248&CFID=23979659&CFTOKEN=64474532

    «Nίνα» υποθέτω ότι ανήκεις στον Βαθύ γαλάζιο κόσμο και κοινώς δεν ξέρεις ούτε αγγλικά. κρίμα…

    «fvasileiou» Βασικά διαφωνώ μαζί σου αλλά it’s OK… καλή καρδιά!

  10. VK in Athens 03/10/2008 στο 12:36 πμ Reply

    Fvasileiou είναι προφανές ότι δεν συμφωνούμε, και δεν είναι καν δυνατόν να φτάσουμε υπό αυτή τη σκοπιά σε έναν κοινό τόπο. Δεν υπάρχει κοινός τόπος!!!!

    Πρέπει να ομολογήσω ότι δεν είχα καταλάβει ότι δεν έχεις χιούμορ. Το αντίθετο θα έλεγα…

    Λίγα λόγια, λοιπόν, με αποδείξεις και σε σένα και στην κυρία Νίνα για τη διεθνή κατακραυγή. Δεν σχολιάζω εγώ τίποτα. Αφήνω τα διεθνή πρακτορεία να μιλήσουν από μόνα τους.

    http://www.economist.com/world/europe/displaystory.cfm?story_id=12209248&CFID=24762840&CFTOKEN=76650111

    http://www.dw-world.de/dw/article/0,,3683089,00.html?maca=gri-standard_feed-gri-625-xml

    http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/09/23/greece.minister.ap/index.html

    Νομίζω ότι είναι αρκετά σαν ένα πρώτο δείγμα. Αν ψάξετε αναλυτικά θα βρείτε κι άλλα.

    Όσο για την έλλειψη αποδείξεων, η υπόθεση Κεφαλογιάννη μιλάει από μόνη της. Ειλικρινά, ρε φίλε, θέλω να πιστεύω ότι δεν με περνάς για τόσο αδαή, πλασαροντάς μου τη λογική της έλλειψης αποδείξεων. Αν πάλι με περνάς, κρίμα…ειλικρινά κρίμα.

    @Νίνα: Ο τόνος σου είναι αν μη τι αλλο εριστικός. Σε δικαιολογώ μόνο από την άποψη ότι μόνο αυτό έχει μάθει να κάνεις. Δεν πέφτω καν στο επίπεδο της κομματικής σου κατεύθυνσης. Για τον απλό λόγο ότι εγώ έχω τη συνειδησή μου καθαρή ότι δεν ακολουθώ νόρμα συμπεριφοράς από κανένα κόμμα. Καλή ψυχή βρε!!! Γλυκό και ασημαντό μου στρουμφάκι!!!

    Υ.Γ. Δεν μπορείς να πεις Fvasileiou, δεν έκανα κανένα οξύ χαρακτηρισμό!!!

  11. VK in Athens 03/10/2008 στο 7:55 πμ Reply

    Ελπίζω σε λάθος του συστήματος και όχι λογοκρισία!!!!

  12. Μάρκο Τ 03/10/2008 στο 9:01 πμ Reply

    Φώτη δεν διαφωνώ ως προς τα ταπεινά κίνητρα των βουλευτών της «αντιπολιτευόμενης συμπολίτευσης». Δεν θεωρώ όμως ότι ο Καραμανλής είναι ένας επιτυχημένος πρωθυπουργός. Το να λέμε ότι ασχολείται με κάποιους μεγάλους στόχους, τους οποίους πάντως αμφίβολο είναι αν επιτυγχάνει, δεν σημαίνει τίποτα. Σε άλλο πλανήτη ζει;
    Θα σου φέρω ένα παράδειγμα: Αυτή τη στιγμή ο Ασωπός εξακολουθεί και δηλητηριάζει μια περιοχή 100.000 κατοίκων, τα προϊόντα από την περιοχή τα τρώμε όλοι – προσωπικά, επειδή έχω και μικρά παιδιά, δεν αγοράζω πια καρότα και πατάτες Θηβών -, τα εργοστάσια τα πρόστιμα δεν τα πληρώνουν, αν και όποτε τους βάζουν, και δεν είδαμε ούτε μία παρέμβαση, έστω έμμεση, του πρωθυπουργού στο μείζον αυτό θέμα. Αντίθετα, έχει έναν άθλιο και αρτηριοσκληρωτικό μπετατζή σαν τον Σουφλιά, τον πρώτο υπεύθυνο για τη συνέχιση της κατάστασης, ως βασικό σύμβουλο. Και μέχρι πρότινος είχε δώσει, έστω τυπικά, θέση συμβούλου στον Κεφαλογιάννη. Έλεος!

    Θα σου φέρω και άλλο παράδειγμα: Μόλις τελείωσαν οι Ολυμπιακοί, το 2004, τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και τρόλεϋ στην Αθήνα μειώθηκαν δραματικά σε σχέση με την περίοδο Σημίτη. Σε όλο σχεδόν το λεκανοπέδιο. Περίμενες λεωφορείο σε μερικές γραμμές για 5 λεπτά και τώρα περιμένεις για 15. Δεν υπερβάλλω. Αυτά έγιναν επί υπουργείας ντενεκέ Λιάπη (άλλο μπάζο, της γνωστής οικογενείας βεβαίως-βεβαίως). Για την πολιτεία του οποίου στο ΥΠΠΟ έχω μάθει πολλά και διάφορα (και λόγω ειδικότητας). Και μπορώ να σου φέρω χίλια δυο παραδείγματα ακόμα.
    Νομίζεις ότι η καθημερινότητα δεν μετράει; Τί θα του πεις του πολίτη που ξαφνικά είδε να περιμένει άλλα 10 λεπτά στη στάση; Ότι έχουμε τον ελληνορωσικό αγωγό;
    Αφήνω πια το θέμα της περιβόητης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που το άφηνε και σερνόταν ο Καραμανλής για μήνες και είχε καταστραφεί το κέντρο της Αθήνας και τα πανεπιστήμια. Αν έπαιρνε μια γενναία απόφαση να ψηφιστεί το νομοσχέδιο, ακόμα και να καταργηθεί το γελοίο «άσυλο» της αλητείας, το 70% των πολιτών θα έλεγε ναι. Θα καιγόταν το κέντρο για 5-6 μέρες και μετά οι αληταράδες θα ησύχαζαν, ειδικά μάλιστα αν υπήρχαν και μερικές συλλήψεις και φυλακίσεις. Εδώ καιγόταν το κέντρο για μήνες και ο Καραμανλής στην κοσμάρα του, «Πρωθυπουργός της Ραφήνας». Αυτά Φώτη θα πληρώσει ο Καραμανλής, όχι την προσέγγιση με τη Ρωσία με την οποία όλος ο ελληνικός λαός είναι σύμφωνος.

  13. fvasileiou 03/10/2008 στο 11:54 πμ Reply

    @apos
    Από μια άποψη η συνεργασία Πασόκ-ΝΔ φαντάζει λογική: Και τα δυο κόμματα έχουν σοβαρούς ανθρώπους με παρόμοιες ή παράλληλες ιδέες και στόχους. Αλλά έχουν και πολλούς καραγκιόζηδες, που δύσκολα μπορούν να τους ξεφορτωθούν. Και, το χειρότερο ίσως, η πολύχρονη οξύτατη αντιπαράθεση έχει υψώσει τείχη που δύσκολα μπορούν να τα υπερβούν.

    @Apostol
    Έστω, η Νίνα ανοίκει στο βαθύ γαλάζιο. Αυτό της στερεί τα πολιτικά δικαιώματα ή να έχει άποψη και να την εκφράζει;

    Εσύ πού ανήκεις;

    O Economist γνωστός για τα παιχνίδια που παίζει…

    @VC in Athens
    Δεν σου πλασάρω το επιχείρημα περί έλλειψης αποδείξεων. Σου λέω ότι δεν έχει γίνει ΚΑΜΙΑ καταγγελία από αντιπολιτευόμενο βουλευτή (έστω:πλην Καρχιμάκη) ότι Υπουργός της κυβέρνησης Καραμανλή τα πήρε. Υπάρχει;

    Τώρα, ένα δημοσίευμα (ή δύο) Μέσων όπως το CNN και του Economist και μια αναδημοσίεση των όσων λέγονται στα παραθύρια από κάποιο γερμανικό έντυπο συνιστούν για σένα «διεθνή κατακραυγή» -πάσο.

    Πιστεύεις ότι έχω ανάγκη να κάνω λογοκρισία;

    @Μάκρο Τ
    Μου αναφέρεις επιχειρήματα, όπως και ο φίλος μου ο Χρήστος Σ. πιο πάνω, τα οποία δείχνουν μιαν ειλικρινή αγωνία, την οποία όχι απλώς σέβομαι, αλλά συμμερίζομαι. Και να σου πω κάτι; Τέτοια προβλήματα μπορώ να σου αναφέρω πολλά κι εγώ.
    Το πρόβλημα είναι όμως ότι οι «γνωστοί άγνωστοι» δεν είναι τόσο πρόβλημα ανοχής της κυβέρνησης Καραμανλή, αλλά της ίδιας της κοινωνίας. Οι ίδιοι οι πολίτες παρέχουν το άσυλο.
    Όπως δεν υπάρχει και αμφιβολία ότι ο τρόπος που προώθησε η Μ. Γιαννάκου τα θέματα της παιδείας ήταν αποτυχημένος. Καθυστέρησε νομίζοντας ότι μπορεί να πείσει με την λογική τους διαφωνούντες, έπεσε όμως πάνω σε τείχος.
    Εντάξει, υπήρχαν περισσότερα δρομολόγια κατά τους Ολυμπιακούς, όπως υπήρχαν και περισσότεροι αστυνόμοι. Η μείωση μας ενοχλεί, αλλά είναι λογική. Πρέπει κι εμείς να μάθουμε να σεβόμαστε και αυτή τη λογική -στις άλλες χώρες έτσι γίνεται.
    Το θέμα του περιβάλλοντος είναι σοβαρό. Αλλά, όπως κι εσύ ξέρεις, τα προβλήματα σε αυτόν τον τομέα δεν δημιουργούνται ούτε λύνονται σε μια νύχτα. Σου θυμίζω ότι όταν έγινε η φασαρία με την SIEMENS και ο Αλαβάνος με τον Παπανδρέου ζητούσαν να ακυρωθούν οι συμβάσεις του δημοσίου με την εταιρεία, οι εργαζόμενοι στα εργοστάσιά της αγωνιούσαν, γιατί θα μπορούσαν να βρεθούν ξαφνικά χωρίς δουλειά. Συνεπώς, εμείς οι πολίτες έχουμε χρέος να πιέζουμε να λυθούν τα προβλήματα, αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι υπάρχουν και άλλες παράμετροι που οι κυβερνώντες λαμβάνουν -και πρέπει να λαμβάνουν- υπόψιν τους.

    Κανένας δεν λέει να μην πληρώσει τα αρνητικά ο Καραμανλής. Αλλά δεν πρέπει να του χρεώσουμε και τα θετικά;

  14. VK in Athens 03/10/2008 στο 12:14 μμ Reply

    Προφανώς και δεν πίστευα ότι θα έκανες λογοκρισία. Ήταν ειλικρινής απορία και όχι ειρωνική.

    Πρώτον σου παρέθεσα κάποια δημοσιεύματα που είχα πρόχειρα. Θα μπορούσα να βρω άπειρα.

    Ωραία ας αφήσω τα ανυπόστατα σκάνδαλα που κανένας δεν έχει θίξει. Αν και μου φαίνεται αστείο και μόνο να αποτολμήσω να το κάνω. Η έλλειψη καταγγελίας, επειδή υπάρχει μια άχρηστη αντιπολίτευση, δεν μου λέει κάτι!!!! Τι μπορεί να ειπωθεί για την καταδίκη Κεφαλογιάννη, πρώην στενού συνεργάτη του πρωθυπουργού;

    Τέλος, πόσο πρέπει να παίζει κάποιος με τη νοημοσύνη μου για να με κάνει να πειστώ ότι ο Ρουσόπουλος έκτισε μέσα μέσα σε 4 χρόνια τρεις βίλες; Μην ξεχνάμε περίπτωση Μαγγίνα και Σουφλιά για άλλες οικοδομικές παρανομίες. Και μην μου πεις ότι τα ίδια έκανε και το ΠΑΣΟΚ…ναι τα ίδια έκανε. Αλλά αυτό δεν είναι γραμμή υπεράσπισης, στην οποία τόσο αρέσκονται οι γαλάζιοι βουλευτές.

  15. VK in Athens 03/10/2008 στο 12:17 μμ Reply

    Ααααααα και κάτι άλλο πιο πριν στον Apostol.

    «Έστω, η Νίνα ανοίκει στο βαθύ γαλάζιο. Αυτό της στερεί τα πολιτικά δικαιώματα ή να έχει άποψη και να την εκφράζει; »

    Φίλε, δεν ξέρω αν γνωρίζεις την κοπελιά, αλλά έτσι όπως εκφράζει την γνώμη της τόσο εριστικά και προσβλητικά, μπορώ να της στερήσω εγώ το δικαίωμα να με θίγει!!!!! Απλά σέβομαι το χώρο που με φιλοξενεί. Γιατί αν μη τι άλλο έχω μάθει σε ξένο σπίτι να μην κάνω σαματά. Ας περάσει από το δικό μου να τα πούμε λοιπόν….

  16. geokalp 03/10/2008 στο 1:40 μμ Reply

    το ποστ είναι πολύ ενδιαφέρον!

    όπως σκέφτεσαι έτσι σκέφτηκαν πάρα πολλοί το 2004.
    δυστυχώς οι προσδοκίες δεν επαληθεύτηκαν…
    και δεν επαληθεύτηκαν διττά:
    – οι μεταρρυθμίσεις (συνέχεια του εκσυγχρονισμού του Σημίτη) άργησαν πάρα πολύ να ξεκινήσουν
    – αυτές, σε πάρα πολλά σημεία – με το πνεύμα του νόμου – είτε ευνόησαν συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες στις κορφές της πυραμίδας, είτε κράτησαν την απόσταση που εγκαταστάθηκε στη προηγούμενη διακυβέρνηση

    στο μεταξύ βγήκαν και σκάνδαλα, τα οποία άγγιζαν και τα δύο κόμματα: ομόλογα-siemens-ντόπες-Βατοπέδι
    ενώ είχαμε και για 3η φορά σε 20 χρόνια σκάνδαλο υποκλοπών
    αλλά και η νέα εξουσία γέννησε τα δικά της: κουμπάροι-Βατοπέδι σε επίπεδο αγοροπωλησιών-Ζαχό- και άλλα μικρότερα

    αυτό όμως που φαίνεται ότι δεν χωνεύεται εύκολα είναι η αδυναμία διακυβέρνησης και το παράδειγμά μου είναι ο εκ μετεγγραφής υπουργός προπαγάνδας/αντ’αυτού προωθυπουργός, ο οποίος φαίνεται ότι κατέχει τα ηνία και το απέδειξε παραμονή της προκύρηξης των εκλογών 2007, όταν και τις ανακοίνωσε πριν ο Πρωθυπουργός στείλει τη χαζή επιστολή των λόγων προκήρυξης (ο νεός προϋπολογισμός που πατώνει κάθε μέρα)
    και υπάρχουν και πολλά άλλα…

    δυστυχώς είναι ο πρώτος πρωθυπουργός (εκτός Σημίτη στα τελευταία του) που δείχνει από την αρχή ότι δε μπορεί
    βέβαια, δεν είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, είναι και των κλασσικών μεσαζόντων που κατακλύζουν τα εγχώρια διαπλεκόμενα

    αλλά το πρόβλημα του ίδιου είναι ότι δεν είναι καν καλός προπονητής: «μπείτε μέσα και φάτε τους» πρέπει να είναι το σλόγκαν του…

    έχει ακόμα το έρισμα και τη καλή πιστή καθώς είναι «καλό παιδί» αλλά μου φαίνεται ότι ακόμα δεν είναι σε θέση να δείξει ότι μπορεί να το ξεπεράσει και να φανεί αντάξιος των περιστάσεων…

    και ποιος είναι; ο mind the GAP;
    το προσόν του είναι οι προηγούμενες θητείες αλλά η παρουσία του θυμίζει αρνί μέσα σε πασοκ-λύκους…

    και αυτό λέγεται τέλμα…

    (θέλει και συνέχεια)

  17. Nίνα 03/10/2008 στο 2:38 μμ Reply

    Μπροστά σε τέτοιο ρεσιτάλ βαθιά ανθρώπινηs ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ σκέψηs κ’ανοιχτού μυαλού,μπροστά σ’ενα τέτοιο ρεσιτάλ λέω από νταιλίκι και τζαμπαμαγκισμό(αs μου συγχωρεθεί ο.. νεολογισμόs) ,που ένα χρόνο σχεδόν που είμαι στην μπλογκοσφαίρα δεν έχω ξαναδεί,μένω άναυδη και σταματώ.Σταματώ να συνδιαλέγομαι με τέτοια υποκείμενα(ζητώ συγγνώμη από τον διαχειριστή του μπλογκ για την έκφραση αλλά..νισάφι).Οχι βέβαια γιατί φοβήθηκα από το ψευτοαπειλητικό ύφοs του -κατά πάσα πιθανότατα κρατικοδίαιτου-μπαρμπα στρουμφ.
    Απλά και η ανεκτικότητα έχει τα όριά τηs.Τα αιγοπρόβατα στην στάνη τουs λοιπόν και οι υπόλοιποι στιs δουλειέs μαs.Οποιοs συμφωνεί καλώs,όποιοs διαφωνεί με επιχειρήματα που στέκουν -όπωs ο Μάρκοs Τ που τα είπε όμορφα – πάλι καλώs,όποιοs διαφωνεί με επιχειρηματολογία επιπέδου καφενείου(..κατά το ξέρειs ποιόs ειμαι εγώ κ’έλα έξω να τα ..πούμε αν σου βαστάει και κάτι τέτοιεs μπούρδεs..)
    άντε γειά ! Αντε γειά μπαρμπαστρούμφ!
    Και επειδή δεν μου χάρισε ποτέ κανείs τίποτα -είτε … κομματική παράταξη είτε άλλοs – και πρέπει να τρέξω για δουλειά ,χαιρετώ.
    Υ .Γ Φώτη είχα τόσα να σου πω για..Ερλ και συναφή αλλά δεν προλαβαίνω να πάρει η ευχή!Ελπίζω να στα πω σύντομα.

  18. Nίνα 03/10/2008 στο 2:55 μμ Reply

    @geokalp
    Προs θεού,δεν αναφέρομαι σε σένα βέβαια αλλά σε προηγούμενουs.
    Α propos,συμφωνώ σε πολλά απ’αυτά που λεs αλλά δεν νομίζω ότι ο γαπ μαs απέδειξε ότι μπορεί να τα καταφέρει-τόσα χρόνια στο υπεξ.τα ψιλοθαλάσσωσε,για να μην πούμε για το περιβόητο ναι στο σχέδιο Ανάν ,συμπαθήs σαν άνθρωποs δεν λέω, αλλά λίγοs.
    Καλή σου μέρα.

  19. Apostol 03/10/2008 στο 5:12 μμ Reply

    Τι έμαθα σε αυτό το βlog

    Πως ο Economist
    τo CNN
    και η Deutsche Welle

    Είναι όλα πιόνια μιας
    σκοτεινής,
    ανίερης,
    καταχθόνιας,
    σατανικής,
    μοχθηρής
    και φυσικά ΠΑΣΟΚικής προπαγάνδας

    που στόχο έχει να ρίξει από την εξουσία:

    Τον Φανταστικό
    Ανεπανάληπτο,
    Ικανό,
    Έξυπνο,
    Τίμιο,
    SEXY
    Και φυσικά «καταλληλότερο»:

    Πρωθυπουργό

    Παιδιά, για να ηρεμήσετε, μη φοβάστε και μη φέρεστε σα να έχετε εκλογές. Το Σύνταγμα λέει πως θα έχουμε εκλογές σε 3 χρόνια από τώρα!

    Κουράγιο…

  20. Ηλίας 03/10/2008 στο 6:57 μμ Reply

    Πρώτη φορά βλέπω τέτοια οξύτητα σε πολιτική συζήτηση μετά από καιρό. Δε νομίζω ότι με χαλάει.
    Από εκεί και πέρα νομίζω ότι πολλά πράγματα είναι υποκειμενικά.
    Ας πούμε εγώ θεωρώ ξεφτίλα το να στέλνεις τα ματ στους συνταξιούχους και να δολιοφθορείς στα τρακτέρ των αγροτών.
    Κάποιος άλλος όμως μπορεί να θεωρεί ξεφτίλα να μην σε στηρίζει ο Θέμος, ο Μάκης, ο Λάκης και ο Κακαουνάκης.
    Στα διεθνή εγώ ας πούμε δεν θεωρώ ότι μας διασείρει μια κυβέρνηση που ασκεί βέτο στις ΗΠΑ. Που μεσούσης της κρίσης στην Γεωργία κυρώνει την συμφωνία με την Ρωσία για το αέριο.
    Θεωρώ όμως ότι είναι ξεφτίλα να διαβεβαιώνεις κάτω από το τραπέζι ότι θα χειραγωγήσεις τον Κυπριακό λαό να δεχθεί το σχέδιο Ανάν.
    Αλήθεια τι λέει γι αυτό το έγκυρο econimist?
    Πολλά πράγματα είναι υποκειμενικά τελικά…..

  21. Mara Lisha 03/10/2008 στο 8:56 μμ Reply

    Με ενοχλεί που δεν κάνει τίποτα.
    Θα μπορούσα να τον πιστέψω στην προκειμένη περίπτωση αλλά δεν μου δίνει επιλογές.
    Αυτό που βλέπω είναι αδιαφορία, αυτό που νιώθω είναι πίκρα….
    Καλησπέρα καλέ μου φίλε 🙂

  22. fvasileiou 03/10/2008 στο 9:09 μμ Reply

    @geokalp
    Συμφωνώ μαζί σου: Οι μεταρρυθμίσεις αυτές έρχονται καθυστερημένα. Πότε ήταν ο σωστός χρόνος; Όταν τις επεχειρούσε ο Κώστας Μητσοτάκης. Επιτέλους πρέπει να του το αναγνωρίσουμε: Αν τον είχαν αφήσει, θα είχαμε απαλλαγεί από το άγος της Ολυμπιακής και κάμποσων άλλων προβληματικών επιχειρήσεων και το κράτος -οι πολίτες δηλαδή- θα γλίτωναν αρκετά τρις. Θέλω να πω, ότι η καθυστέρηση στις μεταρρυθμίσεις οφείλεται στην άρνηση του λαού και όχι στην βούληση των πολιτικών.

    Θέτεις πολλά θέματα και θα είναι καλό να τα συζητήσουμε -εδώ, στο δικό σου μπλογκ ή κάποιου άλλου φίλου- αναλυτικά. Επίτρεψέ μου όμως να σημειώσω το εξής: Τα πραγματικά σκάνδαλα (εννοώ αυτά που έχουμε παράνομες πράξεις) που αποκαλύφθηκαν (Siemens, παραδικαστικό, Πάντειος…) αφορούν την περίοδο του Πασόκ. Όλα τα υπόλοιπα (αφήνω απ’ έξω τα ομόλογα) έχουν να κάνουν με υπαρξιακά ερωτήματα του τύπου «μα είναι σωστό να…?». Οι δε υποκλοπές είχαν σαν θύμα τους την Κυβέρνηση και τον Καραμανλή. Οι απαγωγές των Πακιστανών έχουν σχέση με τις συμφωνίες που έκανε η κυβέρνηση Σημίτη την προολυμπιακή περίοδο. Ό,τι έγινε με το Βατοπέδι, που είμαι σίγουρος ότι τα πάντα είναι νομότυπα, οφείλεται στις νομικές ερμηνείες και όσα πρωτοέγιναν επί Πασόκ. Και πάει λέγοντας.

  23. fvasileiou 03/10/2008 στο 9:10 μμ Reply

    @Νίνα
    Δεν μου αρέσουν οι οξείς χαρακτηρισμοί. Σκέφτηκα προς στιγμήν να σβήσω κάποια σημεία από τα σχόλιά σου, αλλά αποφάσισα να τα αφήσω αυτή τη φορά.

    Να ξέρεις ότι περιμένω δυο λόγια για τον Earl.

    φίλος
    ΦΒ

  24. fvasileiou 03/10/2008 στο 9:14 μμ Reply

    @Apostol
    Τι να πω… Με τάπωσες. Πραγματικά. Δεν μπορώ να αρθρώσω λέξη. Το εμπεριστατωμένο σχόλιό σου, οι κρυστάλλινες απόψεις σου, η ρητορική σου δεξιότητα σε συνδυασμό με την απαράμιλη ποιητικότητα στην έκφραση, μου στέρησαν κάθε επιχείρημα. Ακόμα περισσότερο: Αποδόμησαν τη σκέψη μου, το «Σημειωματάριο», τον ίδιο μου τον εαυτό.

  25. fvasileiou 03/10/2008 στο 9:20 μμ Reply

    @Ηλίας
    Ανάμεσα σε αυτούς που στηρίζουν ξέχασες: Τον Γιώργο τον μπετατζή, την κόρη εκδότη-δημοσιογράφου, τον υπόδικο καναλάρχη, και κάμποσους ακόμα…

    Αλλά αυτά δεν μας βγάζουν πουθενά…

    @Mara Lisha
    Για ένα πράγμα λυπάμαι: Σε γνώρισα λίγο πριν σταματήσεις το μπλόγκιγκ. Αλλά αυτό ίσως είναι και λόγος για να χαίρομαι… Να ξέρεις ότι μας λείπεις. Και ότι μου δίνεις μεγάλη χαρά που σε βλέπω να έρχεσαι από δω.

    Επί του προκειμένου τώρα: Είναι μια δύσκολη περίσταση. Νομίζεις ότι εγώ είμαι χαρούμενος, ευτυχής, ικανοποιημένος, δικαιωμένος; Όχι. Αλλά νομίζω ότι στηρίζοντας τον Κ. Καραμανλή και την κυβέρνησή του και επισημαίνοντας τα θετικά ειδικά αυτή την περίοδο, είναι πιο εποικοδομητικό από το να μένω στα λάθη, τις παραλείψεις, τις αδυναμίες, τις καθυστερήσεις.

  26. Mara Lisha 04/10/2008 στο 9:14 πμ Reply

    Καλημέρα Φώτη μου,
    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, περνάω και σας επισκέπτομαι τις ώρες που βρίσκω ελεύθερο χρόνο γιατί δεν μπορώ απλά να σας αποχωριστώ.
    Ίσως επιστρέψω. Μου λείπετε και μένα πολύ.
    Τώρα όσον αφορά την πολιτική του Καραμανλή, αυτό που έχω να πω και να προσθέσω είναι πως εμφανίστηκε πριν λίγα χρόνια ένας πολύ δυναμικός άνθρωπος ο οποίος με εντυπωσίασε με τα λεγόμενα του. Αυτόν τον άνθρωπο όμως, τα τελευταία δύο χρόνια δεν τον βλέπω πουθενά!
    Το «σεμνά και ταπεινά» δεν υπάρχει. Δεν ξέρω αν είναι μπλοκαρισμένος από τρίτους ή όλα ήταν ένα επικοινωνιακό τρικ. Αν συνέχιζε να ήταν o ίδιος κοντά στον λαό, δεν θα τον χαρακτήριζαν άπραγο και κανείς δεν θα ήταν θυμωμένος μαζί του. Όταν ξεκίνησε είχε μορφή ηγέτη, τώρα;

  27. Χρήστος Σαβρανίδης 04/10/2008 στο 9:23 πμ Reply

    Ένα σχόλιο για χθές: Κανείς δεν ασχολήθηκε που οι τράπεζες ανέβασαν 1% τα επιτόκια των δανείων. Που είναι τώρα η κυβέρνηση; Όταν έγινε το κραχ στην Αμερική, ο Αλογοσκούφης βγήκε αμέσως να υποστηρίξει ότι δεν έχουμε εμείς κανένα πρόβλημα. Τώρα τι κάνει η κυβέρνηση που οι καταθέτες δεν μπορούν να πάρουν όλα τους τα λεφτά π.χ. από Πειραιώς; Τι λέει για την μεγάλη επιβάρυνση των δανειοληπτών; Μήπως θα πρέπει να πούμε τώρα καλά να πάθουν; Από την μία δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα κι από την άλλη όλα τα ρίχνουμε στον πολίτη. Καλή λογική! Σε ότι αφορά τις διαφημίσεις, ναι γίνονται και για την Ευρωπαϊκή Ένωση! Τώρα πως κάνει τις κατανομές ο Ρουσόπουλος πολλά έχουν γραφεί. Σημασία πάντως έχει και πότε γίνονται οι διαφημίσεις. Και μεγαλύτερη σημασία έχει αν ανταποκρίνονται και σε ανάλογο ποιοτικό αποτέλεσμα. Π.χ. βλέπουμε καθημερινά δρόμους που στο εξάμηνο ή στο χρόνο γεμίζουν με τρύπες. Αυτή είναι η ποιότητα των Ευρωπαϊκών δρόμων; Ή μήπως πρέπει ο κόσμος να πληρώνει διόδια στην Πατρών-Αθηνών τη στιγμή που μιλάμε για δρόμο καρμανιόλα που δεν τηρεί τις προδιαγραφές ασφάλειας για πληρωμή διοδίων βάσει ευρωπαϊκών προδιαγραφών; Δεν με ενδιαφέρουν οι δεξιώσεις και οι εκδηλώσεις των 5 εκκ. του Λιάπη για το Μουσείο Ακρόπολης τη στιγμή που σκοτώνεται κόσμος ενώ πληρώνει διόδια για την ασφάλειά του!Αυτό εννοούσα όταν μιλούσα για δεξιώσεις. Εν έτει 2008 δεν μπορούμε να γυρνάμε συνέχεια στο παρελθόν. Πρόταση για καλυτέρευση του παρόντος υπάρχει; Ποια είναι αυτή; Δεν μπορούμε να βλέπουμε συνέχεια δημοσκοπήσεις του ποιος είναι καταλληλότερος πρωθυπουργός. Αυτό είναι εύκολη λύση για δημοσκόπους, ΜΜΕ, κόμματα. Για τον πολίτη δε λένε τίποτα. Τα κόμματα ας παραγγέλνουν τέτοιες δημοσκοπήσεις για να βλέπουν που βρίσκονται. Εμάς δεν μας ενδιαφέρουν τόσο αυτά. Υπάρχουν ποιοτικές έρευνες που να καταγράφουν τα πραγματικά προβλήματα του πολίτη; Αν υπάρχουν γιατί και οι δημοσιογράφοι αλλά και η κυβέρνηση δεν ασχολείται μ’ αυτά. Γιατί δε βλέπουμε νομοσχέδια για παράδειγμα που λύνουν προβλήματα γραφειοκρατίας, που δίνουν λύσεις στα τρέχοντα ζητήματα; Γιατί τόση διαπραγμάτευση για τα φορολογικά και τόση φασαρία αν υπάρχουν πειστικές λύσεις και απαντήσεις; Αν υπάρχουν απαντήσεις και συγκεκριμένα μέτρα, τα βλέπουμε σε νόμο και κρίνουμε την κυβέρνηση αν είναι καλή ή όχι. Δε βλέπουμε καθημερινό σήριαλ όχι αυτό σκέπτονται όχι το παίρνουν πίσω κ.λ.π. Αυτό δείχνει μια διαπραγμάτευση για να δουν πόσο μπορούν να πιέσουν τους φτωχούς για να βοηθήσουν τους πλούσιους με λιγότερους φόρους. Άλλωστε μέχρι τώρα πολλά νομοθετήματα είναι σε αυτή την κατεύθυνση, π.χ. για την φορολογία των ακινήτων. Αν χρεοκοπήσαμε ως οικονομία ή ως χώρα ας προσπαθήσει ο Αλογοσκούφης να μειώσει τον εξωτερικό δανεισμό και να περιορίσει τα περιττά έξοδα για τα πάρτι. 43 Τρις νομίζω πήραμε φέτος δάνεια από έξω έναντι 75 περίπου τρις συνολικού χρέους έως σήμερα. Μήπως η Αμερική δεν έχει τόσα προβλήματα όσα εμείς; Δυστυχώς η κατάσταση είναι τραγική. Και κάποιοι την κρύβουν επιμελώς. Η κατάρρευση είναι κοντά. Έχει μετρήσει κανείς πόσες χιλ. ευρώ αυτών των δανείων έχουν ρίξει στην πλάτη του καθένα; Μια οικονομία που δεν παράγει, που δεν αναπτύσσεται σωστά, που έχουμε γίνει χειρότεροι από την Ουγκάντα στη διαφθορά με βάση τις διεθνείς μετρήσεις, τι περιμένουμε να κάνει; Παράγει φόρους! Κι έτσι διαιωνίζονται όλα τα προβλήματα. Γιατί κανείς πολιτικός δε βγαίνει να πει την πραγματική εικόνα του δανεισμού και της οικονομίας μας; Μήπως πρέπει να παρακάμψουμε προς το παρόν τα ψευτοπρογράμματα ανόρθωσης της οικονομίας και να δουν όλοι μαζί τεχνοκράτες, πολιτικοί, πολίτες πως μπορούμε να ευημερήσουμε από την ανάπτυξη της οικονομίας και την μείωση του εξωτερικού δανεισμού και να γίνει αυτό το πραγματικό όραμα που θα μας οδηγήσει και σε καλύτερες ημέρες; Το αν κάποιος βουλευτής Δαϊλάκης ή όπως αλλιώς ονομάζεται διαγραφεί, αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε κόμμα και λίγο μας ενδιαφέρει εκτός αν αυτά που είπε ο κύριος είναι σωστά και κάποιοι τον μισούν που τα είπε. Τότε μιλάμε και για εμπαιγμό της νοημοσύνης μας. Οι τιμωρίες των βουλευτών πρέπει να γίνονται γιατί είναι ανακόλουθοι με την ιδεολογία ή το πρόγραμμα του κάθε κόμματος. Όχι για το αν θέλουν να παράγεται έργο πραγματικό και ταχύτερα. Μέχρι τώρα η όλη έντονη κριτική στην Κυβέρνηση γίνεται από στελέχη της Ν.Δ. Γι΄αυτό δεν αισθάνονται άνετα στην Κυβέρνηση. Τι να κάνεις όμως; Δε μπορείς να τους διαγράψεις όλους! Τον Βύρωνα θα διαγράψουν; Ας δούμε έργο πραγματικό και να δεις Φώτη πόσο καλύτερα θα είναι τα πράγματα για όλους. Έργο δε βλέπουμε. Κι αυτό είναι η απορία μας. Χωρίς έργο μπορεί κανείς να λέει ότι έκανε κάτι; Αρχίζει να παραλογίζεται μετά και εκπέμπει μηνύματα εσωκομματικής πειθαρχίας κ.λ.π. Αυτά πλέον δεν τα χάφτουμε οι ελληνάρες. Αν δε μπορούν να κυβερνήσουν, δημοκρατία έχουμε. Ακόμη και με ΠΑΣΟΚ και Συνασπισμό σε συμμαχία ευελπιστώ ότι ποιο πολύ έργο και υπό την πίεση των πολιτών θα παραχθεί. Όποιος δεν κάνει, σπίτι του και στα κότερα και τις επιχειρήσεις του. Οι πρώτοι διαφθορείς παραδείγματα αποδεικνύονται οι ίδιοι οι υπουργοί. Είναι δυνατόν να έχτισε ο Ρουσόπουλος μια τεράστια βίλα με 150.000 ευρώ; Τέτοια είναι η εικονική πραγματικότητά τους που δεν γνωρίζουν ότι τώρα που το ξέρουν όλοι, ξέρουν ποιος είπε και λέει ψέματα. Πως να πείσεις ότι λες αλήθειες όταν δηλώνεις ψεύτικα πράγματα για να γλιτώσεις τους φόρους που εσύ θεσπίζεις; Ηθική, σεμνότητα, ανοησία, παραλογισμός, εξουσιομανία. Όλα μαζί παρέα. Για ποια ιδεολογία μιλάμε; Αλήθεια ξέρει κανείς νεοδημοκράτης να μου πει ποια είναι η ιδεολογία του; Γιατί εγώ ο ταπεινός πολίτης δεν καταλαβαίνω, δε διακρίνω κάποια ιδεολογία. Εκτός από την αγάπη προς την πατρίδα και την ορθόδοξη θρησκεία. Γιατί αυτά τα αγαπάμε οι περισσότεροι Έλληνες.

  28. fvasileiou 04/10/2008 στο 4:20 μμ Reply

    @Χρήστος Σαβρανίδης
    Μα χτες ο Αλογοσκούφης ανακοίνωσε μέτρα για την ανακούφιση των δανειοληπτών -ακόμα κι εγώ που είμαι εδώ τα έμαθα. Τώρα, αν κάποιοι προτιμούν να προβάλουν σαν μείζον θέμα την χαμένη συνέντευξη του Μανώλη κι όχι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δανειολήπτες, τι να σου πω; Μαζί σου είμαι… Αλλά, ξέρεις, η επισήμανση τέτοιων θεμάτων δεν είναι θέμα κυβέρνησης μόνο. Είναι θέμα και της αντιπολίτευσης και -προπαντώς- των συνδικαλιστικών φορέων, των μη κυβερνητικών οργανώσεων, κοκ.

    Τώρα, θέτεις πολλά θέματα, Χρήστο και επισημαίνεις πολλά πραγματικά προβλήματα. Η επιχειρηματολογία σου όμως μπάζει: Κάνεις λες και όλα αυτά εμφανίστηκαν το 2004. Το ντοπάρισμα ξεκίνησε επί Καραμανλή; Το παραδικαστικό ξεκίνησε επί Καραμανλή; Η παραχώρηση εκτάσεων στο Βατοπέδι (και αλλού) ξεκίνησε επί Καραμανλή; η Siemens επί ποίας κυβέρνησης λάδωνε; Στην Πάντειο πότε και ποιοι τρώγανε τα λεφτά των φορολογούμενων; Σε ενοχλεί η (μια μόνο μια) δεξιωση του Λιάπη και έχεις ξεχάσει τα γκαλά, τις δεξιώσεις, τις τελετές, τα πάρτι, τα κότερα, τα ξενύχτια στα «πολιτιστικά κέντρα»; Δεν βλέπεις έργο τώρα που προωθούνται τόσες μεταρρυθμίσεις (τις αναφέρω στο κυρίως κείμενό μου) και έβλεπες παλιότερα; Σε παρακαλώ, πες μου κάποια θεσμική αλλαγή που έκαναν οι προηγούμενοι. Ή μήπως αναφέρεσαι στις… ταυτότητες; Και, δεν μου λες σε παρακαλώ, σε ενοχλεί η βίλα του Ρουσόπουλου, αλλά δεν μπαίνεις στον κόπο να δεις τι έχουν οι άλλοι συνάδελφοι του Ρουσόπουλου ή μήπως ξεχνάς ότι ήταν από τους πιο επιτυχημένους τηλεοπτικούς δημοσιογράφους. Και σε ενοχλεί ο Βουλγαράκης, αλλά πάμπλουτοι πολιτικοί, πρώην πρωθυπουργοί και υπουργοί (Σημίτης, Παπανδρέου, Αλαβάνος, Τσίπρας…) δεν σε πειράζουν.
    Αδικείς την κριτική σου, όταν αναφέρεσαι στο σήμερα σαν να μην υπήρξε χτες.

  29. fvasileiou 04/10/2008 στο 4:26 μμ Reply

    @Mara Lisha
    Νομίζω ότι τα περί άπραγου πρωθυπουργού είναι το μεγαλύτερο παραμύθι της τελευταίας δεκαετίας: Σκέψου μόνο ότι όσον καιρό κατηγορούνταν η Κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός για αδράνεια πριν από λίγους μήνες, ετοιμαζόταν ο νέος Καποδίστριας, η υπογραφή των συμφωνιών για τους αγωγούς, η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, το βέτο για τα Σκόπια και πάει λέγοντας. Τα πράγματα δεν γίνονται μόνα τους -και τα καλά και τα κακά.

    Όσο για το «κοντά στον λαό», θα σου πω το εξής: Ο Ελληνικός λαός αναγνώρισε στον Κ.Κ. κάτι από τον ίδιο του τον εαυτό: Κινείται, μιλάει, γελάει, συμπεριφέρεται όπως ο μέσος Έλληνας. Είναι ο πιο γήινος και γηγενής πρωθυπουργός που είχαμε ποτέ και αρέσει στον κόσμο να τον βλέπει πιο συχνά. Έλα όμως που του ίδιου φαίνεται ότι του αρέσει η ιδιωτικότητα και δεν θέλει να εκτίθεται…

  30. Μάρκο Τ 04/10/2008 στο 9:17 μμ Reply

    Φώτη, δεν συνέκρινα τα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϋ με την περίοδο των Ολυμπιακών. Διάβασε πιο προσεχτικά τι γράφω. Η σύγκριση έγινε μεταξύ της προ των Ολυμπιακών περιόδου και της περιόδου μετά τους Ολυμπιακούς. Η υπουργεία Λιάπη ήταν μία σκέτη καταστροφή για τις αστικές συγκοινωνίες, ας μην κρυβόμαστε. Ο άνθρωπος είναι ένας τενεκές που μόνο την καλοπέραση σκέφτεται. Του είχα στείλει μέιλ για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στην προσωπική του ιστοσελίδα και ούτε που απάντησε. Γελοίος. Αν δεν ήταν της οικογένειας Καραμανλή, δεν θα είχε τι να κάνει στη ζωή του.

    Για τα θέματα περιβάλλοντος, επίσης, η κυβέρνηση Καραμανλή είναι καταστροφή. Βρες μου κάτι θετικό που έγινε στον τομέα αυτό. Ή μήπως η παραχώρηση της παραλίας Ζαχάρως από το Υπουργείο Οικονομικών στον αληταρά δήμαρχο Χρονόπουλο παραμονές εκλογών, μόλις κάηκε η περιοχή; Και ενώ ήταν γνωστός ο βίος και η πολιτεία του και οι προηγούμενες εμπλοκές του με τη δικαιοσύνη…
    Το γεγονός ότι ο Καραμανλής δεν πήγε ούτε μια φορά στην καμμένη Πάρνηθα και ούτε μια φορά στα καμμένα χωριά της Ηλείας δεν σου λέει τίποτα για τον γυάλινο κόσμο στον οποίο βρίσκεται; Κανονικά θα έπρεπε να τσακιστεί να πάει στο μνημόσυνο τουλάχιστον αυτών των 26 ανθρώπων που κάηκαν στην Αρτέμιδα, αν είχε συναίσθηση της κατάστασης.
    Για την αστυνομία που βρίσκεται σε διάλυση, τί έχει κάνει η νυν κυβέρνηση; Μα θα μου πεις, και η προηγούμενη; Σωστά, άλλωστε η αστυνομία επί Ανδρέα Παπανδρέου διαλύθηκε. Όμως ο Καραμανλής έγινε πρωθυπουργός με σύνθημα την «επανίδρυση του κράτους». Και αντ’ αυτού είδαμε κράτος μπάχαλο, που ούτε δυο αληταράδες στα Εξάρχεια δεν μπορεί να συλλάβει, επειδή φοβάται τα κανάλια! Και πιο κάτω, στην Πειραιώς, όλα είναι παραδομένα στη μαφία της νύχτας. Αυτά δεν τα ξέρει ο Καραμανλής να δώσει εντολή στο Υπουργείο Εσωτερικών να ξεκαθαρίσει την κατάσταση; Πολιτική βούληση χρειάζεται. Με κυβέρνηση στο ρελαντί, τίποτα δεν γίνεται.
    Αν χάσει τις εκλογές, και θα τις χάσει στα σίγουρα, μόνο τον εαυτούλη του θα πρέπει να αιτιάται, και όχι συμφέροντα. Τα συμφέροντα υπάρχουν και κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αυτός τί κάνει; Για μένα, εμετρήθη και ευρέθη ελλειπής. Κρίμα που τελείωσε τόσο νωρίς, αλλά τελείωσε…
    Και να σκεφτείς ότι ο άνθρωπος αυτός, προτού γίνει πρωθυπουργός, δεν είχε δουλέψει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ στη ζωή του. Ενδιαφέρον…

  31. Μάρκο Τ 04/10/2008 στο 9:27 μμ Reply

    Να πω δύο ακόμα πραγματάκια για τον εξάδελφο Λιάπη ενδεικτικά το ένα γνώσης και το άλλο ήθους: 1. Του λένε την περίοδο αμέσως πριν τους Ολυμπιακούς ότι φτιάχνεται τώρα και ο σταθμός της Καλλιθέας (εννοούσαν των ΗΣΑΠ, επειδή όλοι οι σταθμοί των ΗΣΑΠ ανακατασκευάστηκαν εν όψει Ολυμπιακών). Απάντηση Λιάπη: Α ωραία, ώστε θά’ χει τώρα και η Καλλιθέα μετρό!!!
    2. Σε πρόσφατη επίσκεψη της βασίλισσας Σοφίας στη Ρόδο, όπου τη συνόδεψε ο Λιάπης ως Υπουργός Πολιτισμού, ακύρωσε προγραμματισμένη συνάντηση με δημοτικούς άρχοντες του νησιού λέγοντας ότι έπρεπε να φύγει λόγω υποχρεώσεων, ενώ είχε πάει σε πολυτελές ξενοδοχείο του νησιού για ανάπαυλα. Φυσικά με λεφτά του δημοσίου. Αυτά τα ολίγα.

    Όσο για τον νονό Κεφαλογιάννη, αυτό σε άλλη χώρα θα είχε ρίξει Κυβέρνηση, δηλ. σύμβουλος του Πρωθυπουργού με γραφείο στη Βουλή να καταδικάζεται για προστασία σε χασισοκαλλιεργητές.

  32. geokalp 05/10/2008 στο 12:59 μμ Reply

    το ποστ έχει βγάλει πάρα πολλά!
    στέκομαι πολύ θετικά σε αυτό που σημειώνεις σε κάποιο φίλο:
    «αναφέρεσαι στο σήμερα σαν να μην υπήρξε χτες»
    είναι σα τη σημερινή κατάσταση στην Αμερική: χρειάζεται συνολική λύση, όχι κατά περίπτωση!

    όμως να σου επισημάνω κάτι σε σχέση με το βατοπέδι, στο πολύ χαμηλό επίπεδο των αγοροπωλησιών: από ότι έβγαλε το αντινιους, η σύζυγος Βουλγαράκη ήταν η συμβολαιογράφος κάποιων συμβολαίων ενώ αντικατάστάτης της και παρούσα σε ένα ήταν η κόρη Ζαγορίτη…
    αυτό λέγεται real estate σκάνδαλο όπως και του ’99 χρηματιστηρίου… (όπου κι εκεί οι της ΝΔ έβγαλαν πάρα πολλά κι ας λένε ότι θέλουν… άυτοι άλλωστε κατά παράδοση κατέχουν μετοχές κι όχι οι των υπόλοιπων κομμάτων…)

    συνεχίζοντας
    ο φίλος Χρήστος Σ έβαλε ένα θέμα που δεν βλέπει ιδιαίτερα το φως: τα δημόσια οικονομικά πάνε από το κακό στο χειρότερο… ειδικά από το 2007… καλά για το 2008 δε συζητώ, το πως δε θα μπούμε σε επιτήρηση – και αυτό είναι άσχετο με τη διεθνή συγκυρία! – είναι καθαρά θέμα πολιτικού συμβιβασμού με την ΕΕ…
    η πρόβλεψη λέει πως του χρόνου τέτοια εποχή θα είμαστε σε επιτήρηση…
    και το χειρότερο είναι πως η θέση αυτή προέκυψε κυρίως από δανεισμό, καθώς υπήρχε αντικειμενική αδυναμία του υπουργείου και των Αλογοφέρτα/Μπέζα να αυξήσουν τα έσοδα, ειδικά από κάπου το 2007 από όταν και βρέθηκε σε κόντρα με τους εφοριακούς… οι οποίοι απλά σταμάτησαν να κυνηγάνε! οπότε κατέφυγε σε φόρους…

    κάπου συμφωνούμε ότι ο σωστός χρόνος ήταν επί του Δράκουλα των Χανίων… η εποχή μετά το ’80 ήταν η απαρχή της απορρύθμισης και του ανοίγματος των αγορών και ο ψηλός πήγε να το φέρει στην εγχώρια ατζέντα… συνάντησε πολλές αντιδράσεις αρκετές όχι αδικαιολόγητα
    ο ξύπνιος Σημίτης το ονόμασε «εκσυγχρονισμό»
    το 2004 ονομάστηκε «νέα διακυβέρνηση» και «μεταρρυθμίσεις»
    ουσιαστικά δηλαδή οι πολιτικές ήταν η μία συνέχεια της άλλης, φαίνεται καθαρά από την βάση των κεντρικών συνθημάτων που απλά άλλαζαν ονόματα…
    και βέβαια η κοινωνία πείστηκε καθώς υπήρχαν δύο οράματα: ΟΝΕ/ευρώ (άσχετα εάν δεν ήταν ο υποσχόμενος παράδεισος) και ΟΑ 2004

    τό ζήτημη όμως τώρα πως η εποχή αυτή τελείωσε…
    πλέον χρειάζεται παρεμβατικό κράτος, όχι για τον έλεγχο της ύφεσης, αλλά για τον έλεγχο της απληστείας των αγορών – κάτι που ο stiglitz το ονομάζει new left, left που δε λέει όχι στις αγορές (regulation)

    εγχωρίως δεν υπάρχει όραμα ικανό να μπει μπροστά και να οδηγήσει τον απλό λαό, ο οποίος στο ενδιάμεσο, από το ’90 ή το ’80 μέχρι σήμερα, έχει ανεβάσει πάρα πολύ το επίπεδο και κάπου έχει παραγίνει μαλθακός…

    τέλος, το επιχείρημα έχει ως εξής και είναι δανεισμένο από την Αμερική:
    το ’92 ο Κλίντον παρέλαβε ένα κράτος σε κακή κατάσταση, ακριβώς μετά την ύφεση και τον α’ πόλεμο του Κόλπου, το κοινωνικό κράτος σε σμίκρυνση, το δημόσιο έλλειμμα σε υψηλά όλων των εποχών
    με πολύ καλή διαχείριση, το κοινωνικό κράτος ανέκαμψε, η οικονομία γέννησε θέσεις εργασίας, όλα πήγαν καλύτερα για το μέσο πολίτη ο οποίος κάλυψε μέρος από τη διαφορά που τον χώριζε από τη κορφή της κοινωνικής πυραμίδας (δε στέκομαι σε μπόμπες γιουγκοσλαβίας-Λουϊνσκι κλπ) χωρίς αυτός να πιεστεί όσο παλαιότερα…
    κάτι τέτοιο για μένα είναι ο οδηγός, μόνο που τώρα πρέπει να γίνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό!

  33. fvasileiou 05/10/2008 στο 4:53 μμ Reply

    @Μάρκο Τ
    Σε πολλά από όσα λες συμφωνώ -όπως συμφωνώ και με τον Χρήστο Σαβρανίδη. Αλλά δεν νομίζω ότι επειδή πιθανόν να αραίωσαν κάποια δρομολόγια των λεωφορείων ή δεν πήγε ο Κ.Κ. στην Πάρνηθα ή ο Λιάπης δεν συναντήθηκε με τον δήμαρχο Ρόδου, δικαιολογείται η απαξίωση και ο υποτιμητικός τρόπος αναφοράς στον Πρωθυπουργό.
    Τώρα, για την αστυνομία: Νομίζω ότι ο Χηνοφώτης έχει αρχίσει να βάζει μια τάξη και εκεί και στην Πυροσβεστική. Όμως, νομίζω ότι το θέμα των Εξαρχείων (όπως και το θέαμα των μικροπολιτών στην Πανεπιστημίου, μπροστά από την Ακαδημία και την Βιβλιοθήκη) δεν είνα τόσο θέμα επιχειρησιακής ικανότητας ή πολιτικής απόφασης, όσο διάθεσης των πολιτών.

    @geokalp
    Προσπερνώ την κριτική σου στα πεπραγμένα των κυβερνήσεων, για να πάω σε αυτό που έχει ζουμί για μένα: Ο Σαρκοζί σε ανύποπτο χρόνο (αν θυμάμαι καλά αμέσως μετά την εκλογή του) τα έβαλε με την γραφειοκρατία των Βρυξελών και διακήρυξε ότι ο πολίτης πρέπει να νιώθει το κράτος δίπλα του. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο χρειάζεται κι όχι επιστροφή στα δυσκίνητα και γιγαντωμένα κράτη του ’70. Ο πολίτης να αισθάνεται δίπλα του το κράτος και τους εκλεγμένους κυβερνήτες του κι όχι να αφήνεται έρμαι σε κάθε είδους διαμεσολαβητές (ΜΚΟ, δημοσιογράφους, κοκ).

  34. Μάρκο Τ 05/10/2008 στο 11:05 μμ Reply

    Φώτη, θα απαντήσω στο σχόλιο που κάνεις στο ποστ του geokalp: Για να αιθάνεται ο πολίτης το κράτος δίπλα του, θα πρέπει να υπάρχει το κράτος αυτό. Πού είναι όμως αυτό το κράτος; Ο Χηνοφώτης ίσως θέλει να κάνει κάτι, δεν έχει γίνει όμως απολύτως τίποτα (και αναφέρομαι μόνο στην αστυνομία). Τη στιγμή που πολυτελέστατα αυτοκίνητα είναι μονίμως παράνομα σταθμευμένα στο Σύνταγμα και το Κολωνάκι, πάνω στη διάβαση των πεζών, και το περιπολικό απέναντι να κοιτά, για μένα δεν υπάρχει ούτε αστυνομία, ούτε σεβασμός στον πολίτη. Τελεία και παύλα.

    Λέμε για τους πολίτες. Ο πολίτης για τους μικροπωλητές στο κέντρο τί να κάνει; Να αρχίσει να ποδοπατάει τα εμπορεύματα; Σε 5 σημεία στο κέντρο συχνάζουν, με 2 περιπολικά να περνάνε από εκεί κάποιες ώρες θα λυνόταν το πρόβλημα. Τα περιπολικά όμως περνάνε και προσπερνάνε αδιάφορα. Οι πολίτες έστειλαν, για πρώτη φορά, ένα μήνυμα με την Πάρνηθα, δεν υπήρξε προς το παρόν συνέχεια. Όμως ο κόσμος βράζει και το βλέπω και το ακούω καθημερινά. Τα νταηλίκια στο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ δεν αφορούν στον πολίτη.

    Σήμερα μου έλεγε άνθρωπος σοβαρός από τη Θήβα ότι ΚΑΙ το νερό της πόλης έχει εξασθενές χρώμιο, λόγω Ασωπού. Ο οποίος εξακολουθεί να είναι επίσημα αγωγός λυμάτων με νόμο της Χούντας. Άλλαξε ο νόμος; Όχι! Αντ’ αυτού περνά από δίκη η πρώην προϊσταμένη των Ελεγκτών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ, επειδή είπε ότι η ιστορία του Ασωπού ήταν γνωστή στο Υπουργείο από το 2004 και θίχτηκε ο άθλιος Σουφλιάς. Ολόκληρη ιστορία έχει γίνει με το θέμα αυτό, ο Καραμανλής είναι απών. Συγγνώμη, αλλά για μένα δεν ειναι μικρό πράγμα ένα ποτάμι να δηλητηριάζει μία περιοχή 100.000 κατοίκων δίπλα στην Αθήνα και ο πρωθυπουργός να μην έχει κάνει τον κόπο να πάει επί τόπου, να σχηματίσει ιδίαν αντίληψη.

    Όταν εκλέγεσαι με σύνθημα «επανίδρυση του κράτους» οφείλεις να είσαι συνεπής. Διαφορετικά απαξιώνεσαι και το χειρότερο είναι ότι δεν το καταλαβαίνεις γιατί έχεις απαξιωθεί. Και ότι δεν έχει δουλέψει ο Καραμανλής 1 ώρα στη ζωή του – προτού γίνει πρωθυπουργός – είναι ψέματα; Τον συκοφάντησα μήπως; Τέλος πάντων, ενδιαφέρων ο διάλογος, αλλά από τη στιγμή που ο καθένας έχει τις απόψεις του και εμμένει, δεν νομίζω, τουλάχιστον από την πλευρά μου, ότι έχει νόημα η συνέχισή του.

  35. fvasileiou 06/10/2008 στο 12:36 μμ Reply

    @Μάρκο Τ
    Ο διάλογος έχει νόημα όταν δημιουργεί κοινό έδαφος προβληματισμού. Δεν είναι μάχη ώστε να εξαναγκαστεί κάποιος σε υποχώρηση -τουλάχιστον έτσι βλέπω εγώ τα πράγματα.
    Ο Χηνοφώτης άλλαξε εντελώς την στρατηγική αντιμετώπισης των πυρκαγιών – δεν χρειάζεται να είναι καν καλόπιστος κάποιος για να το διαπιστώσει αυτό. Η αναδιάρθρωση της αστυνομίας είναι άλλης φύσεως ζήτημα. Και όλα αυτά χρειάζονται χρόνο – μπορούν να γίνουν αυτόματα με την ορκωμοσία του νέου υπουργού;
    Έχω γράψει και ξαναγράψει για την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων. Και, να με συγχωρείς, αλλά δεν είναι καθόλου ζήτημα αστυνόμευσης: Είναι θέμα νοοτροπίας. Γιατί δεν έχουμε 1,2,3 περιπτώσεις διπλοπαρκαρίσματος κτλ, αλλά είναι η γενικευμένη συμπεριφορά. Και αυτά δεν αλλάζουν μόνο με πρόστιμα και αστυνόμευση.
    Η μόλυνση του Ασωπού δεν συνέβη από τη μια μέρα στην άλλη. Το εξασθενές χρώμιο δεν έπεσε το 2004. Χρειάστηκαν χρόνια, δεκαετίες κρατικής αδιαφορίας, βολέματος των τοπικών φορέων και ατομικού ωχαδερφισμού. Πιστεύεις πραγματικά ότι ένα τέτοιο θέμα είναι υπόθεση Καραμανλή, Σουφλιά, Λαλιώτη ή Κώστα Σημίτη και μόνο; Πιστεύεις ότι αυτοί είναι οι ένοχοι; Δεν νομίζω…

  36. Μάρκο Τ 06/10/2008 στο 7:53 μμ Reply

    Πάλι Φώτη ρίχνεις το θέμα στη νοοτροπία των πολιτών. Δεν διαφωνώ, αλλά τη νοοτροπία την έχει δημιουργήσει η μη εφαρμογή του νόμου.
    Ασφαλώς, ο παράνομα παρκαρισμένος στη διάβαση πεζών ιδιοκτήτης πολυτελούς τζιπ είναι κακομαθημένος ή ασυνείδητος. Όμως, γιατί άραγε ο αστυνόμος τον κοιτάει από απέναντι, αλλά δεν τον γράφει; Γιατί απλούστατα ο αστυνόμος δεν θέλει μπλεξίματα. Επειδή ακριβώς δεν θα έχει καμία κάλυψη από τον προϊστάμενό του, ενώ και η κλήση θα σβηστεί.
    Από μία σοβαρή κυβέρνηση θα περίμενα να δώσει στην αστυνομία την αξιοπρέπεια που αυτό το σώμα πρέπει να έχει, δηλαδή, να το πω απλά, να ξέρει ο αστυνόμος ότι πρέπει να κάνει σωστά τη δουλειά του και ότι, αν την κάνει, δεν θα έχει κανένα μπλέξιμο. Τόσο απλά. Διαφορετικά, δεν μπορεί να λειτουργήσει δημοκρατία.
    Η Μαργαρίτα Καραβασίλη πήγε να κάνει σωστά τη δουλειά της ως Γενική Επιθεωρήτρια Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ και απολύθηκε με εντολή Σουφλιά. Άρα, οι υπόλοιποι Επιθεωρητές θα κοιτάξουν να είναι πιο «φρόνιμοι», δηλαδή να παίρνουν το μισθουλάκι τους και να μην κάνουν και πολλά-πολλά πράγματα πέρα από τα τελείως τυπικά, μέχρι να΄ρθει 2.30 το μεσημέρι να σχολάσουμε.
    Στο ξαναλέω: Ας μην έλεγε ο Καραμανλής επανειλημμένα για επανίδρυση του κράτους, να μην ήταν υπόλογος. Τώρα πλέον είναι. Τα λόγια δεν μαζεύονται, έχουν ειπωθεί και καταγραφεί.

  37. Μάρκο Τ 06/10/2008 στο 8:03 μμ Reply

    Κάτι τελευταίο για τον Ασωπό: Λες η μόλυνση δεν ήρθε το 2004. Εννοείται. Ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο; Τα τελευταία όμως χρόνια αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν απλά ένα βρώμικο νεράκι, αλλά ένα νεράκι γεμάτο με εξασθενές χρώμιο. Άλλαξε η νομοθεσία; Ξεκίνησαν διαδικασίες για χωροθέτηση βιομηχανικού πάρκου στην περιοχή με πρόβλεψη για διαχείριση αποβλήτων; Είδες τον Υπουργό-δήθεν-Περιβάλλοντος να πάει επί τόπου; Το να λέμε «έτσι τα βρήκαμε» δεν είναι δικαιολογία για μία κυβέρνηση. Ουσιαστικά ομολογείς ότι είναι κυβέρνηση στο ρελαντί, που της φταίνε μονίμως οι προηγούμενοι.

    Προσωπικά, έχω βγάλει τα συμπεράσματά μου και τα έχω βγάλει παρακολουθώντας προσεχτικά την πορεία του Καραμανλή τα τελευταία χρόνια (και ανήκοντας ιδεολογικά στον ευρύτερο συντηρητικό – όχι ακροδεξιό – χώρο): Πιστεύω ότι αποδείχτηκε πάρα πολύ λίγος για πρωθυπουργός και δεν κατάλαβε πόσο σοβαρή ήταν η κρίση του τόπου και η διάβρωση των θεσμών. Προφανώς, δεν το είχε καταλάβει επειδή, παρά τη φαινομενική του απλότητα, δεν είχε ποτέ του συγχρωτιστεί με την κοινωνία, δεν είχε ποτέ του εργαστεί, δεν είχε ποτέ του κουραστεί, δεν είχε ποτέ του μπει σε σούπερ μάρκετ ή λεωφορείο, αλλά το όνομά του τού τα έφερνε όλα στο πιάτο. Μέχρι που το πιάτο ράγισε και είναι πλέον έτοιμο να γίνει θρύψαλλα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: