10 Αγαπημένα Soundtrack

Δεν χρειάζονται πολλές εξηγήσεις:

Μου αρέσει η μουσική, μου αρέσουν οι ταινίες και μου αρέσουν οι μουσικές που ντύνουν τις ταινίες.

Όλο και πιο συχνά CD με μουσική που γράφτηκε για τον κινηματογράφο ή που συμπεριελήφθηκε σε κάποιο φιλμ μπαίνουν στο player μου. Και δεν σας κρύβω ότι μερικές ταινίες τις έχω δει μόνο και μόνο γιατί μου άρεσε η μουσική τους. Έτσι λοιπόν το βασικό κριτήριο της λίστας είναι αν μου αρέσει ολόκληρο το CD κι όχι μόνο το βασικό θέμα της ταινίας. Γι’ αυτό κι απουσιάζουν πασίγνωστα και πολυαγαπημένα θέματα, όπως του Indiana Jones ή του James Bond.

Και όπως πάντα, η σειρά δεν είναι αξιολογική, αλλά σχεδόν τυχαία:

Mary Poppins


Εσύ που χαμογελάς ειρωνικά βλέποντας πάνω-πάνω στη λίστα αυτό το παλιό χολυγουντιανό μιούζικαλ, πες μου την αλήθεια: Δεν έχεις ποτέ σιγοτραγουδήσει το Supercalifragilisticexpialidocious;

 

28 Days Later του John Murphy

Ωραία ταινία, ωραίο μουσικό θέμα, πολύ καλό CD. Το In the House – In a Heartbeat ένα τετράλεπτο, αλλά πραγματικό, αριστούργημα

 

Batman Returns του Danny Elfman

Το έχω πει ξανά και ξανά: Το Batman Returns του Burton είναι η αγαπημένη μου bat-ταινία. Η οποία τυχαίνει να έχει κι ένα φοβερό soundtrack. Έχω κάνει πολλά ταξίδια με αυτό το CD, παιδιά.

 

Everyone Says I Love You


Μου αρέσει αυτό το δισκάκι. Οι ταινίες του Allen συνήθως περιέχουν μουσικές από την δισκοθήκη του δημιουργού τους, η οποία έχει μεγάλο εύρος σε τζαζ και κλασική μουσική. Εδώ όμως τραγουδούν οι ίδιοι οι ηθοποιοί, πολλοί εκ των οποίων, όπως ο E. Norton, η J. Roberts και ο ίδιος ο Allen, δεν έχουν κανένα, μα κανένα χάρισμα. Το αποτέλεσμα όμως είναι τόσο feel-good, που σου φτιάχνει την διάθεση.


Pulp Fiction


Αν εξαιρέσουμε το OST του Inglurious Basterds, το οποίο έμοιαζε πιο πολύ με ένα best of του Moriccone, όλα τα υπόλοιπα τα έχω λιώσει. Είναι οι μουσικές -μα πού πάει και τα ξεθάβει όλα αυτά!-, είναι και οι διάλογοι από τις ταινίες, είναι η όλη ταραντινική ατμόσφαιρα. Το Pulp Fiction μπαίνει στη λίστα όχι γιατί είναι αναγκαστικά καλλίτερο από πχ το Jackie Brown, αλλά γιατί είναι το πρώτο καθαρά ταραντινικό άλμπουμ -το Reservoir Dogs θυμίζει πιο πολύ μια συναγωγή τραγουδιών. Και φυσικά έχει και την Μισιρλού!

 

In Bruges του Carter Burwell

Αυτή η μελαγχολική, μικρή ταινία του Martin McDonagh εκτός από εξαιρετική φωτογραφία, υπνωτικούς ρυθμούς, καλή ιστορία και εξαιρετικές ερμηνείες από τους C. Farrel, R. Fiennes και Br. Gleeson, έχει και τη μαγική μουσική του Burwell. Μελαγχολική, πεσιμιστική και όμορφη, όπως και η μικρή βελγική πόλη. Όπως και οι πρωταγωνιστές της.

 

Dead Man του Neil Young

Μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες του Jarmusch και αναμφισβήτητα εκείνη που έχει το πιο ωραίο soundtrack. Ένας καουμπόι, νεκρός ή ζωντανός δεν έχει και τόση σημασία, διασχίζει μια ασπρόμαυρη Άγρια Δύση. O Iggy Pop στο ρόλο μιας γριάς, ο R. Mitchum στον τελευταίο του ρόλο και οι αξέχαστες κιθάρες του Young.

 

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford των Nick Cave και Warren Ellis

Ίσως το καλλίτερο soundtrack των τελευταίων πολλών χρόνων: Ποιητικό, βαθύ, απέριττο. Σπουδαίο.

 

Sweet Movie του Μάνου Χατζιδάκι

Από όλα τα sountrack του Χατζιδάκι (και είναι πολλά, ακόμα κι αν δεν μετρήσουμε όσα έγραψε για τον «παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο», τα οποία είχε αποκηρύξει) το Sweet Movie είναι το πιο αγαπημένο μου. Πέρασα τα μεσημέρια ενός ολόκληρου καλοκαιριού -το ’90 ήτανε ή το ’91;- ακούγοντάς το ασταμάτητα από μια παλιά κασέτα. Κι από τότε δεν το έχω αποχωριστεί ποτέ. Παρεμπιπτόντως, οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχω δει την ταινία του Makavejev ακόμα.

 

The Godfather II των N. Rota και C. Coppola

Εντάξει, δεν διεκδικώ δάφνες πρωτοτυπίας όταν λέω ότι το δεύτερο μέρος της saga του Coppola είναι μια από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών και μια από τις πιο αγαπημένες μου και ότι η μουσική της επίσης είναι πολύ πολυαγαπημένη. Αλλά, όπως συμβαίνει και στον έρωτα, έτσι κι εδώ τα κλισέ κρύβουν τις μεγαλύτερες αλήθειες.

19 thoughts on “10 Αγαπημένα Soundtrack

  1. harryplusk 09/02/2011 στο 1:09 πμ Reply

    Με πρόλαβες Φώτη! Έχω προγραμματίσει ανάλογο post για μετά την εξεταστική. 🙂
    Το «In the House – In a Heartbeat» είναι πράγματι υπέροχο. Κι εγώ που νόμιζα ότι μόνο ο Clint Mansell γράφει κομματάρες…

    • fvasileiou 09/02/2011 στο 1:21 πμ Reply

      Δεν σε πρόλαβα, σε παρακινώ και σου δίνω ιδέες.

      Περιμένω τη λίστα σου!

  2. antiphono 09/02/2011 στο 10:19 πμ Reply

    πολύ ωραία λίστα, όσο μπορώ να κρίνω τουλάχιστον, το sweet movie να το δεις, μου άφησε μια ασύγκριτη γεύση πριν χρόνια που το είδα

    • fvasileiou 09/02/2011 στο 10:42 πμ Reply

      Κάποια στιγμή θα πρέπει να το δω. Αλλά μου αρέσουν τόσο πολύ αυτές οι μουσικές, που φοβάμαι πως θα απογοητευτώ…

  3. roadartist 09/02/2011 στο 11:01 πμ Reply

    Ένα και ένα! Όλα πολύ αγαπημένα! Πριν λίγες εβδομάδες είδα ένα αφιέρωμα για τον N. Rota στο Μέγαρο Μουσικής, ήταν σαν ένα νοερό ταξίδι στη Ρώμη! Πολύ βασικός ο ρόλος της μουσικής..για να αγαπήσεις μια ταινία.. Καλημέρα!

    • fvasileiou 09/02/2011 στο 12:02 μμ Reply

      Ο Νίνο Ρότα είναι ίσως ο πιο γνωστός κινηματογραφικός συνθέτης στη χώρα μας, μάλλον επειδή ο Χατζιδάκις τον αγαπούσε και τον θαύμαζε και προώθησε όσο μπορούσε το έργο του: Η τελευταία συναυλία με την Ορχήστρα των Χρωμάτων που διηύθυνε ήταν αφιερωμένη στον Ρότα.

  4. mahler76 09/02/2011 στο 5:28 μμ Reply

    Μαίρη Πόπινς και Πάλπ Φίκτσιον είναι και δικά μου αγαπημένα.

  5. Academy 11/02/2011 στο 10:46 μμ Reply

    Ωραιότατα soundtracks -εξαιρετική η επιλογή του sweet movie-καιρός να δείς και την ταινία Fotis!

  6. Belbo 13/02/2011 στο 1:45 μμ Reply

    Ωραίες επιλογές Φώτη, όσα δεν έχω μπαίνουν στα υπόψη για να τα πάρω (πχ sweet movie)!

    • fvasileiou 13/02/2011 στο 1:56 μμ Reply

      To «Sweet Movie» όπως και δήποτε!
      Θα το λατρέψεις -εγγυημένα 😉

  7. nomansland 17/02/2011 στο 2:36 πμ Reply

    You know you can say it backwards which is docious ali expiistic fragicalirepus but that is going to be too far, don’t you think? Julie Andrews……xaxaxaxaxaxaxa…από την ταινία….να ‘σαι καλα Φώτη!!!!

    Και…..

    Supercalifragilisticexpialidocious!
    Even though the sound of it Is something quite atrocious
    If you say it loud enough
    You’ll always sound precocious
    Supercalifragilisticexpialidocious!

    Και…..

    So when the cat has got your tongue
    There’s no need for dismay
    Just summon up this word and then you’ve got a lot to say
    But better use it carefully or it may change your life
    One night I said it to me girl
    And now me girl’s my wife!
    She’s supercalifragilisticexpialidocious!

    Λάμε το τραγούδι που έγινε λατρεία….

  8. nomansland 17/02/2011 στο 2:51 πμ Reply

    Και να μην ξεχάσω από την ίδια ταινία βεβαίως…

    Chim Chim Che-ree the song that goes:

    Though I spends me time
    In the ashes and smoke
    In this ‘ole wide world
    There’s no ‘appier bloke

    γι αυτό….

    Or blow me a kiss
    And that’s lucky too

    Καληνύχτα…

    • fvasileiou 18/02/2011 στο 7:41 μμ Reply

      Δεν είμαι ντετέκτιβ, αλλά συνάγω ότι σου αρέσει η Mary Poppins 🙂

  9. nomansland 19/02/2011 στο 1:04 πμ Reply

    Μ’αρέσει και το Pulp Fiction και το Godfather και το The Dead Man…όμως η Mary Poppins είναι λατρεία….

    Και τώρα που είπαμε σινεμά…do u owe me something?

    • fvasileiou 19/02/2011 στο 1:29 μμ Reply

      Ντρέπομαι για λογαριασμό μου, αλλά δεν το έχω δει ακόμα…

      • nomansland 21/02/2011 στο 1:31 πμ Reply

        Αξίζει τον κόπο αλήθεια…είναι γλυκόπικρο και ωραίο αυτό το φίλμ….

        Σε φιλώ…

        • fvasileiou 21/02/2011 στο 9:48 πμ Reply

          Είμαι σε λίγο περίεργη φάση αυτό το διάστημα και -όσο κι αν ακούγεται παράξενο για μένα- δεν προκάνω 🙂

  10. Μιχάλης Τσαντίλας 20/03/2011 στο 11:09 πμ Reply

    Καλημέρα Φώτη! Λόγω υποχρεώσεων είχα πολύ καιρό να περάσω από τα μέρη σου… Το συγκεκριμένο ποστ με βρίσκει σχεδόν απόλυτα σύμφωνο. Ειδικά Mary Poppins, Batman, Everyone Says I Love You και Pulp Fiction είναι αγαπημένες στιγμές, και κινηματογραφικές και μουσικές. Θα ψάξω και κάποια που δεν ήξερα καθόλου, όπως αυτό του Χατζιδάκι…

    • fvasileiou 22/03/2011 στο 2:37 πμ Reply

      Ξέρεις σίγουρα τα «Παιδιά κάτω στον Κάμπο» από το Sweet Movie – ώρα να ακούσεις και το υπόλοιπο CD 🙂

Σχολιάστε

