Για την εκλογή του Αντώνη Σαμαρά

Τα δύο μεγάλα κόμματα στην πλάκα κινητοποιούν πάνω από μισό εκατομμύριο κόσμο. Κάτι πρέπει να λέει αυτό για τον δικομματισμό, τον οποίο κάτι άλλοι θλιβεροί τον αποκαλούν «χρεοκοπημένο», προφανώς γιατί αρνούνται να παραδεχθούν τη δική τους χρεοκοπία.

παρατηρεί ο apos και νομίζω ότι αυτό είναι το πρώτο και πιο σημαντικό συμπέρασμα της εκλογής Σαμαρά.

Για σκεφτείτε το:

Οι δημοσκοπήσει καταγράφουν για την μετεκλογική Ν.Δ. ποσοστά που θυμίζουν την δημοσκοπική άνοιξη του Σύριζα και παρόλα αυτά 800.000 άτομα μπήκαν στον κόπο να συμμετάσχουν σε μια αυστηρά εσωκομματική διαδικασία. Και είναι βέβαιο αυτό ότι κανένας δεν το περίμενε–με πρώτους και καλλίτερους τους χαρτογιακάδες της Ρηγίλλης.

Οπότε:

Όσοι από σας, φίλοι, προσδοκάτε και προσβλέπετε στην κατάρρευση του δικομματισμού, διαψεύδεστε για ακόμα μια φορά –νομίζω ότι τόσο ο νικητής Αντ. Σαμαράς όσο και ο βασικός σύμμαχός του, Δ. Αβραμόπουλος, διαφωνούν πια μαζί σας. Οπότε, αν πραγματικά θέλετε να αλλάξει κάτι στην πολιτική σκηνή, το μόνο που σας μένει είναι η ένταξη και η συμμετοχή –με όσα αυτή συνεπάγεται.

Ξέρω ότι πολλοί προσπαθούν να μειώσουν την σημασία της συμμετοχής σαρκάζοντας την ηλικία όσων προσήλθαν: Είναι, λέει, μεσήλικες.

Δεν ξέρω, δεν έχω εικόνα, μπορεί αυτή να είναι η ηλικιακή γεωγραφία όσων συμμετείχαν την Κυριακή. Αλλά ακόμα κι έτσι αν είναι τα πράγματα, γιατί είναι κακό αυτό; Εντάξει, το ξέρουμε σαν κοινωνία, σαν πολιτισμός, λατρεύουμε άνευ όρων τη νεότητα, αλλά από αυτό μέχρι του σημείου να ενοχοποιούμε τους 50+, μέχρι τον ηλικιακό ρατσισμό δηλαδή, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Από πότε η ψήφος του μεσήλικα δεν είναι τόσο καλή όσο του εικοσάρη;

Αφήστε που πίσω από αυτά τα σχόλια υπάρχει ένας υφέρπων κοινωνικός ρατσισμός:

Γιατί οι ίδιοι που ειρωνεύονται τον πενηνταπεντάρη ψηφοφόρο της Κυριακής, θεωρούν νέο άνθρωπο τον συνομήλικό του Γ. Παπανδρέου. Ή τον Κ. Καραμανλή. Ή τον Αντώνη Σαμαρά και την Ντόρα. Ή τον Ψαριανό.

Πέρα όμως από αυτά, ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς έχει 3 πράγματα που πρέπει να κάνει ως αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας:

  1. Να διαφυλάξει την ενότητα του κόμματος. Ο Κ. Καραμανλής παρέλαβε ένα βαθιά διχασμένο κόμμα, στα όρια της διάσπασης, και το παρέδωσε ενωμένο. Ναι, τον τελευταίο ενάμιση μήνα βρικολάκιασαν μητσοτακικές και αντιμητσοτακικές λογικές, αλλά αυτό είναι σαν γρίπη μπροστά στους παλιούς καρκίνους.
    Όπως πολλές φορές έχω γράψει στο Σημειωματάριο, είμαι οπαδός των μεγάλων κομμάτων – παρατάξεων. Πιστεύω, συνεπώς, πως ο Σαμαράς δεν πρέπει να περιχαρακώσει το κόμμα, αλλά να το ανοίξει και προς τα δεξιά και προς το κέντρο. Κι αν μου το επιτρέπετε:
    Άνοιγμα προς τα δεξιά δεν σημαίνει άνοιγμα προς το Λάος. Το κόμμα του Καρατζαφέρη συγκεντρώνει ψήφους μνησικακίας, ένα 4, 5, 6% που πάντα υπάρχει, και δεν γίνεται ούτε να ενσωματωθεί οργανικά, ούτε να αντιμετωπιστεί με βάση αρχές και ιδέες. Απλώς υπάρχει και η ζωή συνεχίζεται.
  2. Να χαράξει αντιπολιτευτική γραμμή. Δύσκολο. Αντιπολίτευση δεν σημαίνει να λες όχι σε όλα. Ούτε φυσικά να το παίζεις καθώς πρέπει κόρη. Η χρήσιμη αντιπολίτευση γίνεται με βάση αρχές και αξίες, έχοντας συγκεκριμένους στόχους. Με άλλα λόγια, ο Σαμαράς πρέπει να ξεσκονίσει το ιδεολογικό οπλοστάσιο του κόμματός του. Ο μόνος στόχος που εγώ τουλάχιστον θα ήθελα να υπηρετείται είναι η ουσιαστική σύγκλιση της Ελλάδας με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συνεχίζουμε να είμαστε έξω από τον χρόνο, όπως είπε κι ο Σαββόπουλος, και οι ηγεσίες πρέπει να εμπνεύσουν τους πολίτες να προχωρήσουν στο παρόν. Και το παρόν της Ελλάδας είναι να καταστεί οργανικό κομμάτι της Ευρώπης –αυτό το απλό, το δύσκολο.
  3. Να εκπονήσει ρεαλιστική πρόταση εξουσίας και να προωθήσει την ομάδα που θα την υλοποιήσει.

Εμείς θα περιμένουμε να δούμε πώς θα κινηθεί ο νέος αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, στον οποίο ευχόμαστε από καρδιάς κάθε επιτυχία στο έργο του.

Κι επειδή μας αρέσει να συζητάμε για πολιτικές και ιδέες, ελπίζουμε ότι ο Αντώνης Σαμαράς έτσι θα πολιτευτεί.

Για να έχουμε να λέμε…

13 thoughts on “Για την εκλογή του Αντώνη Σαμαρά

  1. apos 01/12/2009 στο 2:04 μμ Reply

    Ευχαριστώ φίλε Φώτη που με ανέφερες. Κυρίως που με διάβασες.
    Για να έχουμε να λέμε, θα πρέπει να περιμένουμε. Διατηρώ πολλές επιφυλάξεις για την τακτική που θέλει να ακολουθήσει ο κ. Σαμαράς, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι η Ελλάδα δεν είναι Γαλλία (το λέω γιατί πολύς Σαρκοζίς έπεσε στην προεκλογική περίοδο), όπου η πλειονότητα του εκλογικού σώματος προσδιορίζεται κεντροδεξιά, άρα έχεις χώρο (και πελατεία) για τις ιδέες σου.

    Σε κάθε περίπτωση, βλέποντας…

    ΥΓ Δεν έχω κρύψει ποτέ τον ρατσισμό μου στους αγενείς ανθρώπους και κυρίως στους αγενείς ηλικιωμένους. Το λέω έτσι για την ιστορία. Δεν αισθάνομαι την ανάγκη να απολογηθώ. Αλλωστε, περιέργως, αισθάνομαι ότι γνωριζόμαστε πολύ καλά και ξέρεις ότι η εκτίμηση που σου έχω είναι μεγάλη.

  2. fvasileiou 01/12/2009 στο 3:06 μμ Reply

    @apos

    Μα αφού σε αντέγραψα, είναι δυνατόν να μην σε αναφέρω;

    Κι εγώ σε αναμονή είμαι, όπως θα έχεις καταλάβει, γιατί δεν ξέρω προς τα πού θα πάει το καράβι. Αυτό είναι το μεγάλο κακό με Πασόκ και ΝΔ: Εκλέγουν αρχηγούς πριν αποφασίσουν προς τα πού θέλουν να πάνε -αν και τώρα ο Σαμαράς, όπως μου λένε φίλοι, γιατι εγώ δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω τους δυο υποψηφίους, παρουσίασε κάποια ιδεολογική βάση.
    Τέλος πάντων, βλέποντας, όπως λες κι εσύ…

    Όσο για τα περί ηλικιωμένων: Πίστεψέ με, δεν αναφερόμουν σε σένα και στα όσα έγραψες. Αναφέρομαι σε όσους κάνουν πολιτική σπέκουλα.
    Περιέργως, νιώθω κι εγώ σαν να σε ξέρω καλά. Ίσως κάποια στιγμή θα πρέπει να τα πούμε κι από κοντά…

  3. Cacofonix 02/12/2009 στο 7:54 πμ Reply

    Φοβάμαι ότι ο Αντώνης Σαμαράς θα μπορέσει να αρθρώσει λόγο εξουσίας αντίστοιχο με αυτόν του νυν πρωθυπουργού: τίποτε.

    Τα προβλήματα στην Ελλάδα είναι δομικά κι αφορούν εξ ολοκλήρου το κράτος και τη διαχείρισή του. Δεν χρειαζόμαστε τίμιους ανθρώπους. Χρειαζόμαστε συνετούς και τολμηρούς…

  4. Ηλίας 02/12/2009 στο 12:35 μμ Reply

    Θεωρώ ότι έχει ενδιαφέρον που για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια αρχηγός κόμματος εξουσίας δεν φοβάται να πει ότι είναι δεξιός.

    Θα δούμε που και πως θα πάει το καράβι.

    Ίσως επιστέψει η πολιτική στην πολιτική.

  5. fvasileiou 02/12/2009 στο 6:11 μμ Reply

    @Cacofonix

    Συμφωνώ μαζί σου: Τα προβλήματα είναι δομικά και δεν λύνονται με τα συνήθη προγράμματα.
    Και θυμάμαι τώρα τον Μεγάλο Πέτρο, ο οποίος μια ωραία πρωία κάλεσε τους βογιάρους του και όταν μαζεύτηκαν όλοι τριγύρω του, έβγαλε ένα ψαλίδι και τους έκοψε τα γένια. Αλλά κι αυτός, θα μου πεις, τις φάτσες άλλαξε, τις ψυχές τις άφησε ανέπαφες…

    @Ηλίας

    Μπορεί οι προηγούμενοι απλώς να μην ήταν ή να μην ένιωθαν δεξιοί. Θέλω να πω ότι αυτό από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα. Αλλού είναι το θέμα, αλλά θα τα πούμε εν καιρώ…

  6. ge67 04/12/2009 στο 9:00 πμ Reply

    Αγαπητέ Κύριε,
    νομίζω πως για τη Ν.Δ. (αλλά και τον τόπο) ήταν η καλύτερη λύση και εύχομαι να μη γίνουν στο μέλλον τρικλοποδιές από την άλλη πλευρά
    Δεν είναι κακό να λέγεσαι δεξιός αρκεί να μπορείς να στοιχειοθετείς την ιδεολογία και την πολιτική σου.
    Νομίζω πως η συνέντευξη του Αντώνη Σαμαρά στη Ναυτεμπορική για τον κοινωνικό φιλελευθερισμό (όπου εξηγεί με σαφήνεια τις θέσεις του) δηλώνουν το στίγμα της (οικονομικοκοινωνικής) πολιτικής που θα υπερασπισθεί.

    Εύχομαι καλή και εποικοδομητική θητεία στο νέο πρόεδρο της Ν.Δ. και σύντομα πρωθυπουργός.

  7. zamuc 04/12/2009 στο 5:58 μμ Reply

    Δηλαδή να πανηγυρίσουμε κιόλας που ο δικομματισμός για άλλη μια φορά παραμένει αλώβητος…

    Πιστεύεις ειλικρινά ότι με ένταξη και συμμετοχή σε αυτούς τους 2 μπορεί αλλάξει κάτι στην πολιτική σκηνή;

    Και αν όντως τα άλλα κόμματα είναι «χρεοκοπημένα» ας ελπίσουμε σε κάτι νέο ή κάτι άλλο.

    Όσο για το νέο πουλέν, θα κάνει και αυτός την τετραετία του στην πρωθυπουργία και θα φύγει κακήν κακώς, όπως και ο προκάτοχος του. Μακάρι να είμαστε εδώ σε 8 χρονάκια και να δούμε αν θα βγω αληθινός

  8. fvasileiou 04/12/2009 στο 6:33 μμ Reply

    @ge67
    Φαντάζομαι ότι θα γίνει κι ένα συνέδριο για να γίνουν οι θέσεις του προέδρου θέσεις του κόμματος και να προσδιοριστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια.
    Περιμένουμε…

    @zamuc
    Σε όλο τον κόσμο οι αστικές δημοκρατίες έχουν δυο μεγάλα κόμμματα -όπου είναι περισσότερα, όπως στην Γερμανία, λόγω του εκλογικού συστήματος, υπάρχουν συγγενή κόμματα που μετεκλογικά συνεργάζονται. Από ένα σημείο και μετα ο αγώνας εναντίον του δικομματισμού είναι σκιαμαχία.

    Μου αρέσει όμως η αισιοδοξία σου: Σε 8 χρονάκια θα είμαστε ακόμα εδώ;;;;
    Δεν ξέρω αν θα πρέπει να πω μακάρι ή να χτυπήσω ξύλο🙂

  9. zamuc 04/12/2009 στο 8:58 μμ Reply

    Εδώ που τα λέμε δύσκολο έως απίθανο να είμαστε εδώ σε 8 χρόνια αλλά ένιωσα σαν να κάνω κανονική κουβέντα με φίλο οπότε ταίριαζε🙂 Άσε που αν ξαναβγεί ο Τζορτζ θα πρέπει να περάσουν 12 για να επαληθευτώ, αν και στην περίπτωση αυτή ο Σαμ μπορεί να έχει την τύχη του Έβερτ οπότε πάλι στη 8ετία πέφτουμε

    Και που στον κόσμο πέτυχε δηλαδή το σύστημα; επειδή οι μάζες έχουν εγκλωβιστεί σε αυτόν τον ανθρωποφάγο καπιταλισμό, υπερκαταναλωτισμό, δάνεια, πιστωτικές, εξαντλητική εργασία και πάνε που και που και ψηφίζουν 1 από τους 2 για να τους κάνει κανένα ρουσφέτι, (μερικοί πάνε στο ενδιάμεσο και εκλέγουν αρχηγό αλλά αυτό μου μυρίζει 2 φορές ρουσφέτι σόρυ που σας στεναχωρώ) σημαίνει ότι πρέπει να το αποδεχθώ; ο κόσμος δεν ασχολείται επί του ουσίας με την πολιτική για αυτό και στηρίζει ακόμα τέτοια αδιέξοδα

    Δεν θα βει άκρη Φώτη άστο, απλά τα μυαλά μας σκέφτονται εντελώς ανάποδα

  10. Χάρης 05/12/2009 στο 2:33 μμ Reply

    Εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου στα εξής:
    «Ο μόνος στόχος που εγώ τουλάχιστον θα ήθελα να υπηρετείται είναι η ουσιαστική σύγκλιση της Ελλάδας με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Συνεχίζουμε να είμαστε έξω από τον χρόνο, όπως είπε κι ο Σαββόπουλος, και οι ηγεσίες πρέπει να εμπνεύσουν τους πολίτες να προχωρήσουν στο παρόν. Και το παρόν της Ελλάδας είναι να καταστεί οργανικό κομμάτι της Ευρώπης – αυτό το απλό, το δύσκολο».

    Η νέα κυβέρνηση έχει ήδη βγει στα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα και μας εκπροσωπεί. Μπορεί ο Γ. Π. να μην έχει πολιτικό λόγο αλλά αυτό του το αναγνωρίζω. Το ίδιο θα περίμενα από μια μελλοντική (;) κυβέρνηση του Α.Σ.

  11. fvasileiou 05/12/2009 στο 5:55 μμ Reply

    @zamuc

    Εδώ συμφωνώ μαζί σου απολύτως. Όπως θα έχεις προσέξει λέω πάντα «οι αστικές δημοκρατίες έτσι λειτουργούν». Γενικά απεθυνόμαι σε κείνουν τους… θρησκόληπτους που προσδοκούν σε ένα τέτοιο σύστημα πλήρη ανατροπή, πτώση του δικομματισμού και νέους ανθρώπους και άφθαρτες ιδέες κτλ κτλ. Τέτοια πράγματα στο συγκεκριμένο πλαίσιο ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να συμβούν -ελπίζω και οι τελευταίοι αφελείς να το έχουν καταλάβει. Κατάρρευση του δικομματισμού σημαίνει άλλο σύστημα. Εγώ προτιμώ αυτό που έχουμε τώρα.

    @Χάρης

    Δηλαδή το πρόβλημα της Ελλάδας είναι η εκπροσώπησή της στα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα; Αν είναι έτσι, να της το αναγνωρίσω κι εγώ, αδερφέ.

  12. Χάρης 05/12/2009 στο 6:13 μμ Reply

    Σίγουρα δεν είναι το σημαντικότερο. Αλλά αν ενέπνεε κάποια εμπιστοσύνη στους έξω, θα βοηθούσε στην μείωση των προβλημάτων…

  13. Belbo 06/12/2009 στο 3:05 μμ Reply

    Καλή και ελπιδοφόρα εξέλιξη για την πολιτική, θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Έχει φυσική «στόφα» ηγέτη και υπόσχεται να βγάλει τη χώρα από την πνευματική δικτατορία που έχει επιβάλει η αριστερά εδώ και δεκαετίες, είδωμεν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: