Οι τελευταίες μέρες του Αυγούστου

Ο χειμώνας δεν με μελαγχολεί. Πάντα ανυπομονώ για τα κρύα του, τις δουλειές και τις γιορτές του. Μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους τυλιγμένους σε ζεστά παλτά, με κασκόλ στο λαιμό, σκούφους, ομπρέλες να περπατάν βιαστικά στον δρόμο, να μπαινοβγαίνουν στα καφέ, να στέκονται για ν’ ανταλλάξουν 2-3 κουβέντες. Είναι ωραίος ο χειμώνας και φέτος, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που όλοι θα βιώσουμε, έχω ένα, δυο, τρεις ίσως λόγους για να τον λαχταρώ ακόμα περισσότερο.

Και ο Αύγουστος;

Με τα ξεπλυμένα του χρώματα, τα φρούτα, τις άδειες πόλεις, την πανταχού παρούσα σκόνη, την υγρασία, τις γεμάτες παραλίες, τα ιδρωμένα κορμιά που γυαλίζουν στον ήλιο, ο Αύγουστος είναι μια ελεγεία από μόνη της, που δύσκολα την προσπερνάς χωρίς δεύτερο βλέμμα. Αγάπες και μίση, άγχη κι ευθύνες χαλαρώνουν, μηδενίζονται πολλές φορές, κατά την διάρκεια των διακοπών για να επιστρέψουν δριμύτερες, όπως πριν, στο τέλος, με την επιστροφή στην πόλη και στους συνήθεις ρυθμούς.

Είναι ένα σύνορο ο Αύγουστος και όσοι γοητευόμαστε από τα σύνορα τον κοιτάμε με λατρεία ή περιέργεια.

Είναι Σάββατο πρωί 28 Αυγούστου, το εσπρέσο αχνίζει δίπλα στο πληκτρολόγιο, μύγες φτερουγίζουν, προσπαθώ να βγάλω 1-2 συμπεράσματα για μένα κι ακούω την Νένα Βενετσάνου στις Ζεστές νύχτες του Αυγούστου του Μάνου Χατζιδάκι, τραγούδι που γράφτηκε το μακρινό 1992 για την ταινία του Π. Βούλγαρη Ήσυχες μέρες του Αυγούστου

Κι εκείνη φωτεινή γραμμή

στο αντικρινό παράθυρο

με τα γυμνά της στήθια.

.

Κι ετούτη η μέρα χάθηκε

δεν βρέθηκε η αλήθεια


20 thoughts on “Οι τελευταίες μέρες του Αυγούστου

  1. roadartist 28/08/2010 στο 11:09 πμ Reply

    ..Το τέλος του καλοκαιριού με μελαγχολεί.. Κατάλλα όλα καλά μαζί του όμως..
    Και με το χειμώνα.. επίσης 🙂

    • fvasileiou 28/08/2010 στο 4:04 μμ Reply

      Ακριβώς: Όλα καλά μαζί του. Δεν μπορώ τους ανθρώπους που γκρινιάζουν μονίμως για τον καιρό.

  2. Δύτης των νιπτήρων 28/08/2010 στο 11:31 πμ Reply

    Ωραίο κείμενο. Καλό χειμώνα!

    • fvasileiou 28/08/2010 στο 4:04 μμ Reply

      Καλό χειμώνα! (Που είναι μια πολύ αγαπητή μου ευχή…)

  3. hfaistiwnas 28/08/2010 στο 5:43 μμ Reply

    ααα γκρινιάζω όταν μου τη δίνει ο καιρός! λολολ!
    Ούτε το Φθινόπωρο δεν πέρασε!!!!
    :):)Καλός θα είναι και ο Χειμώνας.. 🙂

    • fvasileiou 02/09/2010 στο 12:59 μμ Reply

      Κι εγώ γκρινιάζω που γκρινιάζετε με τον καιρό εδώ στην Ελλάδα (εγώ γκρινιάζω για τον καιρό στην Κύπρο :D)

  4. kitsosmitsos 29/08/2010 στο 2:22 μμ Reply

    Καλή σχολική χρονιά, λοιπόν!

  5. Σοφία 29/08/2010 στο 5:31 μμ Reply

    Εγώ θέλω κι άλλο καλοκαίρι πάντως. Δεν μου έφτασε εκείνο το λίγο που είχαμε. Και σήμερα βρέχει… ήπια τσάι… πάω να φτιάξω άλλο ένα. Αχ βαχ.

    • fvasileiou 02/09/2010 στο 1:01 μμ Reply

      Εγώ πάντως είμαι πολύ χαρούμενος που πέρασα όλο το καλοκαίρι πίνοντας διπλά ζεστά εσπρέσο. Βέβαια η επιστροφή στην Κύπρο θα σηματοδοτήσει και την ανάγκη για παγωμένο καφέ…

  6. Σοφία 29/08/2010 στο 8:30 μμ Reply

    Μου αρέσουν όλες οι εποχές. Βαριέμαι την μια; Τσουπ! Σκάει μύτη η επόμενη! Πιο πολύ όμως μου αρέσει το καλοκαίρι, ίσως γιατί στα μέρη μου διαρκεί λιγότερο, ίσως γιατί ο χειμώνας κατσικώνετε και δεν λέει να φύγει, ίσως γιατί έχω καλύτερη διάθεση με τον κόσμο έξω και το ανάλαφρο ντύσιμο… Ποιος να ξέρει! 😉
    Καλό βράδυ Φώτη μου!

    • fvasileiou 02/09/2010 στο 1:02 μμ Reply

      Τα μέρη σου από τα μέρη μου δεν είναι και τόσο διαφορετικά: Κι εδώ κατσικώνεται ο χειμώνας και πολύ χαίρομαι που δεν λέει να φύγει. Καλό το καλοκαίρι, αλλά ο χειμώνας πολύ καλλίτερος!

  7. Academy 01/09/2010 στο 6:53 μμ Reply

    Η Ακαδημία έχει ακόμα καλοκαίρι πάντως!!Πολλά χαιρετίσματα σε λίγες ημέρες επιστρέφουμε….!!Ξεκινάει και το Φεστιβάλ Βενετίας..ποιός θα σας ενημερώνει?

    • fvasileiou 02/09/2010 στο 1:02 μμ Reply

      Να περάσεις καλά το υπόλοιπο των διακοπών σου! Κι εδώ είμαστε να περάσουμε τον χειμώνα με πολύ σινεμά, μπλογκάρισμα και συζητήσεις!

  8. Μάρκο Τ 02/09/2010 στο 12:34 μμ Reply

    Ειναι ένα πολύ ωραίο τραγούδι αυτό και η ζεστή φωνή της Νένας Βενετσάνου δένει πολυ ωραία με τη μουσική. Το περίεργο είναι που δεν είναι από τα πολύ γνωστά τραγούδια του Χατζιδάκι.

    • fvasileiou 02/09/2010 στο 1:04 μμ Reply

      Και το άλλο τραγούδι του soundtrack είναι εξαιρετικό, το «Μικραίνει το φεγγάρι». Νομίζω ότι δεν έγινε γνωστό, γιατί εκείνη η εποχή -και η τωρινή μάλλον- δεν πολυενδιαφέρεται για τέτοια τραγούδια…

      • Δύτης των νιπτήρων 02/09/2010 στο 1:27 μμ Reply

        Επίσης, επειδή το σάουντρακ δεν βγήκε τότε σε δίσκο. Το ηχογράφησε ξανά η Βενετσάνου αρκετό καιρό μετά που πέθανε ο Χατζιδάκης.

        • fvasileiou 02/09/2010 στο 1:34 μμ Reply

          Δύτη, είχα κι εγώ αυτή την εντύπωση. Αλλά ψάχνοντας τις προάλλες, κάπου είδα ένα CD με το soundtrack. Δεν είχα χρόνο να το ψάξω τότε, ίσως τις επόμενες μέρες το αναζητήσω.

  9. harryplusk 03/09/2010 στο 3:05 μμ Reply

    Και ‘μένα, Φώτη, ακριβώς τα ίδια μ’ αρέσουν στο χειμώνα. Τον περιμένω πως και πως…

    • fvasileiou 03/09/2010 στο 3:25 μμ Reply

      Συννεφιές σήμερα στα Γιάννενα και η θερμοκρασία αρκετά πεσμένη. Το φθινόπωρο μπήκε φουριόζο.
      Εγώ βέβαια σε λίγες μέρες θα επιστρέψω στο μακρύ κυπριακό καλοκαίρι…

Σχολιάστε

