Τραγούδια που λένε ιστορίες

Η Γιώτα είχε μια ωραία ιδέα: Να ποστάρουμε τέσσερα αγαπημένα τραγούδια που διηγούνται ιστορίες. Με χαρά δέχτηκα να συμμετάσχω, μιας και μερικά από τα πλέον αγαπημένα μου τραγούδια είναι αφηγηματικά. Έχουμε λοιπόν και λέμε:

1. Πέντε μάγκες στον Περαία. Μια αντροπαρέα πηγαίνει για αργιλέ. Είναι εξαρχής γενναιόδωρη με τον τεκετζή, αλλά εκείνος προσπαθεί να τους κοροϊδέψει. Δεν τα λογάριασε όμως καλά. Τραγούδι του Γιοβάν Τσαούς (Γ. Εϊρτζίδη) από το 1935.

2. Stagger Lee. Αμερικάνικο τραγούδι της ανωνύμου δημιουργίας. O Stagger Lee είναι ο μαύρος μάγκας που δεν διστάζει να σκοτώσει εν ψυχρώ τον William Lyons επειδή του πήρε το καπέλο. Το τραγούδι, που περιγράφει έναν πραγματικό φόνο που έγινε το 1895, είναι ιδιαίτερα αγαπητό και τραγουδήθηκε από δεκάδες καλλιτέχνες. Εγώ το πρωτάκουσα στην εκδοχή του Nick Cave, στο σπίτι του φίλου Γιώργη Α. στα Γιάννενα, από μια κασέτα χωρίς μπάσα.

3. A Country Boy can survive. Εντάξει, μου αρέσει η country -μη ξεχνάτε ότι κατάγομαι από την πόλη, όπου ιδρύθηκε το καλλίτερο ίσως συγκρότημα country μουσικής στην Ελλάδα. Το τραγούδι είναι του Hank Williams jr.

4. Nancy. «Το τραγούδι μιλάει για την Νάνσι, ένα πραγματικό κορίτσι, που πήγε στην τουαλέτα του πατρικού της, πήρε το περίστροφο του αδερφού της και τίναξε τα μυαλά της στον αέρα. Ήταν 21 χρονών.» διηγείται ο L. Cohen με την βραχνή φωνή του…

Πριν σας πω Καλό Σαββατοκύριακο, καλώ την κουκουβάγια και παλιά μου συμμαθήτρια, τον apos, τη Σκάλλι, τον Χρήστο και τη nomansland να παίξουν.

6 thoughts on “Τραγούδια που λένε ιστορίες

  1. giota 21/03/2009 στο 9:51 πμ Reply

    Καλημέρα Φώτη μου και σ’ ευχαριτσώ για την άμεση ανταπόκριση! 🙂
    Πολύ ωραίες και ιδιαίτερες οι επιλογές σου… όχι ότι δεν το περίμενα βέβαια! 😉
    Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε…

  2. City Addict 22/03/2009 στο 12:41 μμ Reply

    Καλημέρα =]

    Αχ, δεν έχω εγκαταστήσει ακόμα το flashplayer και δεν μπορώ να ακούσω τα τραγούδια 😦

    Αλλά μου κίνησε την περιέργει το Nancy. 21 χρονών η κοπέλα, πολύ κρίμα… Πρέπει το τραγουδάκι να είναι πολύ ωραίο =]

  3. clib 22/03/2009 στο 10:00 μμ Reply

    Εξαιρετικά τραγούδια όλα τους.
    Μου άρεσε πολύ και το «Country boy» που δεν το ήξερα καθόλου.
    Καλό βράδυ

  4. apos 23/03/2009 στο 10:23 πμ Reply

    Φώτη μου, ευχαριστώ για την πρόσκληση. Νομίζω ότι το έχω κάνει ήδη αυτό το παιχνίδι, αλλά πάντα είναι μια καλή ευκαιρία.
    Θα το κάνω προσεχώς και με ισπανόφωνα, γιατί κατά καιρούς μου ζητάνε μεταφράσεις.
    Παρεπιπτόντως, αν κάποιος έχει καμιά παραγγελιά, ας μου ζητήσει…

  5. Χρήστος Σαβρανίδης 24/03/2009 στο 12:56 μμ Reply

    Μπράβο Φώτη! Πολύ ωραία η επιλογή των βίντεο. Θα σκεφθώ κι εγώ κάτι και μπορεί να σου στείλω με σχόλιο κάποια επιλογή.

  6. fvasileiou 24/03/2009 στο 1:13 μμ Reply

    @Χρήστος Σαβρανίδης
    Περιμένουμε να αναρτήσεις τις επιλογές σου. Είμαι βέβαιος ότι κάποιες, αν όχι όλες, θα μπορούσαν να είναι και δικές μου.

Σχολιάστε

