The Changeling

Ο Κλιντ Ίστγουντ κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 γύριζε γουέστερν, πολεμικές και αστυνομικές ταινίες. Τώρα γυρίζει αντιγουέστερν, αντιπολεμικές και… μαντέψτε: Η τελευταία του ταινία είναι αντιαστυνομική (…)

Έτσι ξεκινάει το σημείωμά του για την καινούργια ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη, ηθοποιού και παραγωγού ο Kyle Smith, αρθρογράφος και κριτικός της The New York Post, συντηρητικός και πατριώτης, με ό,τι σημαίνουν αυτοί οι όροι στην Αμερική.

Ο ίδιος ο Ίστγουντ θα έχει συνηθίσει να του κολλάνε ταμπέλες για τις απόψεις και τις ιδέες του, που στηρίζονται στις ταινίες του: Το ’70 και το ’80 θεωρούνταν συντηρητικός, ακροδεξιός, ακόμα και ναζιστής, εξαιτίας της σειράς ταινιών του Dirty Harry. Βέβαια, ξαναβλέποντας κανείς τις ταινίες εκείνης της εποχής, με την καθαρότητα που δίνει στο βλέμμα η απόσταση του χρόνου, διαπιστώνει το άδικο των κατηγοριών, αφού οι ταινίες αυτές δεν ήταν καθόλου μονοδιάστατες -αλλά αυτά τα αφήνω να τα πούμε κάποια άλλη φορά. Μετά τους Ασυγχώρητους ο Ίστγουντ υιοθετήθηκε από την άλλη παράταξη, τους «προοδευτικούς», κι άρχισε να εισπράττει τον λίθο του αναθέματος από τους πρώην φαν του.

Ο ίδιος το έχει φιλοσοφήσει: «Αν περάσεις τα 70, τι μπορούν πια να σου κάνουν;», λέει και συνεχίζει στα 78 χρόνια να γυρίζει την μια ταινία μετά την άλλη -ή για να ακριβολογήσω: το ένα αριστούργημα μετά το άλλο. Πέρσι μας κατέπληξε γυρίζοντας δυο ταινίες για την μάχη στο Ίβο-Τζίμα, φέτος θα προβληθούν επίσης δύο επίσης ταινίες του -στη μια, το Gran Torino, θα πρωταγωνιστεί μάλιστα-, ενώ ετοιμάζει να γυρίσει μια βιογραφική ταινία για τον Νέλσον Μαντέλα!

Επί του προκειμένου τώρα: Το The Chalenging θα αρχίσει να προβάλεται από τις 31 Οκτωβρίου και στηρίζεται σε μια σειρά φρικιαστικών φόνων παιδιών που έγιναν στο Λος Άντζελες στα τέλη της δεκαετίας του 30.

Το 1928 ένα παιδάκι εξαφανίζεται και η μητέρα του κινεί γη και ουρανό για να το βρει. Μετά από μήνες η Αστυνομία της δίνει κάποιο αγόρι λέγοντας πως είναι ο γιος της. Η μητέρα ξέρει ότι δεν είναι το παιδί της και ξεκινάει ο Γολγοθάς της για να ανακαλύψει την αλήθεια, η οποία κρύβεται από τις διεφθαρμένες αστυνομικές αρχές.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Angelina Jolie, ο John Malcovich κι ο Jeffrey Donovan.

Advertisements

9 thoughts on “The Changeling

  1. Μάρκο Τ 23/10/2008 στο 2:18 μμ Reply

    Θα πάω οπωσδήποτε να το δω. Δεν το χάνω με τίποτα!

  2. Citronella 23/10/2008 στο 3:35 μμ Reply

    Τον Ίστγουντ όχι απλώς τον παρακολουθούσα πάντα, αλλά τον είχα και σε εκτίμηση.
    Με την Jolie πάλι, όλο αυτό το πανηγύρι με τις δηλώσεις πόζες την σούπερ οικογένεια κλπ.. είναι από τους ηθοποιούς που πια σε κανέναν ρόλο δεν μπορούν να με πείσουν.
    Καλό απόγευμα, μον αμι:)

  3. zamuc 23/10/2008 στο 4:13 μμ Reply

    Πάντα όταν ακούω αυτό το όνομα θα θυμάμαι τα western που έβλεπα μικρός. Δεν ακυρώνω την πρόσφατη φιλμογραφία του, όσες σκηνοθετικές δουλειές του έχω δει μου άρεσαν άλλα ως cowboy έχει χαραχτεί στη μνήμη μου

  4. monaxikoasteri 23/10/2008 στο 6:43 μμ Reply

    φαίνεται μια αξιόλογη ταινία με πολύ καλό casting και την υπογραφή φυσικά του Ίστγουντ
    δεν πρόκειται να μην την δω…
    ευχαριστώ Φώτη!

  5. City Addict 23/10/2008 στο 7:49 μμ Reply

    Δεν ήξερα καν ότι έβγαινε καινούρια ταινία του. Αν και με εκνευρίζει λιγάκι η Jolie, ίσως πάω να τη δω..

    Καλό βράδυ 🙂

  6. fvasileiou 23/10/2008 στο 9:31 μμ Reply

    @ Μάρκο Τ
    Κι εγώ, Μάρκο Τ, θα πάω. Από τους «Ασυγχώρητους» και μετά σπεύδω σε κάθε του ταινία.

    @Citronella
    Εντάξει, η Αντζελίνα Τζολί προβάλλει κάπως επιθετικά το προφίλ της καλής μητέρας. Αλλά έχει πίσω της ένα αρκετά προβληματικό παρελθόν, που δικαιολογεί αρκετά πράγματα.

    @zamuk
    Εντάξει, ο Κλιντ με το σιγαρίλο στο στόμα να τριγυρνάει στις απέραντες ερημιές είναι μια αρχετυπική φιγούρα, αλλά από τότε πολύ νερό κύλησε.
    Α, και μη ξεχνάς τη σειρά του Κάλαχαν. Ξανάδα όλες αυτές τις ταινίες πρόσφατα και διαπίστωσα ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους και σαν άποψη και σαν τεχνική. Επιφυλάσσομαι…

    @monaxikoasteri
    Ραντεβού στα σινεμά λοιπόν.

    @City Addict
    Μα τι κακό είναι αυτό με την Τζολί; Πού είναι ο ανδρικός πληθυσμός να την υπερασπιστεί;;;;

  7. δ.τζ. 23/10/2008 στο 9:55 μμ Reply

    Πραγματικά ο Ίστγουντ των τελευταίων ετών είναι εξαιρετικός. Τα πιο πολλά έργα του έχουν μια κοινή συνισταμένη πέρα της πολύ καλής σκηνοθεσίας: είναι «δύσκολα» (από το «million dollar baby», μέχρι την «Ίβο Τζίμα» και -απ’ ό,τι ακούω- το «Changeling».

    Έχω όμως την αίσθηση ότι ο Ίστγουντ της τελευταίας δεκαετίας δεν είναι ο ίδιος με τον Ίστγουντ του «Βρώμικου Χάρρυ». Είναι πιο ώριμος (λογικό), καταπιάνεται με πιο «απαιτητικά» θέματα και γενικά είναι νομίζω καλύτερος σκηνοθέτης…

  8. fvasileiou 24/10/2008 στο 2:43 μμ Reply

    @ δ. τζ.
    Όταν λες ότι δεν είναι ο ίδιος, φαντάζομαι εννοείς ότι σαν καλλιτέχνης ωρίμασε -σε αυτό συμφωνώ μέχρι ένα βαθμό. Αλλά για τον Ίστγουντ θα γράψω κάτι προσεχώς, οπότε θα το συζητήσουμε τότε αναλυτικότερα.

  9. giota 27/10/2008 στο 3:19 μμ Reply

    Ας ελπίσουμε ότι θα είναι κάτι καλό και όχι άλλη μια πολυδιαφημησμένη πατάτα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: