Χιόνια!

Είναι ωραίο το κρύο, η βροχή, οι μακρές νύχτες, η ομίχλη, η παγωνιά, η υγρασία, και όλα μου αρέσουν. Αλλά, χωρίς αμφιβολία, βασιλιάς του χειμώνα είναι το χιόνι. Λευκό, υγρό, εύθραυστο, παγωμένο, μονωμένο, ανάλαφρο, συμπαγές, συνεκτικό, συμβολίζει όλα όσα μας προσφέρει, όλα όσα αγαπάμε στον χειμώνα.

Είναι μια γιορτή από μόνο του.

Αναρωτιέμαι, πόσο λυπημένος πρέπει, αλήθεια, να είναι κάποιος, για να μην χαρεί, όταν θα δει τις νιφάδες ανάλαφρα να αιωρούνται στην ατμόσφαιρα.

Όταν ξυπνήσαμε την Πέμπτη, τα είδαμε όλα κάτασπρα. Την νύχτα έριχνε αυτό το λεπτό, σπυρωτό χιονάκι, που εδώ ονομάζουν σπίθα, και σιγά-σιγά τα κάλυψε όλα με ένα λεπτό στρωματάκι δύο περίπου εκατοστών. Όμως, κι αυτό το λίγο ήταν αρκετό για να αρχίσει η γιορτή: Τα σχολεία μείνανε κλειστά, μαθήματα στο Πανεπιστήμιο δεν έγιναν και μαθητές και φοιτητές, μαζί με όσους μπόρεσαν να ξεκλέψουν χρόνο από τις δουλειές και τις υποχρεώσεις τους, βγήκαν στον δρόμο για να πατήσουν και να πιάσουν το χιόνι.

Πήρα κι εγώ την φωτογραφική μου μηχανή κι αντί να κατευθυνθώ προς το κέντρο, προτίμησα να πάω προς τα έξω, σε μια όχι και τόσο γνωστή γωνιά, κάπως κρυμμένη, απομονωμένη, εκεί που τις άλλες φορές πηγαίνω για τρέξιμο.

Περπάτησα σχεδόν ένα δίωρο, μέχρι που η λεπτή λευκή φλούδα άρχισε να μαραίνεται. Και τράβηξα αρκετές φωτογραφίες, αλλά πάλι όχι όσες θα ήθελα. Βλέπετε, αμάθητα πλέον στο κρύο τα χέρια μου, ξύλιασαν, μάτωσαν -δεν βαριέστε: Όλα ήταν τόσο όμορφα!

Έτσι ετοιμαστήκαμε να γιορτάσουμε μια όψη των Χριστουγέννων.

Και για το τέλος, ο μικρός χιονάνθρωπος που έφτιαξε η μικρή Άννυ με την γιαγιά της:

22 thoughts on “Χιόνια!

  1. astrofegia 19/12/2010 στο 6:35 μμ Reply

    Wow! Εκπληκτικό τοπίο…πανέμορφο…κάτασπρο…αγνό!!!
    Καλές γιορτές Φώτη! 🙂

    • fvasileiou 19/12/2010 στο 7:06 μμ Reply

      Ευχαριστώ πολύ, επίσης!!!

      (Διαπιστώνω ότι στις ιδιότητες του χιονιού που παρέθεσα στην αρχή, ξέχασα την αγνότητα… χμμμ!)

  2. Δύτης των νιπτήρων 19/12/2010 στο 6:58 μμ Reply

    Συγνώμη; η Λευκωσία είν’ αυτή; δεν το πιστεύω.

    • fvasileiou 19/12/2010 στο 7:05 μμ Reply

      Όχι, ρε συ!
      Στα Γιάννενα είμαι 🙂

      • Δύτης των νιπτήρων 19/12/2010 στο 7:11 μμ Reply

        Αααα… συνηθισμένα πράγματα δηλαδή. 😉

        (ζηλεύω, αλλά επειδή καιρού θέλοντος θα είμαι Εδιμβούργο σε δυο βδομάδες μάλλον πρόκειται να δω πολύ χιόνι κι εγώ)

        • fvasileiou 19/12/2010 στο 7:17 μμ Reply

          Όχι και πολύ συνηθισμένα. Στα Γιάννενα χιονίζει 1-2 φορές τον χρόνο μέσα στην πόλη.

          Περιμένω ανταπόκριση από Εδιμβούργο, κυρίως για βιβλιοπωλεία. Σκέφτομαι το καλοκαίρι να ροβολήσω κατά κει μετά από το IMC του Leeds.

  3. vad 19/12/2010 στο 7:59 μμ Reply

    Και γω πιστεψα στην αρχή ότι χιονισε στη Λευκωσία:)
    Δε μου λειπει,το εφαγα στα μουτρα τα παιδικά χρόνια,μου φτάνει….

    • fvasileiou 20/12/2010 στο 1:33 πμ Reply

      Να ένας ωραίος στόχος για μένα: Να καταφέρω να ζήσω μέσα σε τόσο χιόνι, που στο τέλος να το βαρεθώ (αν είναι δυνατόν!!!)

  4. hfaistiwnas 19/12/2010 στο 8:46 μμ Reply

    Ω μααααααα! Αυτό και αν είναι! Να τέτοιες μέρες που κάνει τέτοια μου λείπει το χωριό μου! Που είναι πανέμορφα όταν χιονίζει!
    Αυτό το μέρος που βρίσκεται; Βασικά Κύπρο είσαι;
    Είναι να μην το χαρείς όμως;; Τρέλα είναι! Και ελπίζουμε να έρθει και άλλο!!!

    • fvasileiou 20/12/2010 στο 1:35 πμ Reply

      Στην Κύπρο χιονίζει στην κορφή του Τρώοδος, αλλά όχι μέσα στη Λευκωσία, που μένω εγώ. Βασικά φέτος είναι από τις πιο άνυδρες και ζεστές χρονιές… Είμαι στα Γιάννενα, φίλε μου, στα πατρογονικά μου… 🙂

      • hfaistiwnas 20/12/2010 στο 7:05 πμ Reply

        εεεε βρε διευκρίνησε! Τα ίδια μου πες και μια φίλη από τα Μάρμαρα! Τους κατέψυξε!!! χαχαχα! Καλημέρα!!!

        • fvasileiou 20/12/2010 στο 9:27 πμ Reply

          Βρε παιδιά, απ’ τη μια έχω βάλει ετικέτα «Ιωάννινα» (θα μου πεις, βέβαια, και με το δίκιο σου, ποιος τις κοιτάζει αυτές) κι απ’ την άλλη χιόνια στη Λευκωσία;;; Μόνο όταν μπούμε κι επίσημα στη νέα εποχή των παγετώνων 😀 😀 😀

  5. apos 19/12/2010 στο 10:59 μμ Reply

    Πολύ ωραίες φωτογραφίες, Φώτη. Εύχομαι και στα δικά μας (στην Αττική…)

    • fvasileiou 20/12/2010 στο 1:38 πμ Reply

      Σας το εύχομαι ολόψυχα! Κι είμαι βέβαιος ότι θα καλύψει την κατάθλιψη που έχει σκεπάσει αυτή την αγαπημένη πόλη, έστω και για λίγο, έστω μέχρι να τσαλαπατηθεί και να λιώσει.

  6. mahler76 20/12/2010 στο 10:38 πμ Reply

    και ότι πήγα να σε ρωτήσω μα πού μένεις και χιόνισε τόσο. Μετά είδα την απάντησή σου σε ένα σχόλιο χαχα. Τις ετικέτες κανείς δεν τις διαβάζει είναι η αλήθεια.

    • fvasileiou 20/12/2010 στο 10:00 μμ Reply

      Ούτε κι εγώ τις διαβάζω, το ομολογώ!
      Πάντως δεν χιόνισε πολύ. Λιγουλάκι, ίσα-ίσα να ασπρίσουν τα πάντα, 2-3, άντε 4 πόντους χιόνι μόνο.

  7. Σοφία 20/12/2010 στο 5:33 μμ Reply

    Σ’ εμάς έριξε ίσως λίγο παραπάνω, αλλά ευτυχώς το έλιωσε σύντομα! …Και όμως αν το τρως στην μάπα όπως εμείς στην Δυτική Μακεδονία, θα το βαριόσουν!
    Καλησπέρα Φώτη μου!

    • fvasileiou 20/12/2010 στο 9:58 μμ Reply

      Κι εδώ γρήγορα το έλιωσε 😦
      Δεν ξέρω… Μου αρέσει πολύ το χιόνι, μου αρέσει πολύ το κρύο, μου αρέσει πολύ ο χειμώνας και τα χαίρομαι σαν μικρό παιδί…

  8. harryplusk 27/12/2010 στο 8:43 μμ Reply

    Απίστευτο το λευκό τοπίο. Και ιδιαίτερο εντυπωσιακό είναι το δέντρο της τρίτης φωτογραφίας.
    Κρίμα που στην Πάτρα δεν χιονίζει…

    • fvasileiou 28/12/2010 στο 1:46 μμ Reply

      Ναι, αλλά χιονίζει λίγο πιο έξω από την Πάτρα, στα υπέροχα πελοποννησιακά όρη…

  9. koufetarios 28/12/2010 στο 7:02 μμ Reply

    Τράβηξες καταπληκτικά τοπία… Είσαι πολύ τυχερός, στο Ρέθυμνο που πήγα δεν πρόλαβα να δώ πολλά.. (Είναι το πρώτο comment που κάνω ως καινούριος εδώ ελπίζω να φανώ γουρλής για τον καινούριο χρόνο!) Καλή χρονιά σου εύχομαι με πολλά πολλά χιόνια..

    • fvasileiou 28/12/2010 στο 7:54 μμ Reply

      Καλώς μας ήρθες φίλε μου!
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια κι ελπίζω τα σχόλιά σου στο Σημειωματάριο να χιλιάσουν 🙂 🙂 🙂

Σχολιάστε

