Οι 10 Καλλίτερες Τηλεοπτικές Σειρές της Δεκαετίας

Καιρό έχω να φτιάξω κάποια λίστα ή να συμμετέχω σε μπλογκοπαίχνιδο. Γι’ αυτό με χαρά σπεύδω να ανταποκριθώ στο αίτημα του bauer24 να συντάξω την δικιά μου λίστα με τις 10 καλλίτερες σειρές της δεκαετίας (μα πότε κιόλας πέρασε η πρώτη δεκαετία της νέας χιλιετίας;) για να συμμετέχω στην ψηφοφορία που οργανώνουν Οι Κόρες του Τσα. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

1. The Sopranos

Δεν είναι εύκολο να αναμετράσαι με έναν μύθο που έχει σφραγίσει τρεις γενιές κινηματογραφόφιλων. Δεν είναι εύκολο να αναμετράσαι με τρεις από τις σημαντικότερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ. Ο David Chase το τόλμησε, κάθισε τον σύγχρονο Νονό στην πολυθρόνα του ψυχαναλυτή και για έξι χρόνια μας παρουσίασε τοιχογραφία οικογενειακών εξαρτήσεων, διαπλοκής, νευρώσεων, βίας και διαστροφής, χιούμορ, σεξ και έρωτα. Και πέτυχε να δημιουργήσει μια από τις καλλίτερες τηλεοπτικές σειρές από καταβολής τηλεόρασης -αν όχι την καλλίτερη.

2. The Shield

Πρωτοποριακή αστυνομική σειρά, γυρισμένη με τον τρόπο του ανεξάρτητου σινεμά. Βίαιη, εθιστική και αποκαλυπτική για την αμερικάνικη κοινωνία.

3.  [SCRUBS]

Για τον JD και την παρέα του τα έχουμε ξαναπεί.

4.  24

Η καλλίτερη σειρά δράσης. Τα είπαμε μια, τα είπαμε δυο, τα είπαμε τρεις, και δεν θα τα επαναλάβω τώρα.

5.  The Simpsons

Δεν χρειάζεται, νομίζω, να πω και πολλά. Εδώ και 21 (!) χρόνια τα κίτρινα ανθρωπάκια του Springfield μας διασκεδάζουν με τα χάλια μας. Βλέπω συνήθως τα επεισόδια δυο-δυο τα μεσημέρια, όταν γυρίζω στο σπίτι εξουθενωμένος από την δουλειά -αναζωογονητικά!

6.  Deadwood

Μα τηλεοπτικό western την καινούργια χιλιετία; Ε ναι, κι έχω εξηγήσει το γιατί.

7. House MD

Σε στιγμές μεγάλης σπαρίλας είχα δει 2-3 επεισόδια στο Star τω καιρώ εκείνω. Πέρσι όμως ο Σέργιος άρχισε να μου μιλάει ακατάπαυστα για τον «κουτσό πρεζάκια γιατρό» και με έβαλε σε περιέργεια. Η περιέργεια εξελίχτηκε σε tripάκι και το tripάκι σε έρωτα. Ο Δρ. Gregory House είναι ίσως ο πιο ενδιαφέρον χαρακτήρας mainstream σήριαλ: Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όλα τα επεισόδια είναι επικεντρωμένα σε κείνον. Και ο Hugh Laurie από τους πιο γαμάτους ηθοποιούς που γνωρίσαμε μέσα από τηλεοπτικό σήριαλ.

8. My Name Is Earl

Karma is a bitch -ε, ναι, γι’ αυτό κόψανε τον Earl στην τέταρτη σεζόν!

9. 30 Rock

Η Ελληνοαμερικάνα Tina Fey έχει ανακυρηχτεί η πιο αστεία γυναίκα των ΗΠΑ και με το σήριαλ αυτό επαναφέρει τον Alec Baldwin!

10. Damages

Η Glenn Close μετά το comeback της στην 4η σεζόν του Shield αναλαμβάνει τον κεντρικό ρόλο σε αυτό το δικαστικό σήριαλ, που δεν εξελίσσεται στις αίθουσες των δικαστηρίων, αλλά στα παρασκήνια της αμερικανικής high society. Ο Ted Danson σε ρόλο κακού επιχειρηματία (!) είναι εξαιρετικός και πολύ-πολύ απειλητικός και ηRose Byrne στο ρόλο της νεαρής με μεγάλο στήθος δικηγόρου ανέλπιστα καλή.

24 thoughts on “Οι 10 Καλλίτερες Τηλεοπτικές Σειρές της Δεκαετίας

  1. Vasos Kassianidis 27/12/2009 στο 3:03 μμ Reply

    Γνωρίζω πως είναι παιχνίδι και πως το «καλλίτερο» (LOL – γεράσαμε! εγώ το γράφω ακόμα καλλύτερο) είναι υποκειμενικό στην περίπτωσή μας και καθόλου κατακριτέο. Η δική μου λίστα θα είχε σίγουρα κάποιες άλλες σειρές, όπως για παράδειγμα CSI Las Vegas, Criminal Minds, Bones κλπ. Προτιμήσεις είναι αυτές.

    Για να συνεισφέρω όμως στη συζήτηση, θα σου πρότεινα να δεις το Flashforward που κατάφερε για μερικούς μήνες να χαρακτηριστεί σειρά της δεκαετίας που τελειώνει. Το σίγουρο είναι πως δεν με έχει συγκινήσει σειρά δράσης – επιστημονικής φαντασίας τόσο πολύ τη δεκαετία που μας πέρασε.

  2. bauer24 27/12/2009 στο 3:45 μμ Reply

    1. Από τη 10άδα σου μόνο 3 σειρές βλέπω (ή έχω δει)!!! The Shield, 24 και Simpsons… μόνο!!! Ωχ κάτσε… οι Simpsons δεν πιάνονται στην ψηφοφορία γιατί ένας απ΄τους κανόνες είναι πως αν δεν έχουν προβληθεί όλες οι σεζόν σ’αυτή τη δεκαετία, θα πρέπει να έχουν παιχτεί τουλάχιστον οι μισές και κάτι τέτοιο δυστυχώς δεν ισχύει για τον Homer… Εγώ γι’αυτό έβαλα South Park στη λίστα μου… Αν θες άλλαξε το με κάτι άλλο ή ανέβασε όλες τις άλλες σειρές μια θέση και βάλε στο τέλος μία άλλη ή άστο κι έτσι αν βαριέσαι… 🙂

    2. Πάντως με στεναχώρησες λίγο που έβαλες το 24 4ο και μάλιστα κάτω απο Scrubs (τόσο τέλειο είναι; ) !!! 😦 Χάθηκε να το’βαζες 3ο; 😛 Τέλος πάντων, δε θα σου κρατήσω κακία… 🙂

    3. Για Sopranos έχω ακούσει από πάρα πολλούς πως είναι η καλύτερη σειρά, αλλά βαριέμαι να δω 7 σεζόν…

    4. Από House έχω δει τα 3 πρώτα επεισόδια της 6ης σεζόν (καλά η πρεμιέρα ήταν εκπληκτική!!!), αλλά γενικά δεν μπορώ να δω ιατρικές σειρές, με ψυχοπλακώνουν…

    5. 30 Rock μπορεί να μη βλέπω, αλλά ξέρω πως η Tina Fey είναι απίστευτη κωμική ταλεντάρα!!!

    6. Στο The Shield ποιος σου άρεσε περισσότερο, η Glenn Close ή ο Forest Whitaker; Ξέρω, έπαιζαν σε διαφορετικές σεζόν και οι ρόλοι τους ήταν διαφορετικοί, αλλά εμένα μου άρεσε περισσότερο ο Whitaker. Βέβαια ήταν και ο ρόλος του τέτοιος…

    7. Αλήθεια έχεις δει καθόλου Lost; Κι αν ναι, ποια είναι η γνώμη σου;

    ΥΓ: Αυτά!!! 🙂

  3. fvasileiou 27/12/2009 στο 5:25 μμ Reply

    @Vasos Kassianidis

    Η μοντέρνα γραφή του καλλίτερος είναι καλύτερος. Εγώ το γράφω με -λλι-, γιατί το ετυμολογώ από το κάλλιον. Μου φαίνεται και πιο ωραίο στο μάτι.

    Έχω δει πολλά επεισόδια από τις σειρές που αναφέρεις. Γενικά τα σήριαλ με τα αυτοτελή επεισόδια μου δεν μου αρέσουν τόσο. Εξαίρεση ο House, που κόλλησα.

  4. fvasileiou 27/12/2009 στο 5:43 μμ Reply

    @bauer24
    Πω-πω ερωτήσεις και κακό! Απαντάω όσο πιο καλά μπορώ, ώστε να μπορέσουμε να το συζητήσουμε, αν το κάνεις κέφι:

    1. Νομίζω ότι οι Simpsons πρέπει να πιαστούν: Έχουν παιχτεί 21 σεζόν, εκ των οποίων οι 10 ετούτη την δεκαετία. Συνεπώς το πενήντα παρά κάτι τοις εκατό των σεζόν ανήκουν στα 00.

    2. Το 24 έχει ένα πρόβλημα, που δεν το έχει το [SCRUBS]: Σεναριακά ευρήματα που επαναλαμβάνονται. Εγώ ο ίδιος έχω παραδεχτεί ότι ο ρυθμός είναι τέτοιος, που σπανίως κάνει κοιλιά και ξενερώνει τον θεατή, αλλά…

    3. Και θα ακούς. Γιατί πολλές από τις δραματικές σειρές που βλέπουμε και μας αρέσουν, είναι επιρρεασμένες από τους Sopranos. Χαρακτήρες με βάθος, εκπληκτικοί ηθοποιοί, διάλογοι-λογοτεχνία, εξαιρετική σκηνοθεσία και soundtrack -δύσκολα επαναλαμβάνεται τέτοια επιτυχία.

    4. Υπάρχει αυτό το πρόβλημα με τις ιατρικές σειρές. Το καλό με τον House είναι ότι με το υφάκι και το χιούμορ του αποσυμπιέζει τις καταστάσεις. Αλλά και πάλι, δεν λέει να το βλέπεις όταν τρως 😉

    5. Close ή Whitacker:Δύσκολο ερώτημα. Γιατί και οι δυο ήταν εξαιρετικοί. Η Close έπαιξε με την περσόνα της ως κακιά και δημιούργησε ένα πρόσθετο σασπένς, μέχρι να αποκαλυφθεί η θέση της. Ο Whitaker χτίζει έναν ρόλο με τρόπο που μόνο στο σινεμά βλέπουμε. Θα ήθελα να δω την Glenn και σε μια ακόμα σεζόν, αλλά έτσι όπως είναι τα πράγματα, θα συμφωνήσω με σένα: Whitaker.

    6. Ναι, έχω δει και το Lost και το Prison Break και κάμποσα ακόμα.
    Κοίτα, με το Lost έχω το εξής πρόβλημα: Ενώ μου αρέσει η ιδέα των σύγχρονων Ροβινσόνων κι οι χαρακτήρες είναι ενδιαφέροντες, με εκνεύριζε το alien στοιχείο. Κι από ένα σημείο και μετά, είχα την αίσθηση ότι οι σεναριογράφοι είχαν εξαντλησει το θέμα τους και πέταγαν ό,τι τους κατέβαινε στο κεφάλι. Σταμάτησα να το βλέπω λίγο πριν τελειώσει ο β΄ κύκλος. Περιττό να σου πω ότι ο αδερφός μου -και πολλοί φίλοι μου- διαφωνούν…
    Το Prison Break μου φαίνεται υβρίδιο του 24 και του Lost: Πήραν από το ένα τους γρήγορους ρυθμούς κι από το άλλο τα flashback. Είδα την πρώτη σεζόν (ή μήπως όχι;)

    Αυτά!

  5. bauer24 27/12/2009 στο 6:24 μμ Reply

    1. Δεν εξαρτάται από μένα αν θα πιαστεί… η Annie διοργανώνει την ψηφοφορία, αλλά η γνώμη είναι υπέρ του να μην πιαστεί μόνο και μόνο επειδή άρχισε το 1989… δεν ξέρω, μου φαίνεται κάπως υπερβολικό να πιαστεί… τέλος πάντων, δεν είναι δικό μου θέμα…

    2. Απλά μου κακοφαίνεται λίγο να βλέπω μια κωμική σειρά πάνω απ΄το 24… Ναι, σεναριακά ευρήματα επαναλαμβάνονται, αλλά διαφέρουν στην εκτέλεσή τους… και δε νομίζω κάθε σεζόν του Scrubs να είναι τελείως διαφορετική απ΄τις προηγούμενες… Τέλος πάντων, σε συγχωρώ!!! 😛 🙂

    3. Δεν αμφιβάλω πως πρόκειται για μία απ΄τις καλύτερες σειρές όλων των εποχών, απλά όπως σου είπα και προηγουμένως: βαριέμαι να το ξεκινήσω…

    4 & 5. Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο…

    6. Κρίμα γιατί το αδικείς πάρα πολύ!!! Για μένα είναι το πιο περίπλοκο, ιδιοφυές κι επικό τηλεοπτικό παζλ που έγινε ποτέ… Είναι η μοναδική σειρά όπου κάθε σεζόν είναι καλύτερη απ΄την προηγούμενη καταπληκτική σεζόν (είμαι μεγάλος fan, δε φαίνεται; :P) !!! Δυστυχώς η αίσθησή σου για το Lost ήταν τελείως λάθος, ειλικρινά οι σεναριογράφοι δεν το εξάντλησαν καθόλου το θέμα (είναι τόσο περίπλοκο!!!) και ο αδερφός σου (και οι πολλοί φίλοι σου) έχουν απόλυτο δίκιο… 😛 🙂

    Στο Prison Break μόνο η 1η σεζόν άξιζε πραγματικά και λίγο και η 2η. Η 3η ήταν μετριότατη και την 4η με τα 1000 ζόρια την είδα…

  6. hplusk 27/12/2009 στο 6:29 μμ Reply

    Εγώ που δεν έχω δει καμία τι να πω; Μόνο μερικά επεισόδιο του House και αυτά σκόρπια από κάθε σεζόν – για την 6η ακούω τώρα πως είναι η πιο γαμάτη ever.
    Δεν ξέρω αν έχεις δει αυτή τη φωτό που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο για τον γιατρό…

  7. fvasileiou 27/12/2009 στο 9:34 μμ Reply

    @bauer24

    Ρε συ, 1989-2009=20 χρόνια. Τα δέκα ετούτη την δεκαετία. Οπότε, πρέπει να πιαστεί!

    Δες το [SCRUBS]. Δεν ξέρω αν θα την θεωρήσεις καλλίτερη από το 24 (κομματάκι δύσκολο το κόβω αυτό 😉 ), αλλά είμαι βέβαιος ότι θα γουστάρεις!

    Τι να σου πω… Και για το Grey’s Anatomy μου λένε ότι είναι φοβερό και τρομερό, αλλά εμένα με άφησε εκτός. Για το Nip/Tack, δεν το συζητώ: Ακόμα κλαίω τις 128 λεπτά που σπατάλησα για να δω 3 επεισόδια… Οπότε, μπορεί να αδικώ και το Lost, μπορεί απλώς να μην κάθεται σε μένα καλά. Όπως ίσως θα πρόσεξες, πιο πολύ μου αρέσουν οι crime σειρές. Οπότε…

    Πέρα από τους απολογισμούς όμως, βλέπω κάτι τρομερές καινούργιες σειρές, για τις οποίές θα γράψω τις επόμενες μέρες… CU

    @hplusk

    Μάλλον, αρχηγέ, έχεις εντελώς διαφορετικά ενδιαφέροντα. It’s OK!

    Δεν την ήξερα την φωτογραφία και σε ευχαριστώ πολύ -εγώ ήξερα ότι έπαιζε στη «Μαύρη Οχιά» με τον Rowan Attkinson. Θα την ανεβάσω στο FB, όπου ελπίζω να εντιπωσιάσω τους ελάχιστους που δεν την έχουν δει ακόμα 🙂 🙂 🙂

  8. hplusk 27/12/2009 στο 10:00 μμ Reply

    Δεν είναι ότι έχω εντελώς διαφορετικά ενδιαφέροντα. Βλέπω αμερικάνικες σειρές (μανιωδώς θα έλεγα), απλώς δεν βλέπω αυτές που αναφέρεις στη λίστα σου και δεν φτάνουν καν τις δέκα. Ίσως να κάνω κι εγώ ένα παρόμοιο post. Στις βασικές, για να σου δώσω μια γεύση, συγκαταλέγονται: Dexter και Californication.

    Χάρης

  9. fvasileiou 27/12/2009 στο 10:05 μμ Reply

    @hplusk

    Λοιπόν κάνε ένα ποστάκι με τις δικές σου αγαπημένες σειρές της δεκαετίας -αν θυμάμαι καλά τους όρους, δεν χρειάζεται να είναι οπωσδήποτε αμερικάνικες- και στείλε το λινκ στις Κόρες του Τσα, για να μετρήσουν και οι δικές σου ψήφοι.

    (Το Dexter το βλέπω και εγώ. Από τo Californication κατάφερα και είδα 3-4 επεισόδια…)

    • hplusk 28/12/2009 στο 1:55 πμ Reply

      Και αφού βλέπεις Dexter γιατί δεν το έβαλες στη λίστα??? Η σειρά είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.
      Όσο για το Californication, θα σου πρότεινα να το συνεχίσεις. Δεν είναι τόσο τσόντα όσο δείχνει…

      • fvasileiou 28/12/2009 στο 12:59 μμ Reply

        Και το Dexter μου αρέσει. Όπως και το In Treatment, το How I Met Your Mother, το Entourage. Αλλά κάθε λίστα έχει την πολιτική της -έτσι δεν είναι; 😀

        Το Californication το σταμάτησα γιατί το βαριόμουνα. Κάθε λεπτό του κάθε επεισοδίου έμοιαζε με επανάληψη του αμέσως προηγούμενου. Οι σκηνές σεξ ήταν το καλλίτερο κομμάτι, αλλά δυστυχώς δεν ήταν τόσο πολλές 😉

  10. bauer24 27/12/2009 στο 10:45 μμ Reply

    1. Εντάξει, όπως σου έχω ξαναπεί απ΄τη Annie εξαρτάται, δε μου πέφτει λόγος…

    2. Για το Scrubs λίγο δύσκολο να το αρχίσω γιατί η μέρα έχει μόλις 24 ώρες (:P) και συνήθως δεν προτιμώ κωμικές σειρές (εξαίρεση αποτελούν οι Simpsons και το South Park)…

    3. Grey’s Anatomy δεν είδα ποτέ και δεν σκοπεύω γιατί απλά δεν ταιριάζει στο γούστο μου…

    4. Για Nip/Tuck και LOST: Εμένα μου αρέσουν και τα 2 (ειδικά το LOST), αλλά εντάξει, συμφωνώ πως περί ορέξεως (πάντως επιμένω πως έχουν δίκιο ο αδερφός σου και οι φίλοι σου :P)…

    ΥΓ: Είμαι πολύ περίεργος να δω για ποιες θα γράψεις…

  11. Academy 29/12/2009 στο 1:10 πμ Reply

    Hallo!Συμφωνώ απόλυτα με το Νο1 sopranos χωρίς καμμία αμφισβήτηση.Κάπου όμως έμειναν εκτός six feet under,nip/tuck kai Lost.

  12. fvasileiou 29/12/2009 στο 2:26 πμ Reply

    @Academy

    Τέτοιου είδους λίστες -και σίγουρα η δικιά μου- δεν διεκδικούν ούτε το αλάθητο, ούτε κάποιου είδους αντικειμενικότητα.
    Τώρα, για το Lost τα συζητήσαμε με τον bauer λίγο πιο πάνω. Το nip/tuck τι να σου πω… Θα σε… πληγώσω. Αξέχαστη μου έχει μείνει εκείνη η σκηνή στον πρώτο κύκλο με την ξινή σύζυγο, την έκπληκτη φίλη και τον βοθρατζή να κρατάει το σκατωμένο χάμστερ. Αλλά, τέλος πάντων, γούστα είναι αυτά…

    Γιατί όμως δεν φτιάχνεις κι εσύ την δική σου λίστα;

  13. Annie Hall 29/12/2009 στο 8:44 πμ Reply

    Νομίζω ότι οι Simpsons μετράνε(καθώς έπαιζαν όλη τη δεκαετία) Jack αν θέλεις άλλαξε τη λίστα σου!

    Πολύ καλή η λίστα αλλά κι εγώ θα ήθελα Dexter! Sopranos δεν έχω δει αλλά το έχω όλο και αφού τελειώσω Shield και Lost(που δεν έχω δει καθόλου και θα δω κυρίως για να καταλάβω τι στο καλό είναι).

    Πάντως εύκολα σταματάς σειρές. Συνήθως είναι καλό να βλέπεις δυο τρεις σαιζόν και μετά να αποφασίζεις(εκτός αν είναι τρελές φόλες τύπου Vampire Diaries ή Forgotten-στο Flashforward δίνω διωρία μέχρι να τελειώσει ο πρώτος κύκλος-).

    Ευχαριστώ που ψήφισες 🙂

    • bauer24 29/12/2009 στο 6:50 μμ Reply

      1. Δεν θα αλλάξω τη λίστα μου γιατί δεν έχει καμία σημασία, δεν είδα να το ψηφίζει κανένας άλλος (θα νόμιζαν όλοι πως δεν πιάνεται)… Πάντως αν το καλοσκεφτώ, το South Park νομίζω πως ήταν καλύτερο απ΄τη 2η δεκαετία των Simpsons…

      2. Εκεί να σκάσεις απ΄το κακό σου για τον Dexter… 😛 🙂

      3. «Lost(που δεν έχω δει καθόλου και θα δω κυρίως για να καταλάβω τι στο καλό είναι)»

      Μια χαζαμάρα είναι μωρέ (απλά θα βγει 1η στην ψηφοφορία)… 😛

      • fvasileiou 29/12/2009 στο 11:47 μμ Reply

        Πρώτο στην ψηφοφορία το Lost???? Ω, Θεέ μου!!!

  14. bauer24 29/12/2009 στο 1:42 μμ Reply

    Όλες οι λίστες τελείως υποκειμενικές είναι άλλωστε…

    ΥΓ: Academy καλά σου λέει, φτιάξε και συ τη δική σου (μέχρι αύριο είναι η προθεσμία :P)…

  15. fvasileiou 29/12/2009 στο 5:12 μμ Reply

    @Annie Hall

    Ευχαριστούμε για την ιδέα και την οργάνωση της ψηφοφορίας.

    Έχεις δίκιο: Δεν δίνω τρίτη ευκαιρία στις σειρές για να με κερδίσουν. Αλλά μη σκέφτεσαι εκείνες που παρατάω στο 5, 7, 10 επεισόδιο γιατί δεν μου άρεσαν, σκέψου τις άλλες, που με κέρδισαν από το πρώτο…

  16. Σοφία 02/01/2010 στο 9:41 μμ Reply

    Από όλα αυτά, η δική μου λίστα θα είχε μόνο το 24, άντε και το Damages. 🙂

  17. mortaki 12/12/2010 στο 9:11 μμ Reply

    Μα κανείς δεν έχει δει τις 2 υπερσειρές?
    twin peaks και the wire…
    μακραν ο,τι καλυτερο…υποκειμενικο ειναι αυτο αλλα…αυτες αντικειμενικα ειναι κορυφαιες!!!!

  18. spiridoula 15/03/2011 στο 4:58 μμ Reply

    δεν εχετε αναφερθει καθόλου στη περιφημη σειρά MADMEN

    • fvasileiou 17/03/2011 στο 5:50 μμ Reply

      Σκέφτομαι εδώ και καιρό να της αφιερώσω ένα σημείωμα 🙂

  19. starstar2301 25/04/2011 στο 11:51 πμ Reply

    Η καλύτερη σειρά που γυρίστηκε ποτέ στην αμερικάνικη τηλεόραση είναι το THE WIRE.
    Η καλύτερη σειρά που παίζεται τα 3 τελευταία χρόνια είναι το BREAKING BAD.
    Όποιος έχει υπομονή να δει πως αναπτύσσονται οι χαρακτήρες και η πλοκή θα μείνει άφωνος.
    Δείτε τις!

Σχολιάστε

