Ο Κανιβαλισμός του Έρωτα στα καθ’ ημάς (Το Όνειρο)

Ξεφυλλίζοντας τα Ριζίτικα του Στ. Α. Αποστολάκη (φιλολογική και εκδοτική επιμέλεια Δ. Παπακώστας, Γνώση 1993), έπεσα πάνω σε ένα πολύ ενδιαφέρον τραγούδι, που καταγράφεται σε δυο παραλλαγές, μια εκτεταμένη και μια σύντομη. Το παραθέτω αφήνοντας τα σχόλια κατά μέρος:

Χριστέ μου, να ξεδήλιαινε τ’ όνειρο που είδ’ απόψε

Τον καύκο μ’ είδα κυνηγό, τον άντρα μ’ είδ’ αγρίμι.

Χριστέ μου, να το σκότωνεν ο κυνηγός τ’ αγρίμι,

Να φερ’ οκάδες το κερί κι οκάδες το λιβάνι.

Να φάω ‘που το σκώτιν του, να πιω ‘που το ζουμίν του,

Να φάω την καρδούλα του να δροσιστεί η καρδιά μου

Να πάρ’ απού το ξίγκι του ν’ αλείψω τα μαλλιά μου

Να βρασ’ απού το κρέας του να φάω με το παιδί του

Να ράψω στα παπούτσια του πετσί με το λουρί του.

Μα βλέπε μου τον κυνηγό.

.

Χριστέ μου, να ξεδήλιαινε τ’ όνειρο που είδ’ απόψε

Τον καύκο μ’ είδα κυνηγό, τον άντρα μ’ είδα αγρίμι.

Χριστέ, και να το σκότωνε ο κυνηγός τ’ αγρίμι

Να φάω από το σκώτιν του να δροσιστεί η καρδιά μου

Να παρ’ απού το αίμαν του να βάψω τα μαλλιά μου.

Μπορείτε να το ακούσετε από τον Ψαραντώνη στο CD Ριζίτικα μαζί με άλλα παραδοσιακά τραγούδια εξίσου άγρια και όμορφα.

One thought on “Ο Κανιβαλισμός του Έρωτα στα καθ’ ημάς (Το Όνειρο)

  1. astropeleki 20/10/2008 στο 4:35 μμ Reply

    Μ’ αρέσει ο Ψαραντώνης από ένα και μόνο τραγούδι που ξέρω… Την Τίγρη… Για να ψάξω να ακούσω αυτό που λες και συ 😉

Σχολιάστε

