Δημοσιογραφικός και Αντικειμενικός Χρόνος

Οι Έλληνες δημοσιογράφοι πρέπει να βλέπουν φανατικά σαπουνόπερες. Αγαπημένο τους έργο τέχνης είναι η «Λάμψη» και θα θεωρούν σπουδαιότερο σκηνοθέτη όλων των εποχών τον Ν. Φώσκολο (γιατί εσείς σε ποια «Λάμψη» νομίσατε ότι αναφερόμουν;)

Καταλήγω για μια ακόμα φορά σε αυτό το συμπέρασμα παρακολουθώντας τις αναλύσεις και τις προσδοκίες τους από το εκλογικό αποτέλεσμα:

Απαιτούν από τους πολιτικούς -ιδιαίτερα από τον Καραμανλή- μεγάλες κινήσεις, γιγάντιες χειρονομίες, βροντερές πρωτοβουλίες για να δείξουν ότι πήραν το περιλάλητο μήνυμα.

Βλέποντας τον οργίλο Χατζηνικολάου, τον Οικονομέα-Νίκο Ξανθόπουλο ή τον ψυχω-Βερύκιο να εκφράζονται, καταλαβαίνω ότι θα ήθελαν το βράδυ των εκλογών ο Καραμανλής να βγει γυμνός στο Ζάππειο και να αρχίσει να αυτομαστιγώνεται μέχρις λιποθυμίας. Και την επομένη, στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο φυσικά θα μεταδίδεται σε ζωντανή μετάδοση, να πλακώσει υπουργούς και υφυπουργούς στα χαστούκια και τα μπινελίκια και να τους πετάξει αιμόφυρτους σε τόνους κοπριάς και μετά στη θάλασσα. Τέλος, να βγάλει από τα μανίκια του νέους υπουργούς, με χαμόγελο οδοντόκρεμας καινα τους αναθέσει τα χαρτοφυλάκια. Αν μάλιστα τα έκανε όλα αυτά μια-δυο φορές την εβδομάδα, τότε πολύ ικανοποιημένοι θα έμεναν.

Αλλά για καλό ή για κακό μας ο αντικειμενικός χρόνος, δηλαδή οι αντικειμενικές ανάγκες και οι αντικειμενικές προτεραιότητες, δεν συμβαδίζουν με τον χρόνο, τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των Μέσων, ηλεκτρονικών ή συμβατικών.

Για παράδειγμα την Δευτέρα μετά τις εκλογές ο Υπουργός Οικονομίας έπρεπε να πάει στις Βρυξέλες για το Ecofin. Σε λίγες μέρες εγκαινιάζεται το Μουσείο της Ακρόπολης που θα παρευρεθούν ηγέτες και προσωπικότητες από όλον τον κόσμο και τις 27 Ιουνίου συνεδριάζουν στην Κέρκυρα οι ΥπΕξ ΝΑΤΟ και Ρωσίας.

Κατανοώ τους διευθυντές των εφημερίδων και των περιοδικών, τους πολιτικούς συντάκτες, τους κάθε είδους αναλυτές και πάνω από όλα τον Ν. Χατζηνικολάου, τον Οικονομέα και, φυσικά, τον Δήμο Βερύκιο, ότι αυτή η πραγματικότητα, αυτές οι προτεραιότητες και οι ανάγκες, οι δικές μας, του πραγματικού κόσμου, καθόλου δεν βολεύει τον δικό τους, τον εικονικό. Αλλά δεν μπορώ να βοηθήσω…

Advertisements

2 thoughts on “Δημοσιογραφικός και Αντικειμενικός Χρόνος

  1. Χρήστος Σαβρανίδης 12/06/2009 στο 11:30 πμ Reply

    Καλημέρα. Αν κοιτάξει κανείς τα δελτία καταλαβαίνει αμέσως το σήριαλ που αναφέρεις. Ένα κύριο θέμα, συζητησούλα με τους καλεσμένους και τους ειδήμονες ειδικούς δημοσιογράφους, κάποια δημοσκόπηση δική τους ή από κάποιο άλλο ΜΜΕ και τελειώσαμε. Όλη αυτή η ιστορία με τις καθημερινές δημοσκοπήσεις, γκάλοπ ή δημοσιογραφικές έρευνες όπως τις ονομάζουν, σίγουρα μας έχει βάλει σε άλλη διαδικασία σκέψης, καλοκαιρινή θα έλεγα. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το αίτημα των πολιτών να προχωράει το κυβερνητικό έργο γρήγορα κι αποτελεσματικά, κάτι που δεν ξέρω αν έγινε πολύ κατανοητό. Οι πολίτες από τη μεριά τους δε ζήτησαν από κανένα να αυτομαστιγωθεί. Απλώς δυσανασχέτησαν που ενώ η βουλή έκλεισε νωρίς και είχαμε Ευρωεκλογές δεν άκουσαν και πολλά για την Ευρωβουλή και την Ευρώπη. Δυσανασχέτησαν και για άλλα πολλά. Έτσι λοιπόν έχουν πολλή τροφή για εικονικές ιστορίες οι δημοσιογράφοι και την αξιοποιούν. Έτσι εξηγείται που βλέπεις όλο και λιγότερες ενδιαφέρουσες δημοσιογραφικές έρευνες. Ίσως να φταίνε και οι περικοπές των ελληνικών ΜΜΕ. Τελικά όμως οι δημοσιογράφοι χωρίς να κουραστούν ιδιαίτερα, έχουν βρει τρόπους να περνάνε τα σήριαλ στο κοινό τους.

  2. fvasileiou 12/06/2009 στο 12:21 μμ Reply

    @Χρήστος Σαβρανίδης
    Το ταγκό της μη συζήτησης των σημαντικών θεμάτων κατά την προεκλογική περίοδο το χόρεψαν δύο: Δημοσιογράφοι και πολιτικοί. Δυστυχώς η σκανδαλολογία ήταν και επιλογή των πολιτικών μας. Έχουν και αυτοί ευθύνη. Γιατί εγώ δεν τους θεωρώ αρκούδες που χορεύουν στον ρυθμό που τους χτυπάει ο γύφτος το ντέφι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: