Bored to Death

Αυτό το σήριαλ μου έκανε εντύπωση από την στιγμή που είδα την διαφήμιση σε ένα newsletter του HBO. Και το tagline έγραψε μέσα μου: Α noir-rotic comedy.

Το πρώτο επεισόδιο ξεκινάει με τον κεντρικό χαρακτήρα, τον Jonathan Ames, ένα τριαντάρης συγγραφέα που αδυνατεί να ολοκληρώσει το δεύτερο βιβλίο του, να χωρίζει από την φίλη του. Η Suzanne τον εγκαταλείπει γιατί πίνει πολύ και καπνίζει πάαααρα πολλους μπάφους. Ο Jonathan πάνω στην κατάθλιψή του στέλνει μια αγγελία σε κάποια ιστοσελίδα, όπου αυτοσυστήνεται ως ερασιτέχνης ντετέκτιβ και ζητά πελατεία. Τον Jonathan πλαισιώνουν δύο ακόμα χαρακτήρες: ο Ray, ο κολλητός του, γράφει και σχεδιάζει κόμιξ, και ο George, ο εκδότης ενός περιοδικού, στο οποίο γράφει κατά καιρούς.

Δημιουργός του σήριαλ είναι ο Jonathan Ames -μπερδευτήκατε;

Ο Ames δεν είναι μόνο συγγραφέας κι ο ίδιος, αλλά μια από τις πιο χαρακτηριστικές φιγούρες της σύγχρονης νεοϋορκέζικης τέχνης: Έχει πειραματιστεί με την ηθοποιία κι έχει συμμετάσχει κι ο ίδιος σε θεατρικές off-Broadway παραστάσεις κι ακόμα στο σινεμά και την τηλεόραση. Κι ακόμα είναι μποξέρ και διοργανωτής του διαγωνισμού για την ανάδειξη του πιο φαλλόμορφου κτηρίου του κόσμου!

Τώρα, με το Bored to Death δημιουργεί ένα σήριαλ, όπου μπερδεύει την συγγραφική του ιδιότητα και την δημόσια περσόνα του σε κάτι εντελώς καινούργιο, το οποίο, όπως παρατηρεί η Nancy Franklin στον New Yorker έχει να κάνει με το εγώ του χωρίς να είναι εγωιστικό. Η ζωή του συγγραφέα παρουσιάζεται πληκτική κι ο Jonathan της οθόνης είναι αδέξιος και μάλλον ανίκανος να επικοινωνήσει συναισθηματικά με τους άλλους. Η αγγελία στο internet είναι μια απεγνωσμένη προσπάθεια να βρει μια δίοδο στην πραγματική ζωή και το ντετεκτιβιλίκι το μέσο για να νιώσει κάτι από την ένταση και το σασπένς, το coolness των μυθιστορηματικών ιδιωτικών αστυνομικών που λατρεύει -ένα χιλιοδιαβασμένο αντίτυπο του Αντίο, γλυκεία μου του R. Chandler τον συντροφεύει σε κάθε του κίνηση.

Το σήριαλ δεν είναι γυρισμένο στο Μανχάταν, το οποίο τόσο συχνά το βλέπουμε στις μικρές και μεγάλες οθόνες μας, αλλά στο Brooklyn, το οποίο έχει επίσης φανατικούς εραστές -θυμηθείτε ότι ογνωστός μας Paul Auster μένει εκεί και τα μυθιστορήματά του συνήθως διαδραματίζονται σε αυτό, όπως και το Smoke του οποίου ήταν σεναριογράφος. Και πολύ μου αρέσει όπως το φωτογράφησαν: To Brooklyn στο BTD είναι πολύχρωμο, φιλικό, οικείο, ζεστό, προσιτό σε όλους μας.

Η τριάδα των πρωταγωνιστών είναι εξαιρετική: Ο Jason Schwartzman παίζει τον Ames -τον θυμάστε στο Rushmore και το Darjeeling Limited του Wes Anderson; Ο Zach Galifianakis -χρειάζεται να θυμίσω το καλοκαιρινό Hangover– τον κομίστα φίλο και το φοβερός και τρομερός Ted Danson τον εκδότη (αυτός τα τελευταία χρόνια ανέβηκε τόσο ή ήταν πάντα και εγώ δεν το είχα πάρει χαμπάρι;)

Συνοψίζοντας: To Bored to Death είναι ένα από τα πιο έξυπνα και πιο διασκεδαστικά σήριαλ των τελευταίων ετών και είναι απολύτως λογικό που το ΗΒΟ το ανανέωσε για δεύτερο κύκλο. Ψάξτε το και θα με θυμηθείτε…

13 thoughts on “Bored to Death

  1. Citronella 16/01/2010 στο 6:20 μμ Reply

    Και να σκεφτείς ότι μόλις το διάβασα σκέφτηκα: «τέλεια, αυτό ακριβώς που νιώθω» – αλλά ευτυχώς καμμία σχέση:)
    Και μόνο η αναφορά στο Brooklyn είναι αρκετή για μένα.
    Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες!

  2. fvasileiou 16/01/2010 στο 6:25 μμ Reply

    @Citronella

    Η σειρά αυτή σε παίρνει από αυτή την κατάσταση και σε πάει στο excited -όπως δηλαδή και τον ήρωά της.

    Έχει κι ωραίο soundtrack…

  3. roadartist 16/01/2010 στο 7:46 μμ Reply

    Δηλώνω παντελώς άσχετη όσον αφορά σήριαλ… 🙂

  4. SOFIA 16/01/2010 στο 8:20 μμ Reply

    Ακόμα περιμένω από τον κολλητό μου το «How I met your mother», αυτό βλέπω να το βλέπω κατα τον Αύγουστο!!!
    Αλλά μιας και λαμβάνει χώρα στο Μανχαταν, λέω να του ρίξω μια ματιά… 😉
    Καλησπέρα Φώτη μου!

  5. #FN$# 16/01/2010 στο 8:42 μμ Reply

    Κι εγώ ψάρωσα διαβάζοντας τον τίτλο αλλά παρά το αρχικό… ξενέρωμα (που δε βαριέσαι κι εσύ όσο εγώ :P) μπορώ να πω πως μου καλοάρεσε το όλο θέμα και θα το ψάξω λίιιιιιιγο παραπάνω…;)
    😛

  6. fvasileiou 17/01/2010 στο 1:11 πμ Reply

    @roadartist

    Ο πρώτος κύκλος του ολοκληρώθηκε πριν από ένα περίπου μήνα στις ΗΠΑ. Είναι ίσως λογικό να μην έχει ακουστεί ακόμα πολύ στην Ελλάδα. Θα ακουστεί όμως…

    @SOFIA

    Ωχού… Ζήσε Μαύρε μου, που λέει και η παροιμία. Πάντως αξίζει να του πεις να βάλει και το BTD στο… πακέτο.

    (Στο Μπρούκλιν διαδραματίζεται κι όχι στο Μανχάταν. Αλλά και πάλι καλό είναι.) )

    @#FN$#

    Απ’ όσο σε ξέρω, Φάνη, είμαι βέβαιος ότι θα σου καλοαρέσει. Το στυλάκι του θυμίζει το σινεμά του Wes Anderson…

  7. bauer24 17/01/2010 στο 7:40 μμ Reply

    Σίγουρα φαίνεται πολύ καλό, αλλά δεν παρακολουθώ κωμικές σειρές… Με εξαίρεση τα Simpsons και South Park βέβαια…

  8. fvasileiou 17/01/2010 στο 8:31 μμ Reply

    @bauer24

    Μα δεν είναι κωμική σειρά, ρε συ…
    Είναι dramedy!

    • bauer24 18/01/2010 στο 7:33 μμ Reply

      Ναι αλλά και πάλι δεν με ελκύει… Δεν λέω πως δε θα είναι καλή σειρά για το είδος της, απλά εγώ θέλω αγωνία, ένταση, δράμα, ανατροπές, περιπέτεια, μυστήριο… 24 & LOST με άλλα λόγια. 😛 😉

  9. omikrosnautilos 18/01/2010 στο 2:20 πμ Reply

    ούτε εγώ το έχω ακούσει εδώ στο νησάκι μου. ουφ. θα το ψάξω όμως!

  10. Annie Hall 18/01/2010 στο 2:14 μμ Reply

    Νόμιζα ότι μόνο εγώ το βλέπω! Κάποια επεισόδια είναι πολύ βαρετά αλλά τα τελευταία του κύκλου μας αποζημείωσαν. Τρομερό χιούμορ(αν είσαι φαν αυτού του είδους χιούμορ) και εξωφρενικές καταστάσεις! Από τους τρεις ξεχωρίζω τον εκδότη που με το που σκάει στην οθόνη προκαλεί με ελάχιστες ατάκες εκρήξεις γέλιου!

  11. fvasileiou 18/01/2010 στο 3:06 μμ Reply

    @mikrosnautilos

    Ναυτίλε, νομίζω ότι και σε σένα θα κάνει κλικ αυτή η σειρά…

    @Annie Hall

    Ναι, είμαι φαν αυτού του είδους, που το λένε dramedy και που ξεκινάει πάντα από τον δύσκολο και ανάποδο δρόμο, αλλά καταφέρνει να σου φτιάχνει την διάθεση.

    Βαρετά τα επεισόδια δεν μου φάνηκαν. Ίσως έκανε μια κοιλίτσα στη μέση. Ίσως. Αλλά τα συστατικά και η δόση βρέθηκε και είμαι σίγουρος ότι ο β΄ κύκλος θα τα σπάει!

  12. Belbo 18/01/2010 στο 8:21 μμ Reply

    Φώτη, φαίνεται εξαιρετικό, το έψαξα για να το παραγγείλω από Internet αλλά δεν το βρήκα στην Ευρώπη, θέλω να το δω όπωσδήποτε!

Σχολιάστε

