Τσαγκαροδευτέρα

Θυμάμαι όταν ήμουν μαθητής τα απογεύματα της Κυριακής είχαν μια κάποια αγωνία:

Αφήναμε πίσω την ξεγνοιασιά  της αργίας κι επιστρέφαμε στις έγνοιες του σχολείου. Την Κυριακή το απόγευμα έπρεπε να διαβάσουμε για την επόμενη, να κάνουμε τις ασκήσεις, να προετοιμαστούμε για την ζοφερή πραγματικότητα της τάξης. Πότε-πότε είχαμε και την γκρίνια των μεγάλων ότι τρέχουμε την τελευταία στιγμή, ενώ άλλα παιδιά διαβάζουν τα Σαββατοκύριακα όλα τα μαθήματα της εβδομάδας.

Τώρα δεν έχω πια την Κυριακάτικη αγωνία.
Τα απογεύματα της Κυριακής κυλάνε συνήθως πολύ χαλαρά με καφέδες, φίλους και ψιλοκουβέντα. Το Σάββατο, που η αγορά είναι ανοιχτή, υπάρχουν ένα σωρό πράγματα που πρέπει να κάνω: Ψώνια, λάντζα, νοικοκυριό, οργάνωση του σπιτιού. Απ’ όλα αυτά τελειώνω αργά τ’ απόγευμα -ίσα-ίσα για να ξεκουραστώ και να ετοιμαστώ για την βραδινή έξοδο. Έτσι οι Κυριακές μου, κρατάω τις Κυριακές μου, όσο πιο ήρεμες κι απράγμονες μπορώ, με προγραμματισμένους μεσημεριανούς ύπνους και αρμένικες βίζιτες. Την Δευτέρα, τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις που επιστρέφουν το πρωί της επομένης, δε τα πολυσκέφτομαι πια.

Μην φανταστείτε ότι μεγαλώνοντας απέκτησα κάποιου είδους καλβινιστικής εργασιακής συνείδησης.

Η κυριακάτικη αγωνία των σχολικών μου χρόνων αντικαταστάθηκε από την Δευτεριάτικη απροθυμία:

Βαριέμαι να σηκωθώ από το κρεβάτι, να ετοιμάσω καφέ, να καθίσω στο γραφείο, να ανοίξω το βιβλίο και να σημειώσω. Δύσθυμος, δύσκολα εστιάζω. Η Δευτέρα κυλάει αργά, αλλά όχι χαλαρά, αφού βλέπω τις δουλειές να συσσωρεύονται για την επόμενη. Μεγάλη μέρα, που όσους καφέδες κι αν καταναλώσω, ποτέ δεν φαίνονται αρκετοί, μα εγώ κρέμομαι πάνω τους όπως ο άπους στις πατερίτσες του για να φτάσω στο βράδυ.

(Αναρωτιέμαι κατά πόσο το φαινόμενο της Δευτέρας έχει να κάνει με τον ιδιόμορφο μανιχαϊσμό της ζωής μου: Την διάσταση λογικής κι αισθήματος).

9 thoughts on “Τσαγκαροδευτέρα

  1. vasilis 23/03/2009 στο 2:09 μμ Reply

    Ανεξάρτητα από τον μανιχαϊσμό της ζωής σου… το φαινόμενο είναι κοινό της τσαγκαροδευτέρας σε πολλούς (όπως και του μανιχαϊσμού)… Ζούν ανάμεσά μας που λένε.. 🙂
    Ξέρεις γιατί την λένε τσαγκαροδευτέρα ? Κάποτε οι τσαγκάρηδες τη Δευτέρα δεν έφτιαχναν παπούτσια αλλά μόνο πούλαγαν ή παρέδιδαν τις παραγγελίες και τα επιδιορθωμένα ή έπαιρναν δουλειά για την επόμενη εβδομάδα.. Φόραγαν λοιπόν τα καλά τους και μόνο υποδέχονταν τους πελάτες στο μαγαζάκι τους. Το να πουλάς και να συναναστρέφεσαι με κόσμο εκείνη την εποχή θεωρούνταν κάτι απλό και εύκολο γι αυτό έγινε συνώνυμο της σπαρίλας. Καλημέρα!

  2. clib 23/03/2009 στο 11:46 μμ Reply

    Εγώ ήμουν από τα παιδιά που χαιρόταν το σχολείο. Και δεν εννοώ μόνο το διάλειμμα, αλλά και τηνώρα του μαθτματος. Μου άρσε να ειμαι με τους φίλους μου και γιαυτό δεν ένιωθα καμιά αγωνία τις Κυριακές, παρα μονο αν ήξερα ότι την επομένη έχουμε τεστ. Για τις δευτέρες μου τώρα, μην ρωτάς καλλίτερα.

  3. Αννα 24/03/2009 στο 12:38 πμ Reply

    Εμενα μου αρεσε το σχολειο…Ευτυχως δηλαδη γιατι θα πηγαινω σχολείο τα επομενα 30-40 χρόνια…
    Εγω διαβαζα πάντα Παρασκευες άντε Σαββατο πρωι για να μαι χαλαρη τις Κυριακες…Τωρα, σαν δασκαλα πια ,το Σαββατοκυριακο διαβαζω και προετοιμαζομαι για ολη την εβδομαδα…Βεβαια παντα χρειαζεται κατι και τις καθημερινες…Το χειροτερο μου ειναι το ξυπνημα της Δευτερας…Εχω βαλει ξυπνητηρι και τα στρουμφακια και χτυπαει 3 φορες για να σηκωθω…
    Η πρωτη σκεψη που κανω ειναι :»Πω πω το μεσημερι θα ριξω κατι υπνους…»
    Εννοειται πως δεν κοιμαμαι….
    Ουφ!Αυριο εχουμε γιορτουλα και την Τεταρτη ξεκουραση..Οποτε εμεις θα εχουμε Τσαγκαροπέμπτη!!!

  4. SOFIA 24/03/2009 στο 1:59 πμ Reply

    Οι Κυριακές είχαν άλλη μυρωδιά όταν πηγαίναμε σχολείο! Μια μυρωδιά ζεστή, από σπιτικό «καλό» φαγητό και μια υγρασία περίεργη… Και αργά το βράδυ, ένιωθα ότι τελείωσε το Σαββατοκύριακο όταν άκουγα την μουσική από την «Αθλητική Κυριακή»! Πόσες αναμνήσεις;
    Όταν δούλευα είχα κι εγώ πρόβλημα με τις Δευτέρες! Πάντα όμως είχα τόσο γεμάτα Σαββατοκύριακα, που απλά είχα μια γλυκιά κούραση μέχρι να τελειώσουν και να ξεκουραστώ! Τώρα απλά ψάχνω για μια τέτοια Δευτέρα κι εγώ…
    Καλό βράδυ Φώτη μου και κουράγιο με τις Δευτέρες!

  5. Σοφία 24/03/2009 στο 12:06 μμ Reply

    Ποτέ δεν συμπάθησα τις Κυριακές. Ούτε τώρα τις συμπαθώ. Οι μόνες καλές Κυριακές για μένα είναι αυτές που η Δευτέρες που τις ακολουθούν είναι αργίες 🙂

  6. fvasileiou 24/03/2009 στο 1:12 μμ Reply

    @vasilis
    Ειλικρινά, Βασίλη, δεν ήξερα το ιστορικό της τσαγκαροδευτέρας και σε ευχαριστώ πολύ.
    Είμαστε πολλοί, λες. Ωραία;

    @clib
    Δεν ρωτάω τότε.

    Αλλά να σου αρέσει το σχολείο….

    @Άννα
    Τσαγκαροπέμπτη;
    Ωραιο μου ακούγεται

    @SOFIA
    Υγρασία.
    Να μια μαγική λέξη που περιγράφει και την δική μου παιδική ηλικία. Υγρασία και ζεστασιά.

    (Πολύ φροϊδικός γίνομαι… 🙂 )

    @Σοφία
    Και οι μόνες καλές Δευτέρες, εκείνες που οι Τρίτες είναι αργίες. Αλλά αυτό σαν όνειρο μου ακούγεται…

  7. giota 25/03/2009 στο 12:29 μμ Reply

    Την Κυριακή σαν παιδί δεν την αντιλαμβανόμουν όπως σήμερα!
    Τώρα την ευχαριστιέμαι, ξεκουράζομαι, είναι η μόνη μέρα που χαλαρώνω, έχω πολύ χρόνο, περνάω ώρες με τον άντρα μου.

  8. Aspa 26/03/2009 στο 10:27 μμ Reply

    Εγώ γιατί δεν έχω ακόμη καταφέρει να αποβάλω την Κυριακάτικη αγωνία;
    Πάντως οι περισσότερες καρδιακές προσβολές συμβαίνουν Δευτέρα πρωί από τις 8.00 ως τις 10.00. Εμένα αυτό μου λέει ότι οι άνθρωποι προτιμάνε να πεθάνουν παρά να πάνε στη δουλειά!
    Καλώς σε βρήκα, θα τα λέμε!

  9. fvasileiou 27/03/2009 στο 4:20 μμ Reply

    @Aspa
    Οι καρδιακές προσβολές συμβαίνουν Δευτέρες πρωί; Λογικό μου φαίνεται. Δεν είναι ακριβώς ότι προτιμάς να πεθάνεις, αλλά ότι δεν έχεις την δύναμη να ανέβεις ξανά το βουνό που ορθώνεται μπροστά σου.

    Να τα λέμε!

Σχολιάστε

