Είναι σίγουρο ότι η Οικονομία θα κρίνει τις Eκλογές;

Τα πράγματα είναι απλά και η αντίφαση εξόφθαλμη:

  1. Όλοι οι αναλυτές και οι ανεξάρτητοι διεθνείς οργανισμοί συμφωνούν ότι η οικονομική κρίση στις Η.Π.Α. βαίνει προς το τέλος της, στην Ευρώπη είναι στη μέση και στην Ελλάδα στο αρχικό στάδιο.
  2. Ο Κώστας Καραμανλής κατεβαίνει στις εκλογές προτείνοντας μέτρα, τα οποία λίγο-πολύ είναι όμοια με εκείνα που ακολούθησαν και ακολουθούν όλες οι ξένες χώρες, ανεξάρτητα από τι κόμμα είναι στην εξουσία, και μας προτείνουν οι διεθνείς οίκοι.
  3. Ο Γ. Παπανδρέου κατεβαίνει στις εκλογές με τις συνήθεις υποσχέσεις (αυξήσεις σε μισθούς/συντάξεις/επιδόματα, μαζικές προσλήψεις, επανακρατικοποιήσεις κτλ), οι οποίες όμως έρχονται σε αντίθεση όχι μόνο με την διεθνή εμπειρία και τις προτάσεις των ανεξάρτητων οργανισμών, αλλά -επιτρέψτε μου- και με την απλή λογική. Τέτοια πολιτική άλλωστε δεν ακολουθείται αυτή την εποχή ούτε από τις Σκανδιναβικές χώρες, που τόσο θαυμάζει ο αρχηγός του Πασόκ.
  4. Όλες οι δημοσκοπήσεις συμφωνούν: Οι Έλληνες δηλώνουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία ότι θα ψηφίσουν με κριτήριο την τσέπη τους
  5. Όλες οι δημοσκοπήσεις συμφωνούν: Το Πασόκ του Γ. Παπανδρέου προηγείται.

Κι εδώ βρίσκεται η αντίφαση:

Αν θεωρούμε την οικονομία ως το μείζον πρόβλημα και ως τον καθοριστικό παράγοντα της επιλογής μας, τότε γιατί επιλέγουμε ένα κόμμα που μας μιλάει λες και ζούμε στο 2006; Ένα κόμμα που εμφανώς και πέραν πάσης αμφιβολίας (η δήλωση Αλμούνια και η παραίτηση Παπαδήμου είναι συντριπτικές αποδείξεις) τάζει πράγματα που δεν θα μπορέσει να υλοποιήσει και που αν τα υλοποιήσει θα βρεθούμε σε μεγαλύτερες περιπέτειες; Ένα κόμμα που στην καλλίτερη περίπτωση έχει κρυφή ατζέντα (την οποία υποστηρίζουν οι καναλάρχες που στοιχίζονται γύρω από τον ΓΑΠ) και στην χειρότερη την 5η Οκτωβρίου θα αρχίσει τους αυτοσχεδιασμούς;

Συμπέρασμα:

Μπορεί να δίνουμε την «σωστή» απάντηση, όταν ερωτόμαστε για τα κριτήρια της ψήφου μας, αλλά η τελική επιλογή μας προδίδει.

Τι προδίδει;

Πολλά. Που δεν είναι της ώρας – άλλωστε η βούληση του λαού είναι ακόμα άδηλη. Θα την δούμε και θα την συζητήσουμε.

Ένα μόνο σημειώνω εδώ:

Αν αποδειχτεί από το αποτέλεσμα των εκλογών ότι η οικονομία είναι το κριτήριο της ψήφου μας, τότε θα έχουμε μια μεγάλη νίκη της Ν.Δ. και του Κ. Καραμανλή που επέβαλαν αυτή την ατζέντα.

Αν όμως αποδειχτεί ότι οι εκλογές παίχτηκαν σε άλλο γήπεδο, τότε πάλι η Ν.Δ. όρισε το τερέν, αλλά όχι η Ν.Δ. του Καραμανλή, αλλά εκείνη κάτι σκοτεινών και μνησίκακων ανθρώπων τύπου Τατούλη, Μανώλη, Λιάπη, Τσιτουρίδη.

Και, φυσικά, είτε στην μία είτε στην άλλη περίπτωση εξηγήσεις πρέπει να δοθούν.

Advertisements

14 thoughts on “Είναι σίγουρο ότι η Οικονομία θα κρίνει τις Eκλογές;

  1. Ηλίας 16/09/2009 στο 8:23 μμ Reply

    Φώτη θεωρώ ότι οι εκλογές είναι ευκαιρία για τον Καραμανλή να φτιάξει ένα κόμμα όπως αυτός θέλει.
    Έχασε την εξουσία λόγω γκρίνιας. Τι άλλο να φοβηθεί?

    Ας τους διώξει όλους, ας διαλύσει την ΝΔ και ας κάνει ένα νέο κόμμα, πιο ευρωπαικό, χωρίς λαικιστικές κραυγές.

    Πριν τις εκλογές του 2004 είχε διώξει τον Καρατζαφέρη και θεώρησε ότι καθάρισε. Δεν είχε δίκιο. Ο διάολος έχει πολλά ποδάρια.

    Ας τους ξεκάνει όλους. Ας πάνε όλοι με τον Καρατζαφέρη.

    Καιρός για ένα νέο κόμμα, ευρωπαικό, χωρίς γκρινιάρηδες, κομματάρχες, συνδικαλιστοπατέρες.

    Αυτό περιμένω από τον Καραμανλή. Γι αυτό θα τον ψηφίσω.
    Ελπίζω να καθαρίσει πρώτα το κόμμα του ώστε να καθαρίσει αύριο τον τόπο.

  2. Σοφία 16/09/2009 στο 8:43 μμ Reply

    Πέρασα μόνο για ένα γεια, να σου πω ότι είμαι εδώ και σε διαβάζω, αλλά δεν έχω τίποτα να πω γι’ αυτό δεν σχολιάζω 🙂

  3. apos 17/09/2009 στο 12:21 πμ Reply

    Φίλε Φώτη, πάντα σε παρακολουθώ με ενδιαφέρον και συνήθως με θαυμασμό (επειδή δεν είσαι μηδενιστής σαν εμένα).

    Η οικονομία συνήθως κρίνει τις εκλογές.

    Στην Ελλάδα όμως υπάρχει η γνωστή ιδιαιτερότητα: αυτό που κυρίως τις κρίνει είναι η αρνητική ψήφος. Σε τιμωρώ, ό,τι και να λέει ο αντίπαλος. Υπάρχει επίσης η επιθυμία να υπάρχει κυβέρνηση, ώστε να έχουμε κάπου να ξεσπάμε. Και μάλιστα ισχυρή κυβέρνηση.

    Θα μου επιτρέψει ο φίλος Ηλίας να διαφωνήσω λίγο μαζί του: δύσκολα ένας Καραμανλής ή ένας Παπανδρέου μπορούν να τα βάλουν με τα κόμματά τους. Αλλωστε, τόσα χρόνια είχαν την ευκαιρία και κατάφεραν πάρα πολύ λίγα. Ίσως να φταίει και το γεγονός ότι οι αξιόλογοι και οι σώφρονες δεν πάνε στην πολιτική. Θα πάνε στον ιδιωτικό τομέα να πάρουν και το bonus, χωρίς να κινδυνεύουν να βρεθούν σε καμιά Εξεταστική.
    Επομένως, τα κόμματα ξεμένουν με τα λιμά. Και τα λιμά δεν σε πάνε μακριά. Ούτε καν στην κολιτσίνα.

  4. Cacofonix 17/09/2009 στο 6:44 πμ Reply

    Τους μνησίκακους ανθρώπους που αναφέρεις τους έφερε ο Καραμανλής, ή στο ελάχιστον τους επέτρεψε να επιβιώσουν. Οπότε το λάθος αυτό είναι απόλυτα δικό του…

  5. Giorgos 17/09/2009 στο 8:09 πμ Reply

    Περιμένω σχόλιο/εντυπώσεις για τον εκλεκτό συνταξιδιώτη σου…. δε μπορεί να μην σκαρφίστηκες κάτι.

    χαιρετισμούς

    ΓΔ

  6. fvasileiou 17/09/2009 στο 11:38 πμ Reply

    @Ηλίας
    Μακάρι!

    (Τα υπόλοιπα μετά τις εκλογές…)

    @apos
    Συμφωνώ ότι το κόμμα σε τραβάει από το μανίκι, ασχέτως του αν είσαι ο Καραμανλής ή ο Παπανδρέου. Αλλά ανάμεσα στους δυο υπάρχει μια διαφορά, αρκετά σημαντική: Ο Κ.Κ. αντιστάθηκε στις απαιτήσεις του κόμματός του ουκ ολίγες φορές (το μόνιμο παράπονο πχ των νεοδημοκρατών επί οχταετίας Σημίτη ήταν ότι δεν κάνει δυναμική αντιπολίτευση), αντιθέτως ο Γ.Π. απαρνήθηκε τις ιδέες του προκειμένου να μπορέσει να συσπειρώσει ένα μέρος του Πασόκ.

    (Για τον μηδενισμό η ψυχούλα μου το ξέρει…)

    @Giogros
    Μα αφού το ξέρεις: Δεν έχω χιούμορ. Και για να σκαρφιστεί κανείς κάτι για τέτοια θέματα, πρέπει να έχει έστω κάποια σπόρια.

    Οι ανατριχιαστικές περιγραφές διά ζώσης…

  7. fvasileiou 17/09/2009 στο 11:40 πμ Reply

    @Σοφία
    Θες να πεις ότι σε αφήνω άφωνη; 😛

    Πολλοί μου το προσάπτουν τον τελευταίο καιρό…

  8. Anonymous 17/09/2009 στο 4:52 μμ Reply

    Τι διακυβεύεται πραγματικά στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου:
    http://www.enkripto.com/2009/09/4-2009_16.html

  9. Τhe 512 έδρες barouti 18/09/2009 στο 9:35 πμ Reply

    Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα Ηλία.

    Πάντως, εμένα κάτι μου λέει ότι ο Καραμανλής απηύδησε πλέον. Οι επιθέσεις κατευθύνονται προς αυτόν απ΄όλες τις μεριές και πρέπει να κάνει ηρωϊκή έξοδο. Η ξαφνική απόφασή του για εκλογές αυτό δείχνει.Πάντως, κι εγώ που ήμουν κριτική απέναντί του, (για ορισμένες επιλογές, όπως ο Αντώναρος, που όχι μόνο δεν προσέφερε τίποτε στην παράταξη αλλά έγινε και αντιπαθής-ο άνθρωπος δεν έχει καμμία σχέση με την ΝΔ) θα τον ψηφίσω μόνο και μόνο για τον πόλεμο που δέχθηκε. Ποτέ στα χρονικά άλλος πρωθυπουργός δέχθηκε τόση κριτική από σύμπαντα τα ΜΜΕ. Αυτό και μόνον θα έπρεπε να κάνει τον λαό να διερωτηθεί τί συμβαίνει. Αυτό και μόνον θα έπρεπε να τον κάνει να ψηφίσει Καραμανλή!

  10. fvasileiou 18/09/2009 στο 5:43 μμ Reply

    @Cacofonix
    Νομίζω ότι οι μνησίκακοι -τουλάχιστον όσους εγώ ανέφερα- προϋπήρχαν του Κ. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.

    (Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα σχόλιά σου εμφανίζονται ως spam και τα βλέπω πάντα κατόπιν εορτής. Όσο κι αν έχω προσπαθήσει, δεν έχω καταφέρει να το διορθώσω. Σου ζητώ συγγνώμη για την ετεροχρονισμένη εμφάνιση του σχολίου)

  11. fvasileiou 18/09/2009 στο 5:45 μμ Reply

    @Anonymous
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για το λινκ -μου σύστησες έναν πολύ ενδιαφέροντα ιστότοπο.

    @Τhe 512 έδρες barouti
    Δεν ξέρω αν θα φύγει ή αν θα μείνει.
    Κατά την γνώμη μου, ήξερε προς τα πού θα πήγαινε το πράγμα πολύ πριν τις εκλογές του 2007.

  12. Belbo 19/09/2009 στο 11:08 πμ Reply

    Καλησπέρα Φώτη, ο Καραμανλής ακολουθεί λίγο το μοντέλο που είχε ακολουθήσει πριν πολλά χρόνια η Θάτσερ (αναγκελία σκληρών μέτρων πριν από τις εκλογές) ποντάροντας σε ένα μεσαίο χώρο τεχνογρατών. Νομίζω όμως ότι ο Έλληνας ψηφίζει έτσι κι αλλιώς χωρίς να κοιτάζει πολιτικές αλλά περισσότερο με ένστικτο και αναμνήσεις (με τα λάθος κριτήρια δηλαδή) 🙂 φιλικά,

  13. geokalp 21/09/2009 στο 12:05 μμ Reply

    καλημέρα

    η οικονομία έκρινε τις εκλογές ως προς το χρόνο διεξαγωγής τους…
    και βέβαια η καμία διάθεση να παρθούν σκληρά μέτρα με 151(?), κυρίως όταν αυτά στρέφονται πλέον προς εκείνους που έδωσαν τη ψήφο τους – θυμήσου τι έγινε με τον Αλογοσκούφη, τα μέτρα για τους αυτοαπασχολούμενους και την αποπομπή του

  14. fvasileiou 22/09/2009 στο 12:13 μμ Reply

    @Belbo
    Το εξιδανικευμένο παρελθόν ως μέλλον δηλαδή… Τιτανικός.

    @geokalp
    Έχεις δίκιο: Η αδυναμία να περάσουν τα μέτρα Αλογοσκούφη έκριναν ουσιαστικά και τον χρόνο των εκλογών. Δεν βλέπω όμως να παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην διαμόρφωση του αποτελέσματος η οικονομία…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: