10 Αγαπημένες Ηθοποιοί

Τις προάλλες χάζευα ένα παλιό ποστ του Bauer για το Top 10 των αγαπημένων του ηθοποιών. Μου άρεσε πολύ. Τόσο πολύ, που αποφάσισα να φτιάξω κι εγώ όχι έναν, αλλά δύο καταλόγους: Έναν για τις αγαπημένες γυναίκες ηθοποιούς κι έναν για τους άντρες.

Πριν ξεκινήσω να τις αραδιάζω, οφείλω να το παραδεχτώ:

Όσο κι αν χρησιμοποιήθηκαν αντικειμενικά και αδιάβλητα κριτήρια, στην τελική επιλογή και την κατάταξη παρείσφρυσαν και -χμμμ- άλλης φύσεως παράγοντες.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

1. Lauren Bacall

Η Bacall με το ταλέντο, την καριέρα της, τις απόψεις, αλλά και τον τύπο της, συνοψίζει κατά κάποιον τρόπο όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουν και οι υπόλοιπες γυναίκες αυτής της λίστας:

Εξαιρετική ηθοποιός με μεγάλη γκάμα και μακρά καριέρα -διέπρεψε σε ταινίες noir, όπως το Dark Passage ή το Big Sleep, αλλά και σε κωμωδίες όπως το How to marry a millionaire- πολιτικοποιημένη, φιλελεύθερη και με μια χαρακτηριστική ομορφιά, που σημάδεψε την οθόνη. The Look ονόμασε ο Bogart, όταν την πρωτοσυνάντησε, στα πλατό της Σειρήνας της Μαρτινίκα, τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο κοίταζε τον φακό και, πραγματικά, αυτό το βλέμμα της, πολλοί και πολλές το ζήλεψαν και άλλοι τόσοι προσπάθησαν να το αντιγράψουν ή να το αναπαράγουν, παρέμεινε μοναδικό.

2. Elizabeth Taylor

Αυτή η γυναίκα είναι η ζωντανή ιστορία του Αμερικάνικου κινηματογράφου.

Ξεκίνησε την καριέρα της το 1941, όταν ήταν μόλις 9 ετών κι έγινε σταρ στα 11, πρωταγωνιστώντας στο franchise της Λάσσυ. Όμως η καριέρα της δεν σταμάτησε εκεί: Είναι από τα λίγα -τα ελάχιστα- παιδιά-θαύματα που κατάφεραν να συνεχίσουν την καριέρα τους και ως ενήλικες και μάλλον η μοναδική που είχε τέτοια επιτυχία. Κρατάω τις ερμηνείες της σε ταινίες βασισμένες στα έργα του Τένεσι Γουίλιαμς κι από αυτές τη Νύχτα της Ιγκουάνα. Και τις Ανταύγιες σε χρυσά μάτια του John Huston -όπου παίζει συγκλονιστικά την άπιστη σύζυγο ενός καταπιεσμένου κρυπτομοφυλόφιλου στρατιωτικού, που υποδύεται ο Marlon Brando.

3. Meryl Streep

Ξέρω, είναι πια εκνευριστικό:

Κάθε χρόνο είναι υποψήφια στα Όσκαρ. Και μάλιστα σοβαρή υποψήφια. Από την άλλη όμως, δικαίως βρίσκεται ξανά και ξανά στην πεντάδα. Η ικανότητά της να μεταμορφώνεται, ν’ αλλάζει προφορά, στιλ, είδος, ακόμα και σουλούπι, είναι παροιμοιώδης. Από το Manhattan του W. Allen, στο Crammer vs. Crammer κι από κει στο Out of Africa, το Bridges of Madison Country μέχρι τα πιο πρόσφατα Devil wears Prada και Mamma Mia, η Streep δεν κουράζεται να δοκιμάζεται και να δοκιμάζει τα όριά της, την στιγμή μάλιστα που οι συνομίλικοί της είτε σταμάτησαν να παίζουν είτε επαναλαμβάνουν ρουτινιάρικα παλιές γκριμάτσες και ρόλους.

4. Faye Danaway

Αυτή η γυναίκα μου αρέσει πολύ. Πάρα πολύ. Κι όμως, δεν έχει την προφανή, την εύκολη ομορφιά. Ο αισθησιασμός της, όπως και οι ρόλοι που έπαιξε, σκεπάζονται από μια μυστηριώδη ομίχλη. Σαν Bonnie στην θρυλική ταινία του Arthur Penn αποτέλεσε πρότυπο για την τότε εξεγερμένη γενιά. Στην Chinatown παίζει με μοναδικό τρόπο μια νέα παραλλαβή της femme fatale, η οποία δεν είναι θανατηφόρα μόνο για τον άντρα, αλλά και για τον ίδιο της τον εαυτό. Αφήνω τις μεγάλες τις επιτυχίες -σπουδαίες ταινίες όπως το Thomas Crown Affair– για να πάω στο Barfly του Β. Schroeder σε σενάριο του Ch. Bukowsky, όπου παίζει εξαιρετικά την κατεστραμένη πόρνη δίπλα σε έναν Rourke, που ως Chinasky δίνει ίσως την καλλίτερη ερμηνεία της καριέρας του.

5. Michelle Pfeiffer

Δεν έχω να πω πολλά. Θα ήθελα να πω περισσότερα, αλλά δεν έχω. Την σκέφτομαι πάντα σαν Catwoman στο Batman Returns του Burton (την καλλίτερη batταινία κατά την γνώμη μου) -ένας ρόλος που έχει σημαδέψει και τα δικά μου κινηματογραφικά όνειρα. Ντυμένη στα βινύλ, η Πφάιφερ δεν αρκείται στον φετιχισμό της γάτας, αλλά καταφέρνει να φτιάξει χαρακτήρα μέσα από το κοστούμι (το πόσο δύσκολο είναι, ρωτήστε τον Κλούνεϊ).

Βέβαια η κινηματογραφική της καριέρα δεν εξαντλείται στα νιαουρίσματα: Θυμάμαι πρόχειρα το Scarface και το Μάγισσες του Ίστγουικ, το Age of Innocence και το What Lies Beneath. Ενώ, αν θέλετε να δείτε πόσο σπουδαία ηθοποιός είναι, παρακολουθείστε κάτι μικρά ταινιάκια, όπως το The Deep End of the Ocean.

6. Julia Roberts

Την έβλεπα στο Duplicity και σκεφτόμουν τι τρομερή γυναίκα είναι!

Η βασίλισσα της ρομαντικής κομεντί, με το τεράστιο στόμα και τα γλυκά, ήρεμα μάτια είναι εξαιρετική ηθοποιός και γυναίκα με τσαγανό: Στο My best friend’s wedding παίζει την κακιά δευτεραγωνίστρια, αφήνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της «καλής» στην τότε αναδυόμενη C. Diaz. Στο Erin Brockovich, εμπιστεύτηκε τον Soderberg, ο οποίος προερχόταν από ένα αξιοσημείωτο σερί εμπορικών και καλλιτεχνικών αποτυχιών, για να την σκηνοθετήσει ενώ έπαιζε μια χωριάτα χωρίς μακιγίαζ!

Από την εξαιρετική φιλμογραφία της, θα ήθελα να θυμίσω δυο ταινίες, που δεν τις προσέξαμε ιδιαίτερα όταν προβλήθηκαν. Το Conspiracy Theory, όπου συμπρωταγωνιστεί με τον Mel Gibson, έχει λίγους, αλλά πιστούς οπαδούς. Αντιθέτως το Mary Reilly, του St. Frears μια παράξενη ταινία εποχής με Glenn Close και John Malcovich, που αφηγείται την ιστορία του Jekyll/Hyde από την πλευρά της υπηρέτριάς του, της Mary. Παράξενη ταινία, σίγουρα όχι αριστούργημα, αλλά με τέτοιους συντελεστές, και η αποτυχία έχει ενδιαφέρον…

7. Emma Thompson

Η Emma Thompson δεν είναι απλώς μια σπουδαία ηθοποιός, η οποία μπορεί με άνεση να κινείται από το δράμα εποχής (Howards End) στο σύγχρονο πολιτικό δράμα (In the Name of the Father), από τις παιδικές ταινίες (Nanny McPhee) στον Σέξπιρ (Henry V), αλλά και εξαιρετική σεναριογράφος: Δικές της σεναριακές διασκευές είναι το Sense and Sensibility, για το οποίο κέρδισε Όσκαρ και το Nanny McPhee and the Big Bang. Βέβαια για μένα, η καλλίτερη στιγμή της παραμένει η σπαραχτική Miss Kenton στο The Remains of the Day.

8. Αλίκη Βουγιουκλάκη

Η Αλίκη έχει μια θέση σε αυτή την λίστα κι ας έχω αιώνες να δω ταινία της: Όταν ήμασταν παιδιά κατάφερνε, αλλά και στα πρώτα εφηβικά χρόνια, κατάφερνε και μας μάγευε με τα τσαλίμια της. Και, πώς να το πω, το Ξύλο Βγήκε απ’ τον Παράδεισο είναι από τις ελάχιστες ελληνικές ταινίες που νομίζω ότι θα μπορούσε να τις απολαύσει οποιοσδήποτε οπουδήποτε στον κόσμο.

9. Winona Ryder

Νομίζω ότι όλοι της γενιάς μου έχουμε κάτι με την Winona. Από τον Σκαθαροζούμη, όπου πρωτοείδαμε την φατσούλα της, κλείσαμε αυτό το κορίτσι με την γλυκειά μελαγχολία στην καρδιά μας. Η Winona προτίμησε να πρωταγωνιστήσε στην ταινία του Burton και αρνήθηκε την τελευταία στιγμή στον Κόπολα να παίξει τον ρόλο της Mary Corleone στο Godfather part III -την αντικατέστησε η Sofia Coppola, επιλογή που κατά την γνώμη μου ευθύνεται για τα στραβά αυτής της ταινίας. Έχει παίξει όμως σε πολλές εξαιρετικές ταινίες: τον Δράκουλα του Coppola, το Age of Innocence του Scorsese, το Σπίτι των Πνευμάτων. Στο Alien Resurrection έπαιξε ένα ανδροειδές που ξυπνάει τα μητρικά αισθήματα της κλωνοποιημένης Replay.

Τώρα την έχουμε χάσει. Είχα ακούσει ότι την είχαν συλλάβει να κλέβει σε κάποιο πολυκατάστημα, ότι παραπέμφθηκε σε δίκη, αλλά τι απόγινε δεν έμαθα. Είναι η μοίρα αυτών των κοριτσιών, που ξυπνάνε τον πρώτο, ατελή και πρωτόγονο έρωτα να χάνονται πίσω από σκιές…

10. Keira Knightly

Την γνωρίσαμε στους Πειρατές της Καραϊβικής, δεν μας έκανε καμιά εντύπωσε στον Βασιλιά Αρθούρο, σημειώσαμε την παρουσία της στο Domino, την εκτιμήσαμε σαν ηθοποιό στο Pride and Prejudice, το Atonement, το Duchess.

Τι τα θέλετε;

Μου αρέσει (πολύ) να την βλέπω…

31 thoughts on “10 Αγαπημένες Ηθοποιοί

  1. bauer24 16/04/2010 στο 4:21 μμ Reply

    Εγώ πάντως σαν γνήσιος φαλλοκράτης έκανα μόνο ένα top 10 και φυσικά δεν έβαλα ούτε μία γυναίκα! 🙂 😛 😉

    1. Lauren Bacall: Δεν έτυχε να τη δω σε καμία ταινία ΑΚΟΜΑ! 🙂

    2. Elizabeth Taylor: Κλεοπάτρα, Γίγας και The Flintstones (:p)… ΜΟΝΟ!!!

    3. Meryl Streep: Η αγαπημένη μου γυναίκα ηθοποιός.

    4. Faye Danaway: Bonnie and Clyde (πιο πανέμορφη από ποτέ!), Chinatown, Eyes of Laura Mars, Three Days of the Condor και The Towering Inferno.

    5. Michelle Pfeiffer: Τι γυναίκα!!! Όλοι σαν catwoman τη σκεφτόμαστε… 😉

    6. Julia Roberts: Την έχω δει σε 5-10 (το πολύ) ταινίες, αλλά δεν μου αρέσει.

    7. Emma Thompson: Καλή ηθοποιός αναμφισβήτητα, αλλά δεν είναι στις αγαπημένες μου. Πάντως συμφωνώ για το The Remains of the Day…

    8. Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πραγματικά όμως όλοι με τις ταινίες της μεγαλώσαμε!!! Και γω έχω πάρα πολλά χρόνια να κάτσω να δω ταινία της (και γενικότερα παλιό ελληνικό σινεμά).

    9. Winona Ryder: Ου την παλιοκλέφτρα!!! 😛 Αυτό για το Godfather part III δεν το γνώριζα! Οι 3 πιο αγαπημένες μου ταινίες της: Dracula, Edward Scissorhands και Girl, Interrupted. Γενικά την έχω δει σε αρκετές ταινίες, αλλά ποτέ δεν ήταν λόγος που είδα αυτές τις ταινίες! Τα τελευταία χρόνια την έχω δει στα A Scanner Darkly και Star Trek (δεν τα έχεις δει; ) και μέσα στο 2010 θα τη δούμε στο Black Swan του Aronofsky.

    10. Keira Knightly: Και μένα μου αρέσει πολύ να τη βλέπω… Αγαπημένη μου ταινία της το Atonement.

    ΥΓ: Κάποια στιγμή θα επιστρέψω με τη δική μου 10άδα. 🙂

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 12:56 μμ Reply

      1. Συγγνώμη, αλλά με έστειλες. Δεν έχεις δει το Big Sleep???

      2. Ούτε το «Λυσσασμένη γάτα» ή το «΅Who’s afraid of Virginia Woolf?»

      Ρε συ…

      10. Το συζητούσα χτες με κάτι φίλους και, ναι, τελικά σε όλους μας αρέσει να την βλέπουμε 😀

      Ελπίπζω η δεκάδα σου να μην αργήσει…

      • bauer24 19/04/2010 στο 9:09 πμ Reply

        Όχι, δεν έτυχε να δω αυτές τις ταινίες… 😦 Αλλά δε νομίζω να υπάρχουν και πολλοί που να έχουν δει ΟΛΕΣ τις κλασικές… 😉

        Οι 10 πιο αγαπημένες μου γυναίκες ηθοποιοί:

        1. Meryl Streep (Sophie’s Choice)
        2. Naomi Watts (21 Grams)
        3. Hilary Swank (Million Dollar Baby)
        4. Cate Blanchett (Elizabeth)
        5. Julianne Moore (Savage Grace)
        6. Kate Winslet (Little Children)
        7. Jodie Foster (The Silence of the Lambs)
        8. Charlize Theron (Monster)
        9. Jennifer Connelly (House of Sand and Fog)
        10.Nicole Kidman (The Hours)

        ΥΓ1: Στην παρένθεση έχω την ταινία στην οποία η ηθοποιός έδωσε την καλύτερη ερμηνεία της (κατά τη γνώμη μου πάντα).

        ΥΓ2: Είπα να αφήσω εκτός τις πολύ παλιές… 🙂 Πάντως μου αρέσουν πολύ η Ingrid Bergman, η Vivien Leigh και η Grace Kelly.

        ΥΓ3: Μόνο μία στις 10 ρε Φώτη!!!

        ΥΓ4: Αυτή είναι η 2η φορά που στέλνω αυτό το μήνυμα… Το είχα στείλει και χθες, αλλά για κάποιο λόγο εξαφανίστηκε!!! Η μλκ είναι πως δεν το είχα αποθηκεύσει κι έπρεπε να ξαναθυμηθώ απ΄την αρχή την 10άδα μου (ευτυχώς δεν μου πήρε ώρα)… 😛

        • fvasileiou 19/04/2010 στο 12:39 μμ Reply

          Όλες κανένας δεν τις έχει δει – όλοι επιλέγουμε κάποιες, όχι μόνο από τις κλασικές, αλλά κι από τις σύγχρονες ταινίες. Αλλά το ποιες επιλέγει κανείς να δει και ποιες όχι, έχει σημασία, δηλώνει τα γούστα του. Νόμιζα ότι είχαμε πιο κοινά γούστα.

          Νομίζω ότι είναι 1/10 γιατί επέλεξες να αναφερθείς σε πιο σύγχρονες ηθοποιούς.
          Πάντως, από την λίστα σου, αυτή που δεν αντέχω ειναι η Nicole: Υπερεκτιμημένη μέχρι αηδίας -όπως και ο πρώην άντρας της.
          Blanchett / Moore / Swank / Winslet είναι και δικές μου αγαπημένες -ειδικά η πρώτη.
          Η Jodie, ΟΚ, καλή ηθοποιός είναι, πολύ καλή μάλιστα, αλλά ποτέ δεν μου έκανε αυτό το κλικ.

          Μια και ξεκινήσαμε τις λίστες: Αγαπημένους σκηνοθέτες έχεις κάνει; Είσαι;

          • bauer24 19/04/2010 στο 12:56 μμ Reply

            1. Δεν είναι απαραίτητα θέμα επιλογών… Δεν βρίσκονται κι εύκολα όλες οι κλασικές ταινίες…

            2. Επέλεξα πιο σύγχρονες γιατί μου αρέσουν περισσότερο και κυρίως επειδή έχω δει περισσότερες ταινίες τους…

            3. Η Kidman έχει (σχεδόν) εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια, αλλά στις Ώρες ειδικά ήταν καταπληκτική. Για τον Cruise δεν διαφωνώ, αλλά δεν είναι κακός ηθοποιός… Περισσότερο αντιπαθέστατος ως άνθρωπος είναι…

            4. Μα ήταν δυνατόν να μην έχω κάνει;!;!; 😛 😉 Κάτω απ΄την αρχειοθήκη του blog μου, έχω κάτι φωτογραφίες που είναι υπερσύνδεσμοι προς μερικά απ΄τα αφιερώματα που έχω κάνει… 🙂

            • fvasileiou 19/04/2010 στο 1:08 μμ Reply

              Α, έχω πολλές λίστες να ετοιμάσω!!!

              Πάντως στους σκηνοθέτες, όπως και στους άντρες ηθοποιούς, έχουμε περισσότερα κοινά -και δεν εννοώ περισσότερα του ενός=2 😀

              H Kidman είνια στην ηλικία που οι περισσότερες γυναίκες ηθοποιοί εξαφανίζονται. Δυστυχώς.

        • bauer24 19/04/2010 στο 12:41 μμ Reply

          Τώρα εμφανίζει και το χθεσινό!!! Αν θες σβήσε το ένα, δεν με πειράζει.

  2. Δύτης των νιπτήρων 16/04/2010 στο 4:50 μμ Reply

    Μέριλιν, Κέιτ Μπλάνσετ, Φανί Αρντάν, … πάντα θα υπάρχουν διαφωνίες, δεν επιμένω. 🙂

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 12:59 μμ Reply

      Μέριλιν όχι, αλλά αν έλεγες Hepburn, θα μου δημουργούσες τύψεις…
      Έβαλα την Emma κι όχι την Kate.
      Την Αρντάν ούτε καν την σκέφτηκα…

  3. apos 16/04/2010 στο 5:18 μμ Reply

    Φώτη, ευτυχώς που δεν θα πάμε ποτέ σινεμά μαζί, χε χε.

    Μόνο στην Streep και την Dunaway συμφωνούμε!

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:00 μμ Reply

      Όχι, βρε συ… Η Dunaway δεν γυρίζει πλέον ταινίες, αλλά μπορούμε να βλέπουμε κάθε χρόνο την ταινία της Μέριλ Στριπ μαζί 😛

  4. lt.aldo raine 16/04/2010 στο 5:51 μμ Reply

    η Winona ήταν παιδικός ερωτας κάποτε!

    χάνεις που δεν γνώρισες την keira στο «κάντο όπως ο μπέκαμ» σαν αγοροκόριτσο με κοντό ξανθό μαλλί:p
    με πήρε κάτι χρονια για να καταλάβω ότι είναι η ίδια που παίζει και στους πειρατές.

    αγαπημένη μου αυτή την στιγμή είναι η cotillard.

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:02 μμ Reply

      Σωστά… Η Keira είναι στο «Μπέκαμ»… Τώρα το συνειδητοποιώ κι εγώ!!!

  5. hfaistiwnas 16/04/2010 στο 6:03 μμ Reply

    4 sta 10!!!!

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:02 μμ Reply

      Να πω: «ΜΟΝΟ;;;;» ή «Μια χαρά είναι!» ;

  6. Academy 16/04/2010 στο 6:51 μμ Reply

    Ολες εξαιρετικές(πολύ ευχάριστη έκπληξη η Emma Thompson).To 8 δεν μπορώ να το δεχτώ αλλά καλά κάνεις και σου αρέσει!Dunaway στο Network(Δίκτυο)simply the best!

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:04 μμ Reply

      Δεν ήταν κακή ηθοποιός η Βουγιουκλάκη.. Είναι κρίμα που υποβάθμισε τον εαυτό της και το ταλέντο της επιμένοντας να παίζει συνεχώς την «Αλίκη».

  7. kat 16/04/2010 στο 10:05 μμ Reply

    θα συμφωνήσω με τις εννέα.
    θα άλλαζα μόνο την αλίκη βουγιουκλάκη με τη μπάρμπρα στρέιζαντ!

    μου αρέσει πολύ η αλίκη αλλά δεν θεώρησα ποτέ πως ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ηθοποιός. ήταν όμορφη, και έπαιζε ρόλους που ταίριαζαν στην τσαχπινιά και το νάζι της!!

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:05 μμ Reply

      Μπάρμπρα ε;

      Στις 30 πιο αγαπημένες θα ήταν μέσα σίγουρα (προς το τέλος όμως…)

  8. manolog3 17/04/2010 στο 12:52 πμ Reply

    «Εχω την αμυδρη εντυπωση πως παμε ολοι κατα διαολου και πως η Rita Hayworth αποκλειεται να ερθει στο ραντεβου μας!!!» (Νικος Νικολαιδης)

    Ετσι ειχε πει ο δικος μου… και συμφωνω απολυτα μαζι του!!

    Σαν την μοιραια Rita Hayworth δεν υπηρξε, δεν υπαρχει και ουτε προκειται να υπαρξει…. Απο αυτες που εβαλες μονο η Danaway και η Bacall αξιζουν.

    Οσο για τη Βουγιουκλακη…. αταλαντη οσο δεν παει, κριμα που καποιοι της εχουν δωσει τοση αξια. Αν η Βουγιουκλακη ηταν ηθοποιος τοτε τι να πουμε για την Καρεζη, τη Βλαχοπουλου, τη Λαμπετη? Ουτε στο μισο της υποκριτικης τους δεν εφτανε…. Βεβαια γουστα ειναι ολα αυτα!!

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:07 μμ Reply

      Ωραία γυναίκα η Rita Hayworth, αλλά δεν μόνο την «Gilda» μπορώ να θυμηθώ…

      Ετοίμασε ένα top-ten αγαπημένων, να δούμε ποιες αξίζουν κατά την γνώμη σου και να συζητήσουμε…

  9. nomansland 17/04/2010 στο 1:59 πμ Reply

    Θα έβγαζα 5:

    1. Elizabeth Taylor:

    Eκτός από εξαιρετικής ομορφιάς θυλικό στα νιάτα της και με μια φωτογένεια απίστευτη, κατά τη γνώμη μου παίζει και παγερά και αδιάφορα (τα δυο «και» ανάμεσα στο παγερά και το αδιάφορα δεν ξεστράτισαν όπως το σαρδάμ της Julias της δικιάς μας: «εμού και του ιδίου»…το εννοώ όπως το γράφω).
    Και μιας και αναφερθήκαμε στην ημεδαπή «ηθοποιό» Julia να πάμε και στην αλλοδαπή…

    2. Julia Roberts:

    Αναμφισβήτητα μια πολύ ωραία γυναίκα με το τεράστιο στόμα της να είναι τόσο χυδαίο όσο χρειάζεται, τόσο προκλητικό όσο χρειάζεται και τόσο αξιοζήλευτο όσο δε φαντάζεσαι (από το γυναικείο πληθυσμό). Αλλά νομίζω ότι η μόνη της αρτίστικη αξία είναι αυτό ακριβώς το στόμα. Έχω δει πολλές ταινίες της αλλά δε θυμάμαι να έμεινα έκθαμβη από την ερμηνεία της σε καμία.

    3.Winona Ryder:

    Γλυκιά αδιάφορη και αδιάφορα γλυκιά.

    4. Keira Knightly:

    Επειδή δεν την έχω παρακολουθήσει.

    5. Αλίκη Βουγιουκλάκη:

    Δε θα φανταζόμουν ποτέ να τη συμπεριλάβω σε μια λίστα με ηθοποιούς. Έχει τόση σχέση με αυτή τη μεγάλη τέχνη όσο και μια τοστιέρα. Γλυκανάλατες κινήσεις (με χαρακτηριστική το ανακάτεμα – συχνά πυκνά – των μαλλιών της), ψεύτικη όσο καμία άλλη (χαρακτηριστικότερο όλων το πετάρισμα των βλεφαρίδων όταν φλέρταρε – δηλαδή πάντα), ανούσια τσακίσματα στη φωνή, υπέρμετρο σκέρτσο που τελικά ποια πλοκή ευνοούσε; Να μη μιλήσω φυσικά για το θέατρο καλύτερα…Το μόνο που της αναγνωρίζω είναι ότι ήταν η μόνη γυναίκα που θεωρήθηκε όμορφη επειδή ήταν έξυπνη και όχι το αντίθετο όπως συμβαίνει κατά κανόνα.

    Στη θέση τους θα έβαζα:

    1. Jean Seberg:

    Στο «a bout de souffle» του Godard θεωρώ την ερμηνεία της αξεπέραστη. Αυτή η γυναίκα είχε κάτι το θεατράλε ακόμη κι όταν φωτογραφιζόταν. Ήταν ηθοποιός παντού και πάντα.

    2. Victoria Abril

    Τη μούσα του P. Almodovar. Τη βρίσκω συ γκλο νι στι κή. Ο τρόπος που κινείται, που προφέρει τις λέξεις, που κοιτάει το φακό μαρτυρούν πως αν δεν ήταν γεννημένη Ισπανίδα αλλά Αμερικάνα όλος ο κόσμος 8α μιλούσε για ενα εξαιρετικό ταλέντο.

    3. Audrey Tautou:

    Για μένα η αποκάλυψη της δεκαετίας. Η γλυκειά Amelie Poulain που έφτιαξε fun club, τυπώθησε σε σουβενίρ όλων των ειδών, πούλησε το soundtrack σαν τρελλό κι έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς κοριτσιών που περίμεναν τον έρωτα να έρθει πάνω στο μοτοσακό, είναι πάνω απ’ όλα μια εξαιρετικής στόφας ηθοποιός. Αφού είδα το Amelie 3 – 4 φορές (τώρα έχω ξεπεράσει τις10 και το ξαναβλέπω με τη χαρά που βλέπει κανείς επεισόδια μιας σειράς που έχει αγαπήσει ή μιας παλιάς ελληνικής ταινίας) έψαξα και είδα όσες προηγούμενες ταινίες της μπόρεσα να βρω. Παρότι σε δευτερότριτους ρόλους μου άρεσε σε όλες. Μου άρεσε και σε 2 επόμενες. Η μετάβασή της στο Hollywood-ιανό κιν/φο με απογοήτευσε όμως η ίδια δεν παύει να παίζει το ίδιο καλά.

    4. Julie Andrews:

    H παιδική μου φίλη Mary Poppins.

    5. Έλλη Λαμπέτη.

    Δεν την είδα στο θέατρο ποτέ. Οι ηχογραφήσεις θεατρικών της μονολόγων που έχω ακούσει και οι λίγοστές της ερμηνείες σε κιν/κες ταινίες που έχω δει με έχουν αφήσει άφωνη.

    Περί ορέξεως θα μου πεις…cheesecake.

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:19 μμ Reply

      Επ, μη που θάβεις την Julia Roberts γιατί περνάω μέρες μεγάλου (γεροντο)έρωτα για χάρη της!!! 😀 😀 😀

      Μήπως δεν έχεις δει την φιλμογραφία της Τέιλορ; Γιατί «παγερή και αδιάφορη» δεν την λες με τίποτα στη «Βιρτζίνια Γουλφ» ή την «Ιγκουάνα»…

      Αχχχχ, η Julie Andrews… Για μένα παραμένει η Mary Poppins (και μην το σχολιάσεις παρακαλώ!)

      Ούτε κι εγώ έχω δει την Λαμπέτη, φυσικά, στο θέατρο. Στις ταινίες δεν μου λέει τίποτα και δεν έχω ακούσει τις ηχογραφήσεις της. Την πετυχαίνω στο ζάπινγκ την Μεγάλη Βδομάδα να διαβάζει το Ευαγγέλιο, καμιά φορά μένω συνήθως προσπερνάω…

  10. nomansland 17/04/2010 στο 2:02 πμ Reply

    Ποτέ δεν έμαθα να γράφω τη λέξ «θηλυκό» το googl-αρα γτ ήμουν σίγουρη πως το ‘χω γράψει λάθος και επιβεβαιώθηκα!

  11. Piperorizas 17/04/2010 στο 8:36 πμ Reply

    Googl-αρε και το «fun club» γιατί το ξέσκισες

  12. Belbo 17/04/2010 στο 12:16 μμ Reply

    Φώτη, ωραία λίστα, η δική μου θα ήταν εξαιρετικά κοντά απλά δε θα περιείχε Στρυπ & Βουγιουκλάκη, και θα περιείχε σίγουρα Hepburn, φιλικά,

    • fvasileiou 17/04/2010 στο 1:21 μμ Reply

      Παιδιά, παραδεχτήτε το: Έχετε δει αμέτρητες φορές την «Αλίκη στο ναυτικό» και το «Ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο». Και το χαρήκατε. Και μια χαρά παιδιά είσαστε!!! 😀 😀

  13. stakon 20/04/2010 στο 12:34 μμ Reply

    Κάποτε θα έκανα και εγώ κάτι αντίστοιχο, αλλά από την στιγμή που κάποιο μεσημέρι στο Λονδίνο το 1995 έπεσα φάτσα με φάτσα με την Michelle Pfeiffer σε ένα κατάστημα στη Bond Street σταμάτησαν να υπάρχουν άλλες. Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν την ομορφιά και την φινέτσα της.

    • fvasileiou 20/04/2010 στο 6:44 μμ Reply

      Αφού θες να το πω, θα το πω και δεν θα ντραπώ:

      Σε ζηλεύω, αρχηγέ. Και πολύ μάλιστα.

      πάρα πολύ…

  14. ο μικρός ναυτίλος 21/04/2010 στο 1:26 πμ Reply

    η Στριπ είναι καταπληκτική ηθοποιός, σε ό,τι και να κάνει. είδα πριν κάτι μήνες το fantastic Mr Fox στο οποίο έδινε απλά τη φωνή της και όμως ήταν άλλος άνθρωπος! και το πρόγραμμα της τηλεόρασης να διαβάσει θεά θα είναι!

    η άλλη μου αδυναμία είναι η Ράιντερ. τρελλή αδυναμία, άδικα έχασε ένα όσκαρ για το girl, interrupted.. αν δεν είχε γίνει η βλακεία με τη κλοπή παίζει να είχε γίνει μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της γενιάς της.. για μερικούς από εμάς είναι ήδη αλλά θα μπορούσε να ήταν αλλιώς.. ουφ.

  15. Panir 14/06/2012 στο 2:29 πμ Reply

    Στη Νύχτα της Ιγκουάνα δεν πρωταγωνιστούσε η Τέιλορ αλλά η Άβα Γκάρντερ και η Ντέμπορα Κερρ.

Σχολιάστε

