Χριστούγεννα στη Notre Dame

Μια κυρία με πλησίασε, ενώ προσπαθούσα να φωτογραφήσω ένα βιτρώ στον St Severin, και μου είπε ενθουσιασμένη ότι η ωραιότερη φάτνη της πόλης είναι του St Sulpice κι ότι έπρεπε να πάω να την φωτογραφήσω. Δεν την ήξερα – πρώτη φορά την έβλεπα. Ήταν γύρω στα εξήντα και τα μάγουλά της ήταν κόκκινα από το κρύο και τον ενθουσιασμό. Μιλήσαμε λίγο. Μου εξήγησε ότι τέτοιες μέρες οι εκκλησίες στολίζουνε φάτνες -όπως τον Επιτάφιο στα καθ’ ημάς το Πάσχα. Εκείνης της άρεσε η φάτνη του St Sulpice. Της Notre Dame της φάνηκε πολύ μοντέρνα. Κι ήταν τόσο χαρούμενη – από κείνη την παιδική χαρά που καθαίρει τα μάτια και το πρόσωπο – που δεν μπορούσα να της χαλάσω χατήρι. Έσπευσα λοιπόν στον St. Sulpice:

4

Κι από κει στην Παναγία των Παρισίων, όπου χτες το βράδυ στολίσανε το έλατο που βρίσκεται μπροστά της.

1

Να και η high-tech φάτνη (δυστυχώς το πλήθος των επισκεπτών δεν μου επέτρεψε να τραβήξω καλλίτερη φωτογραφία -επιφυλάσσομαι):

2

Πριν από λίγο, το βράδυ ξαναπέρασα από κει από περιέργεια. Ήθελα να δω φωτισμένο το δέντρο της Notre Dame. Τη νύχτα, που η γότθικη γοητεία της απογειώνεται, φανερώνει με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο την θεμελιώδη διαφορά ανάμεσα στον μεσαίωνα της Δύσης και τον δικό μας…

3

15 thoughts on “Χριστούγεννα στη Notre Dame

  1. giota 02/12/2008 στο 7:59 πμ Reply

    Υπέροχες φωτογραφίες Φώτη! Την επόμενη φορά που θα πάω Παρίσι έχω πει κι εγώ πως θα είναι στις γιορτές!

  2. Cacofonix 02/12/2008 στο 10:31 πμ Reply

    Δεν μπορώ να φανταστώ ένα τέτοιο έκτρωμα κάτω από τον δικό μας ήλιο…

  3. Γκρινιάρης 02/12/2008 στο 11:01 πμ Reply

    Ευχαριστούμε Φώτη για τις ανταποκρίσεις!

  4. astropeleki 02/12/2008 στο 11:29 πμ Reply

    Καλημέρα Φώτη μου! Μετά από απουσία μερικών εβδομάδων, επανήλθα!

    Πανέμορφες φωτό! Μελλοντικό ταξίδι σίγουρα!

  5. wilma 02/12/2008 στο 1:06 μμ Reply

    Άλλο πάλι τούτο με τις φάτνες! δεν ήξερα ότι στολίζουν στις εκκλησιες φάτνες!
    Αλήθεια όμως! Όταν έβλεπες όλον αυτό το χριστουγεννιάτικο στολισμό δεν ήθελες να μείνεις εκεί για τις γιορτές?

  6. CrazyTourists 02/12/2008 στο 3:10 μμ Reply

    Ααααααααααααχ!!!!!

  7. Citronella 02/12/2008 στο 7:12 μμ Reply

    Πανέμορφα (αλλά – ξέρεις ε;- πιο όμορφη από όλα μού φαίνεται η κυρία με τα κόκκινα μάγουλα, κι ας μην φαίνεται στην φωτό!).
    Φιλιά, καλές βόλτες:)

  8. SOFIA 02/12/2008 στο 11:20 μμ Reply

    Την ομορφότερη φάτνη την είδα πριν 2 χρόνια στην Πράγα, ήταν φτιαγμένη από άχυρο! Αν καταφέρω μπορεί να κάνω ένα σχετικό post!
    Καλό βράδυ Φώτη μου!

  9. fvasileiou 03/12/2008 στο 12:19 μμ Reply

    @giota
    Μέχρι στιγμής η πολη έχει φορέσει τα καλά της, αλλά με μέτρο. Και οι στολισμοί ξεκίνησαν από 1η Δεκεμβρίου -σχετικά αργά με τα δεδομένα που τείνουν να επικρατήσουν και στα καθ’ημάς.

    @Cacofonix
    Τώρα άγγιξες μια ευαίσθητη χορδή μου. Περιφέρομαι από εκκλησιά σε εκκλησιά, μήπως και καταλάβω τι τρέχει…

    @Γκρινιάρης
    Γκρινιάρη μου, δηλώνω μαθητής σου!

    @astropeleki
    Ναι, βάλτο στο πρόγραμμα. Είναι υπέροχη πόλη.

    @wilma
    Είμαι ήδη τόσον καιρό εδώ… Κι από την άλλη, θέλω να δω και τους δικούς μου λιγάκι… Αλλά, πολύ θα ήθελα να αλλάξω χρόνο στη Σαμπ Ελιζέ…

    @Crazy Tourists
    Ωωωωωωω!!!!!!

    @Citronella
    Την έχω μες στην καρδιά μου. Και μου έδειξε με απτό τρόπο κάτι που δεν πάει πολύς καιρός που το συνέλαβα….

    @SOFIA
    Όχι αν καταφέρεις… Τώρα που μας έβαλες στο τριπάκι, πρέπει να συνεχίσεις.
    Νά ‘σαι καλά!

  10. tdjm 03/12/2008 στο 12:51 μμ Reply

    Θέλω κι εγώ!!!!!

  11. ELGRECO 03/12/2008 στο 3:38 μμ Reply

    Πολύ όμορφες φωτογραφίες απ το Παρίσι.
    Ελπίζω να περνάς καλά εκεί, δεν έχω πάει ποτε μου.

  12. Δ. Τζ. 03/12/2008 στο 3:51 μμ Reply

    Όπως και αν το δεις μυρίζει Χριστούγεννα.

    Όντως υπέροχες οι εικόνες. Το Παρίσι είναι αλήθεια ότι ενδείκνυται για «μαγικές» γιορτές…

  13. fvasileiou 04/12/2008 στο 4:13 μμ Reply

    @ELGRECO
    Ελπίζω αυτά τα κείμενα -και όσα ακολουθήσουν- να γίνουν ικανή αφορμή για να αποφασίσεις ένα ταξιδάκι. Αν ακόμα το σκέφτεσαι, ρίξε μια ματιά στο μπλογκ του Γκρινιάρη, της Γιώτας και της Σοφίας, που επισκέφτηκαν το Παρίσι πριν λίγους μήνες…

    @Δ. Τζ.
    Αυτό που μου αρέσει πολύ είναι ότι οι δρόμοι και οι βιτρίνες έχουν στολιστεί με μέτρο. Δεν ξέρω τι θα γίνει στη συνέχεια, αλλά μέχρι στιγμής η γιορτή με χαλαρές βούτες εισβάλει στην πραγματικότητά μας.

  14. Μάρκο Τ 04/12/2008 στο 11:05 μμ Reply

    A τι μου θύμησες! Όμως ενδέχεται να πάω πάλι Παρίσι τον Μάρτιο, πρώτη φορά μετά από μερικά χρόνια.
    Είμαι περίεργος να έβλεπα τη φάτνη των αποσχισμένων από το Βατικανό Λεβεμπριστών στο St Nicolas du Chardonnet, κοντά στη Σορβόννη (Maubert-Mutualité). Η μόνη εκκλησία στο κέντρο του Παρισιού που μπορεί κανείς να δει αυθεντική καθολική λειτουργία με το πλήρες κείμενο και στα λατινικά, καθώς και με τον ιερέα στραμμένο στην ανατολή, πριν δηλαδή από τις προτεσταντικού τύπου μεταρρυθμίσεις της Β΄ Βατικανής Συνόδου. Μου κάνει εντύπωση που μια καθηγήτρια της Ιστορίας της Μεσαιωνικής Τέχνης στη Nanterre μας είχε πει: «Αν θέλετε να καταλάβετε πώς ήταν η ατμόσφαιρα σε μία μεσαιωνική εκκλησία την ώρα της λειτουργίας, να πάτε στο St Nicolas du Chardonnet», χωρίς πάντως να διευκρινίσει ότι ήταν εκκλησία πολύ συντηρητικών καθολικών, αποσχισμένων από τη Ρώμη, και με πολιτικό προσανατολισμό προς την άκρα δεξιά.

  15. City Addict 07/12/2008 στο 7:57 μμ Reply

    Ααααχ, τι ωραία που ήρθαν πάλι τα Χριστούγεννα!
    Πάρε με κι εμένα μαζί…

    Καληνύχτα 🙂

Σχολιάστε

