Αποτίμηση του Προεκλογικού «Σημειωματάριου». Εξομολογητικά.

Αμέσως μόλις προκηρύχτηκαν οι εκλογές δήλωσα ότι και πολιτική άποψη έχω και κομματική προτίμηση -πράγμα άλλωστε που ήταν ήδη γνωστό στους συστηματικούς επισκέπτες του μπλογκ μου. Με παρρησία και χωρίς δισταγμό στα 17 κείμενα ου μπλόγκαρα περιέγραψα τις απόψεις μου κι εξήγησα τις προτιμήσεις μου -πολλά δε από αυτά αναδημοσιεύτηκαν ή αντιγράφηκαν, μερικώς ή ολικώς, χωρίς να ζητηθεί η συναίνεσή μου. Περίπου 10.000 συμπολίτες μας επισκέφτηκαν το Σημειωματάριο εκείνες τις μέρες.

Όπως και να το δει κανείς, ήταν μια ωραία περίοδος για να μπλογκάρεις.

Ξέρω βέβαια ότι πολλοί φίλοι παραξενεύτηκαν, εκνευρίστηκαν, θύμωσαν εξαιτίας αυτής της επιλογής μου. Κάποιοι μου το είπαν στο τηλέφωνο ή όταν συναντηθήκαμε, και κάποιοι άλλοι, που δεν έχουμε γνωριστεί προσωπικά, αλλά έχουμε στενή επαφή δυο χρόνια τώρα μπλογκάροντας και άλλοι που ποτέ δεν είχαν αφήσει κάποιο σχόλιο, αλλά παρακολουθούσαν το Σημειωματάριο, μου είπανε την άποψή τους με σχόλια που άφησαν ή και με e-mail. Κάποια ευγενικά, κάποια λιγότερο ευγενικά. Κάποια επιθετικά: Είσαι άνισος / αλλοπρόσαλλος / αυτοκαταστροφικός / κομματόσκυλο / θρασύς / γκρεμίζεις το προφίλ που είχαμε για σένα.

Μπορεί να είμαι κι όλα αυτά.

Δεν το ξέρω. Δεν μπορώ να κρίνω σαν τρίτος τον εαυτό μου – ταυτίζομαι μαζί μου.

Εκείνο όμως που διεκδικώ είναι ότι είμαι συνεπής: Όσες φορές και πριν τις εκλογές είχα σχολιάσει τα κοινωνικά δρώμενα ή την πολιτική επικαιρότητα, η οπτική μου γωνία ήταν η ίδια. Μπορεί να σου αρέσει ή όχι, μπορεί να συμφωνείς ή να διαφωνείς, μπορεί να χαίρεσαι ή να θυμώνεις, ό,τι και να νιώθεις, εγώ δεν αισθάνομαι την ανάγκη ούτε κι έχω καμιά απολύτως υποχρέωση να απολογηθώ για τις ιδέες μου.

Στο κάτω-κάτω της γραφής, δεν ξέρω πώς αντιλαμβάνεστε εσείς το μπλογκάρισμα, εγώ πάντως κάνω το κέφι μου γράφοντας για πράγματα που μου αρέσουν και αγαπώ και για τα άλλα, που δεν συμπαθώ.

Επαναλαμβάνω για να καταστεί σαφές: Με το Σημειωματάριο κάνω το κέφι μου και δεν αποσκοπώ να κερδίσω το παραμικρό. Και δεν υπηρετώ κανέναν άλλο παρά τις ιδέες μου.

Για αυτό ακριβώς, αν θα πρέπει ξαφνικά και για οποιονδήποτε λόγο, να αρχίσω να αυτολογοκρίνομαι, όταν γράφω για την πολιτική, το σινεμά, τη λογοτεχνία, την μουσική, τους ανθρώπους, τότε προτιμώ να σταματήσω το ιστολογείν, να σχίσω ετούτο το Σημειωματάριο. Γιατί είμαι πολίτης με γνώμη και θέση. Εξαρτώμαι μόνο από τους ανθρώπους που αγαπώ και τις ιδέες που πιστεύω και χρωστάω μόνο στους ανθρώπους που συνεχίζουν να είναι δίπλα μου, να με στηρίζουν και να με ανέχονται. Και οπωσδήποτε δεν είμαι το προφίλ που κάποιος μπορεί να κατασκεύασε στο μυαλό του. Λυπάμαι.

Ξέρω ότι κάποιοι αναρωτιούνται ειλικρινά γιατί επί ένα μήνα ασχολήθηκα με ένα μόνο θέμα και με τίποτα άλλο. Με ρώτησαν και φίλοι καλοί κι ειλικρινά δεν ξέρω. Νομίζω όμως ότι από τη μια με τράβηξε η τραγικότητα της Πτώσης κι απ’ την άλλη το μάταιον του αγώνα. Οι εξαρχής χαμένες μάχες με μαγνητίζουν κι όσο κι αν προσπαθώ, εκεί αφιερώνω την ενέργειά μου. Υπάρχει βέβαια και κάτι άλλο: Ένιωθα ότι ήταν η τελευταία ευκαιρία για κάποιες ιδέες που με πάθος είχα πιστέψει στα πολύ νιάτα μου. Μεγαλώνοντας τις εκλογίκευσα, τις ρεαλιστικοποίησα. Άλλες χάθηκαν, άλλες ξέφτισαν, κάποιες προσαρμόστηκαν κι εγώ αισθάνθηκα την ανάγκη να τις υπερασπιστώ για τελευταία φορά.

Τέλος πάντων. Οι εκλογές έγιναν, η προεκλογική περίοδος τελείωσε και το Σημειωματάριο επιστρέφει στους κανονικούς του ρυθμούς και θεματολογία.

Κάτι μου λέει ότι τώρα θα θυμώσουν όσοι με γνώρισαν τον περασμένο μήνα…

25 thoughts on “Αποτίμηση του Προεκλογικού «Σημειωματάριου». Εξομολογητικά.

  1. Δύτης των νιπτήρων 06/10/2009 στο 8:14 μμ Reply

    Εγώ αγαπητέ Φώτη ούτε παραξενεύτηκα ούτε θύμωσα, παρόλο που έχω αντιδιαμετρικά αντίθετες απόψεις (δεν εννοώ ότι είμαι ΠΑΣΟΚ!!!). 🙂 Απέφυγα βέβαια να αφήσω σχόλια, πρώτον γιατί δεν προλάβαινα να μπω σε τέτοιες συζητήσεις (γιατί δεν αρκεί να αφήνεις το σχόλιό σου όπως η γάτα το χνάρι της), δεύτερον γιατί έβλεπα να απουσιάζουν κάποια βασικά κοινά σημεία επαφής και η συζήτηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από πολύ-πολύ νωρίς. Δόξα τω Θεώ παιδιά δεν είμαστε, ξέρουμε τι εκτιμούμε σε έναν άνθρωπο, έστω και αν τον γνωρίζουμε μόνο μέσω διαδικτύου.
    Η τελευταία φράση φοβάμαι ότι θα επαληθευθεί εν πολλοίς… Καλή συνέχεια!

  2. apos 06/10/2009 στο 10:07 μμ Reply

    Φίλε Φώτη,

    συνεχίζω να δηλώνω «παρών», φανατικός επισκέπτης και αναγνώστης σου.

    Νομίζω περισσότερο από ποτέ, αναμένοντας την ίδια ψύχραιμη και με επιχειρήματα ερμηνεία των πραγμάτων. Ειδικά τώρα που στο δρόμο για το συνέδριο, η ΝΔ θα περάσει πολλά.

    Την εκτίμησή μου την έχεις κερδίσει.

    Τώρα αν χάσεις κάποιους, μάλλον σημαίνει ότι δεν τους είχες ποτέ.

  3. Μάρκο Τ 07/10/2009 στο 12:54 πμ Reply

    Να ξέρεις ότι, αν και διαφωνούσα με την προεκλογική κατεύθυνση που είχε πάρει το ιστολόγιό σου – απόλυτα σεβαστή κατά τα άλλα -, εκτιμώ ιδιαίτερα την ευθύτητα και την ειλικρίνειά σου. Δεν σε ξέρω προσωπικά, αλλά φαίνεσαι άνθρωπος με τσαμπουκά και αυτό είναι καλό.

  4. Μιχάλης Τσαντίλας 07/10/2009 στο 11:37 πμ Reply

    Καλημέρα! Δεν με ξένισε όλη αυτή η προσπάθειά σου, ήταν σαφές εξαρχής πού βρίσκεσαι. Συνεχίζω να σε διαβάζω, αν και διαφωνώ σχεδόν σε όλα, από τον Δεληβοριά και την Εκκλησία μέχρι τον Καραμανλή και τη ΝΔ. Μυστήριο…

  5. fvasileiou 07/10/2009 στο 12:49 μμ Reply

    @Δύτης των νιπτήρων
    @apos
    @Μαρκο Τ
    @Μιχάλης Τσαντίλας

    Σας ευχαριστώ όλους σας για την φιλία και την εκτίμηση. Νομίζω πως όλοι το ξέρετε ότι κι εγώ τα ίδια αισθήματα έχω για σας κι ότι ο προβληματισμός μου και η όποια πικρία δεν έχει σχέση με σας.

    @Δύτης των νιπτήρων
    Για περίπου τους ίδους λόγους απουσίασα κι εγώ από το μπλογκ το δικό σου και άλλων φίλων.
    + Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας.
    Ελπίζω από τα μέσα Νοεμβρίου να επιστρέψω κανονικά στα ιστολογικά μου καθήκοντα.

    @apos
    Να σου πω την αλήθεια, δεν με νοιάζει καθόλου αν έχασα κάποιους. Με προβληματίζει όμως μια συγκεκριμένη νοοτροπία.

    @Μάρκο Τ
    Νομίζω ότι το έχουμε ξαναπεί:
    Εγώ και ελάχιστοι που έχουν τις ίδιες απόψεις δεν έχουμε ενοχές και εκφραζόμαστε ευθαρσώς. Αυτό το λες τσαμπουκά και σου αρέσει – κάποιους όμως

    @Μιχάλης Τσαντίλας
    Ξεχνάς τον Michael Jackson!
    Είναι προφανές, Μιχάλη, ότι μας συνδέει κάτι βαθύτερο.

  6. manitaritoubounou 07/10/2009 στο 1:03 μμ Reply

    Την καλημέρα μου….

  7. giota 07/10/2009 στο 4:53 μμ Reply

    Καλησπέρα Φώτη!
    Άσχετα με τα πολιτικά πιστεύω που έχει ο καθένας μας, οφείλουμε να σεβόμαστε την άποψη των άλλων, ακόμα κι αυτή είναι διαφορετική από την δική μας!
    Εγώ είμαι εδώ, να διαβάζω ακόμα! 😉

  8. vad 07/10/2009 στο 5:33 μμ Reply

    Φίλε Φώτη,δεν μπήκα στη διαδικασία να παρέμβω στις πολιτικές σου αναρτήσεις,σέβομαι τις απόψεις του καθενός,υπερασπίζομαι το δικαιωμα του να τις εκφράζει,η διαφωνία μου δεν καθόριζε ποτέ τις προσωπιικές μου σχέσεις,πολύ περισσότερο τις ιντερνετικές,αφού επικοινωνούμε άνετα σε χιλια δυο ζητήματα,γιατί να τα χαλάσουμε με πολιτικές διαφωνίες;
    Τη θερμή καλησπέρα μου..

  9. Citronella 07/10/2009 στο 10:09 μμ Reply

    Και όμως, απορώ πραγματικά.. άσχετα αν κανείς συμφωνούσε ή όχι μαζί σου, η δική σου στάση ήταν πάντα ξεκάθαρη.
    Δεν ξεκίνησες ένα πρωί ξαφνικά να γράφεις πολιτικά (που κι αυτό δικαιώμα σου θα ήταν).

    Ίσα ίσα μπράβο σου, που δεν μπλέκεις σε χαζοπαιχνιδάκια «μπλογκ-δημοφιλίας» και γράφεις αυτό που θέλεις.

    Καλή συνέχεια (και γενικώς..:)

  10. Belbo 08/10/2009 στο 12:45 πμ Reply

    Φώτη, γι’ αυτό σε διαβάζουμε!

  11. ion 08/10/2009 στο 2:52 πμ Reply

    Ζητώ συγνώμη

    Ζητώ συγνώμη που δεν απαντώ
    Αλλά λάθος δικό μου δεν είναι
    Που δεν αντιστοιχώ
    Σ’ αυτόν που σε μένα αγαπάτε
    Ο καθένας μας είναι πολλοί
    Εγώ είμαι αυτός που νομίζω πως είμαι.
    Άλλοι με βλέπουν αλλιώς
    Και πάλι λάθος κάνουν.
    Μη με παίρνετε για άλλον
    Κι αφήστε με ήσυχο.
    Αν εγώ δε θέλω
    Να βρω τον εαυτό μου
    Γιατί οι άλλοι για μένα ψάχνουν;

    (Φερναντο Πεσόα)

    Είμαι απ’ «αυτούς», του τελευταίου μήνα αλλά διαβασα και τα προηγούμενα. Και θα διαβάζω και τα επόμενα.
    Keep blogging 😉

  12. Belbo 08/10/2009 στο 1:19 μμ Reply

    Επίσης να προσθέσω ότι δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να απολογηθείς για τις απόψεις σου. Νομίζω ότι χτίζεις το σκεπτικό σου πολύ σωστά και κάνεις ενδιαφέρουσες επισημάνσεις και είσαι συνεπής στο λόγο σου (το σημαντικότερο). Και τονίζω τη συνέπεια καθώς σκέπτομαι ότι οι διάφοροι «τιμητές των πάντων» αριστερίζοντες «τσιρίζοντες» bloggers (με μεγάλα και δημοφιλή blogs) και μεγαλοδημοσιογράφοι (πχ Τσίμας) ή «προοδευτικοί» πολιτικάντιδες είναι άνθρωποι που εδώ και δεκαετίες υποστήριζαν μέγιστες μπαρούφες (βλέπε υπαρκτός σοσιαλισμός: το πιο αποτυχημένο και καταπιεστικό σύστημα στην ιστορία) που όμως δεν αισθάνονται την ανάγκη να ζητήσουν συγνώμη για τις βλακείες που μας έλεγαν τόσα χρόνια ούτε για το που θα ήταν η χώρα αν είχαν πετύχει οι «αγώνες» τους (έξω από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, γελείο έτσι), και παρόλα αυτά συνεχίζουν ανενόχλητοι και χωρίς να ντρέπονται να κρίνουν τους πάντες και τα πάντα, αντί να ξεκινάνε από την αφεντιά τους πρωτίστως. Εν ολίγοις, μην αισθάνεσαι καμία ανάγκη να λογοκριθείς: το αντίθετο συνέχισε να γράφεις γιατί χρειαζόμαστε ανθρώπους με συνέπεια και άποψη σαν κι εσένα!

  13. Έλενα 08/10/2009 στο 2:00 μμ Reply

    Φώτη μου,

    Εδώ είμαστε για να τα λέμε…όσοι άνθρωποι, τόσες σκέψεις, εδώ είμαστε για να φωνάζουμε για όσα μας πνίγουν, για όσα θέλουμε να μοιραστούμε, για όσα θέλουμε απλά να εκφράσουμε.
    Κι οι γνώμες είναι σεβαστές, αρκεί να μην υπάρχει κατάκριση, αρκεί να υπάρχει διάλογος, κι όπου κι αν διαφωνούμε, οι καταστάσεις θα επιβεβαιώσουν ποιος είχε δίκιο ή άδικο, εδώ είμαστε για να επικοινωνούμε, κι όχι να χαλάμε τις καρδιές μας. Εδώ είμαστε για να στηρίζουμε τις καλές προθέσεις και να απομονώνουμε αυτούς που έχουν σκοπούς.
    Το πλήθος ψήφισε για σένα Φώτη μου…κι όσοι σε αδίκησαν ας μην ξαναμπούν αν δεν τους κάνεις. Εμείς παλεύουμε για τα πιστεύω, για την ηθική μας, για τις ιδέες μας. Αυτές στηρίζουμε, χωρίς να σημαίνει ότι μένουμε τυφλοί στη διαφορετικότητα. Καλή συνέχεια!

  14. fvasileiou 08/10/2009 στο 9:58 μμ Reply

    @manitaritouvounou
    @giota
    @vad
    @citronella
    @belbo
    @ion
    @Έλενα

    Σας ευχαριστώ όλους από καρδιάς. Ξέρω ότι με τους περισσότερους από σας οι απόψεις μας διαφέρουν, το σημαντικό όμως είναι ότι μπορούμε να συζητάμε και να διαφωνούμε <= Ακούγεται λίγο κλισέ, το ξέρω, αλλά για το αυτονόητο πρέπει να παλεύουμε πλέον.

  15. fvasileiou 08/10/2009 στο 9:59 μμ Reply

    @Belbo
    Έχουμε ξανασυζητήσει για το θέμα αυτό, αλλά πάντα από σπόντα κι αποσπασματικά. Πολύ θα ήθελα κάποτε πιο συστηματικά να το πιάσουμε.

  16. zamuc 08/10/2009 στο 11:09 μμ Reply

    Ειλικρινής και δίκαιη η θέση σου. Αλλά με την ίδια ειλικρίνεια πρέπει να σου πω ότι διάβασα μόνο το πρώτο από τα κείμενά σου (στο οποίο σου είπα ξεκάθαρα ότι θα απέχω από τη συζήτηση επειδή διαφωνώ σχεδόν σε όλα) και τούτο εδώ. Το ίδιο είχα κάνει στις ευρωεκλογές. Δεν κρίνω ποτέ ένα άτομο από τα πολιτικά-κομματικά του πιστεύω. Ούτε προσπάθησα ποτέ να πείσω κανένα για τις δικές μου απόψεις. Το να κάθομαι να διαβάζω όμως προπαγάνδα υπέρ της ΝΔ και του ΚΚ ( Κώστα Καραμανλή δηλ. αλλά μπορείς να το λάβεις και ως ΚΚΕ 🙂 ) σόρυ αλλά το θεωρώ χάσιμο χρόνου.
    Πάντως πλάκα πλάκα έχει δίκιο ο Μιχάλης Τσαντίλας, το ίδιο μου συμβαίνει: ούτε στα μουσικά συμφωνώ, ούτε στα της εκκλησίας. Μόνο στο σινεμά κάπως τα βρίσκουμε…

  17. akatalliloteros 09/10/2009 στο 12:01 πμ Reply

    Οι εκλογές δε σηματοδοτούν μόνο το τέλος της προεκλογικής περιόδου, αλλά και την έναρξη της, επίσης ενδιαφέρουσας, κυβερνητικής θητείας.
    Με αφορμή λοιπόν τη νέα περίοδο διακυβέρνησης, έφτιαξα το παρακάτω blog στο οποίο θα αναρτώ σκέψεις και απόψεις, με κριτική ματιά, βεβαίως.

    http://akatalliloteros.wordpress.com/

    Περιμένω με χαρά τα σχόλιά σας!

    ΥΓ: Οποιοσδήποτε φρασεολογικός συνειρμός με πρόσωπα της επικαιρότητας, είναι τυχαίος…

  18. γρηγόρης στ. 09/10/2009 στο 10:23 πμ Reply

    Το γράφεις και ψηλά ψηλά: «Δεν επιχειρώ να πείσω κανέναν. Καταγράφω τις απόψεις μου και συζητώ.»

    Ε, όλοι αυτοί που σε χαρακτήρισαν «άνισο .. γκρεμίζεις το προφίλ που είχαμε για σένα» ας μην ξαναπεριηγηθούν στο Σημειωματάριο σου, δεν τους υποχρεώνει κανείς.

    Καλή συνέχεια!

  19. geokalp 12/10/2009 στο 2:00 μμ Reply

    το ποστ αυτό είναι όντως εξομολογητικό και κανονικά ΔΕΝ θα έπρεπε να μπεις στη διαδικασία αλλά εδώ είμαστε (γ)Ελλάντα…

    κρατάω περισσότερο το:
    «Ένιωθα ότι ήταν η τελευταία ευκαιρία για κάποιες ιδέες που με πάθος είχα πιστέψει στα πολύ νιάτα μου. Μεγαλώνοντας τις εκλογίκευσα, τις ρεαλιστικοποίησα. Άλλες χάθηκαν, άλλες ξέφτισαν, κάποιες προσαρμόστηκαν κι εγώ αισθάνθηκα την ανάγκη να τις υπερασπιστώ για τελευταία φορά.»

    όσο περνούν τα χρόνια οι ιδέες και οι αντιλήψεις λογικό είναι να αλλάζουν, σημασία νομίζω έχει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στη πραγματικότητα

    και τελειώνω με ένα πολιτικό σχόλιο:
    και αυτή η κυβέρνηση, όπως γίνεται από το ’90 και μετά, θα είναι η συνέχεια της προηγούμενης, βάζοντας μόνο τη δική της πινελιά, καλώς ή κακώς για εμάς
    και αυτό καθώς τόσο οι ανάγκες τούτης της περιοχής του κόσμου είναι δεδομένες όσο και οι προσδοκίες των πολιτών για «μεταρρυθμίσεις» σταθερές εδώ και 20-30 χρόνια
    το ζήτημα είναι τα πράγματα να πάνε προς το καλύτερο, κάτι πολύ δύσκολο

  20. fvasileiou 12/10/2009 στο 5:54 μμ Reply

    @geokalp

    Έτσι είναι, αλλά το ξέρεις κι εσύ πολύ καλά: Από το αυτονόητο πάσχουμε. Και πρέπει κάθε τόσο να το δηλώνουμε και να το επαναλαμβάνουμε.

    Όσο για το πολιτικό σου σχόλιο, το μόνο που έχω να πω είναι ότι έτσι φαίνεται πως θα γίνει σε ό,τι αφορά την οικονομία και ό,τι εξαρτάται από την οικονομική πολιτική. Όμως υπάρχουν και άλλοι τομείς, πολύ βασικοί για μένα, που φαίνεται πως υπάρχει η βούληση για «μεταρρυθμίσεις». Και μην ξεχνάς ότι η πιο σκληρή κριτική στην πρώτη οχταετία του Πασόκ γίνεται από ανθρώπους που δεν ασχολούνται καθόλου με την οικονομική διαχείριση.

  21. Σοφία 14/10/2009 στο 8:37 μμ Reply

    Δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να απολογηθείς σε κανένα. Δικό σου το ιστολόγιο, ό,τι θέλεις γράφεις. Αν κάποιος δεν συμφωνεί με τις απόψεις σου (και ζορίζεται που δεν συμφωνεί) τότε προφανώς υπάρχει πρόβλημα. Βλέπεις κάποιοι άνθρωποι προτιμούν να κάνουν παρέες μόνο με τους ομοϊδεάτες τους. Σεβαστό κι αυτό. Αλλά δε νομίζω ότι αξίζει να αλλάξεις ιδέες (ή να τις κρύβεις) απλά και μόνο για να κάνεις περισσότερες παρέες.

  22. fvasileiou 16/10/2009 στο 3:17 πμ Reply

    @Σοφία
    Δεν τίθεται θέμα να αλλάξω ή να αρχίσω τους σχετλιασμούς για να γίνω συμπαθής σε περισσότερους. Ούτε θέλω σώνει και καλά να με διαβάζει κάποιος που δεν θέλει. Αυτό που με προβληματίζει είναι κάποιοι άνθρωποι που δεν ανέχονται να υπάρχουν αντίθετες απόψεις στο διαδίκτυο -ακούγεται εξωφρενικό, αλλά στην πραγματικότητα περί αυτού πρόκειται. Προσπαθώ να κατανοήσω το φαινόμενο…

  23. Σοφία 20/10/2009 στο 1:56 πμ Reply

    Αυτό γίνεται γιατί το διαδίκτυο στην Ελλάδα είναι {θεωρείται} λόγω της φύσης του ίσως, χώρος «αριστερός» {επαναστατικός, αντικονφορμιστικός, ενάντια στο κατεστημένο}. Και φυσικά σε ένα τέτοιο πλαίσιο οι δεξιές απόψεις ξενίζουν {ενοχλούν, προκαλούν}. Επιπλέον, κάποιοι νομίζουν ότι όποιος κάνει κριτική {για ο,τιδήποτε} είναι de facto αριστερός.

    Δεν είναι τίποτα. Σιγά-σιγά θα συνηθίσουμε στην ιδέα ότι δεν έχουν μόνο οι αριστεροί δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης και στην κριτική του status quo.

    Και ότι ο καθένας μπορεί ως ένα βαθμό να συμφωνεί και με τους αριστερούς, και με τους δεξιούς, και με τους φιλελεύθερους. Δεν σημαίνει ότι επειδή κάποτε συμφώνησες με την άποψη που εξέφρασε κάποιος, στο τέλος πρέπει να ψηφίσετε και το ίδιο κόμμα.

  24. Belbo 20/10/2009 στο 10:47 πμ Reply

    Σοφία, ξέχασες το αμίμητο: «προοδευτικά κόμματα» αναφερόμενοι στην αριστερά, δηλαδή τα κόμματα με την πιο αναχρονιστική ιδεολογία παγκοσμίως (εδώ μιλάμε ότι στηρίζουν το… Στάλιν 🙂 – πουθενά αλλού παρά στην Ελλάδα δε θα ακουγόταν μια τόσο μεγάλη μπαρούφα, φιλικά,

  25. fvasileiou 20/10/2009 στο 2:37 μμ Reply

    @Σοφία
    Κι εγώ της ίδιας άποψης είμαι. Αλλά μέχρι να το συνηθίσουν και να αλλάξουν λιγάκι οι νοοτροπίες και οι συνήθειες, κάποιοι θα τραβήξουν πολύ κουπί.

Σχολιάστε

