Καπνιζόντων.-

Για να διαπιστώσει κανείς το μέγεθος της αποτυχίας όλων μας -πολιτών και πολιτείας- δεν χρειάζεται να πιάσει τα μεγάλα θέματα. Φαίνεται ανάγλυφα και στα πιο μικρά, τα καθημερινά.

Ένα εξάμηνο μετά την ισχύ του νόμου για την απαγόρευση του καπνίσματος κανένας και πουθενά δεν τον εφαρμόζει. Από το κέντρο της Αθήνας ως το πιο ακριτικό χωριό, σε καφενεία, ταβέρνες, μπαρ, βιβλιοπωλεία, ξενυχτάδικα, παντού όσοι θέλουν καπνίζουν αβέρτα και χωρίς πρόβλημα*.

Τι σημαίνει αυτό;

Το συζήτησα με φίλους που έχουν μαγαζιά και απλούς θαμώνες και όλοι καταλήγουν ότι φταίει ο νόμος.

«Εμένα μου επιβάλλει να ρίξω ένα σωρό λεφτά εν μέσω κρίσης για να έχω και καπνιστές ειδάλλως μου το απαγορεύει εντελώς, ενώ στον απέναντι, που έχει μικρή αίθουσα, αλλά έκλεισε και όλη την πίσω αυλή, του το επιτρέπει -τι να κάνω;»

Είναι το ένα επιχείρημα, και το άλλο:

«Μα δεν μπορεί να μετατρέπει τον επιχειρηματία σε αστυνόμο που είτε θα δυσαρεστήσει τον πελάτη αναγκάζοντάς τον να σβήσει το τσιγάρο είτε θα του επιβάλει το πρόστιμο…»

Καθώς όμως τρώγαμε τις προάλλες σε ένα μικρό, πολύ μικρό εστιατόριο στα Ζαγόρια, που χωράει – δεν χωράει 4 τραπέζια, κι έβλεπα τους καπνίζοντες θαμώνες να ανάβουν τις τσιγαρούμπες τους τη μια μετά την άλλη και τα παιδάκια να τριγυρίζουν μέσα στην αιθάλη, ανάμεσα στα τραπέζια μας, συνειδητοποίησα ότι ειδικά για ένα τέτοιο θέμα δεν μπορεί να φταίει πάλι ο απρόσωπος νόμος.

Όχι.

Φταίει η γαϊδουριά που προσωποποιείται στον καθένα από μας που ανάβει το τσιγάρο του χωρίς να σέβεται τον διπλανό του, γιατί έτσι γουστάρει, έτσι την βρίσκει, έτσι διασκεδάζει, έτσι νιώθει, έτσι θέλει.

Ναι, η μη εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση του καπνίσματος αποδεικνύει ότι δεν είμαστε ούτε επαναστάτες, ούτε ανήσυχοι, ούτε μάγκες, ούτε ανηπάκουοι, ούτε εξεγερμένοι, ούτε ανυπότακτοι.

Όχι, είμαστε απλώς γαϊδούρια.

————————————

*Εξαίρεση φυσικά τα Starbucks, στα οποία από τότε που άνοιξαν ποτέ και κανένας δεν διανοήθηκε να καπνίσει εκεί -ενδιαφέρον, έτσι;

Advertisements

54 thoughts on “Καπνιζόντων.-

  1. lt.aldo raine 13/01/2010 στο 9:33 μμ Reply

    εγώ από την αρχή διαφωνούσα με τον νομο και ας μην καπνίζω πλέον.
    ok σε δημόσιους χώρους…αλλα στους ιδιωτικούς δεν είσαι αναγκασμένος να πας.

  2. omikrosnautilos 13/01/2010 στο 9:45 μμ Reply

    όλο το σκεφτόμουν αυτό κι έλεγα πότε κάποιος θα το πει (εμένα δεν με παίρνει γιατί δεν μένω εκεί πια και θα με επιπλήξουν που γκρινιάζω). στα starbucks γιατί άραγε να έγινε αυτό..; συμφωνώ πάντως με κάθε γραμμή του κειμένου. είναι αυτό που αν ρωτήσεις τους έλληνες θα σου πουν μάλλον με περηφάνια ότι κανείς δεν μπορεί να τους πει τι θα κάνουν και άλλα τέτοια συλλεκτικά. καλό βράδυ!

  3. fvasileiou 13/01/2010 στο 10:08 μμ Reply

    @lt.aldo raine

    Το καφέ και η ταβέρνα δεν είναι ιδιωτικός χώρος και δεν είναι κλειστή λέσχη.
    Αλλά έστω, ας πούμε ότι εμένα, τον μη καπνιστή, δεν με αναγκάζει κανένας να πάω και να υποστώ τον καπνό των υπολοίπων. Τους άλλους, τους καπνιστές, ποιος τους υποχρεώνει να πάνε να καπνίσουν εκεί που κάθομαι εγώ με την παρέα μου και ο άλλος με τα μωρά του;

    Αλλά, ξέρεις, δεν χρειάζεται να συμφωνούμε ούτε να διαφωνούμε επί του θέματος. Αρκεί να εφαρμόσουμε ό,τι επικρατεί και στην υπόλοιπη Ε.Ε.

    @omikrosnautilos

    Ούτε και η δική μου μόνιμη κατοικία είναι στην Ελλάδα πλέον, αλλά τι σημαίνει αυτό; Είμαι Έλλην πολίτης, περνάω σεβαστό μέρος του χρόνου μου σε αυτή τη χώρα κι εννοείται πως έχω (έχεις, έχουμε) λόγο.
    Απλώς έχω βαρεθεί να ασχολούμαι, γιατί ό,τι κι αν πεις, ακους τα γνωστά… συλλεκτικά.

    CU

  4. bauer24 13/01/2010 στο 11:07 μμ Reply

    Συμφωνώ απόλυτα. Απ΄το 2001 έχω που έκοψα το γαμ_ _ _νο το τσιγάρο και ησύχασα και από τότε είμαι φανατικός αντικαπνιστής. Δεν έχει το δικαίωμα κανένας μλκς που δεν τον νοιάζει για την πάρτη του… να σκορπά καρκίνο στους συνανθρώπους του (και κυρίως σε μικρά παιδιά).

  5. apos 13/01/2010 στο 11:24 μμ Reply

    Όπως ίσως γνωρίζεις, επέστρεψα από την Αμερική. Είχα ειλικρινά ξεχάσει και τη μυρωδία του. Εγώ, ο απολίτιστος και ξενέρωτος μη καπνιστής.

    Τελικά, ακόμα και εκεί που πήγε να εφαρμοστεί ο νόμος, απλά ατόνησε. Όπως όλοι οι νόμοι στην Ελλάδα.
    Αυτή την τόσο πρωτότυπη χώρα. Και συλλεκτική, όπως σωστά είπες Φίλε Φώτη.

  6. lt.aldo raine 14/01/2010 στο 1:25 πμ Reply

    η ταβέρνα ανήκει σε ιδιώτη…δεν θα τον πεις τι θα κάνει στο μαγαζί του.

    εσύ και οι παρέα σου μπορείτε να πάτε σε μαγαζιά αντικαπνιστών.
    είναι σαν να πηγαίνω εγώ σε ένα σουβλατζίδικο και να παραπονιέμαι γιατί τρώνε κρέας.

    ναι γιατί τόσα χρονια σε καλο μας βγήκε η περίφημη Ε.Ε.

  7. SOFIA 14/01/2010 στο 3:08 πμ Reply

    Τι μου λες τώρα; Που γύρισα σπίτι και τα μαλλιά μου βρωμοκοπάνε καπνίλα μέχρι εκεί που δεν παίρνει!!! 😉
    Εγώ δεν το έχω βάλει ποτέ στο στόμα μου (και ούτε πρόκειται), αλλά καταλαβαίνω κι αυτούς που καπνίζουν… Ίσως πρέπει να βρεθεί μια μέση λύση! Ίσως ο κάθε καταστηματάρχης να έχει το δικαίωμα να επιλέξει. Κι από κι και πέρα να επιλέξεις κι εσύ αν θέλεις να πας στο μαγαζί του ή όχι.
    Καλό βράδυ Φώτη μου, φιλιά!

  8. apos 14/01/2010 στο 9:22 πμ Reply

    Αγαπητέ Ταραντινικέ Lt Aldo: αν πραγματικά (πραγματικά όμως) όλοι όσοι τους ενοχλούσε ο καπνός δεν πήγαιναν στο μαγαζί και την ταβέρνα του κάθε ιδιώτη (και πολλοί καπνιστές, είμαι βέβαιος, το ομολογούν συχνά και οι ίδιοι), τότε πολλές ταβέρνες θα έκλειναν. Διότι δεν θα είχαν πελάτες.

    Για την ΕΕ, την περίφημη, προφανώς έχεις κάθε δικαίωμα να μην την γουστάρεις. Όπως ούτε εγώ την πολυ-γουστάρω. Ξέρεις, όμως, ποιοι δεν την γουστάρουν περισσότερο; Κάτι γερμανοί και άλλοι βόρειοι τύποι που ανοίγουν το πορτοφόλι για να πληρώνουν κάτι νότιους τύπους σαν εμάς.

  9. γρηγόρης στ. 14/01/2010 στο 10:20 πμ Reply

    Γιατί διαμαρτύρεσαι;
    Απλά, αποφάσισαν οι κρατούντες να επανέλθει σε ισχύ και εφαρμογή το «καπνικόν» και έσπευσαν όλοι να συμμορφωθούν [παρερμηνεύοντάς το όμως]….

  10. Cacofonix 14/01/2010 στο 11:08 πμ Reply

    Νομίζω ότι το θέμα που θίγεις αποκαλύπτει τη γύμνια μας ως κοινωνία να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα ένα θέμα που αφορά άμεσα την υγεία μας, τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

    Για τους λάτρεις των δικαιωμάτων των καπνιστών, θα δεχτώ οτιδήποτε, αρκεί να δεχθούν οι ίδιοι οι καπνιστές τον πολλαπλασιασμό των ιατροφαρμακευτικών τους ασφαλιστηρίων περίπου 10 φορές, όσες δηλαδή είναι κι οι φορές που πολλαπλασιάζουν τον κίνδυνο καταστροφής της υγείας τους. Γιατί αυτή τη στιγμή ζουν κυριολεκτικά σε βάρος των μη καπνιστών.

    Επίσης θα πρέπει παντού να επιτραπεί το κάπνισμα. ΟΜΩΣ εφόσον έστω κι ένας παρευρισκόμενος ζητήσει να σταματήσει το κάπνισμα επικαλούμενος το ύψιστο ατομικό δικαίωμα της υγείας του, θα πρέπει ο χώρος να απολυμανθεί και να παραμείνει καθαρός μέχρι και την αποχώρησή του…

    Επίσης αυτό θα πρέπει να συμβαίνει αυτόματα όταν στο χώρο βρίσκονται ανήλικοι κάτω των 18, οι οποίοι δεν είναι σε θέση να προστατέψουν τα δικαιώματά τους.

  11. fvasileiou 14/01/2010 στο 11:22 πμ Reply

    @bauer24

    Νομίζω ότι κάποια τέτοια πράγματα δεν είναι καν θέμα δικαιωμάτων, αλλά αυτονόητες προϋποθέσεις συμβίωσης, να, όπως για παράδειγμα, το να μην παρκάρεις πάνω στα πεζοδρόμια.

    @apos

    Εσύ απολίτιστος, εκείνοι οι «αμερικανοί στο κεφάλι», εδώ οι μάγκες.

    @lt.aldo raine

    Το ξαναλέω: Χώροι όπως ταβέρνες, μπαρ, εστιατόρια, δεν είναι ούτε ιδιωτικά σπίτια, ούτε κλειστές λέσχες. Είναι χωροι δημοσίας χρήσης. Και το πρόβλημα δεν το έχω εγώ, που δεν καπνίζω, αλλά εκείνος που σώνει και καλά θέλει να μολύνει την ατμόσφαιρα του χώρου που βρίσκομαι με το τσιγάρο του.

    Η ΕΕ μας βγήκε σε κακό επειδή ζητάει να σεβόμαστε τους μη καπνιστές; Μπορεί…

    @SOFIA

    Διαφωνώ. Δεν πρέπει να έχει ο κάθε καταστηματάρχης το δικαίωμα να επιλέξει, γιατί όλοι κουτοπόνηρα θα επιλέξουν να είναι για καπνιστές.

    @γρηγόρης στ.

    Διαμαρτύρομαι; Ναι.
    Σε ένα βαθμό, ναι, έχεις δίκιο.

    Αλλά, όταν το έγραψα, την αποστροφή μου ήθελα να εκφράσω.

    @Cacofonix

    Κάνει κακό το ενεργητικό και το παθητικό κάπνισμα στην υγεία μας; Ναι, λένε όλοι, οπότε δεν πρέπει να πληρώνουν περισσότερα ασφάλιστρα για τον εαυτό τους, αλλά και για μας τους υπόλοιπους, που τους υφιστάμεθα.

    Έχω φίλους καπνιστές, τους σέβομαι, συμπάσχω μαζί τους, κατανοώ την εξάρτησή τους, έχω κι εγώ τις δικές μου, αλλά πώς είναι δυνατόν να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση; Πώς δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε αυτό το αυτονόητο;
    Και η γελοιότητα: Το βρακοζωνάρι μας, που θα έλεγε κι ο Καραϊσκάκης, δεν μπορούμε να το μάσουμε, κι ονειρευόμαστε γερμανικά μοντέλα και γερμανικά πρότυπα…

  12. Annie Hall 14/01/2010 στο 1:02 μμ Reply

    Μεγάλο το θέμα που πιάστηκες! Για μένα οι απαγορεύσεις είναι περιττές, αντίθετα με την παιδεία που θα έκανε τον ένα να σέβεται τον άλλο. Καπνίζω και θα μου τη σπάσει πολύ να μην μπορώ να το κάνω όταν πίνω τον καφέ μου ή να πρέπει να βγω έξω από το εστιατόριο στο κρύο και τη βροχή(όπως έκανα στην Ιταλία με αποτέλεσμα να μου κλέψουν πολύτιμες κουταλιές πανακότας). Όμως προτιμώ να απαγορευτεί εντελώς εφόσον δεν μπορούν κάποιοι να καταλάβουν που και πόσο να καπνίζουν ώστε να μην ενοχλούν, ενώ δεν νομίζω να μπω ποτέ σε περιορισμένο χώρο ειδικά για καπνιστές που παθαίνεις καρκίνο με το που μπαίνεις. Η λογική του να αποφασίζουν οι ιδιωκτήτες το κοινό του μαγαζιού τους εμένα με καλύπτει απόλυτα αλλά εφόσον οι μη καπνιστές πάντα συμβιβάζονται(και μετά γκρινιάζουν ασύστολα) και πάνε σε χώρους καπνιστών, θα γίνουν όλα για καπνιστές και πάλι δεν θα υπάρχει νόημα!

    Κατά τη γνώμη μου όσο ενοχλητικοί είναι αυτοί που καπνίζουν σε χώρους με παιδιά(απαράδεκτο) ή φυσάνε τον καπνό στη δίπλα παρέα που δεν καπνίζει άλλο τόσο είναι και οι αντικαπνιστές με τη γκρίνια τους(αν σε ενοχλεί τόσο φίλε μου μην πηγαίνεις, πως θέλεις να προνοήσει ένας μαγαζάτορας για σένα αν του τα σκας έτσι κι αλλιώς;). Αν σεβόμασταν ο ένας τις επιθυμίες του άλλου και πιο ευτυχισμένοι θα είμασταν και δεν θα είχαμε ανάγκη απαγορεύσεις και νόμους για το που μπορούμε να βλάψουμε τους εαυτούς μας!

  13. fvasileiou 14/01/2010 στο 2:12 μμ Reply

    @Annie Hall

    Σε κανέναν δεν αρέσουν οι γκρίνιες και κανείς δεν γκρινιάζει όταν είναι ευχαριστημένος, νομίζω ότι αυτό όλοι το ξέρουμε.
    Ξέρουμε επίσης και πώς λειτουργεί η παρέα στην Ελλάδα: Και ένας να καπνίζει, αυτό συμβαίνει με την παρέα μου πολύ συχνά, όλοι αναγκαζόμαστε να τον ακολουθούμε και να υφιστάμεθα τις συνέπειες. Δυστυχώς, έτσι συμβαίνει, αυτοί είμαστε.
    Όπως θα είδες και στα σχόλια, κι εγώ και οι περισσότεροι θέλουμε αυτό που είδες στην Ιταλία, το οποίο ισχύει και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης (για να μην πω τις πολιτισμένες χώρες).
    Αλλά -ξέρεις κάτι;- τέτοιου είδους νόμοι / κανόνες / απαγορεύσεις για να εφαρμοστούν δεν χρειάζονται ούτε ποινές, ούτε ελεγκτικούς μηχανισμούς -μπορείς να στείλείς ελεγκτή σε κάθε καφέ της επικράτειας;
    Χρειάζονται οι πολίτες να είναι υπεύθυνοι και να έχουν φιλότιμο. Αλλά εμείς, που υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε ο μοναδικός λαός με την λέξη «φιλότιμο» στη γλώσσα του, προφανώς δεν έχουμε ούτε το ένα, ούτε το άλλο.

  14. mahler76 14/01/2010 στο 8:13 μμ Reply

    ta Starbucks είναι τόσο αποστειρωμένα που δεν σε προδιαθέτουν για τίποτα. Ούτε για φλέρτ ρε πούστη μου.

  15. bauer24 14/01/2010 στο 9:43 μμ Reply

    ΠΡΟΣ ALDO:

    Ξέρεις πολλά «μαγαζιά αντικαπνιστών» μήπως;;; Και δεν
    είναι «σαν να πηγαίνω εγώ σε ένα σουβλατζίδικο και να παραπονιέμαι γιατί τρώνε κρέας»!!! Αν τρώει ο άλλος ο μλκς 50 σουβλάκια τη μέρα, δε θα πεθάνουν και οι διπλανοί του… Νομίζω υπάρχει μια «μικρή» διαφορά…

    ΠΡΟΣ ΑΝΝΙΕ:

    Γιατί να μη μπεις ποτέ σε περιορισμένο χώρο ειδικά για καπνιστές;;; Έτσι κι αλλιώς καρκίνο καπνίζεις!!! Και οι «μη καπνιστές πάντα συμβιβάζονται (και μετά γκρινιάζουν ασύστολα) και πάνε σε χώρους καπνιστών» λόγω παρέας… δε χωρίζονται οι παρέες σε καπνιστές και σε μη καπνιστές… Κάποιος πρέπει να συμβιβαστεί για να συνεχίσει να υπάρχει μια παρέα… Εσείς οι καπνιστές ποτέ δε συμβιβάζεστε γιατί δεν μπορείτε οι «καημένοι» να πιείτε ούτε τον καφέ σας (ούτε και τίποτα άλλο γενικά) χωρίς τα τσιγαράκια σας!!! Δε σέβεστε ούτε την υγεία των φίλων και συγγενών σας με άλλα λόγια και μόνο εξυπνάδες για τους αντικαπνιστές ξέρετε να λέτε αντί να συνειδητοποιήσετε πως μπορεί κάποιος δικός σας άνθρωπος που δεν καπνίζει… να πάθει καρκίνο απ΄τον δικό σας καπνό!!! Αν τα λέω λίγο ωμά (ίσως και «υπερβολικά» για κάποιους), έτσι πρέπει…

  16. Academy 14/01/2010 στο 10:09 μμ Reply

    Θεωρώ οτι το να είσαι σε ένα bistrot στο Παρίσι να πίνεις το κρασί σου και να μήν μπορείς να καπνίσεις συζητώντας για τέχνη είναι κάπως….Φυσικά και σέβομαι την επιθυμία των…άκαπνων αλλά χάθηκε η μαγεία για εμάς τους καπνιστές!Α και μήν ακούω για Ε.Ε…σιχαίνομαι!Η υπόθεση σηκώνει τσιγάρο…

  17. lt.aldo raine 14/01/2010 στο 11:24 μμ Reply

    υπάρχουν πολλά μαγαζιά μη καπνιστών και μπορείτε να πάτε.
    τώρα αν δεν το κάνετε για την παρέα η επειδή το άλλο μαγαζί έχει πιο ωραία γκομενάκια…ε τότε συγγνώμη αλλα δεν έχετε το δικαίωμα να παραπονιέστε.

    «»Γιατί να μη μπεις ποτέ σε περιορισμένο χώρο ειδικά για καπνιστές;;;»»

    και σεις για τι να μην μπείτε σε περιορισμένο χώρο ειδικά για μη καπνίστε??? δεν βγάζει πουθενά όμως αυτό έτσι.
    όπως είπα και στην αρχή…άμα σε ενοχλεί ο καπνός… πας κάπου που δεν υπάρχει.
    όλα τα αλλα είναι δικαιολογίες για να γκρινιάζουμε.

    γεια σου ρε academy με τα ωραία σου:P

  18. fvasileiou 15/01/2010 στο 12:51 πμ Reply

    @mahler76

    Δεν είναι πολύ καλά για φλερτ, γαμώτο, αλλά εξαιρετικά για διάβασμα. Ειδικά στο της Κοραή, νομίζω ότι πολλοί γράφουν τις διατριβές τους!

    @Academy

    Σε οποιοδήποτε μπιστρό και να πας εδώ και μερικά χρόνια στο Παρίσι, θα πιεις το κρασί σου, θα συζητήσεις για τέχνη και θα βγεις έξω για το τσιγάρο σου. Μπορεί να σου φαίνεται κάπως, αλλά όταν πας και το δεις, θα διαπιστώσεις ότι λειτουργεί μια χαρά.

    @lt.aldo raine

    «Εμείς» δεν θα μπούμε σε ειδικά περιορισμένο χώρο για μη καπνιστές για τον απλούστατο λόγο ότι δεν επιβαρύνουμε την υγεία κανενός. Συνεπώς, μια χαρά μας βγάζει κάπου αυτό.

    Τώρα, πώς η διεκδίκηση του δικαιώματος να μην αναπνέουμε την νικοτίνη των καπνιστών θεωρείται γκρίνια, είναι μια άλλη ωραία συζήτησις που πρέπει κάποια στιγμή να την κάνουμε…

  19. bauer24 15/01/2010 στο 12:52 πμ Reply

    ΠΡΟΣ ACADEMY:

    Για μένα το να είσαι σε ένα bistrot στο Παρίσι να πίνεις το κρασί σου συζητώντας για τέχνη και να θες να καπνίσεις είναι κάπως… «σουρεαλιστικό»!!! Και δεν πρόκειται για επιθυμία των… «άκαπνων» αλλά έχει να κάνει με την προστασία της υγείας μας… και την ένδειξη σεβασμού απ΄τους «καπνούς»… Δηλαδή εντάξει, για σένα δε σε νοιάζει… για τους δικούς σου;

    ΠΡΟΣ ALDO:

    1. Λες μλκς!!! Που υπάρχουν πολλά μαγαζιά μη καπνιστών μωρέ;!;!; Πλάκα κάνουμε τώρα;!;!;

    2. «δεν έχετε το δικαίωμα να παραπονιέστε»!!! Αν σε μια παρέα καπνίζουν οι περισσότεροι, τι θα πρέπει να κάνω μου λες; Να ψάξουμε 2 άτομα να βρούμε μαγαζί για αντικαπνιστές και να πάμε τα 2 μας για να βαράμε μύγες;!;!; :/
    3.»και σεις για τι να μην μπείτε σε περιορισμένο χώρο ειδικά για μη καπνίστε???» Πολύ ευχαρίστως, αλλά που;;; Και πόσοι θα ακολουθήσουν;;; Καλύτερα να μείνω σπίτι μου…

    4. «όπως είπα και στην αρχή…άμα σε ενοχλεί ο καπνός… πας κάπου που δεν υπάρχει.» Κάθεσαι σπίτι σου δηλαδή… Με άλλα λόγια απ΄την αρχή μλκς έλεγες…

    5. Λοιπόν, επειδή με νευρίασες… θα το πω κι ας θυμώσουν όλοι οι καπνιστές: Για μένα όσοι καπνίζουν έχουν μείνει τελείως πίσω, στον προηγούμενο αιώνα εννοώ (αποκλειστικά για το συγκεκριμένο θέμα… όχι γενικά :P).

    • bauer24 15/01/2010 στο 12:55 πμ Reply

      «Τώρα, πώς η διεκδίκηση του δικαιώματος να μην αναπνέουμε την νικοτίνη των καπνιστών θεωρείται γκρίνια, είναι μια άλλη ωραία συζήτησις που πρέπει κάποια στιγμή να την κάνουμε…»

      ΑΚΡΙΒΩΣ ρε γμτ!!! Αλλά όπως το είπες και στην ανάρτηση:

      «Φταίει η γαϊδουριά που προσωποποιείται στον καθένα από μας που ανάβει το τσιγάρο του χωρίς να σέβεται τον διπλανό του, γιατί έτσι γουστάρει, έτσι την βρίσκει, έτσι διασκεδάζει, έτσι νιώθει, έτσι θέλει»!!!

  20. fvasileiou 15/01/2010 στο 1:12 πμ Reply

    @bauer24

    Άρχισα να καταλαβαίνω την νοοτροπία -όχι των ιθαγενών καπνιστών μόνο, αλλά και όσων παραβαίνουν τον ΚΟΚ κοκ- σαν φοιτητής: Στις εξεταστικές όταν γράφαμε, μόλις μύριζα τσιγάρο, βραχυκύκλωνα. Προσπάθησα να διαμαρτυρηθώ, αλλά ούτε γραφικός δεν έγινα: Νόμιζαν ότι είχα περίεργη αίσθηση του χιούμορ. Αργότερα έκανα κι εγώ τον επιτηρητή. Το 90 % των καπνιστών, τσαφ, άναβε τσιγάρο. Δεν έλεγα τίποτα. Αλλά υπήρχε αυτό το 10% από τους καπνιστές, που με ρωτούσε, αν επιτρέπεται το κάπνισμα. Λοιπόν, εγώ τους απαντούσα: «Ναι, εφόσον δεν ενοχλούνται οι συνάδελφοί σας». Ξέρεις, τι γινόταν τότε; Απλώς άναβαν τσιγάρο.

    Ας το επαναλάβω: Τα Starbucks -παρότι δεν ενδείκνυνται για φλερτ- είναι οι μοναδικές καφετέριες, που κανείς δεν διανοήθηκε να καπνίσει. Αυτό εμένα μου λέει πολλά…

  21. nomansland 15/01/2010 στο 2:49 πμ Reply

    Είμαι καπνίστρια. Θα ήθελα να το αλλάξω. Ζηλεύω όσους δεν καπνίζουν. Αλλά το τσιγάρο μου αρέσει. Σκοπεύω λέω να το κόψω. Μέχρι εδώ καλά.

    Με ζορίζει που πρέπει να κάνω μια πτήση 12 ωρών και να μην καπνίσω, αλλά και το κάνω και το καταλαβαίνω. Γιατί εκεί δεν έχεις το δικαίωμα της επιλογής (να μπεις ας πούμε στο διπλανό αεροπλάνο «μη καπνίζοντων»). Όμως, ένα πράγμα που δε θα κατανοήσει ποτέ κανείς αντικαπνιστής είναι την ευχαρίστησή μου και την ανάγκη μου ν’ ανάψω 2, 3, 5 τσιγάρα με τον καφέ μου. Σέβομαι απόλυτα το μη καπνιστή. Καταλαβαίνω γιατί δεν το καταλαβαίνει. Δε σέβομαι όμως την απολυτότητά του που φτάνεισε όρια κακίας κάποιες φορές απέναντι στον «εξαρτημένο» έστω, συνάνθρωπο. Είναι κακό, σε βλάπτει, με βλάπτει, κόψε το λαιμό σου και τράβα σπίτι σου. Το λέω αυτό γιατί ακόμη κι αν πούμε το λογικό, ας αποφασίσει ο μαγαζάτορας τι θα κάνει με το θέμα αυτό, και παραπέρα ο καθένας ας κανονίσει το που θα πηγαίνει με τις παρέες του, οι αντικαπνιστές διαφωνούν. Δηλαδή με λίγα λόγια, ξύλιασε έξω στο κρύο, φάε τη βροχή στη μάπα, πάρε στο κρανίο τους 45 βαθμούς Κελσίου, χάσε τη διασκέδασή σου, χάσε το νόημα της κουβέντας με τους φίλους γιατί πρέπει να βγαίνεις έξω να καπνίσεις κάθε τόσο, αρκεί να μη με ενοχλείς. Δεν ακούγεται λίγο βάναυσο όλο αυτό; Τα μαγαζιά σας και τα μαγαζιά μας, συτό λέει η λογική. Όπως όλοι οι καπνιστές δεν καπνίζουμε στα Starbucks – γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς (εγώ πάλι καπνίζω στο προαύλιο ειδικά σε αυτό της Κοραή που είναι και το αγαπημένο μου) με την ίδια λογική θα συμμορφωνόμουν να φερθώ και σε όσα μαγαζιά θα αποφάσιζαν να είναι μη καπνιστών.

    Αυτό το ωραίο καρότο, του να τσακωνόμαστε μεταξύ μας όσο αυτοί βουτάνε τα λεφτά από τα ταμεία, μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα, τον αέρα και τα τρόφιμά μας, μου φαίνεται εντελώς αστείο. Αν πιστεύετε πως το σύστημα υγείας επιβαρύνεται τόσο πολύ από τους καπνιστές και ξεχνάτε όλα τ’ άλλα, απλώς και μόνο για να προσθέσετε άλλο ένα επιχείρημα στο οπλοστάσιό σας, τι να πω; Ελλάδα, μεγάλη Ελλάδα….

  22. fvasileiou 15/01/2010 στο 3:07 πμ Reply

    @nomansland

    Το «Ελλάδα, μεγάλη Ελλάδα» το λέμε «εμείς» οι αντικαπνιστές, γιατί πρέπει να είμαστε η μοναδική μειονότητα στην Ελλάδα που το γεγονός ότι διεκδικούμε το αυτονόητο θεωρείται μιζέρια, γκρίνια, οπισθοδρόμηση, συντηρητικούρα. Όλοι οι άλλοι έχουν δίκιο κι εμείς άδικο. Το παράξενο είναι ότι στον υπόλοιπο κόσμο και σε αυτόν τον τομέα, όπως και σε όλους τους άλλους, το σωστό και το λάθος θεωρούνται αντίστροφα.
    Λυπάμαι, αλλά το «σε βλάπτει, με βλάπτει, κόψε το λαιμό σου» είναι η μόνη λύση στο πρόβλημα. Το να λέμε «οι μαγαζάτορες να αποφασίσουν» είναι σαν να πετάμε την μπάλα όχι στην εξέδρα, αλλά στην παραδιπλανή αλάνα. Σαν, δηλαδή, αντί να σταματήσουμε να καπνίζουμε, να μιλάμε πάλι για τον Ασωπό (αυτόν τον ξεχάσαμε τους τελευταίους 2-3 μήνες, μάλλον θα καθάρισε…).

  23. ezakmyworld 15/01/2010 στο 9:07 πμ Reply

    Κι όμως υπάρχουν μπαράκια στην Αθήνα που όσοι θέλουν να καπνίσουν βγαίνουν έξω…μέσα η ατμόσφαιρα είναι πεντακάθαρη και ακριβώς απ’έξω ο κόσμος δεν φαίνεται να ενοχλείται καθόλου, πίνει το ποτό του, κουβεντιάζει μια χαρά και ενώ είναι χειμώνας νομίζεις ότι έχει έρθει καλοκαίρι με τόσο κόσμο έξω από το μπαράκι…Βέβαια μιλάμε για ελάχιστες περιπτώσεις…έτσι απλά όλοι είναι ικανοποιημένοι…θα έπρεπε να ακολουθήσουν κι άλλοι επιχειρηματίες αυτό το παράδειγμα και τα επιχειρήματα τύπου «αν απαγορευτεί το κάπνισμα στο μαγαζί μου θα χάσω τους μισούς και παραπάνω πελάτες » κατά τη γνώμη μου αποτελεί μια επαρχιώτικη αντιμετώπιση του προβλήματος…

  24. nomansland 15/01/2010 στο 10:40 πμ Reply

    Είμαστε επίσης η μόνη χώρα της Ευρώπης που όταν η Ευρώπη μοιράζει τα εδάφη της εμείς κάνουμε εμφύλιο, η μόνη χώρα που με την παραμικρή ευκαρία χωριζόμαστε στα δύο: Ολυμπιακοί – Παναθηναϊκοί, Βούλγαροι και μη, Πασόκοι και ΝΔ, καπνιστές και αντικαπνιστές κι αντί να δούμε ποιος φταίει πραγματικά για το χάλι μας, επειδή μένουμε σε μια χώρα που μας σπάει τα νεύρα, ξεσπάμε εκεί που είναι πιο βολικό. Στο διπλανό μας. Κι έτσι να ήταν – που εγώ διαφωνώ – αντί να τα βάζετε με το κράτος που δαχτυλάκι δεν κουνάει για να εφαρμοστεί ο νόμος της «αγίας» ΕΕ, τα βάζετε με ποιον; με το συνάνθρωπο. Είναι ένας από τους σοβαρότερους λόγους που ποτέ δεν πήγαμε μπροστά κι ούτε θα πάμε ποτέ. Γιατί όταν έρθει η ώρα να ξαναψηφήσετε, πάλι αυτούς που τώρα φωνάζετε ότι συναινούν στο να χαλάει η πολίτιμη υγεία σας θα ψηφίσετε, και θα ξεχάσετε το πολυτιμότερο αγαθό όλων «την υγεία» στο βωμό των μικροπολιτικών σας συμφερόντων. Και φυσικά για άλλη μια φορά, από την επόμενη μέρα, θα γκρινιάζετε με το συνάνθρωπο. Αλλού βαρούν τα κρούταλα, αλλού χορεύει η αρκούδα…για άλλη μια φορά δηλαδή…

    Κι από την άλλη εγώ σέβομαι το δικαίωμά σου να μην καπνίσεις, εσύ γιατί δε σέβασαι το δικό μου να καπνίσω; Γιατί δε συμφωνείς στο απλό: ναι, να βγαίνεις κι εσύ, να βγαίνω κι εγώ, να διασκεδάζεις εσύ να διασκεδάζω κι εγώ, να χαίρεσαι εσύ τον καφέ σου και το φαγητό σου όπως κι εγώ. Η άποψή μου δε σε αναγκάζει να κλειστείς σπίτι γιατί εγώ θα έπρεπε να συμφωνήσω με τη δική σου, που στην ουσία της δεν είναι δημοκρατική; Επειδή το λέει η ΕΕ;

  25. fvasileiou 15/01/2010 στο 11:31 πμ Reply

    @ezakmyworld

    Αν έχουν απομείνει μερικά που τηρούν τον νόμο, ευτυχώς. Όσα καταστήματα ήξερα εγώ που είχαν αρχικά δηλώσει ότι είναι μη καπνιζόντων, τώρα έχουν ξηλώσει και τις πινακίδες και τα πάντα και όσοι το θέλουν φουμάρουν αβέρτα.

    @nomansland

    Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις: Το κράτος δεν μπορεί για αντικειμενικούς λόγους να επιβάλει την εφαρμογή των νόμων, κυρίως δε ενός νόμου σαν αυτόν. Δηλαδή θα πρέπεί ένας καπνομπάτσος να τρέχει πίσω από τον κάθε καπνιστή για να βλέπει αν τηρεί την απαγόρευση ή όχι; Η εφαρμογή όλων των νόμων, αλλά κυρίως τέτοιων, που αφορούν τα στοιχειώδη της κοινωνικής συμβίωσης, επαφίεται στην συνείδηση του κάθε πολίτη -αν φυσικά έχει.
    Από κει και πέρα, στο συγκεκριμένο θέμα, φυσικά και είμαστε χωρισμένοι στα δυο. Δηλαδή εγώ που δεν καπνίζω με σένα που καπνίζεις να ενωθούμε γιατί και ενάντια (ή υπέρ) τίνος; Αφού σε βλέπω, κάθεσαι στο διπλανό τραπέζι σε απόσταση 30 εκατοστών από μένα και την ενάμιση έτους ανιψιά μου και ανάβεις τσιγάρο, παρά το γεγονός ότι το κατάστημα έχει ένα τεράστιο απαγορευτικό στην είσοδο και πάνω απο το κεφάλι σου, κι εμείς είμαστε αναγκασμένοι είτε να φύγουμε (όπως και θα κάνουμε) είτε να αρχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε, οπότε αυτόματα θα θεωρηθούμε γκρινιάρηδες και περίεργοι και -απ’ όσα κατάλαβα- φιλοευρωπαίοι, το οποίο το εννοείς κι εσύ και κάμποσοι άλλοι εδώ σαν κακό.

    Το νόημα αυτής της ανάρτησης είναι το εξής: Δυστυχώς εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα θέμα που δεν γίνεται και εσύ κι εγώ να χαιρόμαστε. Ένας από τους δυο μας θα υπερισχύσει. Ε, στην Ελλάδα νίκησες. Προφανώς νίκησε μαζί η δημοκρατία και ηττήθηκε η ΕΕ και μαζί της και ο «ρατσισμός της υγείας» που καταγγέλλει και η Λιάνα.

  26. lt.aldo raine 15/01/2010 στο 11:43 πμ Reply

    «»Τώρα, πώς η διεκδίκηση του δικαιώματος να μην αναπνέουμε την νικοτίνη των καπνιστών θεωρείται γκρίνια, είναι μια άλλη ωραία συζήτησις που πρέπει κάποια στιγμή να την κάνουμε…»»

    αντε πάλι…ρε παιδάκι μου άμα θέλεις να μην αναπνέεις την νικοτίνη…να πας κάπου που δεν υπάρχει νικοτίνη!!!έλεος.

  27. mitsaras 15/01/2010 στο 12:04 μμ Reply

    @nomansland,lt.aldo raine

    Η προσπάθειά σας να παρουσιάσετε το να καπνίζεις και το να μην καπνίζεις σαν δυο ισοδύναμες καθ’όλα καταστάσεις (ενώ η μία ενοχλεί και βλάπτει τους άλλους και η άλλη όχι) είναι διασκεδαστική. Σε μια χειρότερη μέρα θα ήταν εκνευριστική, αλλά ευτυχώς η σημερινή πάει καλά. Άκου «σέβομαι το δικαίωμά σου να μην καπνίσεις»! Μπράβο μεγαλοψυχία!

    Είμαι λοιπόν υποχρεωμένος να «σέβομαι» το δικαίωμά σου να διασκεδάζεις παρά την εξάρτησή σου; Καλά, δεν μου λες: Εμένα που έχω άσθμα (και, ασήμαντη λεπτομέρεια, δεν το έχω επιλέξει όπως έσυ το δικό σου πρόβλημα, μου έτυχε) από πόσα μέρη νιώθεις ότι «δικαιούσαι» να με διώξεις και να μου πεις «τράβα σπίτι σου»;

  28. bauer24 15/01/2010 στο 12:24 μμ Reply

    Πραγματικά η μλκ και η γαϊδουροσύνη μερικών υποανάπτυκτων καπνιστών δεν έχει όρια!!! Πραγματικά διάβασα μαζεμένες τόσες προκλητικές μλκς που δεν αξίζει να απαντήσω σε όλες μία-μία… δε θα τελειώσουμε ούτε του χρόνου…

    Aldάκο: Να πάει ο καπνιστής κάπου που δεν έχει αντικαπνιστές… άντε με τις μλκς!!! θα διώξουν οι λεπροί τους υγιείς!!! Θα πάθουμε όλοι καρκίνο (ή δε θα βγαίνουμε καθόλου έξω) επειδή κάποιοι είναι τελείως υποανάπτυκτοι!!! :/ :/ :/

  29. hplusk 15/01/2010 στο 1:50 μμ Reply

    Εδώ η Ελλάδα δεν έκοψε τόσο καιρό το τσιγάρο και θα το κόψει τώρα; Μαλακίες. Για να κόψεις το τσιγάρο πρέπει πραγματικά να το θέλεις…

  30. Annie Hall 15/01/2010 στο 1:54 μμ Reply

    Παιδιά το ξεσκίσατε το θέμα! Να πω την αλήθεια οι αντικαπνιστές πάντα με εκνεύριζαν. Κυρίως γιατί δεν είναι τόσο διασκεδαστικοί άνθρωποι όσο οι καπνιστές ή όσοι δεν καπνίζουν(και δεν γκρινιάζουν για όσους το κάνουν), μιλάω για ένα σεβαστό ποσοστό και όχι για όλους προφανώς(άσχετο αλλά ήθελα να το πω).

    Δεν υπάρχει σωστό και λάθος πάνω στο θέμα, υπάρχει ο γελοίος ο Έλληνας καπνιστής που νομίζει ότι μπορεί να καπνίζει παντού και χωρίς να κοιτάει γύρω του. Εγώ που καπνίζω κιόλας δεν πηγαίνω σε μαγαζιά με κακό εξαερισμό γιατί ενοχλούμαι αλλά σε μια μεγάλη καφετέρια με καλό εξαερισμό δεν νομίζω ότι χάθηκε και ο κόσμος να κάνεις κανένα τσιγάρο. Αν νομίζεις ότι θα πεθάνεις από τα δυο τσιγάρα που θα κάνει ο διπλανός σου ε τότε τι να σου πω! Το παν είναι ο σεβασμός. Κάνουν και οι δύο συμβιβασμούς και λύνεται το θέμα. Απλά έχουμε μάθει να μην κάνουμε πίσω και να το παίζουμε μάγκες!

    Αλλά αυτό που μου συμβαίνει και που μισώ(όντας πολύ προσεκτική με τον καπνό μου εν γένει) είναι η γκρίνια. Αν μία φορά είχα βρεθεί σε παρέα που καπνιστής έλεγε να πάμε εκεί που δεν καπνίζουν ε θα το έκανα και θα έπειθα και τους υπόλοιπους που καπνίζουν να το κάνουν. Αλλά ποτέ δεν λένε τίποτα και μόλις κάτσουμε βήχουν επειδεικτικά… Ε τους φυσάς τον καπνό στη μάπα ή δεν τον φυσάς!

    • bauer24 15/01/2010 στο 2:56 μμ Reply

      Όπως πολύ σωστά είπε και ο fvasileiou:

      «Τώρα, πώς η διεκδίκηση του δικαιώματος να μην αναπνέουμε την νικοτίνη των καπνιστών θεωρείται γκρίνια, είναι μια άλλη ωραία συζήτησις που πρέπει κάποια στιγμή να την κάνουμε…»

      «πρέπει να είμαστε η μοναδική μειονότητα στην Ελλάδα που το γεγονός ότι διεκδικούμε το αυτονόητο θεωρείται μιζέρια, γκρίνια, οπισθοδρόμηση, συντηρητικούρα. Όλοι οι άλλοι έχουν δίκιο κι εμείς άδικο. Το παράξενο είναι ότι στον υπόλοιπο κόσμο και σε αυτόν τον τομέα, όπως και σε όλους τους άλλους, το σωστό και το λάθος θεωρούνται αντίστροφα.»

  31. nomansland 15/01/2010 στο 2:17 μμ Reply

    mitsaras:

    Ε, τώρα ησύχασα που η μέρα σου εξελίσσεται καλά και δε με έβρισες. Σ’ ευχαριστώ. Αν διαβάσεις καλύτερα κι όχι μονομερώς, όπως σε συνφέρει δηλαδή, δεν είπα να εποτρέπεται το κάπνισμα παντού. Είπα κάπου να επιτρέπεται και κάπου να μην επιτρέπεται. Να διασκεδάζεις κι εσύ αλλά κι εγώ. Το ξεκαθαρίσαμε το θέμα; Εγω λοιπόν, ΔΕ ΣΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΩ τη διασκέδασή σου όπως ΕΣΥ θες να κάνεις σε μένα.

    bauer24:

    Το ποιος είναι υπανάπτυκτος είναι σαφές από το δικό σου σχόλιο. Δε χρειάζεται να συζητήσουμε τίποτα περαιτέρω. «θα διώξουν οι λεπροί τους υγιείς»…κάνε μια προβίτσα με κουκούλα στον καθρέφτη….νομίζω θα σου ταιριάζει απόλυτα. Επίσης αν θες, μπορούμε να ξανανοίξουμε τη Γιάρο και τη Μακρόνησο αν σου είναι πιο βολικό, να μας στέλνεις όλους εμάς τους υπανάπτυκτους εκεί.

    • bauer24 15/01/2010 στο 2:51 μμ Reply

      Ήμουν σίγουρος πως θα κολλούσες σε αυτό… Είδες όμως τι καλά που είναι όταν σου γράφουν προκλητικές μλκς;;; Εγώ τουλάχιστον μία έγραψα και το έκανα επίτηδες, όχι 100 και να τις πιστεύω…

  32. mitsaras 15/01/2010 στο 4:00 μμ Reply

    @nomansland

    Τα έχεις μπερδέψει λίγο. Φταίω κι εγώ γιατί δεν έπρεπε να απαντήσω στον Brad Pitt και σε σένα με το ίδιο κείμενο. Αλλά τα πράγματα είναι απλά: Ο νόμος προβλέπει την ύπαρξη και καπνιστικών χώρων με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, άρα, σύμφωνα με όσα λες, θα έπρεπε να σε ικανοποιεί. Ωστόσο, δεν τηρείται λόγω γαϊδουριάς, αφενός των ιδιοκτητών και αφετέρου των καπνιστών, που αδιαφορούν επιδεικτικά τόσο για το γράμμα όσο και για το πνεύμα του. Πού διαφωνείς; Και επιτέλους, τί φταίει το κράτος; Τί θα έπρεπε να κάνει; Εφόδους στα μπαρ και στα κέντρα διασκέδασης; Ε, ας τις κάνει, να σας μαζεύει όλους να δούμε μετά αν θα είσαι πιο ευχαριστημένη, τί να πω…

    Όσο για το ότι δεν μου απαγορεύεις τη διασκέδαση, στην πράξη φυσικά και μου την απαγορεύεις. Φυσικά μου την απαγορεύεις όταν σε έναν πολύ μικρό χώρο χωρίς σύστημα εξαερισμού βγάζεις το τσιγάρο σου και καπνίζεις επειδή σου το επιτρέπει (παρανόμως) ο ιδιοκτήτης. Αυτός ενδιαφέρεται μόνο για να πληρωθεί. Εσύ συνείδηση δεν έχεις;

    Τέλος, ότι θα σε έβριζα αν η μέρα μου δεν εξελισσόταν καλά είναι δικό σου συμπέρασμα, αλλά αν σε καθησυχάζει…

    • bauer24 15/01/2010 στο 4:58 μμ Reply

      Συμφωνώ απόλυτα.

  33. nomansland 15/01/2010 στο 7:43 μμ Reply

    mitsaras και bauer24:

    Χαίρομαι πολύ που οι τόνοι έπεσαν, παρ’ όλο που ακόμη διακρίνω μια απαξίωση στον τόνο των γραφόμενών σας ( bauer24: όταν σου γράφουν προκλητικές μλκς;;; και mitsaras: να σας μαζεύει όλους να δούμε μετά αν θα είσαι πιο ευχαριστημένη) το ξεπερνώ και απαντώ. Θεωρώ ότι και από τις δύο μεριές υπάρχουν θερμοκέφαλοι υποστηρικτές. Επίσης θεωρώ, ότι είμαι πολύ διαλλακτική εκπρόσωπος της μιας πλευράς. Δε διακρίνω το ίδιο και στο δικό σας λόγο. Ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος με γνωρίζετε προσωπικά για να ξέρετε πόσο και αν σέβομαι τους χώρους όπου απαγορεύεται. Αν στο πρόσωπό μου ξεθυμαίνετε το μένος σας εναντίον όσων δεν το κάνουν, μάλλον οφείλετε μια συγγνώμη. Δεν είμαστε ούτε οι όλοι οι καπνιστές «απολίτιστοι» και «γαϊδούρια», ούτε όλοι οι αντίθετοι «παρτάκηδες» και «εμμονικοί». Νομίζω;

    Υ.Γ: Εγώ δεν το κάνω να καπνίζω εκεί που δεν επιτρέπεται, αλλά αφού ερωτήθηκα αν έχω συνείδηση, στην περίπτωση που το έκανα απαντώ: Εσύ πας και πληρώνεις κάποιον που δε σε σέβεται (μαγαζάτορα) και τα βάζεις με το διπλανό σου, τι μετατόπιση προβλήματος είναι αυτή;

    Φώτη, ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

    • bauer24 16/01/2010 στο 12:17 μμ Reply

      Το να ρίχνεις πάντα την ευθύνη στους άλλους (μαγαζάτορες, κράτος…) είναι τελείως ανεύθυνο. Δε φταίνε πάντα και μόνο οι άλλοι!!! Προτού κοιτάξω τι κάνουν οι άλλοι, θα κοιτάξω πρώτα τι κάνω εγώ… Αν κάνω κακό στην υγεία των συνανθρώπων μου, δε θα πω μη κατηγορείτε εμένα, αλλά το κράτος επειδή εγώ είμαι ζώο και δεν τηρώ το νόμο!!! Οι καπνιστές δε σέβεστε το αγαθό της υγείας τι άλλο να πω!!! Μιλάμε για την απόλυτη γαϊδουριά!!! Επειδή εσείς γουστάρετε να πάθετε καρκίνο, δε σημαίνει πως γουστάρουν όλοι…

      ΥΓ: Και συγγνώμη που γκρινιάζουμε για κάτι τόσο ασήμαντο και το κάνουμε και θέμα… οι παλιογκρινιάρηδες!!! :/ :/ :/ :/ :/

  34. mitsaras 15/01/2010 στο 11:08 μμ Reply

    @nomansland

    και mitsaras: να σας μαζεύει όλους να δούμε μετά αν θα είσαι πιο ευχαριστημένη

    Αντιλαμβάνεσαι ελπίζω πως δεν προκρίνω αυτή τη «λύση». 🙂 Απλώς αναρωτιέμαι τί πιστεύεις πως θα έπρεπε να ζητάω από το κράτος στη συγκεκριμένη περίπτωση, πέρα από αυτό που ήδη έκανε.

    Ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος με γνωρίζετε προσωπικά για να ξέρετε πόσο και αν σέβομαι τους χώρους όπου απαγορεύεται. Αν στο πρόσωπό μου ξεθυμαίνετε το μένος σας εναντίον όσων δεν το κάνουν, μάλλον οφείλετε μια συγγνώμη.

    Φυσικά και δεν ξέρω και δεν έχω και κανένα προσωπικό πρόβλημα μαζί σου. Δεν ήθελα να σου δώσω την εντύπωση πως σου επιτίθεμαι προσωπικά, αν σου την έδωσα γράψε λάθος. Το πρόβλημά μου είναι με αυτόν που έχει τη συμπεριφορά που περιέγραψα. Ο δεύτερος ενικός οφείλεται αφενός στο ότι είναι οικονομικός τρόπος έκφρασης να «απευθύνεσαι» στον «εχθρό» (ακόμα και εν τη απουσία του) και αφετέρου στο ότι υπερασπίζεσαι τη συμπεριφορά αυτή. :-Ρ Εφόσον δεν την υιοθετείς κιόλας, δεν έχεις κανένα λόγο να θεωρείς πως ο χαρακτηρισμός της ώς γαϊδουρινής σε αφορά.

    Εγώ δεν το κάνω να καπνίζω εκεί που δεν επιτρέπεται, αλλά αφού ερωτήθηκα αν έχω συνείδηση, στην περίπτωση που το έκανα…….

    Εχμ;

    ……απαντώ: Εσύ πας και πληρώνεις κάποιον που δε σε σέβεται (μαγαζάτορα) και τα βάζεις με το διπλανό σου, τι μετατόπιση προβλήματος είναι αυτή;

    Καλά, στην πραγματικότητα δεν απάντησες, αλλά καλά έκανες αφού η ερώτηση δεν ήταν στην πραγματικότητα προσωπική. Όσον αφορά τη δική σου ερώτησή, προφανώς έχω πρόβλημα ΚΑΙ με το μαγαζάτορα και το αν και το πότε θα τον ξαναπληρώσω σαφώς επηρεάζεται από αυτό. Σου θυμίζω πάντως, πως εσύ που απορείς με την μετατόπιση από τον μαγαζάτορα στον διπλανό, παραπάνω μας πρότεινες τη μετατόπιση από τον μαγαζάτορα στο κράτος. 🙂

  35. Σοφία 16/01/2010 στο 2:39 πμ Reply

    Φώτη, εγώ είμαι μαζί σου 100%. Κακώς δεν εφαρμόστηκε ο αντικαπνιστικός νόμος στην Ελλάδα και κακώς οι μη-καπνιστές υπομένουν την κάπνα, τη δυσοσμία και την αρρώστια των καπνιστών. Πρόκειται για γαϊδουριά, όπως ακριβώς το λες.

  36. bauer24 16/01/2010 στο 12:06 μμ Reply

    Προτείνω να δημιουργήσουμε ένα αντι-γαϊδουρικό blog; 😛 😉 🙂

  37. fvasileiou 16/01/2010 στο 12:14 μμ Reply

    @bauer24

    Μέσα, αλλά απλό blog; Θα φτάσει; Στην Ελλάδα ζούμε…

  38. bauer24 16/01/2010 στο 12:19 μμ Reply

    Ξέρω και γω!!! Τι προτείνεις;;; 😛 😉

    ΥΓ: Λίγο πιο πάνω απάντησα στη nomansland, ελπίζω να το δει…

    • bauer24 16/01/2010 στο 12:29 μμ Reply

      against-donkeys.blogspot.com 🙂 😛 😉

      • fvasileiou 16/01/2010 στο 6:12 μμ Reply

        Με τέτοιο όνομα θα μας την πέσουν οι διάφοροι φιλόζωοι και οι οικολόγοι κι αυτοί πραγματικά ΔΕΝ αστειεύονται…

  39. akamas 16/01/2010 στο 5:18 μμ Reply

    Θεωρώ απόλυτα υποκριτικό να μιλάμε για τον καπνό του τσιγάρου τη στιγμή που η κατάσταση με τα καυσαέρια των αυτοκινήτων έχει πλέον φτάσει στο απροχώρητο και κανέναν δεν έχω δει να διαμαρτύρεται για αυτό. Εγώ που δεν έχω αυτοκίνητο γιατί είμαι υποχρεωμένος να εισπνέω ότι βγάζει ο άλλος; Υπάρχει κάποια απάντηση;

    • mitsaras 16/01/2010 στο 5:46 μμ Reply

      Φυσικα. Είναι τρομερά υποκριτικό να μη θες να τα αναπνέεις και μέσα, αφού έτσι κι αλλιώς τα αναπνέεις έξω. Πώς δεν το είχα σκεφτεί;

  40. nomansland 16/01/2010 στο 11:54 μμ Reply

    bauer24:

    Μιας και με προκάλεσες για το αν είδα ή όχι την απάντησή σου, έχω να πω τούτο: αν διάβασες αυτό που γράφω και η απάντησή σου είναι αυτή τότε με την ευκολία που με αποκαλείς γαϊδούρα θα σου πω κι εγώ ότι είσαι ανεγκέφαλος και βλάκας. Κι εν πάσει περιπτώση εκτός από τη σωματική σου υγεία υπάρχει και η πνευματική την οποία την έχεις αφήσει εντελώς ακαλλιέργητη. Δεν επανέρχομαι, μπορείς, για να σου δώσω και την ευχαρίστηση, να απαντήσεις τελευταίος. Εγώ ότι είχα να πω το είπα. Κι αυτοί που ήθελα να καταλάβουν, οι έξυπνοι και οι διαλλακτικοί δηλαδή, κατάλαβαν. Η γνώμη σου δε με αφορά. Και θα μπορούσα να συνεχίσω για την αγένειά σου να απαντήσω και πάλι, γιατί αυτό είναι το πιο εκνευριστικό απ’ όλα, αλλά θα σεβαστώ τον άνθρωπο που μας φιλοξενεί εδώ.

  41. bauer24 17/01/2010 στο 8:16 μμ Reply

    1. Απ’το προηγούμενο μήνυμά σου κατάλαβα πως όπου απαγορεύεται το κάπνισμα… δεν καπνίζεις… Ουάου ρε συ!!! Μπράβο και συγχαρητήρια για το μέγα κατόρθωμα!!! Εκεί όπου επιτρέπεται να καρκινιάζεις κόσμο όμως… παίρνεις φόρα φαντάζομαι… Ε δε φταις εσύ μωρέ… εσύ απλά την ανάγκη σου ικανοποιείς… ο μαγαζάτορας φταίει… το κράτος… το σύστημα… πάντως όχι εσύ, σε καμία περίπτωση (εσύ άλλωστε είσαι τελείως εκτός συστήματος :/)!!!

    2. Πραγματικά εγώ είμαι ο «ανεγκέφαλος και βλάκας» με την ακαλλιέργητη πνευματική υγεία που κάθεται και γκρινιάζει για το τίποτα (σα να αποκαλεί ο ελέφαντας το μυρμήγκι… κεφάλα… είναι όταν με χαρακτηρίζεις έτσι ρε nomansland)!!! Εγώ έχω καμένα εγκεφαλικά κύτταρα απ΄το πολύ το πάφα-πούφα και δεν καταλαβαίνω πως ουσιαστικά ικανοποιώ την εξάρτησή μου εις βάρος των συνανθρώπων μου!!! Πραγματικά όμως… εγώ είμαι ο ανεγκέφαλος βλάκας!!! :/ :/ :/ Εσύ πρέπει να είσαι η έξυπνη φαντάζομαι… αφού διαφωνούμε απόλυτα… Και άσε τι κατάλαβαν οι έξυπνοι και διαλλακτικοί… μπορεί και να μην έχει και τόση σχέση με αυτό που νομίζεις…

    3. Όσο για τον άνθρωπο που μας φιλοξενεί εδώ… προφανώς και τον σέβομαι περισσότερο απ’όσο θα τον σεβόσουν εσύ αν βρισκόσασταν ποτέ σε κάποιο μαγαζί όπου θα επιτρεπόταν το κάπνισμα… Τον ξέρουμε τον απεριόριστο σεβασμό των καπνιστών (και στην ανάρτηση μιλά για γαϊδούρια άλλωστε).

    ΥΓ: Ξέρεις εκτός απ΄την αγένεια του λόγου, υπάρχει και μια άλλη πολύ χειρότερη αγένεια, αυτή των επιβλαβών πράξεων… Και αυτή η αγένεια λέγεται γαϊδουριά.

  42. Academy 18/01/2010 στο 8:22 μμ Reply

    Φίλε μου fvasileiou πηγαίνω κάθε χρόνο στο παρίσι (επειδή μου λές εάν θα πάω)και όχι δεν μου αρέσει να βγαίνω στους 0 βαθμούς κελσίου….ή να κάθομαι κάτω απο μιά σόμπα…Αλλά τι να κάνω!

  43. Μάρκο Τ 19/01/2010 στο 5:55 μμ Reply

    Φώτη, δεν ξέρω αν το διάβασες, αλλά ανακοινώθηκε ότι η εγκύκλιος του Αβραμόπουλου ήταν άκυρη γιατί δεν είχε φροντίσει να υπογραφεί προεδρικό διάταγμα!!!
    Το ανακάλυψαν μετά τις εκλογές, τον Οκτώβριο!
    Δεν ξέρω ποιος έχει δίκιο, η Ξενογιαννακοπούλου ή ο Αβραμόπουλος, ένα όμως μπορώ να πω:
    Παράλογο;;;;;
    Καμία απάντηση…
    Άρα, λογικό!

    Για τα Sturbucks ξέρεις γιατί το σέβονται και δεν καπνίζουν; Γιατί είναι αλυσίδα και μάλιστα ξένη. Και αν ένας αντικαπνιστής κάνει παράπονο στην αλυσίδα, στα κεντρικά, οι υπάλληλοι του καταστήματος έφυγαν. Οπότε φροντίζουν να τηρείται ο κανονισμός.
    Είδες τελικά που είμαστε ψευτόμαγκες και πουλάμε τσαμπουκά και αυθαιρεσία ΜΟΝΟ όταν δεν υπάρχουν συνέπειες;

  44. fvasileiou 20/01/2010 στο 2:49 μμ Reply

    @Μάρκο Τ

    Πάντως από την πρώτη του Ιανουαρίου ξεκίνησε η απαγόρευση του καπνίζοντας εδώ στην Κύπρο και, αδερφέ, τηρείται. Ούτε σούξου, ούτε μούξου, σαν τα δικά μας.

    Για τα δικά μας:
    1. Η απαγόρευση δεν ίσχυε στην πράξη και πριν τις δηλώσεις Ξενο….
    2. Αν υπήρχε αυτό το τυπικό κόλλημα, γιατί δεν το έστειλαν άμεσα προς υπογραφή, για να λήξει το θέμα;
    3. Το κράτος έχει συνέχεια. Κάποιος πρέπει να το θυμίσει αυτό στους υπουργούς μας.

  45. Βασίλης Ραφαηλίδης 21/01/2010 στο 12:40 πμ Reply

    Wow εντυπωσιάστηκα πόσα γαϊδούρια υπάρχουν στην Ελλάδα…. Αν είναι δυνατόν για ένα τόσο σημαντικό θέμα όσο η υγεία (που μάλλον οι καπνιστές δεν το θεωρούν και τόσο σημαντικό, αλλά τέσπα…) να μετατοπίζουμε την ευθύνη στους άλλους (μαγαζάτορες, κράτος)

    Μπαίνεις ρε φίλε καπνιστή σε μια γαμο-καφετέρια. Την βλέπεις μικρή. Βλεπεις παιδιά. Βλέπεις πιθανόν και μια ταμπέλα όσο η κεφάλα σου που να απαγορεύει το κάπνισμα. Και ανάβεις τσιγάρο. Και μετά φταίνε το κράτος ή ο μαγαζάτορας. Όχι εσύ ο ηλίθιος. Ο ελληνάρας. Ο «φιλότιμος». Ο «μάγκας».

    Έχω μια παρέα στην κωμόπολη που μεγάλωσα. Συνήθως 3-4 στους 5 από την παρέα καπνίζουν. Είναι η πλειοψηφία, πως να το κάνουμε; Πάμε σε καπνιζόντων (όχι πως υπάρχουν αντι-καπνιζόντων αλλά τέσπα)

    Έχω μια άλλη παρέα στην Αθήνα. Οι περισσότεροι μη καπνίζοντες. Ελα όμως που που δεν έχουμε ανακαλύψει παρά μια αντι-καπνιστική καφετέρια (το υπέροχο petit fleure στην πλατεία χαλανδρίου) στο οποίο όμως απαγορεύεται το κάπνισμα εδώ και 2-3 χρόνια που έχει ανοίξει!!! Προφανώς ο μαγαζάτορας είναι ένας ξενέρωτος που έζησε στην ξενιτιά. Τώρα ότι όποτε πάμε περιμένουμε να αδειάσει ένα από τα 6-7 τραπέζια, δεν το καταλαβαίνω – τόσοι ξενέρωτοι υπάρχουν εδώ στην Ελλαδάρα και πηγαίνουν σε ξενέρωτα μαγαζιά;;;
    Άμα όμως πάμε με αυτήν την παρέα και μου αρχίσει κάποιος φίλος τα πάφα πούφα στην μούρη, τότε τρώει βρισίδι (αν είναι κορίτσι) ή σφαλιάρα/μπουνιά/μπουκέτο (αν είναι αγόρι). Τόσο απλό. 🙂 (αν και συνήθως το ξύλο δεν βοηθάει γιατί γελάνε και μετά από 5 λεπτά το ξανακάνουν :-/)

    Πάντως πολύ χάρηκα με την δρομολογούμενη αύξηση του τσιγάρου. Τσακ!!! Άμα γουστάρετε μάγκες να καταστρέφετε των άλλων την υγεία θα πλερό… Αν και πιο πολύ έπρεπε να το ανεβάσουν.

    Αυτά τα λίγα.

    Ευχαριστώ για τον χώρο fvasileiou

    Υ.Γ. Ήμαρτον ρε Άννι! Ήμαρτον ρε Σπίριτ! :-/ :-/ :-/
    Υ.Γ.2 Πόσο καιρό κάπνιζες Μπάουερ;

  46. fvasileiou 21/01/2010 στο 4:54 μμ Reply

    @Βασίλης Ραφαηλίδης

    Η αύξηση της τιμής του τσιγάρου δεν μου είναι δυσάρεστη, αλλά και δεν βοηθάει στην απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους. Δυστυχώς, δηλαδή. Μόνο η δημιουργία καπνιστικής συνείδησης θα λύσει το πρόβλημα -αλλά για ποιο θέμα υπάρχει συνείδηση στον τόπο μας για να υπάρχει και για αυτό;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: