«Είναι περίπλοκο»

Το έχω καταλάβει εδώ και καιρό:

Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως τραγωδία.

Ξέρω ότι υπάρχουν κι εκείνοι που επιμένουν στο φαρσικό στοιχείο της επανάληψης, αλλά, πιστέψτε με, γελάνε μόνο εκείνοι που κρατούν τον κώλο τους απέξω. Διότι αν παίζεις στη σκηνή, αν είσαι ο κλόουν που δέχεται στη φάτσα του απανωτά την μια τούρτα πίσω από την άλλη, δεν νομίζω ότι ξεκαρδίζεσαι στα γέλια.

Έχουμε λοιπόν και λέμε:

1. Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως τραγωδία

2. Η επανάληψη οφείλεται στη δική σου (μου, δηλαδή) αδυναμία.

Κρατάω αυτά τα δυο δεδομένα καθώς σκέφτομαι την προσωπική μου ζωή: Είναι περίπλοκο, που λένε και οι facebookιώτες.

Αλλά επειδή έχω περπατήσει και δυο δρομάκια παρακάτω, ξέρω πολύ καλά πλέον ότι στην πραγματικότητα δεν έιναι και τόσο περίπλοκο. Η απλή μέθοδος των τριών κατά κανόνα μπορεί να λύσει τέτοιου είδους εξισώσεις -το ξέρω / το ξέρετε / το ξέρουν / το ξέρουμε. Το γιατί δεν την εφαρμόζουμε είναι βέβαια αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

Δευτέρα σήμερα και ξύπνησα σε μια πόλη που δεν είναι πνιγμένη στη σκόνη όπως ήταν χτες και προχτές και αντιπροχτές. Έφτιαξα έναν καφέ, που δεν ήταν τόσο δυνατός όσο τον ήθελα και κάθισα να δουλέψω.

Θα σας πω όμως γιατί είμαι απόλυτα χαλαρός:

Ξέρω ότι η κάθε καινούργια μέρα, η κάθε καινούργια εβδομάδα δεν μηδενίζει όσα έγιναν ή ξεκίνησαν να γίνονται τις προηγούμενες.

Ξέρω όμως κι ότι η κάθε κανούργια μέρα μπορεί να φωτίσει καλλίτερα / από άλλη γωνία τα όσα έγιναν ή ξεκίνησαν να γίνονται.

Οπότε επιστρέφουμε στο (2) και πιθανόν στο (1)…

14 thoughts on “«Είναι περίπλοκο»

  1. nomansland 09/03/2009 στο 2:44 μμ Reply

    Καλημέρες πολλές πολλές! Η ζωή μας κύκλους κάνει, όμως το ψαλίδι για να βγαίνουμε από κάθε είδους φαύλους κύκλους ειναι στο χέρι μας. Δε λέω καμιά τρομερή φιλοσοφία και το γνωρίζω κι απ’ την άλλη ξέρω πόσο βάναυσα δύσκολο είναι όλο αυτό. Όμως για να μην καταλήξουμε να λέμε όπως ένας φίλος «shame shit, different day», καλό θα ήταν να ξεσκονίσοθμε τα ψαλιδάκια μας σιγά σιγά κι ας μην κόψοθμε στην ευθεία, κι ας μην καταφέρουμε την τομή, κι ας, κι ας…φτάνει να μπούμε ση διαδικασία…

    Σας ασπάζομαι σφόδρα…χαχαχαχαχα

  2. SOFIA 09/03/2009 στο 3:30 μμ Reply

    Τίποτε δεν παύει να υπάρχει επειδή ξεκίνησε κάτι άλλο! Το θέμα είναι αυτό που υπάρχει στο παρελθόν, να μην επηρεάζει το μέλλον!
    Σήμερα λίγο – πολύ κινούμαστε στο ίδιο μήκος κύματος…
    Καλησπέρα Φώτη μου!

  3. clib 09/03/2009 στο 7:02 μμ Reply

    Μα πάντα περίπλοκο δεν είναι;

  4. fvasileiou 09/03/2009 στο 10:48 μμ Reply

    @nomansland
    Ψαλίδι; Μάλλον πριόνι θα χρειαστώ…

    Καλώς μας ήρθες. Καλά;

    @SOFIA
    Το επηρεάζει και μάλιστα πολύ, Σοφία μου. Τα ξέρεις…

    @clib
    Πολύ το φοβάμαι.

  5. giota 10/03/2009 στο 12:12 μμ Reply

    Καλημέρα Φώτη!
    Αχ… αυτά τα περίπλοκα είναι που μας καίνε τη γούνα… :p

  6. Αθανασία 10/03/2009 στο 1:50 μμ Reply

    Γειάσου καλέ μου Φώτη…εε,ναί καλέ μου..αυτό θα έπρεπε να το έχεις καταλάβει…και πολύ καλά νομίζω…η ιστορία πάντα επαναλαμβάνεται…μα πάντα…με άπειρες επαναλήψεις είναι φαίνεται στη φύση της αυτό..η επανάληψη..και χω να πώ (όσον αφορά τη δική μου πρωσοπική ζωή), ότι έχω δει να επαναλβάνονται ιστορίες από το παρελθόν μου ξανά,και ξανά και ξανά…πολλές φορές…και έχω να πώ ότι δεν είναι και η καλύτερη εμπειρία αυτή (κυρίως για τις ερωτικές ιστορίες)…μάλλον είναι ότι το χειρότερο αυτό…επειδή συνήθως η επανάληψη είναι φρικτή έχω να πώ…πολύ πιο φρικτή από πριν….και προκαλεί αδιέξοδο και ‘φρακάρισμα’ στη ζωή σου…..δεν την αφήνει να συνεχίσει..και συνήθως δεν υπάρχει καμία απολύτως βελτίωση στην πιο πριν κατάσταση….συνήθως τα πράματα είναι τα τρίσχειρότερα από πριν….καλό είναι να βάζεις οριστικό τέλος σε κάποιες καταστάσεις που αφορούν στο μακρυνό ίσως παρελθόν σου…και να προσπαθείς όσο γίνεται να ΜΗΝ τις επαναλβάνεις…είναι τεράστιο χάσιμο χρόνου και ενέργιας απλά….αυτό….φιλάκια……

  7. Citronella 10/03/2009 στο 4:44 μμ Reply

    Καλη τυχη. Κι αν βρεις το πριόνι κάνε ένα ψυχικό και στείλτο και κατά εδώ
    (δεν ξέρω αν φταίει η άνοιξη ή κάτι σε glue tac, αλλά μιλάμε για πολύ επαναληπτικό κλίμα..).

  8. fvasileiou 10/03/2009 στο 6:19 μμ Reply

    @giota
    Και να ήταν μόνο η γούνα…

    @Αθανασία
    Μονο που πολλές φορές η πραγματικότητα που διαμορφώνουν το ασυνείδητο και οι κρυφές μας επιθυμίες, ξεπερνούν κάθε λογική.

    @Citronella
    Αν βρεθεί αυτό το πριόνι, θα πηγαίνει από χέρι σε χέρι.

    (Κουράγιο, θα αλλάξει ο αέρας, θα γυρίσει το κλίμα. Εγώ τουλάχιστον σε αυτό προσβλέπω…)

  9. μούργος 10/03/2009 στο 9:19 μμ Reply

    πολλες φορες φωτη ειναι απλα μικρα καθημερινα παιχνιδια του μυαλου (και ενιοτε χρησιμα)

  10. nomansland 11/03/2009 στο 3:08 πμ Reply

    Μάλλον όχι…κι εγώ στο κόψιμο βρίσκομαι και έχω κοπεί…

  11. tdjm 11/03/2009 στο 9:15 πμ Reply

    Aγαπητέ μου Μώλντερ

    …η αλήθεια είναι πως πολλά δεν τα κατάλαβα. Οχι επειδή είμαι ξανθιά…αυτήν την φορά ,όχι .
    Ενας πυρετός 39,8 και κάτι κόκαλα που τρίζουν και πονούν και ένας πονοκέφαλος δεν με βοηθούν καθόλου να κάνω τους απαραίτητους συνειρμούς.

    Με όσο μυαλό μου δεν ψήνεται ….θέλω κάτι να σου πω….

    Για να μην επαναλαμβάνεται κάτι , πρέπει να τελειώσει. Αυτό το τελειώσει δυστυχώς δεν το επιλέγει η λογική μας ,αλλά το πνεύμα μας. Δεν είμαι όμως και σίγουρη.
    Τι εννοώ..?
    Πχ Εστω ότι σου αρέσει πολύ το γλυκό ντοματάκι…όμως λίγο ακόμα μπορεί να είναι καταστροφικό για την υγεία σου. τι θα κάνεις?? Δεν θα φας??? Θα φας!!
    Γιατί η λογική μπορεί να λέει ότι πρέπει να το σταματήσεις αλλά το πνεύμα-ψυχή αναγνωρίζει την ευχαρίστηση….και το αποζητά. Και έρχομαι ως ξανθιά να αναρωτηθώ …αυτό δεν είναι λογικό? Δηλαδή δεν είναι λογικό να θέλουμε κάτι το οποίο μας προκαλεί ευχαρίστηση???
    Ξέρω ,ξέρω θα μου πεις ,ναι αλλά…Αλλά το κακό που θα μου κάνει το γλυκό είναι μεγαλύτερο από το καλό!!!

    Δεν ξέρω για ξανασκέψου το…μήπως τελικά δεν είναι???

    Εγώ λέω ….φάτο !! Γεύσου το μέχρι να το μπουχτίσεις….και μετά θα το σταματήσεις …χωρις να το καταλάβεις.

    Ετσι είναι οι αδυναμίες …εξαφανίζονται όταν γίνουν δύναμη!!

    υγ …..παραληρώ!!!!!! Είναι αυτό το 39,8 που με έχει βαρέσει στο δόξα πατρί???

  12. fvasileiou 11/03/2009 στο 1:35 μμ Reply

    @μούργος
    Περίπλοκα παιχνίδια του μυαλού;;;

    😛

    @nomansland
    Τι να πει κανείς σε αυτή την περίπτωση;
    Καλή τύχη;
    Καλό κουράγιο;
    Πάμε γι’ άλλα;
    Κάτι άλλο, καλλίτερο;

    Αν το βρεις ευχήσου το μου

    @tdjm
    Κι εγώ που δεν έχω πυρετό, κάπως έτσι τα νιώθω. Από ένα σημείο και μετά δεν έχει νόημα να αντιστέκεσαι. Χαλαρώνεις, τρως, φχαριστιέσαι, πληρώνεις τον λογαριασμό και σιχτιρίζεις με το γνωστό ηλίθιο χαμογελο στις άκρες των χειλιών.
    Περαστικά!

  13. mara.lisha 11/03/2009 στο 6:38 μμ Reply

    Φώτη, παρόλο που το πεπρωμένο δεν αλλάζει κι η προηγούμενη μέρα, εβδομάδα δεν μπορούν να ξεχαστούν εγώ τις κάνω delete από τον σκληρό!!!
    Προτιμώ να ζω στο τώρα. Μου αρκεί το παρόν. 🙂

  14. fvasileiou 12/03/2009 στο 7:23 μμ Reply

    @mara.lisha
    Ναι, αλλά ο υπόλοιπος κόσμος -το άμεσο περιβάλλον μας, οι φίλοι μας- δεν κινούνται ακόμα στους ρυθμούς που ορίσαμε χτες;

Σχολιάστε

