Κατά Χριστιανών: Μια νέα Εθνική Ενότητα σφυρηλατείται

Ναζιστές, αναρχικοί, Συριζιώτες και Συνασπισμένοι, νεοπαγανιστές, ακροδεξιοί, Οικολόγοι Πράσινοι και Ροζ, Καρατζαφερικοί, ΓΑΠικοί, ακροαριστεροί, μεσαιοχωρήτες, Χρυσαυγίτες με αρχηγέτη τον Γαβρά (άνθρωπος της Τέχνης και του Πολιτισμού αναμφισβητήτως, προφανώς όμως και της επιστήμης) αφήνουν τις επί μέρους διαφωνίες τους και συστρατεύονται εναντίον της Εκκλησίας.

…Γουστάρω τα επιστημονικά επιχειρήματα που εκτοξεύουν.

Αλλά πιο πολύ τις βεβαιότητές τους.

Advertisements

16 thoughts on “Κατά Χριστιανών: Μια νέα Εθνική Ενότητα σφυρηλατείται

  1. Μιχάλης Τσαντίλας 29/07/2009 στο 7:36 μμ Reply

    Καλησπέρα! Ελπίζω να μη διαφωνείς τουλάχιστον ότι η λογοκρισία είναι απαράδεκτη πρακτική…

  2. fvasileiou 29/07/2009 στο 8:32 μμ Reply

    @Μιχάλης Τσαντίλας
    Οπωσδήποτε.
    Απλώς πιστεύω ότι η ημιμάθεια σε συνδυασμό με την εμπάθεια είναι περισσότερο απαράδεκτη. Ενίοτε και επικίνδυνες.

  3. Citronella 30/07/2009 στο 12:33 πμ Reply

    Και όσο πιο ημιμάθεια τόσο πιο βεβαιότητα.. hάστα να παν Φώτη.

  4. giota 30/07/2009 στο 12:48 μμ Reply

    Η ημιμάθεια λένε είναι χειρότερη από την αμάθεια…

  5. Herr K. 31/07/2009 στο 4:33 μμ Reply

    σωστή η επισήμανση

  6. Δύτης των νιπτήρων 31/07/2009 στο 7:42 μμ Reply

    Νομίζω εδώ μπορώ να κάνω διαφήμιση στον φίλο μου τον Γρηγόρη:
    http://kynokefaloi.blogspot.com/2009/07/blog-post_29.html

  7. fvasileiou 31/07/2009 στο 8:16 μμ Reply

    @Δύτης των νιπτήρων
    Μια και ξεκινήσαμε τις… διαφημίσεις, ας παραπέμψω κι εγώ σε ένα βιβλίο που εκδόθηκε πριν από 3 μόλις μήνες και καταγράφει την ιστορία του Παρθενώνα κατά τα Βυζαντινά χρόνια μέσα από πηγές που ουσιαστικά ήταν άγνωστες και ανεκμετάλλευτες:
    A. Kaldellis, The Christian Parthenon: Classicism and Pilgrimage in Byzantine Athens,
    (http://www.amazon.com/Christian-Parthenon-Classicism-Pilgrimage-Byzantine/dp/0521882281)

    Ελπίζω να μεταφραστεί κάποτε, ώστε να έχουν ευκολότερα πρόσβαση όσοι ενδιαφέρονται για την ιστορία της Αθήνας και της Ακρόπολης κι όσοι πραγματικά αγαπάνε το μνημείο.

    Εννοείται ότι οι καρνάβαλοι του διαδικτύου δεν θα μπουν στον κόπο. Τα ξέρουν όλα και μετά βεβαιότητος!

  8. Belbo 07/08/2009 στο 7:22 μμ Reply

    Φώτη,

    Ναι φοριέται πολύ τελευταία στην εγχώρια «lifetyle» και «ελαφρώς σκεπτόμενη» σκηνή: ολίγον προοδευτικός, ολίγον κουλτουριάρης, ολίγον Ευρωπαίστής και ολίγον οικολόγος είναι το περίγραμμά του, δεν μπορεί βέβαια να τιμά τη θρησκεία των προγόνων του αγαπητέ μου, δεν είναι sic πως να το πω για ένα σύγχρονο άνθρωπο, ακούς εκεί κεριά, λιβάνια, Εκκλησίες, είναι μεσαιωνικά όλα αυτά…

    Δε βρίσκεται και κανένας Κόντογλου για να τους κράξει αγαπητέ μου, φιλικά,

  9. Δύτης των νιπτήρων 07/08/2009 στο 7:54 μμ Reply

    Belbo, ένα δίκιο οπωσδήποτε τόχεις, το έχω σκεφτεί κι εγώ αυτό. Από την άλλη, σ’ αυτή την ιστορία νομίζω έχουν μπερδευτεί πολλά πράγματα. Από τη μια, το ζήτημα αν έγιναν καταστροφές αρχαίων ναών κλπ. από τους χριστιανούς (έγιναν, φυσικό ήταν). Από την άλλη, αν έγιναν στον Παρθενώνα (αυτό δεν το ξέρω με σιγουριά, ίσως παίζεται). Τρίτον, πώς κρίνουμε τη συμπεριφορά Παντερμαλή στο συγκεκριμένο ζήτημα (γελοία και απαράδεκτη, κατά τη γνώμη μου, και όσο ανοίγει το στόμα του τα κάνει χειρότερα). Τέταρτον, αυτό που λες και συ, ότι για κάποιους έχει γίνει σχεδόν έμμονη ιδέα η Εκκλησία. Σημειώνω ότι κι εγώ άθεος είμαι, κι εγώ θεωρώ ότι πρέπει άμεσα να χωριστεί από το κράτος, ότι εξακολουθεί να έχει λόγο σε πράγματα που δεν θα έπρεπε… ΟΚ. Αλλά το να γλιστράς στην καταγγελία του συνόλου των χριστιανών ανά τους αιώνες κλπ., εντάξει, είναι λίγο ανούσιο.
    Κι εμένα μ’ αρέσει ο Κόντογλου, αν και μετά τον πόλεμο έγινε κάπως αρτηριοσκληρωτικός.
    Αγαπητέ Φώτη, συγγνώμη για το σεντόνι!

  10. fvasileiou 07/08/2009 στο 10:17 μμ Reply

    @Belbo
    @Δύτης των Νιπτήρων
    Δύτη, συμφωνώ μαζί σου στην προσέγγιση του θέματος.

    Εδώ δεν έχουμε μια συζήτηση, αλλά κάποιους να πετροβολούν. Τα δε επιχειρήματά τους είναι εντελώς άσχετα με την επιστήμη. Και για όσους ασχολούμαστε επαγγελματικά με την εποχή εκείνη, η σοβαροφάνειά τους μας κάνει να χαμογελάμε. Φυσικά αποκαλύπτονται όσοι έσπευσαν να πάρουν θέση. Και όλοι αυτοί, ό,τι και να λένε, όπως και να αυτοπροσδιορίζονται, τον ναζισμό τους δεν μπορούν να τον κρύψουν.

    Όσο για τον Κόντογλου, τα αισθήματά μου είναι αμφίθυμα. Ήταν εξαιρετικός ζωγράφος, αλλά σαν λογοτέχνης δεν μου αρέσει καθόλου. Μόνο σαν μαρτυρία για μια αλλοτινή εποχή μπορώ να τον διαβάσω.
    Αν πρέπει οπωσδήποτε να σκεφτώ ένα πρότυπο, θα διάλεγα τον Σεφέρη.

  11. Belbo 07/08/2009 στο 11:17 μμ Reply

    Δύτη,

    Συμφωνώ μαζί σου, να προσθέσω απλά ότι είναι αστείο να σχολιάζουμε τι έκαναν οι πρώτοι Χριστιανοί με λογικές 21ου αιώνα, προφανώς δεν υπήρχε η έννοια του μνημείου όπως το έχουμε σήμερα – το ότι έχει μπει στο στόχαστρο η Εκκλησία λέει πολλά και με βρίσκει αντίθετο (ασχέτως προσωπικών υπαρξιακών πιστεύω).

    Το λάθος της πολιτείας κατ’ εμέ είναι ότι πετσόκοψε το φιλμάκι χωρίς να ρωτήσει το δημιουργό (τριτοκοσμικό πραγματικά – και ειδικά σε ένα σκηνοθέτη σαν το Γαβρά), αλλά θα μπορούσε κάλιστα να μην το είχε προβάλει, σαν παραγωγός του έργου το υπουργείο έχει κάθε δικαίωμα να αποφασίσει αν αυτό που παίρνει ανταποκρίνεται στο μήνυμα που θέλει να στείλει ή όχι – αυτό δεν είναι λογοκρισία.

    Φώτη, όπως ξέρεις ο Κόντογλου μ’ αρέσει πολύ και σα λογοτέχνης και «χρονογράφος» επίσης, αν δεν έχεις διαβάσει τον «Πέδρο Καζάς» μπορεί να σου αλλάξει γνώμη, φιλικά,

  12. fvasileiou 07/08/2009 στο 11:39 μμ Reply

    @Belbo
    Το θέμα με τον Γαβρά, για μένα τουλάχιστον, είναι ότι η Πολιτεία εμπιστεύτηκε έναν καλό σκηνοθέτη μυθοπλασίας για να κάνει ένα ντοκιμαντέρ. Κι επιπλέον ότι πάλι τα έδωσε σε έναν αναγνωρισμένο (γέρο δηλαδή) σκηνοθέτη. Χάθηκαν οι νεώτεροι; Που να είναι και ειδικοί, βρε αδερφέ.

    Γενικά εμένα η γλώσσα του Κόντογλου με κουράζει. Και πάρα πολύ μάλιστα. Κατανοώ την σημασία των απόψεων που εκφράζει και της κριτικής που ασκεί, αλλά μέχρι εκεί. Δεν τον απολαμβάνω.

    Αλλά πέρα από αυτό υπάρχει και μια άλλη διάσταση: Έχω κι εγώ φίλους που λατρεύουν τον Κόντογλου, επειδή τον έχουν ιδεολογικοποιήσει. Γι’ αυτούς το να πεις «δεν μου αρέσουν τα κείμενα του Κ.» ισοδυναμεί με το «διαφωνώ με τα πιστεύω σου». Δεν μπαίνω σε αυτή την διαδικασία. Επιμένω να μιλάω για τον Κόντογλου σαν ζωγράφο, σαν λογοτέχνη, σαν κριτικό -είναι τρία διαφορετικά πράγματα.

    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο «Πέδρο Κάζα» είναι το κορυφαίο του.

  13. Δύτης των νιπτήρων 08/08/2009 στο 12:38 πμ Reply

    Μ’άρεσε αυτή η παρατήρηση για τον Κόντογλου, και την ιδεολογικοποίησή του (ξαναδιαβάζω το σχόλιό μου παραπάνω, και βλέπω πως έπεσα κι εγώ στην παγίδα!). Όχι πως δεν την ήθελε κι ο ίδιος, βέβαια.

  14. Belbo 09/08/2009 στο 3:23 πμ Reply

    Να προσθέσω επίσης ότι η επίθεση κατά της Εκκλησίας πέρα από «μοδάτη» είναι και ένας τρόπος να καλυφθούν ιδεολογικά κενά: όταν η αριστερά για παράδειγμα έχει καταρεύσει διεθνώς και αδυνατεί να αρθρώσει σύγχρονο πολιτικό λόγο, αναμασώντας τσιτάτα και συνθήματα των… αρχών του αιώνα, ο αγώνας κατά της Εκκλησίας αποτελεί «μια κάποια λύση» και έρχεται να δώσει λόγο σε ανθρώπους που πιθανά να μην είχαν τίποτα να πουν (ή αυτό που έλεγαν να μην αφορά κανένα εδώ και πολύ μα πάρα πολύ καιρό).

    Έχει πλάκα να επισημάνουμε έτσι ότι πολλοί από τους επίδοξους «αγωνιστές» γαλουχήθηκαν στην «ελεύθερη και χωρίς παροπήδες σκέψη» από «καθοδηγητή» περνώντας ώρες και ώρες μαζί του στα πλαίσια της τοπικής οργάνωσης της οποίας με ευλάβεια υπηρετούσαν εκτελώντας κατά γράμμα εντολές – είναι πραγματικά αστείο αν δει κανείς τις ρίζες των ανθρώπων που κόπτονται περί «ελευθερίας της σκέψης»…

  15. fvasileiou 09/08/2009 στο 10:37 πμ Reply

    @Belbo
    Είναι ζήτημα μόνο της Αριστεράς; Εντάξει, αυτοί είναι πιο φωνακλάδες.
    Εγώ νομίζω ότι κατά της Εκκλησίας είναι διαπαραταξιακά όλοι όσοι έχουν συμπλέγματα για την καταγωγή τους και θέλουν να εξαφανιστεί κάθε στοιχείο διαφορετικότητας από την ταυτότητά μας.

  16. Belbo 09/08/2009 στο 8:21 μμ Reply

    Φώτη, ορθότατον αλλά η (όπως την αποκαλεί ένας καλός φίλος: «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα») αριστερά δείχνει τον υπερβάλοντα ζήλο και «σέρνει το χορό», καμιά αντίρρηση όμως ότι είναι γενικότερη τάση – αναφερόμουν στα κίνητρα της αριστεράς συγκεκριμένα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: