24, ο πέμπτος κύκλος

Αυτές τις μέρες βλέπω τον πέμπτο κύκλο του 24.

Ξέρω ότι οι φανατικοί θα καγχάσουν: Εκείνοι μετρούν αντίστροφα για την όγδοη σεζόν κι εγώ ασχολούμαι ακόμα με την πέμπτη; Περσινά ξινά σταφύλια!

Η αλήθεια είναι ότι τα είχα παρατήσει. Η τρίτη περίοδος είναι όλο κλισέ κι επαναλαμβάνει όσα έχουμε ήδη δει προηγουμένως, και η τέταρτη, ενώ είναι σαφώς πιο καλή και βάζει τον ήρωα σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, επιβεβαίωσε την εντύπωσή μου, πως ότι είχε να μου πει αυτή η σειρά, μου το είπε.

Παρόλα αυτά ξανακύλησα. Και δεν έχασα.

Γιατί η πέμπτη σεζόν του 24 είναι ίσως η καλλίτερη -η πρώτη εννοείται πως είναι εκτός συναγωνισμού – η πρώτη είναι ένα αριστούργημα.

Εδώ ο Jack Bauer αναγκάζεται να επανέλθει στην ενεργό δράση μετά από αλλεπάλληλα τρομοκρατικά χτυπήματα. Στην προσπάθειά του να ξετυλήξει το κουβάρι, βρίσκεται μπροστά σε μια γιγαντιαία συνομωσία στην οποία εμπλέκονται υψηλότατα στελέχη της κυβέρνησης.

Αυτή η σεζόν, περισσότερο από κάθε άλλη, μας πηγαίνει στα παρασκήνια του Λευκού Οίκου. Βλέπουμε τα διάφορα γρανάζια εξουσίας, τους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων, που πολύ συχνά είναι αλληλοσυγκρουόμενοι και αντιφατικοί.

Κι ακόμα περισσότερο:

Το 24 αρχικά ταυτίστηκε με τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, που κήρυξε η Διοίκηση Μπους. Η σειρά δεν δικαιολογούσε απλώς αυτή την επιλογή και το τρομοκλίμα που δημιουργήθηκε. Δικαίωνε και τις πιο εξτρεμιστικές επιλογές της, πχ τον βασανισμό των αιχμαλώτων πολέμου. Ο πέμπτος κύκλος είναι το διαζύγιο με τους Ρεπουμπλικάνους του Μπους. Ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. εμφανίζεται αδύναμος, έρμαιο του κάθε συμβούλου του, ανίκανος να κυβερνήσει. Πάρα πολύ υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης εξυφαίνουν μια συνομωσία εναντίον του Αμερικανικου λαού. Και το παιχνίδι που κάποιοι υπερπατριώτες πάνε να παίξουν στην Ασία, σκηνοθετώντας τρομοκρατικές επιθέσεις για να δικαιολογήσουν μια μελλοντική εισβολή, παραπέμπει ευθέως στα δήθεν όπλα μαζικής καταστροφής του Ιράκ.

Αυτή η διάσταση, η πολιτική, είναι και η πιο ουσιαστική -για μένα τουλάχιστον. Η σειρά προβλήθηκε στις Η.Π.Α. το 2006, που σημαίνει ότι ήδη από το 2005 το καράβι του Μπους είχε βουλιάξει. Κόβοντας κάθε δεσμό με το ναυάγιο, οι δημιουργοί του 24 μπορούν να συνεχίσουν να φτιάχνουν ιστορίες του Μπάουερ.

5

Και δυο κουβέντες για αυτό που θεωρούμε αυτονόητο, αλλά δεν θα έπρεπε.

Η σκηνοθεσία και το μοντάζ της σειράς είναι καταπληκτικά. Ο ρυθμός καταιγιστικός. Τα εφέ, η φωτογραφία, οι φωτισμοί, όλα απίστευτα. Τα στάνταρ της αμερικανικής τηλεόρασης έχουν ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη. Κι αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι σε μια τηλεοπτική σειρά οι συγγραφείς μπορούν να ξεδιπλώσουν με άνεση χαρακτήρες και γεγονότα, καταλαβαίνουμε γιατί το σινεμά τους παράγει κυρίως ταινίες με υπερήρωες.

2

Και οι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί. Ο Kiefer Sutherland καταφέρνει να μην μένει στην μανιέρα ενός ρόλου που τον παίζει για έκτη χρονιά -επί 164 ώρες!- αλλά ανακαλύπτει, μας αποκαλύπτει, νέες πτυχές. O Gr. Itzin είναι θαυμάσιος στον ρόλο του Προέδρου Λόγκαν. Κι εγώ θαύμασα ιδιαίτερα την Kim Raiver, που παίζει την Audrei Raines με δυναμισμό, που δεν αναιρεί την θηλυκότητά της.

24sea5-3

——————-

Δες και: 24

12 thoughts on “24, ο πέμπτος κύκλος

  1. Σοφία 26/07/2009 στο 10:25 μμ Reply

    Κι εμένα μου άρεσε η πέμπτη σεζόν του 24 (και η πρώτη φυσικά). Η Audrey Raines είναι όλα τα λεφτά, αν κι εγώ βεβαίως προτιμώ τον Jack (αααχ) Bauer.

    Έχω δει μέχρι και την έκτη σεζόν (που για να είμαι ειλικρινής δεν μου πολυάρεσε) και περιμένω εναγωνίως να βγει η έβδομη σε DVD για να τη δω σερί!

  2. #FN$# 27/07/2009 στο 1:01 πμ Reply

    Γειαααα!
    Προσωπικά δεν έχω δει την 1η (ούτε κ 2η σεζόν) οπότε δε μπορώ να κρίνω σχετικά! Πάντως, από την 3η κ μετά δεν έχω χάσει τπτ (ακόμη κ την ταινία είδα – ως πρόγευση για την 7η σεζόν!) και έχω να πω πως όντως η 5η ήταν μια από τις καλύτερες!

  3. fvasileiou 27/07/2009 στο 10:54 πμ Reply

    @Σοφία
    Ρίχνοντας ματιές εδώ κι εκεί στο δίκτυο κατάλαβα ότι η 6η σεζόν φτιάχτηκε με ό,τι υλικό περίσσεψε από την 5η.
    Ελπίζω η 7η να είναι καλλίτερη. Αν και, για να είμαι ειλικρινής, περιμένω πιο πολύ την 8η, που θα αρχίσει να προβάλλεται τον Ιανουάριο: Είναι η πρώτη επί Προεδρίας Ομπάμα.

    @#FN$#
    Πλέον δεν έχει νόημα να καθίσεις να δεις την 1η σεζόν, γιατί πολλά από τα συστατικά της έχουν ανακυκλωθεί στις επόμενες. Εκτός βέβαια αν σε ενδιαφέρεσαι για λόγους πέρα από το fun.

    Πολύ στεναχωριέμαι πάντως που μετά το τραγανό καρπούζι που έφαγα τις προηγούμενες μέρες (5ος κύκλος) ακολουθεί η κολοκύθα (6ος). Εννοείται ότι θα το απωθήσω όσο περισσότερο μπορώ: Του χρόνου το καλοκαίρι και βλέπουμε…

  4. #FN$# 27/07/2009 στο 12:01 μμ Reply

    Χαχα! Μην το αφήσεις! Δες την τώρα που έχεις πάρει φόρα!…

  5. clib 29/07/2009 στο 12:02 μμ Reply

    Είναι από τα αγαπημένα μου σήριαλ και περιμένω πώς και πώς την 7η σεζόν σε dvd.

  6. fvasileiou 29/07/2009 στο 6:18 μμ Reply

    @#FN$#
    Λέω να δω και τίποτα άλλο, ρε συ. Έχω 1 terra γεμάτο ταινίες και σειρές.

    Άγχος!

    @clib
    Κι εσύ;

  7. #FN$# 31/07/2009 στο 11:54 πμ Reply

    Χαχαχαχα! Εσύ είσαι χειρότερος κ από μένα! 😛
    Μόνο μη το αφήσεις κ πολύ κ βγει η 7η σεζόν σε δβδ κ δε δεις καθόλου την 6η μόνο πας κατευθείαν για τη νέα! Δε λέει! 😉

  8. fvasileiou 31/07/2009 στο 12:31 μμ Reply

    @#FN$#

    Να σου πω την αλήθεια, έχω μπει στον πειρασμό να προσπεράσω την 6η, να δω το Redemption και βουρ στην έβδομη, που ελπίζω να είναι γαμάτη. Αλλά πάλι λέω στον εαυτό μου, ότι το θέμα δεν είναι η δράση ή η ιστορία, που μπορεί να τα έχουμε δει παλιότερα, αλλά ο Jack Bauer himself.
    Πάντως τώρα σειρά έχει ο 4ος κύκλος του Shield -έχεις δει καθόλου;- που τον ψιλοάφησα στη μέση για το 24.

  9. #FN$# 01/08/2009 στο 2:25 μμ Reply

    Μην την παραλείψεις μωρέ την 6η, δν την λυπάσαι;… Θα κλαίει μετά… 😛

    Το Shield δε μου έλεγε τίποτα οπότε το γούγλαρα λιγάκι κ ακούγεται ενδιαφέρον!
    Plus: Απ’ότι είδα έχει κ γνωστές φάτσες αλλά αφού συμμετέχει ο (από τους αγαπημένους μου) Whitaker στην 5η και 6η, μάλλον θα του ρίξω καμιά ματιά! 😉

  10. bauer24 22/12/2009 στο 7:58 μμ Reply

    Η αγαπημένη μου σεζόν του 24, μου άρεσε περισσότερο και απ΄την 1η!!!

  11. Waios 02/05/2010 στο 4:55 πμ Reply

    Συμφωνώ απόλυτα με το ποστ.Μόλις τελείωσα την πέμπτη σεζόν και είναι σίγουρα η καλύτερη μετά την πρώτη!

    • fvasileiou 04/05/2010 στο 1:12 μμ Reply

      Έχω σταματήσει στην έκτη -έχω δυο σεζόν μπροστά μου. Και κάπου αρνούμαι να κάτσω να τις δω, γιατί δεν θέλω να δω το τέλος…

Σχολιάστε

