[scrubs]

Ο συνεσταλμένος και ανασφαλής ειδικευόμενος με την χαριτωμένη φατσούλα· ο κολλητός του που είναι χειρουργός και μαύρος· η κουκλάρα λατίνα νοσοκόμα, που τα λέει έξω από τα δόντια και τα φτιάχνει με τον χειρουργό· η ειδικευόμενη, που δεν είναι ακριβώς ωραία και που κάτι ίσως να παίζεται μ’ αυτήν και τον ήρωά μας· ο μέντορας, σκληρός, αδέκαστος, είρων, αλλά με καρδιά από χρυσάφι· ο διευθυντής του νοσοκομείου, μονίμως χαμογελαστός, αλλά πραγματικά κακός· οι ασθενείς· το προσωπικό.

Εντάξει, τα υλικά ακούγονται τόσο απλά και συνηθισμένα, που κάποιοι ίσως έχουν αρχίσει να χασμουριούνται.

Προσέξτε όμως: Η εκτέλεση κάνει την διαφορά.

scrubscard

Και η διαφορά βρίσκεται στο ότι δεν είναι ένα sitcom με τριαντάρηδες (Friends) ή με ένα ακόμα δράμα με γιατρούς (ER, House). Αλλά με ένα σήριαλ που πέρα από την κωμωδία) έχει γρήγορους ρυθμούς, ωραίες ατάκες, slapstick) ή το δράμα (διαδραματίζεται σε ένα νοσοκομείο και οι παραγωγοί του, πολύ έξυπνα, δεν αποφεύγουν την αρρώστια ή τον θάνατο για να πριμοδοτήσουν το feeling good) επιλέγει να μας φτιάχνει την διάθεση προβάλλοντας τον σουρεαλισμό της προσωπικής ματιάς. Έτσι δεν έχουμε απλώς μια voice-off αφήγηση από τον πρωταγωνιστή, αλλά μπαίνουμε στη θέση του, βλέπουμε με τα μάτια του, παίρνουμε την δική του οπτική γωνία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα σουρεαλιστικές σκηνές που σχολιάζουν και υπογραμμίζουν καταστάσεις, που αλλιώς θα βυθίζονταν στην πλήξη του κλισέ.

scrubs-cast-photo1

Σημειώστε και τα εξής:

  • Η μουσική είναι καταπληκτική. Το [scrubs] μας συστήνει καλλιτέχνες της ανεξάρτητης ροκ και ποπ σκηνής. Κι επιπλέον, η μουσική λειτουργεί σαν ένας ξεχωριστός χαρακτήρας στο σήριαλ, αφού δεν είναι απλώς ένα ηχητικό background, αλλά υποβάλλει στον θεατή το συναίσθημα. Το δε τραγουδάκι των τίτλων, το I’m not Superman, θα μπορούσε να γίνει σύνθημα εσωτερικής επανάστασης.
  • Η Sarah Chalke, που παίζει την νευρωτική πλην όμως ευαίσθητη κι ευάλωτη γιατρό Elliot Reid, χτύπησε κάποιο εγκεφαλικό μου νεύρο, που δεν μπορώ να το προσδιορίσω. Αν ήμουν 15 θα είχα ήδη αφίσα της στο δωμάτιό μου. Είμαι όμως 33 και το πολύ-πολύ να την κάνω desktop.
  • Ο Zach Braff, ο πρωταγωνιστής είναι και… συνάδελφος, blogger. Και οπαδός του Obama. Και γεννημένος το ’75, όπως εγώ (αυτό για την Κατερίνα Χ. που ψάχνει το θέμα της «γενιάς μας»).

ΥΓ: Εγώ μπορεί να το γνώρισα εδώ και 3-4 μήνες, όμως το σηριαλάκι δεν είναι καινούργιο: Μετράει στην Αμερική 8 σεζόν. Παίζεται σε ελληνικά κανάλια;

15 thoughts on “[scrubs]

  1. Flareman 23/01/2009 στο 2:35 μμ Reply

    Από τις καλύτερες σειρές ever!:)

    Στην 7η σεζόν έκανε λίγο κοιλιά, αλλά η 8η και τρέχουσα (που θα είναι και η τελευταία) παίζει καλά και μας θυμίζει γιατί we heart Scrubs:D

  2. monaxikoasteri 23/01/2009 στο 2:40 μμ Reply

    με μια βεβαιότητα που φθάνει στα 95% δεν πιστεύω ότι παίζεται στα ελληνικά κανάλια,ίσως γιατί υπάρχουν ήδη πολλά σήριαλς με ιατρικές υποθέσεις και περιεχόμενο…
    πάντως το τραγουδάκι είναι πολύ ωραίο…
    καλό σ/κ Φώτη! 😉

  3. pauropsaro 24/01/2009 στο 12:57 πμ Reply

    Το έχω δεί αρκετές φορές, εδώ στην Ιταλία το έχει αρκετά χρόνια αν δεν κάνω λάθος…
    Όμως η αλήθεια είναι οτι δεν το συγκρίνω με το Dr. House μου αρέσει πολύ περισσότερο το δεύτερο.
    Τώρα βέβαια γούστα είναι αυτά…
    Το σίγουρο είναι οτι είναι πολύ καλύτερο απο πολλά άλλα!!!

  4. archive 24/01/2009 στο 10:55 πμ Reply

    Oχι,στην Ελλαδα δεν παιζεται.

    (εκτος αν εχει κανεναν τιτλο «τριψε το σαπουνι γερα» και δεν το ξερω.)

    🙂

  5. unclescrooge 24/01/2009 στο 11:21 πμ Reply

    πρώτη φορά το ακούω. δεν έχω ιδέα αν παίζεται σε ελληνικά κανάλια. αν είναι, όντως, σουρεάλ, τότε θα είναι καλό. δεν αντέχω και πολύ τα ιατρικά σίριαλ με χειρουργεία κλπ κλπ…!

  6. zamuc 24/01/2009 στο 11:40 πμ Reply

    Έχω την εντύπωση ότι το είχε πάρει το μάτι μου στο ελληνικό MTV

  7. fvasileiou 24/01/2009 στο 2:30 μμ Reply

    @monaxikoasteri
    Κι απ’ ό,τι διάβασα, το τραγουδάκι το πρότεινε ο πρωταγωνιστής. Μούρη, έτσι;

    @Flareman
    Έβδομη σεζόν; Όγδοη;
    Είμαι πολύ πίσω, φίλε, αλλά θα φτάσω κι εκεί…

    @pauropsaro
    Καλός ειναι κι ο House – έχω δει κάποια επεισόδια. Αλλά γενικά με κουράζουν οι δραματικές σειρές με αυτοτελή επεισόδια, γιατί έχουν μια συγκεκριμένη δομή, που επαναλαμβάνεται από επεισόδιο σε επεισόδιο.

    @archive
    @zamuc
    Αν παίζεται, καλό είναι. Αν δεν παίζεται, τότε DVD (το προτιμώ γενικά) ή torrentz (ουφ, αλλά τι να γίνει;)

    @unclescrooge
    Το ζουμί δεν βρίσκεται στα αίματα και τα χειρουργία, αλλά στις σουρεαλιστικές, χιουμοριστικές οπτικές σεκάνς που σχολιάζουν τα δρώμενα.
    Νομίζω θα σου αρέσει…

  8. CrazyTourists 24/01/2009 στο 3:45 μμ Reply

    Δεν το ήξερα, αλλά νομίζω πως θα μ’ αρέσει…Θα το κατεβάσω!

    Τρελοτουρίστρια

  9. SOFIA 25/01/2009 στο 3:27 πμ Reply

    Μου είναι εντελώς άγνωστη αυτή η σειρά! Ακούγετε πολύ καλή, αλλά δεν αντέχω όμως κι άλλο κόλλημα! Μετά τα Φιλαράκια (τα έχω δει οχτακόσιες φορές και ξέρω όλους τους διαλόγους απ’ έξω!), έφαγα κόλλημα με το Grey’s anatomy και τώρα δεν βρίσκω τον πέμπτο κύκλο με υπότιτλους!!!
    Καλό βράδυ Φώτη μου!

  10. Belbo 25/01/2009 στο 2:00 μμ Reply

    Τη σειρά τη μεταδίδει το Ελληνικό MTV. Φώτη, κι εμένα μου αρέσει, ιδιαίτερα λόγω «politically incorrect» humour, έχει πλάκα και σε συγκεκριμένα σημεία έχει και συναίσθημα μπλεγμένο πάντα όμορφα με το χιούμορ. Σε λίγες ημέρες ξεκινάει ο 2ος κύκλος, από το ίδιο κανάλι, φιλικά,

  11. City Addict 25/01/2009 στο 6:31 μμ Reply

    Καλησπέρα.
    Έχω δει τόσες σειρές που δεν ξέρω πια ποιες άλλες να δω! Και αυτή μου φαίνεται ωραία…

    Πέρνα από το blogi μου να δεις.

    Καληνύχτα 🙂

  12. clib 25/01/2009 στο 7:29 μμ Reply

    Ωραίο ακούγεται…

  13. fvasileiou 25/01/2009 στο 9:33 μμ Reply

    @crazytourists
    Ακόμα δυο πιστοί προσέρχονται….

    @SOFIA
    Εντάξει, με τα «Φιλαράκια» καήκαμε – πάμε τώρα για άλλα.

    Εμένα το «Grey’s anatomy» δεν μου έκανε κλικ. Είδα το πρώτο DVD (τα πρώτα 4-5 επεισόδια) και… μέχρι εκεί.

    @Belbo
    Το χιούμορ της σειράς είναι εντελώς ξεχωριστό. Δεν μπορώ να δω ελληνικό MTV, αλλά, να είσαι βέβαιος, ότι σύντομα θα περάσω κι εγώ στη 2η σεζόν.

    @City Addict
    Μα κι αυτή πρέπει να την δεις, είναι σούπερ!

  14. Αερικο 02/02/2009 στο 9:15 μμ Reply

    Ειχα καει και εγω πριν 4-5 χρονια, ακομα στο Εδιμβουργο, και καθε βδομαδα περιμεναμε να κατεβασουμε το καινουργιο επεισοδιο.

    Τωρα ξανακολλησα και εχω αρχισει να αγοραζω τις σεζον μια προς μια.

    Εχουν οντως απιστευτο χιουμορ και «ακραιους» χαρακτηρες που ομως παντα βρισκω κομματια του εαυτου μου.

    Καλο μηνα

  15. Τιραμόλας 24/02/2009 στο 12:41 μμ Reply

    Είναι τέλειο! Έχει απίστευτους ρυθμούς εκπληκτικές ατάκες και τερομερές γκόμενες 😉

Σχολιάστε

