Το Διάγγελμα του Γ. Παπανδρέου

Δυο φράσεις του σημερινού Πρωθυπουργού σφράγισαν τον αγώνα που έδωσε κατά την τελευταία προεκλογική περίοδο: Το περίφημο Πάση Θεού, το οποίο δεν μας ενδιαφέρει, και το διαβόητο Λεφτά υπάρχουν. Απευθύνθηκε μάλιστα σε όσους ακούγαμε με δυσπιστία την δεύτερη φράση του και μας είπε ότι το συζήτησε με τον Χοακίν Αλμούνια και όλους τους αρμόδιους παράγοντες, κοινοτικούς και μη, και ότι όλοι συμφωνούν μαζί του.

Πριν από λίγο με διάγγελμά του προανήγγειλε πάγωμα μισθών, αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, πάγωμα των προσλήψεων στο δημόσιο -σας θυμίζουν τίποτα όλα αυτά;

Και δεν σταμάτησε σε αυτά, αλλά μίλησε και για μείωση των επιδομάτων (που σε απλά ελληνικά σημαίνει μείωση μισθών), αύξηση του τέλους καυσίμων, αύξηση της φορολογίας, κι άφησε το ανοιχτό το παράθυρο και για περισσότερα μέτρα.

Φυσικά το Σημειωματάριο θα στηρίξει την προσπάθεια του Πρωθυπουργού για νοικοκύρεμα της χώρας. Χαιρετίζει δε και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που σε μια τέτοια στιγμή, στηρίζουν τον κ. Παπανδρέου και δεν ακολουθούν το δικό του παράδειγμα σε ανάλογες συγκυρίες.

Εννοείται ότι αυτό δεν σημαίνει ότι διαγράφουμε την μνήμη, το πρόσφατο παρελθόν, την ιστορία.

Κι αυτό γιατί:

Ο Γ. Παπανδρέου 4 μήνες μετά τις εκλογές με τον πλέον ηχηρό τρόπο ακυρώνει τα όσα ο ίδιος έλεγε κι έπραττε τα τελευταία 3-4 χρόνια και φυσικά τα όσα έλεγε και υποσχέθηκε κατά την προεκλογική περίοδο.

Ταυτοχρόνως δικαιώνει όλους εμάς που δεν πειστήκαμε από τα όσα έπραττε, όσα έλεγε, όσα υποσχόταν. Ο Γ. Παπανδρέου με το σημερινό του διάγγελμα δικαιώνει όλους εμάς που δεν τον εμπιστευτήκαμε και δεν τον ψηφίσαμε στις 4 Οκτωβρίου.

Υποψιάζεται, φαντάζομαι, οτί εμείς ίσως είμαστε και οι πιο ισχυροί του σύμμαχοι σε μια πορεία σαν κι αυτή που περιέγραψε το βράδυ.

Advertisements

13 thoughts on “Το Διάγγελμα του Γ. Παπανδρέου

  1. antonios vonazountas 02/02/2010 στο 11:51 μμ Reply

    δυστυχώς Φώτη ο Ελληνας φαίνεται πως συνεχίζει να πείθεται από εξαγγελίες που είναι αρεστές ασχετα αν μέσα του βαθια γνωρίζει πως είναι ανεφάρμοστες. Μακάρι και ο Καραμανλής να είχε την αντιπολίτευση που έχει ο Παπανδρέου, δεν θα βρισκόμασταν σήμερα σε αυτό το χαλι. Δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω πως αν σήμερα κυβερνούσε ο Καραμανλής κι έπαιρνε τα συγκεκριμένα μέτρα, θα είχαμε μιά τεράστια λα’ική εξέγερση μεγαλύτερη από τα δεκεμβριανά του 2008. Εστω λοιπόν κι έτσι ας γίνει οτι συμφέρει τη χώρα, αν και πολύ αμφιβάλλω αν αυτός θα τα καταφέρει. Πάντως οι ευχή μου είναι να τους φωτίσει ο Θεός για το καλό της πατρίδας.

  2. Ηλίας 03/02/2010 στο 11:35 πμ Reply

    Θεωρώ σχεδόν απίθανο να τα καταφέρει η Κυβέρνηση.
    Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι δομικό στην Ελληνική κοινωνία και δεν είναι απλά Παπανδρέου-Καραμανλής Σαμαράς.

    Η Ελλάδα είναι χωρισμένη σε δημόσιους υπαλλήλους και μη.

    Οι μεν δημόσιοι υπάλληλοι είναι αντιπαραγωγικοί, αμοίβονται υπερβολικά και μισούν τους ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν λεφτά.
    Οι δε ελεύθεροι επαγγελματίες φοροδιαφέυγουν, κάποιοι έχουν λεφτά (δουλεμένα, δεν ασχολούμαι με κλεφτες) και μισούν τους δημοσίους υπαλλήλους επειδή «κάθονται και πληρώνονται».

    Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αναρωτιέμαι ποιος είναι διατεθημένος να κάνει θυσίες.

  3. wilma 03/02/2010 στο 12:18 μμ Reply

    Φώτη μου καλημέρα, συμφωνώ μαζί σου για το ότι αν και δεν είχαμε πειστεί με τις εξαγγελίες στηρίζουμε την προσπάθεια να βγει η χώρα από την κρίση.
    Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι βλέπω ως επί το πλείστον μέτρα που δεν αφορούν τα μεγάλα εισοδήματα αλλά αυτούς που απλά τα βγάζουν πέρα.
    Πχ την αύξηση του φόρου στα καύσιμα τη θεωρώ άδικη διότι ναι μεν θα επιβαρυνθεί αυτός που έχει τζιπ και καίει τα κέρατά του αλλά θα επιβαρυνθεί και ο τύπος που έχει ένα αμαξάκι των 800 κυβικών. έχω βαρεθεί να ακούω για έμμεση φορολογία που επιβαρύνει πάντα το σύνολο του πληθυσμού. θα μου πεις μα αν φορολογήσει το κεφάλαιο τότε θα βρεθεί εκτός νυμφώνος μέχρι το τέλος της 4ετίας (και μη σου πω και νωρίτερα). ενώ αντίθετα τα αντιλαϊκά μέτρα σε ένα λαό που μπροστά στην κάλπη πάσχει από αλτσχάιμερ και κυνηγά το καρότο.
    Κι έχεις δίκιο ότι τα ίδια μέτρα από κυβέρνηση σε κυβέρνηση τυγχάνουν διαφορετικής αντιμετώπισης (ας είναι καλά τα αδιάφθορα ΜΜΕ). Αλλά ξέρεις τι με προβληματίζει? αυτή η στάση που έχουμε (το να γίνει ότι χρειάζεται) είναι δική μας ή μας την έχουν φορέσει κι αυτή τα media χειραγωγησης? προσπαθώ να ακούσω ποια είναι δική μου σκέψη.
    Συγνώμη για την πολυλογία.

  4. fvasileiou 03/02/2010 στο 1:35 μμ Reply

    @antonios vonazountas

    Η όποια αισιοδοξία μου για την επιτυχία στηρίζεται στο ότι οι Ξένοι θα μας παρακολουθούν στενά και θα τραβάνε αυτιά. Τέρμα στους εγχώριους μεγαλόστομους ενεπίδεκτους μαθήσεως μάγους.

    @Ηλίας

    Υπάρχει η καχυποψία που περιγράφεις ανάμεσα στους δημοσίους υπαλλήλους και τους ιδιωτικούς, αλλά νομίζω ότι δεν είναι το βασικό ρήγμα -ή τέλος πάντων το μοναδικό- ρήγμα στη χώρα.

    @wilma

    Στον τόπο μας, ναι, και στην πολιτική ισχύει το δόγμα: τρούπωσε και μετά βλέπεις και κάνεις. Ο σημερινός Πρωθυπουργός το ακολούθησε με θρησκευτική ευλάβεια: Μέχρι πριν 4-5 μήνες αρνούνταν και το γεγονός ότι υπάρχει κρίση!!! Μας έταξε αυξήσεις, προσλήψεις, επανακρατικοποιήσεις (!), και, φυσικά, τρούπωσε.

    Τα αδιάφθορα Μέσα τα ξέρουμε -ή τουλάχιστον οφείλαμε να τα έχουμε πλέον μάθει.
    Έχεις προσέξει ότι στο Mega όταν αναφέρονται στις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης χρησιμοποιούν α΄ πληθυντικό (ΕΜΕΙΣ ΟΛΟΙ καταθέτΟΥΜΕ το πρόγραμμα στις Βρυξέλες) ή χρησιμοποιούν πάντα υποκείμενο (ο τάδε θα κάνει) ενώ επί Καραμανλή χρησιμοποιούσαν το τρίτο πληθυντικό (καταθέτουν/κάνουν/ράνουν), ώστε να δημιουργείται χάσμα μεταξύ λαού και κυβέρνησης;

    Και εννοείται ότι τη στάση της συναίνεσης μας της έχουν φορέσει τα Μέσα. Όπως μας επέβαλαν να συναινέσουμε και να συμμετάσχουμε σε κάθε «εθνική» προσπάθεια που συμφέρει τους ιδιοκτήτες τους, αρχής γενομένης με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της ντόπας, της στρεβλής ανάπτυξης, της μίζας και της διαφθοράς.

    Η πολυλογία μου αρέσει.
    Άλλωστε κι εγώ πολυλογάς είμαι.

  5. Μιχάλης Τσαντίλας 03/02/2010 στο 5:35 μμ Reply

    Φίλε Φώτη, ούτε εγώ ψήφισα Γιώργο Παπανδρέου, όχι όμως απλά επειδή δεν έλεγε την αλήθεια – άσε που δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν την λέει τώρα. Δεν ψήφισα βέβαια ούτε Κώστα Καραμανλή, μιας και δεν μου αρκούσε το ότι πιθανότατα έλεγε (περισσότερη) αλήθεια – είχαν προηγηθεί 5 χρόνια δικής του διακυβέρνησης. Πάντως, προσωπικά δεν θυμάμαι καμία κυβέρνηση να έκανε αυτά ακριβώς που υποσχόταν. Και αυτό δεν το γράφω προς υπεράσπιση κανενός, απλά νομίζω ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουν πολλή σημασία όσα ακούστηκαν προεκλογικά…

  6. fvasileiou 03/02/2010 στο 6:07 μμ Reply

    @Μιχάλης Τσαντίλας

    Θα θυμάσαι, Μιχάλη, πως στο «Σημειωματάριο» έγραφα αναλυτικά τις απόψεις μου καθ’ όλη την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου κι ότι ήμουν πεπεισμένος ότι ο σημερινός Πρωθυπουργός τότε ψευδόταν κι εν γνώσει του παραπλανούσε τον Ελληνικό λαό. Ὅ γέγονεν, γέγονεν και ειλικρινά βαριέμαι να γυρίσω πάλι στην ίδια συζήτηση. Στο κάτω-κάτω της γραφής οι απόψεις του καθενός έχουν καταγραφεί κι έχουν εξηγηθεί.
    Επίτρεψέ μου μια παρατήρηση στην τελευταία σου επισήμανση: Έχεις δίκιο, όλες το έργο όλων των κυβερνήσεων παντού στο κόσμο αποκλίνει από τις προεκλογικές δεσμεύσεις, κι αν θες αυτή η απόκλιση είναι και το μέτρο με το οποίο κρίνεται μια κυβέρνηση. Εδώ δεν έχουμε όμως μια τέτοια περίπτωση. Εδώ έχουμε την ξεκάθαρη ανατροπή όλων όσων έλεγε κι υποσχόταν. Ακολουθεί άλλο δρόμο, άλλη πολιτική, άλλες αρχές, που κατά την γνώμη μου, αν θες, είναι και οι πιο σωστές.

  7. omikrosnautilos 03/02/2010 στο 9:51 μμ Reply

    δεν ξέρω αν πολλοί πίστεψαν ότι λεφτά υπήρχαν όντως αλλά τα τελευταία 5 χρόνια υπήρξαν άσχημα οπότε η ανάγκη για αλλαγή ίσως σε κάνει να πιστεύεις πολλά.

    αυτό δεν έχει τόση σημασία. μεγαλύτερη σημασία έχει το ότι ίσως βγει κάτι καλό. διάβαζα στον guardian, ο οποίος έχει αρκετά άρθρα για την Ελλάδα- μερικά διόλου κολακευτικά με ενίοτε επώδυνα σχόλια- ότι θα υπάρξει πολύ αυστηρός και σοβαρός έλεγχος από την ΕΕ οπότε δεν θα υπάρχει δυνατότητα πλάνης.. αν και πιστεύω ότι ό,τι και να γίνει αν δεν λυθούν τα δομικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, τα μέτρα δεν θα έχουν μακροπρόθεσμη ισχύ.

    θα δείξει όλο αυτό. πάντως μερικά μέτρα συζητουνται και αλλού. αυτό με την αύξηση των ορίων ηλικίας κι εδώ παίζει, μαζί με άλλα, καθόλου ευχάριστα.

    αλλοπαρμένο υστερόγραφο: διαβάζοντας τα περίεργα νέα της στήριξης της αντιπολίτευσης σκεφτόμουν πόσο όμορφα θα ήταν όλα αυτά να οδηγήσουν σε μια καλύτερη χώρα που δεν θα στηρίζεται σε μικροκομματικά συμφέροντα.

  8. fvasileiou 03/02/2010 στο 10:02 μμ Reply

    @omikrosnautilos

    Νομίζω το έχω ξαναγράψει: Είμαι αισιόδοξος στο βαθμό που οι ξένοι θα μας ελέγχουν. Μόνοι μας, αυτεξούσια και οικειοθελώς, τίποτα δεν πρόκειται να κάνουμε.
    Όσο για τα δομικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, νομίζω ότι προτίστως είναι δομικά προβλήματα της κοινωνίας -απ’ εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε.

    Μην περιμένεις πολλά απο την αντιπολίτευση. Ο ΓΑΠ θα λάβει την στήριξη που έδωσε σε βάθος χρόνου.
    Αλλά πέρα από αυτό, αν το δεις το σενάριο επαναλαμβάνεται από κηρύξεως της εθνικής Επαναστάσεως: Οι έριδες δεν μας οδηγούν στην καταστροφή, συνεχίζουν και κατά την διάρκεια της καταστροφής και μετά την καταστροφή.

    Αλλά, τέλος πάντων, ελπίζουμε…

  9. Academy 03/02/2010 στο 10:50 μμ Reply

    Συμφωνω με τον Ηλία.Το δημόσιο ευθύνεται για αυτό το χάλι και μή μου πείτε όχι.Δημόσιο Ελλειμα.Πως να μην υπάρχει με τέτοιους μισθούς και χωρίς να παράγουν κάτι??Ακουγα μισθούς δημοσίων υπαλλήλων και κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό.Ασυδοσία και τρομαχτική διάκριση σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα.!!!

  10. fvasileiou 03/02/2010 στο 11:05 μμ Reply

    @Academy

    Έχετε δίκιο στο εξής: Η αναλογία μισθών ιδιωτικού – δημόσιου τομέα είναι μια στρέβλωση δομική του οικονομική και κοινωνική.
    Επίτρεψέ μου όμως να προσθέσω ότι δεν είναι η μοναδική και δεν είναι η κυριότερη. Και για να μην φύγω από τον Δημόσιο τομέα: Υπηρεσίες-λούφας είναι υπερστελεχωμένες και άλλες, απαιτητικές, δεν έχουν προσωπικό. Δεν υπάρχει αξιοκρατία, δεν υπάρχει χώρος για φιλόδοξους και δημιουργικούς ανθρώπους, κοκ.
    Από κει και πέρα όμως, πιστεύω ότι πρέπει ν’ αλλάξει η όλη κοσμοαντίληψή μας. Η φιλοσοφία μας περί ζωής. Αλλιώς δεν γίνεται.

  11. omikrosnautilos 03/02/2010 στο 11:07 μμ Reply

    δεν θέλω να σου πολυλογώ γιατί το έχω παρακάνει τελευταία. αλλά (ήδη αθέτησα το λόγο μου) δεν περιμένω πολλά (εξ’ου και το ‘αλλοπαρμένο’ υγ) από μια χώρα που μετά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο θεώρησε ότι το καλύτερο βήμα ήταν να προχωρήσει σε εμφύλιο πόλεμο!

    αλλά ναι, ελπίζουμε (δεν ξέρω τι έχω πάθει, τα τελευταία 3 χρόνια που διαβάζω για την Ελλάδα σε ξένες εφημερίδες με πιάνει αυτό και στεναχωριέμαι).

    συγγνώμη για τις πολυλογίες.

  12. fvasileiou 03/02/2010 στο 11:13 μμ Reply

    @omikrosnautilos

    Μα ζητάς συγγνώμη για τις πολυλογίες από τον πολυλογά; Γιατί; Για να μου δημιουργήσεις τύψεις;
    Η πολυλογία μου αρέσει -τελεία.

    Όσο για το πρώτο που γράφεις, ας μην σου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, γιατί είναι ο ίδιος λαός, που θεώρησε ότι ο εμφύλιος πόλεμος ήταν ό,τι καλλίτερο μπορούσε να κάνει εν μέσω εθναπελευθερωτικής επαναστάσεως!

    Εμένα, μια και τα λέμε, αυτό που μου δίνει πραγματικά ελπίδα, είναι η Ελλάδα που κουβαλώ μέσα μου. Κι αυτή δεν μπορεί κανένας κερατάς ούτε να την αποκλείσει με μπλόκα, ούτε να την χρεωκοπήσει, ούτε να την ξεζουμίσει, ούτε να την κάψει, ούτε να την πλιατσικολογήσει, ούτε τίποτα.

  13. ΙΜ 04/02/2010 στο 4:11 μμ Reply

    «Εμένα, μια και τα λέμε, αυτό που μου δίνει πραγματικά ελπίδα, είναι η Ελλάδα που κουβαλώ μέσα μου. Κι αυτή δεν μπορεί κανένας κερατάς ούτε να την αποκλείσει με μπλόκα, ούτε να την χρεωκοπήσει, ούτε να την ξεζουμίσει, ούτε να την κάψει, ούτε να την πλιατσικολογήσει, ούτε τίποτα.»

    Καταπληκτικό σχόλιο, με εκφράζει και εμένα απόλυτα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: