Για τον ρόλο του Σύριζα στα επεισόδια

Το συγκρότημα Καθημερινής/Σκάι έχει προσπεράσει εδώ και μήνες τα παραδοσιακά ερωτήματα στις δημοσκοπήσεις που παραγγέλει. Και καλά κάνει: Κάθε εβδομάδα περνάμε ένα χείμαρρο δημοσκοπήσεων που μας ενημερώνουν για το μέγεθος της ψαλίδας, οπότε ακόμα μια τι νόημα θα είχε; Αντ’ αυτού, λοιπόν, επιλέγει το καλό συγκρότημα στοχευμένα ερωτήματα για να μας πει με μεγαλύτερη σαφήνεια τις απόψεις μας. Έτσι, για παράδειγμα, πριν από 15 μέρες είχε μια δημοσκόπηση που μας έλεγε ότι δεν εμπιστευόμαστε τον Αλογοσκούφη κοκ.

Αυτή την Κυριακή η Καθημερινή δημοσίευσε μια δημοσκόπηση για τον Σύριζα και τις λεηλασίες.

(Γιατί μπορεί 4 μήνες μετά τα 18% που δίνανε στον Αλέκο, το Αλέξη και την παρέα τους το λαμπερό άτι που θα ανέτρεπε το πολιτικό σκηνικό να αποδεικνύεται ελεεινό ψωράλογο, αλλά σπρωξιματάκι ποτέ δεν βλάφτει).

Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση μας διακηρύσσει: «ένας στους δύο πολίτες (47%) απορρίπτει ευθέως την εκτίμηση ότι τα πρόσφατα γεγονότα είναι υποκινούμενα από πολιτικά κόμματα. Ταυτοχρόνως, παρά τις πανταχόθεν πολιτικές επιθέσεις που δέχεται, μόνο το 14% της κοινής γνώμης (δηλαδή ένας στους επτά ερωτηθέντες) αποδίδει στον Σύριζα καθοδηγητικές ευθύνες για τις κινητοποιήσεις».

Έχει ένα δίκιο η καλή εφημερίδα: Σε αυτά τα πράγματα αν δεν ακριβολογείς, βρίσκεσαι αυτομάτως εν αδίκω και δικαιώνεις τον άλλο, τον όποιον άλλο -εν προκειμένω τον Σύριζα.

Θα πω λοιπόν την γνώμη μου όσο πιο λεπτά μπορώ, ώστε ούτε τον Σύριζα να αθωώσω, ούτε την Καθημερινή και τις δημοσκοπήσεις της να διαψεύσω:

Εννοείται ότι ο Αλαβάνος κι ο Τσίπρας δεν καθοδηγούσαν τις λεηλασίες. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί δεν μπορούν – σιγά μην έχει ο Αλέκος ή ο Αλέξης τόση δύναμη και επιρροή στα πλήθη. Τα κόμματα και οι συνδικαλιστικοί φορείς δεν έχουν οργανώσει ούτε μια μεγάλη συγκέντρωση τα τελευταία χρόνια.

Ο Αλέκος, ο Αλέξης και το κόμμα τους όμως έκαναν άλλα:

1. Παρέχουν πολιτική και ιδεολογική κάλυψη στους κατσαπλιάδες. Τα όσα είπε ο Αλαβάνος στην συνέντευξή του στο Mega είναι ενδεικτικά.

2. Με τις συγκεντρώσεις που οργάνωσαν και δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να περιφρουρήσουν , βοήθησαν τους κουκουλοφόρους να φτάσουν ως το Σύνταγμα. Για την ακρίβεια: Ο Σύριζα βοήθησε τους κουκουλοφόρους να τα κάψουν ως το Σύνταγμα. Διότι σε άλλη περίπτωση, η ΕΛ.ΑΣ. θα μπορούσε να περιορίσει τους κουκουλοφόρους πέριξ του Πολυτεχνείου.

3. Το χειρότερο: Ο Αλαβάνος, ο Τσίπρας και ο θίασός τους με τα λόγια και τις πράξεις τους τρομοκρατούν και απαξιώνουν οποιονδήποτε θέλει να αρθρώσει διαφορετική άποψη -αυτό φυσικά συνιστά κλασική αριστερίστικη (δημοκρατικιά) συμπεριφορά.

Γι’ αυτά εγκαλείται ο Αλέκος, ο Αλέξης και οι λοιποί.

Αλλά η δημοσκόπηση δεν περιλάμβανε τέτοια ερωτήματα…

Advertisements

13 thoughts on “Για τον ρόλο του Σύριζα στα επεισόδια

  1. apos 16/12/2008 στο 7:25 μμ Reply

    Φώτη μου, κανονικά δεν θα έπρεπε να κάνω κανένα σχόλιο. Έχω πάψει προ πολλού να ασχολούμαι και με την Καθημερινή και με τον Αλέκο.
    Βλέπεις όμως ένα πράγμα: ακόμα και σε αυτές τις δημοσκοπήσεις, ο κόσμος εκφράζει μια πραγματικότητα: τα ποσοστά του Συριζα είναι κάτω από τα αντίστοιχα του ΚΚΕ.
    Ο κόσμος, λοιπόν, έχει καταλάβει. Εκείνοι πάλι όχι. Δεν πειράζει.
    Και μην σπεύσει κάποιος να πει ότι οι δημοσκοπήσεις είναι ελεγχόμενες, γιατί τότε θα πρέπει να αποφασίσουμε: τότε που έδιναν τα 17% τι ήταν;

  2. tdjm 17/12/2008 στο 9:38 πμ Reply

    Ναι καλά….σιγά μην περιλάμβανε.

    Αυτό με τις δημοσκοπήσεις μου θυμίζει λίγο το ΄*οσα πέρνει ο άνεμος*…

    Σήμερα εδώ ,αύριο εκεί.
    Και βέβαια υπάρχει λόγος που συμβαίνει ,ο κοσμάκης έχει χάσει τα αυγά και τα πασχάλια ….
    Απο παντού του την πέφτουν ,γι αυτό και οι αλλαγές στις γνώμες..το θέμα είναι τι κάνουν όταν φτάσουν στην κάλπη..εκεί λειτουργούν όλοι συναισθηματικά….

    Αλλο είναι το θέμα….
    Είναι ξεκάθαρος ο ρόλος του Σύριζα στα γεγονότα?

    Ακόμα όμως δεν έχω καταλάβει σε τι ,τους εξυπηρετεί όλο αυτό?

    Και εκείνο που μου την δίνει ακόμα περισσότερο είναι ότι όλο αυτό το πανηγύρι με τα παιδάκια στους δρόμους το συνεχίζουν.
    Για να ακριβολογώ κι εγώ όπως και η Καθημερινή ,δεν λέω πως τα παιδιά δεν έχουν αιτήματα ,δικαιώματα …Ομως τα μεθοδεύουν προς την αντίδραση χωρίς να τους δίνουν ένα δρόμο δράσης…
    Ετσι απλά αντιδράστε για να δημιουργήσουμε ένα ψιλομπάχαλο.
    Δώστε προτάσεις ρε στους ανθρώπους ,οργανωθείτε και αφήστε τις παπαρολογίες …..αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.

    Εσύ που είσαι και καλός στα γραπτά…κάποτε πρέπει να μιλήσεις και για αυτό…
    Πως παίζουν σκάκι στις πλάτες των παιδιών μας….

    Αυτά….

    tdjm Η μακρυγορούσα

  3. Μάρκο Τ 17/12/2008 στο 10:30 πμ Reply

    Σχετικά με τη σχέση συγκροτήματος Αλαφούζου (Καθημερινή/Σκάι) με τον ΣΥΡΙΖΑ, μην ξεχνάς ότι από τη μια εμφανίζεται το συγκρότημα πολέμιο του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη καίριες θέσεις στελεχώνονται από ανθρώπους του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και αν αυτοί είναι στην ανανεωτική πλευρά:
    1. Αλέξης Παπαχελάς (ανανεωτικός)
    2. Τάκης Καμπύλης (μεταξύ ανανεωτικού και αριστερίστικου, είναι δίδυμο αδερφάκι του ΙΟΥ της Ελευθεροτυπίας).
    3. Ξένια Κουναλάκη (προς το αριστερίστικο, φανατική αντιχριστιανή).
    4. Βασίλης Κουφόπουλος (αριστεριστής, αλλά συγκεκαλυμμένος, προπαγανδίζει ανοιχτά υπέρ των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ).
    5. Θύμιος Καλαμούκης (αριστεριστής, προπαγανδιστής των θέσεων του Αλαβάνου και αντιχριστιανός).
    6. Πιτσιρίκος (το μικρό του είναι Αντρέας. Αριστεριστής, που δουλεύει όμως στο Lifo!!!, προπαγανδιστής του Αλαβάνου και αντιχριστιανός. Eίναι φίλος του Κουφόπουλου [χαχα, έχω πηγές από μέσα…]).
    7. Παντελής Μπουκάλας (αριστεριστής, γαμπρός του Καρκαγιάννη).

    Ο πολύς Πάσχος Μανδραβέλης, ακραίος φιλελεύθερος, ουσιαστικά συμπλέει με την ανανεωτική αριστερά στα 90%. Επίσης έχει αντιχριστιανική γραμμή, αλλά πιο συγκεκαλυμμένη σε σχέση με τον Μπουκάλα, τον Καλαμούκη και τον Αντρέα-Πιτσιρίκο.

  4. giota 17/12/2008 στο 11:28 πμ Reply

    Έχω βαρεθεί Φώτη μου να ακούω και να διαβάζω δημοσκοπήσεις.
    Τη μια μέρα είναι έτσι και την άλλη είναι γιουβέτσι.
    Αλλά τι να πεις από μια χώρα που θεωρεί αυτή τη στιγμή ότι καλύτερα θα είμασταν με το ΠΑΣΟΚ, όχι γιατί θα είχαμε πρωθυπουργό τον Γιωργάκη, όχι γιατί είναι καλύτερο από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά γιατί όπως είπε και ο Λαζόπουλος χθες το βράδυ, οι Έλληνες έχουμε μάθει να πηγαίνουμε από τη Σκύλα στη Χάριβδη και τούμπαλιν!
    Προσωπικά, πιστεύω ότι το τελευταίο διάστημα και ειδικά με τα επεισόδια των τελευταίων ημερών, το ΚΚΕ είναι αυτό που έχει κρατήσει την πιο σωστή και αξιοπρεπή στάση.
    Και λογικό είναι το ΣΥΡΙΖΑ να πέφτει όταν χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων!

  5. δ.τζ. 17/12/2008 στο 12:13 μμ Reply

    Σε γενικές γραμμές, Φώτη, συμφωνώ με τα τέσσερα σημεία που αναφέρεις. Το κυριότερο για μένα είναι ότι η στάση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α είναι λαϊκίστικη. Χαϊδεύουν αυτιά για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους, όμως κάπως έτσι ανοίγει ο ασκός του Αιόλου. Αυτή η στάση ενθαρρύνει κάποιους και τους δίνει κάποιας μορφής πολιτική νομιμοποίηση.

    @μαρκο τ.

    Ο Παπαχελάς; Αριστερός; Δεν ξέρω αν ήταν κάπου, κάπως κάποτε στα νιάτα του Αριστερός, αλλά η επιχειρηματολογία του είναι καθαρά φιλελεύθερη – δεξιά (λιγότερο κράτος κλπ.) . Εξάλλου αριστερός και (τόσο) φιλοαμερικάνος δεν κολλάει.

    Ο Μανδραβέλης δεν είναι αντιχριστιανός, ούτε αντιισλαμιστής, άθεος δηλώνει!

  6. fvasileiou 17/12/2008 στο 6:58 μμ Reply

    @apos
    Ποιος μπορεί να σε κατηγορήσει που δεν ασχολείσαι μαζί τους; Κι εγώ από καθαρό μαζοχισμό συνεχίζω να τους παρακολουθώ. Τέλος πάντων, δεν χρειάζεται να μπει κανείς στη λογική να καταγγέλει πλαστές δημοσκοπήσεις – το παιχνίδι έχει γίνει πιο περίπλοκο και πιο εκλεπτισμένο. Αυτό προσπαθώ να πω με τούτη την ανάρτηση.

    @tdjm
    Τα παιδιά -όπως όλοι μας- έχουν δικαιώματα, αλλά έχουν ΚΑΙ υποχρεώσεις. Κι αναρωτιέμαι κατά πόσο όλα αυτά τα παιδιά που διεκδικουν τα δικαιώματά «τους» είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις τους. Αν κρίνω από τους γονείς και τους δασκάλους τους πάντως, δεν είναι καθόλου εντάξει…

    @Μάρκο Τ
    Μάρκο δεν θα μπω στην διαδικασία να μιλήσω για τον κάθε συντάκτη της «Καθημερινής» και του Σκάι ξεχωριστά. Είναι βέβαιο ότι θα χαθούμε στην περιπτωσιολογία και την λεπτομέρεια. Αναρωτιέμαι μόνο αν υπάρχει κάποιος που αμφισβητεί ότι το συγκρότημα του Αλαφούζου αριστεροκρατείται αυτή τη στιγμή.

    @giota
    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ΚΚΕ βγήκε κερδισμένο από τη συνεπή στάση του. Όσο για την παρέα του Αλέκου και του Αλέξη προβλέπω ότι στις Εθνικές Εκλογές θα βλέπουν το 6% από μακριά.

    @δ. τζ.
    Αναρωτιέται βέβαια κανείς, τι ψήφους περιμένει να μάσουν ο Αλέκος κι ο Αλέξης. Των δεκαεξάρηδων;

  7. Belbo 17/12/2008 στο 7:35 μμ Reply

    Φώτη,

    Θα συμφωνήσω απόλυτα σ’ αυτά που έγραψες για το ΣΥΡΙΖΑ, νομίζω τα είπες όλα, απλά θα προσθέσω ότι οι νεολαίοι του επίσης κατεβάζουν τα παιδιά στους δρόμους.

    Ως προς την Καθημερινή θα (ξανα)διαφωνήσω με τους προλαλίσαντες. Οι Παπαχελάς & Μανδραβέλης είναι εξαιρετικοί και σίγουρα όχι αριστεριστές (και τους δύο θα τους χαρακτήριζα φιλελεύθερους). Ο Μπουκάλας σίγουρα, αλλά γιατί πρέπει μια εφημερίδα να έχει ανθρώπους της ίδιας ιδεολογικής τοποθέτησης αποκλειστικά; φιλικά,

  8. Ηλίας 17/12/2008 στο 7:42 μμ Reply

    Σκεφτόμουν σήμερα το πρωί ότι θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσα σχολεία και πόσα ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι υπό κατάληψη σήμερα και πόσα θα είναι υπό κατάληψη την Δευτέρα που ξεκινούν οι διακοπές των Χριστουγέννων.

    Αγωνιστές με δικαίωμα στις διακοπές πρέπει να είναι παγκόσμιο φαινόμενο.

  9. zamuc 17/12/2008 στο 7:57 μμ Reply

    Τώρα που τον θάψατε τον πεθαμένο ήρθα να ανάψω το καντήλι.
    Κανονικά δεν έπρεπε να ασχοληθώ γιατί βλέπω από όλους εδω περισσότερο εμπάθεια παρά σοβαρό πολιτικό λόγο. Δεν είμαι οπαδός και μέλος κανενός κόμματος αν και το συγκεκριμένο πλησιάζει περισσότερο στα πιστεύω μου από οποιοδήποτε άλλο και το λέω γιατί δεν θέλω να το παίξω δήθεν αντικειμενικός. Δεν θα υπερασπιστώ κανένα από τα πρόσωπα που θίγονται έδω αν και σχεδόν σε όλα όσα γράφτηκαν διαφωνώ. Θα κάνω μία παρατήρηση μόνο:
    Αρχηγός κόμματος που υποτίθεται ότι κάνει αντιπολίτευση βγαίνει από το γραφείο του πρωθυπουργού και ενώ το παιδάκι που σκοτώσανε δεν το έχουν καλά καλά θάψει ακόμα το πρώτο που βρήκε να μας πει ήταν ότι «Ο Συριζα χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων». Και δεν ντράπηκε. Αυτό βρήκε να πει. Και από πάνω μας λέτε για «συνεπή στάση». Συνέπεια στο να βαράνε κόσμο και να τον παραδίδουν στην αστυνομία έχουν. Έχω κατέβει σε πολλές πορείες και ξέρω καλά πως πάει η δουλειά. Αυτοί που μιλάνε για περιφρουρήσεις (με πρώτο διαφημιστή τους τον Γ. Καρατζαφέρη που το επανέλαβε 3 φορές στη συνέντευξη τύπου που εδωσε και επαίνεσε το ΚΚΕ) και χαϊδέματα είναι απλά ψηφοθήρες ή βαθειά νυχτωμένοι. Δεν θα επανέλθω, δεν πρόκειται να ανοίξω κόντρα απλά στράβωσα με αυτό το μένος εναντίον συγκεκριμένου πολιτικού χώρου ο οποίος βάλεται από παντού αυτές τις μέρες με σκοπό φυσικά… το ειπατε μόνοι σας, φάνηκε στις δημοσκοπήσεις, αν μπορούν και εκτός βουλής να αφήσουν το μόνο κόμμα που κάνει αντιπολίτευση μα χαρά θα τους βολέψει.
    Παπαχελάς=αριστερός ναι το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις φίλε μου;

  10. fvasileiou 17/12/2008 στο 8:16 μμ Reply

    @Belbo
    Ειλικρινά, δεν πιστεύω ότι τα ηλικιωμένα, ενήλικα ή νεολαιίστικα στελέχη του Σύριζα μπορούν να κατεβάσουν τον κόσμο στον δρόμο. Νομίζω ότι επιχειρούν να επωφεληθούν της καταστάσεως.

    @Ηλίας
    Θέλει κι ο αγώνας το άραγμά του, είναι φανερό.

    @zamuc
    Εγώ πολύ χαίρομαι να διαβάζω απόψεις που δεν συμφωνούν με τη δική μου. Και πιστεύω ότι τα μπλογκ πρέπει να είναι δίαυλοι επικοινωνίας ανθρώπων που έχουν διαφορετικές ιδέες.

    Από κει και πέρα: Από την πρώτη στιγμή διαχώρισα την δολοφονία του Αλ. Γρηγορόπουλου από τον βανδαλισμό, την λεηλασία, το κάψιμο μιας πόλης που πολύ αγαπάω. Ο συγκεκριμένος «χώρος» γίνεται στόχος, γιατί πρώτος αυτός στοχοποίησε τους πολίτες και την κοινωνία και έβαλε εναντίον τους αδιακρίτως. Οπότε αν κάποιος λέει και καμιά κουβέντα παραπάνω, ας τον συγχωρήσουμε. Κι έπειτα, δεν έφταιξε κανένας του «χώρου» ούτε για τις δημοσκοπήσεις, ούτε για τις εκλογές αύριο: Φάνηκε ήδη από τις φοιτητικές εκλογές ότι δεν τραβάει για παραπάνω, όσο κι αν τον ξεχείλωσαν οι διαφημιστές του. Τέλος, αν το δίλημμα είναι χαφιεδισμός ή πλιάτσικο, λυπάμαι, αλλά εγώ θα μείνω στο σπίτι μου.

  11. zamuc 17/12/2008 στο 8:26 μμ Reply

    Είπα δεν θα επανέλθω αλλά επειδή ως συνήθως διατηρείς ένα σοβαρό και πολιτισμένο επίπεδο που προάγει το διάλογο θα σου πω ότι αυτό που απλά λέω είναι ότι το γεγονός είναι ΕΝΑ η δολοφονία του παιδιού. Χωρίς αλλά. Χωρίς κανένα αλλά. Δεν είναι δικό μου πρόβλημα οι βανδαλισμοί (αυτό δεν σημαίνει ότι τους επικροτώ). Αυτοί που έσπειραν ας θερίσουν και αυτοί που τα προκάλεσαν ας καθαρίσουν. Γιατί αυτοί τα προκάλεσαν και όχι ο Συριζα. Εκτός αν νομίζουν ότι μπορούν να δολοφονούν και μετά να μην περιμένουν αντιδράσεις. Εκτός αν θες να μου πεις ότι πρέπει να περιμένουμε από τη «δικαιοσύνη». Είδα και το Μελίστα και τους Ζαρντινιέρους…
    Τέλος η στάση του ΚΚΕ είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και προσβλητική.

  12. fvasileiou 20/12/2008 στο 11:43 μμ Reply

    @zamuk
    Χαίρομαι που ανταπάντησες και λυπάμαι που ο φόρτος εργασίας των ημερών και κάποια ταξίδια με κάνει να απαντώ τόσο αργά.
    Νομίζω όμως ότι έχουμε κάποια διαφορετικά πράγματα:

    1. Η εκτέλεση του μικρού Αλέξη. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να πω τίποτα. Ο αποτροπιασμός όλων μας, ΟΛΩΝ ΜΑΣ, είναι αυτονόητος και δεδομένος.

    2. Η διάλυση του οικονομικού ιστού -και συνεπώς του κοινωνικού- μιας πόλης, δεν μπορεί να μας είναι αδιάφορη.

    3. Ποιοι είναι αυτοί που έσπειραν; Ο… Παυλόπουλος κι ο Τσιατούρας; Αυτά είναι αστεία πράγματα. Το πρόβλημα είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση σπέρνουν οι κουκουλοφόροι και θερίζουν οι πολίτες, όπως εγώ, που μου αρέσει να σουλατσάρω στο κέντρο, οι έμποροι και οι υπάλληλοι.

    4. Το βέβαιο είναι ότι δεν περιμένω τίποτα από τους κουκουλοφόρους, τους συνοδοιπόρους τους και τον χώρο. Παρά μόνο το μηδέν που έχουν στις ψυχές τους.

    5. Πέρασαν οι μέρες και τα ίδια πράγματα τα λεν πιο δυνατά από το ΚΚΕ άνθρωποι διαφορετικών προθέσεων, αφετηριών και στόχων. Αν ο Σύριζα αισθάνεται άνετα, θα το συνυπολογίσουμε κι αυτό όλοι οι πολίτες.

  13. spyros1000 22/12/2008 στο 2:15 πμ Reply

    παρα πολυ σωστος,κι αν συνεχισει ετσι ο συριζα τον βλεπω να παιρνει λιγοτερες εδρες απο το κκε…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: