Οι Απίθανες Περιπέτειες του Φοίβου Δεληβοριά #1

Οι ζωντανές ηχογραφήσεις με έχουν κουράσει -το έχω ξαναπεί.

Αλλά βέβαια υπάρχουν πολλά είδη ζωντανών ηχογραφήσεων και, αναμφισβήτητα, εδώ έχουμε μια από τις πολύ καλές περιπτώσεις: Εξαιρετικοί μουσικοί και φωνητικά, άριστος ήχος, καλές ενορχηστρώσεις, και κέφι που περνά από τους περφόρμερ στον ψηφιακό δίσκο κι από κει στα ηχεία ή τα ακουστικά μας. Το υλικό είναι λίγο-πολύ το αναμενόμενο: Ο Δεληβοριάς συγκέντρωσε τα καλλίτερα τραγούδια του και πρόσθεσε και λίγα άλλων -Μ. Χατζιδάκι, Άκη Πάνου, Λ. Τσώλη, Σταμάτη Γαρδέλη, Τζ. Πανούση, κ.α.- και η συνταγή έδεσε. Με άλλα λόγια, οι φαν του Φοίβου Δ. πολύ θα χαρούν τον δίσκο.

Κι εδώ σταματάν τα καλά.

delhvoriasoiapithanesperipeteiesfront

Γιατί υπάρχει και μια άλλη πλευρά, πιο μελαγχολική.

Βλέπετε, αυτός ο δίσκος έχει και το νόημα του απολογισμού. Ο Φοίβος Δεληβοριάς, που κυκλοφόρησε τον πρώτο του δίσκο σε ηλικία 16 ετών, στα 35 του έχει σχεδόν 20 χρόνια καριέρας στην πλάτη του. Οπότε το ψάξιμο, το ξανακοίταγμα και ένας στοχασμός γύρω από το υλικο αυτό είναι απαραίτητος και για εκείνον και για μας.

Δεν υπάρχει ευγενικός ούτε χαριτωμένος τρόπος να πεις μερικά πράγματα: Ο απολογισμός του Φοίβου, το αποτέλεσμα της δουλειάς του, το έργο του είναι πάρα πολύ φτωχό, όπως και να το μετρήσει κανείς, είτε με βάση την ποιότητα είτε με βάση την ποσότητα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Φοίβος Δεληβοριάς έχει γράψει κάποια ωραία τραγούδια, αλλά η μετριότητα παρά τις καλές προθέσεις είναι εκείνο που επικρατεί. Και η αδυναμία του να φτάσει στην ουσία, το θάρρος να βουτήξει στα βάθη των πραγμάτων. Τελικά και σε αυτόν τον δίσκο του Φοίβου, όπως και στους προηγούμενους, κυριαρχεί μια αφέλεια η οποία δεν είναι η χαριτωμένη αφέλεια ενός εφήβου που ενηλικιώνεται, αλλά ενός παιδοβούβαλου.

Υπάρχουν και χειρότερα, θα μου πείτε.

Υ.Γ.: Η έκδοση συνοδεύεται -κατά τα ειωθότα- από DVD, το οποίο δεν πρόλαβα να δω.

11 thoughts on “Οι Απίθανες Περιπέτειες του Φοίβου Δεληβοριά #1

  1. City Addict 18/12/2008 στο 12:49 μμ Reply

    Ένα του τραγούδι έχω και ακούω και μου αρέσει πολύ. Πολύ όμως. Το «Εκείνη».

    🙂

  2. SOFIA 18/12/2008 στο 5:36 μμ Reply

    Έχω μερικές μέρες που βλέπω την διαφήμιση του δίσκου στην τηλεόραση, αλλά δεν έχω προλάβει ακόμα να τον κατεβάσω. Άρα δεν έχω άποψη για τον συγκεκριμένο δίσκο. Σε γενικές γραμμές όμως μου αρέσει ο Φοίβος και ας μην έχει κάνει την βουτιά στα βαθιά! Είναι πολύ καλύτερος από πολλούς μαϊντανούς που κυκλοφορούν…
    Καλό απόγευμα Φώτη μου!

  3. fvasileiou 20/12/2008 στο 11:32 μμ Reply

    @City Addict
    Το τραγούδι που αναφέρεις είναι μέσα στα 3-4 καλά που έχει γράψει ο Φ.Δ. Ο «Σκύλος στο Κολωνάκι» έχει επίσης ενδιαφέρον.

    @SOFIA
    Πάσο: Είναι καλλίτερος από άλλους. Επίσης είναι φανερό ότι έχει διαβάσει και 2 βιβλία στη ζωή του (τον θυμάμαι και στην παρουσίαση ενός βιβλίου το Στ. Ράμφου). Αλλά δεν υπάρχουν καλλίτεροι;

  4. nomansland 25/12/2008 στο 11:48 πμ Reply

    Αστον τον Φοιβάκο μου, μωρέ Φώτη…άκου εκεί παιδοβούβαλο; Δεν έχω ακούσει το συγκεκριμένο αλλά επιμένω, εμένα αυτή η αφέλια και η παιδικότητα πολύ μου αρέσουν και μου πάνε. Άσε που είναι ο μόνος που μου ξαναφέρνει στο νου τα παιδικάτα μου με τόσο νοσταλγικό τρόπο, νομίζω αν δεν ήταν αυτός θα είχα ξεχάσει πολλά πραγματα…

  5. Μιχάλης Τσαντίλας 25/01/2009 στο 9:52 μμ Reply

    Δεν υπάρχει ευγενικός τρόπος να σου πω κι εγώ ότι η άποψή σου για τον Φοίβο Δεληβοριά είναι από τις πιο εξωφρενικές και εκτός πραγματικότητας που έχω διαβάσει! Από το κείμενό σου δεν προκύπτουν τα κριτήρια με τα οποία καταλήγεις σε αυτό το συμπέρασμα! Πώς μετράς εσύ την ποιότητα; Η ποσότητα πράγματι είναι μικρή αλλά ο κάθε καλλιτέχνης έχει τις δικές του ταχύτητες στη δημιουργία. Επίσης, ο συγκεκριμένος δίσκος είναι η χειρότερη δουλειά του. Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει τα υπόλοιπα άλμπουμ του αλλά πραγματικά με ενδιαφέρει να καταλάβω πού βρίσκεις την επικρατούσα μετριότητα…

  6. fvasileiou 25/01/2009 στο 10:23 μμ Reply

    @Μιχάλης Τσαντίλας
    Κάθε δίσκος του Φ.Δ. έχει 2-3 καλά τραγούδια (πχ στο ή, τέλος πάντων, ενδιαφέροντα. Τα υπόλοιπα 7-8 εμένα δεν μου αρέσουν. Άρα, επικρατεί η μετριότητα.
    Τα κριτήριά μου τα αναφέρω.

  7. Μιχάλης Τσαντίλας 26/01/2009 στο 12:06 μμ Reply

    Είπες τη μαγική φράση: «δεν μου αρέσουν». Αυτό Οκ, είναι απολύτως σεβαστό και αποδεκτό. Αλλα το άλλο: «το αποτέλεσμα της δουλειάς του, το έργο του είναι πάρα πολύ φτωχό, όπως και να το μετρήσει κανείς, είτε με βάση την ποιότητα είτε με βάση την ποσότητα» είναι μια πρόταση που, με τον τρόπο που έχει διατυπωθεί, διεκδικεί ισχύ «απόλυτης αλήθειας» και εκεί είναι το πρόβλημα. Όλα όσα γράφεις αποτελούν απλώς την άποψή σου οπότε καλό είναι να μην είσαι τόσο απαξιωτικός.

  8. fvasileiou 26/01/2009 στο 1:19 μμ Reply

    @Μιχάλης Τσαντίλας
    Το σχόλιο για τον δίσκο του ΦΔ, όπως και για τους άλλους δίσκους/ταινίες/βιβλία/…, φυσικά και στηρίζεται στο δικό μου υποκειμενικό γούστο και όχι σε κάποια απόλυτη αλήθεια. Αναρωτιέμαι όμως: Η άλλη, η μη απαξιωτική άποψη, στηρίζεται σε κάποια απόλυτη και αντικειμενική αλήθεια;

    Κατά τ’ άλλα, ευχαριστώ και για τις συμβουλές. Από δω και πέρα θα γράφω όπως ακριβώς μου υποδεικνύεις.

  9. Μιχάλης Τσαντίλας 26/01/2009 στο 2:06 μμ Reply

    Φυσικά και δεν υπάρχει απόλυτη και αντικειμενική αλήθεια γιατί δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να τη δει! Το θέμα είναι με τι επιχειρήματα υποστηρίζει ο καθένας την άποψή του. Ο απαξιωτικός χαρακτηρισμός «παιδοβούβαλο» ήταν αυτός που με ενόχλησε.
    Δεν σου υποδεικνύω τίποτα, μην αρπάζεσαι! Συζήτηση κάνουμε! Εκτός αν προσπαθείς να αποδείξεις ότι εγώ έχω το όνομα κι εσύ τη χάρη… 🙂

  10. fvasileiou 26/01/2009 στο 7:31 μμ Reply

    @Μιχάλης Τσαντίλας
    Από ότι κατάλαβα, ούτε κι εσένα σου φάνηκε ιδιαίτερα χαριτωμένος ο ΦΔ στον συγκεκριμένο δίσκο.
    Τώρα: Συγγνώμη για το ύφος, αλλά, πίστεψέ με, έχω καεί (και πολύ μάλιστα) στον χυλό, με συνέπεια να φυσάω τώρα κα το γιαούρτι.

  11. Μιχάλης Τσαντίλας 26/01/2009 στο 7:42 μμ Reply

    Κανένα πρόβλημα αγαπητέ!

Σχολιάστε

