24, o έβδομος κύκλος

Σε έναν καλλίτερο κόσμο το 24 θα τελείωνε την πέμπτη σεζόν. Σε έναν τέλειο κόσμο θα είχαν παραληφθεί η τρίτη και η τέταρτη. Αλλά επειδή ο κόσμος μας πολύ απέχει από το να είναι τέλειος η σειρά έφτασε στον όγδοο κύκλο και μεταφέρεται πλέον στον κινηματογράφο.

Δραματουργικά, στο σύνολό της, η έβδομη μέρα του Jack Bauer είναι σαφώς καλλίτερη από την έκτη, αλλά –φευ!– οι εποχές που έβαζες να δεις ένα επεισοδιάκι το βράδυ και κατέληγες το πρωί να τηλεφωνείς άυπνος στη δουλειά για άδεια είναι πολύ, πολύ μακρινές.

Μέχρι το 12ο επεισόδιο, δηλαδή ο μισός κύκλος, αναπαράγονται όλα τα πετυχημένα και χιλιοπαιγμένα κλισέ της σειράς, όλες οι σεκάνς που αγαπήσαμε τα προηγούμενα χρόνια –ακόμα και η ψεύτικη εκτέλεση συνεργάτη που είχαμε δει αρχικά στον ιστορικό πρώτο κύκλο. Και οι νέοι χαρακτήρες, οι πράκτορες του FBI, δεν είναι καθόλου καινούργιοι, αφού θυμίζουν έντονα ήρωες που είχαμε γνωρίσει παλιότερα στη CTU.

Από το 13ο επεισόδιο και μετά η σειρά ανεβάζει στροφές, που σημαίνει ότι αποκτά μια πιο ενδιαφέρουσα, αν και όχι ιδιαιτέρως συμπαγή ιστορία. Στην πραγματικότητα έχουμε πολλές επάλληλες ιστορίες συγκολλημένες όπως-όπως για να ταιριάξουν στη φόρμα και τις ανάγκες της σειράς. Τελικά, εδώ βρίσκεται και το μεγάλο πρόβλημα του 24: Ενώ ο Jack έχει κοινό, ενώ η παραγωγή και το δίκτυο θέλουν να συνεχίσουν, οι ιστορίες που ταιριάζουν στη λογική του έχουν τελειώσει!

Ο έβδομος κύκλος αποπειράται μια ουσιαστική ανανέωση:

Μεταφέρει τη δράση από το LA στη Washington DC, μεταφέροντας έτσι τον ήρωά μας στο κέντρο λήψης των πολιτικών αποφάσεων. Η CTU, η αντιτρομοκρατική υπηρεσία που υπηρετούσε ο Bauer, έχει διαλυθεί από τη Νέα Διακυβέρνηση εξαιτίας της συστηματικής παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που διαπιστώθηκε και το FBI την αντικαθιστά. Στη διάρκεια της σεζόν επανέρχεται στη σειρά –και στη ζωή του Jack– η κόρη του, ενισχύοντας έτσι το στοιχείο της σαπουνόπερας.

Η ιστορία αρχίζει από κει που σταμάτησε το Redemption και όχι η 6η μέρα. Ο Jack είναι υπόδικος για τις μεθόδους που έχει κατά καιρούς ακολουθήσει κι απολογείται στην αρμόδια επιτροπή της Γερουσίας. Τότε ένα κλιμάκιο του FBI εισβάλλει στην αίθουσα και ζητάει από τους γερουσιαστές να τον χρησιμοποιήσουν για ένα 24ωρο. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ο Jack Bauer θα συναντήσει παλιούς συνεργάτες του –τον Bill Buchanan, την Chloe και τον Tony Almeida, ο οποίος αναστήθηκε (!)– θα συγκρουστεί και θα συνεργαστεί με τους πράκτορες του Γραφείου, θα προστατέψει την Πρόεδρο των ΗΠΑ (πάντα πρωτοπόρο το 24 σ’ αυτό το θέμα), θα απλώσει χείρα φιλίας στους Μουσουλμάνους, θα θυσιάσει τη ζωή του για την σωτηρία της χώρας του, θα επανασυνδεθεί με την κόρη του και θα αποκαλύψει μια γιγαντιαία συνωμοσία που κατατρώει την αμερικάνικη κυβέρνηση εκ των έσω.

Όμως με το 24 συμβαίνει το εξής:

Ενώ δραματουργικά η σειρά δεν έχει το ενδιαφέρον που είχε κάποτε, η πολιτική της τοποθέτηση και η στόχευση συνεχίζουν να συναρπάζουν. Το 24 ακολουθεί τις μεταβολές που συντελούνται σε ιδεολογικοπολιτικό επίπεδο στην αμερικανική κοινωνία και τις αναπαράγει προβάλλοντάς τες.

Ταυτοχρόνως, έχοντας πάρει σαφή θέση τα προηγούμενα χρόνια στο μείζον θέμα του «πολέμου κατά της τρομοκρατίας», τώρα που το θέμα έχει πλέον λήξει και εξετάζονται με κριτική ματιά οι πολιτικές που ασκήθηκαν εκείνη την περίοδο, το 24 όχι μόνο αλλάζει ιδεολογικό περιεχόμενο, αλλά αναγκάζεται να εξηγήσει την στάση που κράτησε τα προηγούμενα χρόνια.

Η σειρά ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2001, δύο μήνες σχεδόν μετά την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, που σημαίνει ότι ο σχεδιασμός της είχε ξεκινήσει νωρίτερα, όταν δεν υπήρχε ίχνος τρομοκρατικής απειλής στους ουρανούς των ΗΠΑ. Έτσι η πρώτη σεζόν είναι πιο πολύ μια σαπουνόπερα δράσης, που η συνομωσία εναντίον του Προεδρικού υποψηφίου D. Palmer απλωνόταν πάνω σε έναν καμβά οικογενειακού δράματος.  Ο Jack Bauer της πρώτης μέρας είναι ένας ικανότατος πράκτορας, αλλά όχι ο πατριώτης που γνωρίσαμε τις επόμενες χρονιές. Σαφής προτεραιότητά του είναι η προστασία της οικογένειάς του.

Όταν ο Πρόεδρος GWB κήρυξε τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας», το 24 βρέθηκε στο πλευρό του και πρόσφερε τις υπηρεσίες του. Ας μην πάμε μακριά: Η ηθική νομιμοποίηση που πρόσφερε στον βασανισμό κρατουμένων και η δικαιολόγηση των παράνομων κρατήσεων εντός και εκτός ΗΠΑ, ήταν σημαντικότατη.

Ο τροχός όμως γύρισε, η εποχή Ομπάμα ανέτειλε παρουσιάζοντας τις συνέπειες και τα αδιέξοδα της πολιτικής Μπους. Οι παραγωγοί της σειράς πήραν το μήνυμα πολύ έγκαιρα κι άλλαξαν την ιδεολογική και πολιτική φόρτιση του show –το είδαμε αυτό στον 5ο κύκλο και ακόμα πιο έντονα στον (μετριότατο) 6ο.

Στην έβδομη μέρα η απολογία της σειράς συνεχίζεται, αλλά σε διαφορετικό ύφος και σε δυο κύριες συντεταγμένες:

1.       Συγκρίνει συνεχώς την αδυναμία του FBI να παράξει αποτελέσματα υπό έκτακτες συνθήκες με την CTU λογική και αποτελεσματικότητα. Οι γραφειοκρατικοί δισταγμοί των γραβατομένων πρακτόρων έρχονται διαρκώς αντιμέτωποι με την αποφασιστικότητα του Jack. Οι κανονισμοί και η νομοθεσία αντί να ξεκαθαρίζει τα πράγματα, αντί να δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο, αποδεικνύονται συνεχώς θολοί και δυσλειτουργικοί. Πιεσμένοι από την ανάγκη οι υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με πρώτη την Πρόεδρο των ΗΠΑ, είτε κάνουν υποχωρήσεις και προσχωρούν στις CTU μεθόδους, όπως η πράκτορας Renee Walker, είτε πέφτουν άδοξα όπως ο γερουσιαστής Blaine Mayer. Το επιχείρημα είναι εύγλωττο και πανταχού παρόν: Μπορεί να υποστηρίξαμε την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ενόχων και κάποιων ίσως αθώων, μπορεί να στιγματίσαμε θρησκευτικές και εθνικές μειονότητες ως τρομοκράτες, αλλά σώσαμε ζωές αμερικάνων – εσείς με τους κανόνες και την γραφειοκρατία τι θα κάνατε;

2.       Διαχωρίζεται ο αγνός πατριώτης Bauer, που έκανε «ό,τι έπρεπε να κάνει» για να προστατέψει την πατρίδα του, από τους τρελαμένους υπερπατριώτες. Τώρα που οι καιροί άλλαξαν, ο Τζακ υπομένει στωικά τις συνέπειες των πράξεών του, ενώ οι άλλοι δεν διστάζουν να επιτεθούν στην ίδια τους τη χώρα για να διαφυλάξουν τα προνόμια που είχαν εξασφαλίσει. Η σειρά δεν έχει συνεπώς κανένα πρόβλημα να καταγγείλει όσους κερδοσκόπησαν από την αντιτρομοκρατική υστερία (παραδόξως και οι ίδιοι οι παραγωγοί αυτό έκαναν βέβαια). Αντιστέκεται όμως σθεναρά στο να παραδοθεί ο Bauer στην δικαιοσύνη και να δικαστεί σαν κοινός κακούργος (προφανώς οι παραγωγοί αυτοτοποθετούνται στην χορεία των αγνών και άδολων πατριωτών).

Με δυο λόγια:

Η 7η μέρα του Jack Bauer είναι γλυκόπικρη. Έχουμε τους γνωστούς και απολαυστικούς καταιγιστικούς ρυθμούς δράσης, αλλά διαπιστώνουμε ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται και ιστορία. Η οποία μπορεί να είναι σαφώς καλλίτερη από εκείνη της 6ης σεζόν, είναι όμως σαφώς κατώτερη από αυτά που μας είχε δώσει το 24 παλιότερα.

Οι φαν θα την χαρούν.

———————–

Για να γραφτεί το κείμενο χρησιμοποίησα το βιβλίο Reading 24, που εξέδωσε ο R. Peacock το 2007 από τις εκδόσεις I. B. Tauris. Ευχαριστώ τον φίλο Α. Πετρίδη που μου το επεσήμανε.

Advertisements

16 thoughts on “24, o έβδομος κύκλος

  1. hfaistiwnas 05/03/2011 στο 4:15 μμ Reply

    Δεν το έχω δει καθόλου.. 🙂
    Καλά Κούλουμα!!!
    Αν και δεν νομίζω να μας κάνει καλό καιρό.. Κάτσε να δεις βροχές θα έχουμε.. αλλά δεν με πειράζει καθόλου.. έμεινα τελικά Καστοριά, θα έρθει και μια φίλη ευτυχώς..

    • fvasileiou 05/03/2011 στο 6:35 μμ Reply

      Σοβαρά; Δεν το έχεις δει; Εγώ είμαι αρρωστάκι με τον Τζακ.

      Βροχές θα έχουμε σίγουρα – φοβάμαι (δηλαδή ελπίζω) ότι θα έχουμε και χιόνια 🙂

      Να περάσεις τέλεια!

  2. bauer24 05/03/2011 στο 4:58 μμ Reply

    Διαφωνώ ΤΟΣΟ πολύ!!! Βασικά δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια πρόταση με την οποία να συμφωνώ απόλυτα… :p

    1. «Σε έναν καλλίτερο κόσμο το 24 θα τελείωνε την πέμπτη σεζόν. Σε έναν τέλειο κόσμο θα είχαν παραληφθεί η τρίτη και η τέταρτη»

    Σε ένα καλύτερο κόσμο η Υπερσειρά θα είχε και 9η σεζόν. Γιατί ακόμα και το «κακό» 24 (=6η σεζόν) είναι 1000 φορές καλύτερο-συναρπαστικότερο από την συντριπτική πλειοψηφία των σειρών. Επίσης η 3η και ειδικά η 4η σεζόν είναι κορυφαίες!!! Ακόμα και στις 2 τελευταίες, αν και δεν ήταν τέλειες (με 24 επεισόδια είναι «λίγο» δύσκολο κάτι τέτοιο) μας πρόσφερε απίστευτες συγκινήσεις!!! Συγκινήσεις που άλλες σειρές δεν προσφέρουν ούτε στο ελάχιστο. Η σειρά που μου αρέσουν οι σεζόν: 5-1-4-2-8-7-3-6 (μόνο η 6η είναι «απλά» πολύ καλή).

    2. «ακόμα και η ψεύτικη εκτέλεση συνεργάτη που είχαμε δει αρχικά στον ιστορικό πρώτο κύκλο»

    Στην 1η σεζόν ήταν ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετική σκηνή!!!

    3. «Και οι νέοι χαρακτήρες, οι πράκτορες του FBI, δεν είναι καθόλου καινούργιοι, αφού θυμίζουν έντονα ήρωες που είχαμε γνωρίσει παλιότερα στη CTU.»

    Ενώ όλοι οι άνθρωποι που γνωρίζεις είναι ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικές προσωπικότητες και δεν έχουν κοινά χαρακτηριστικά…!!!

    4. «Στη διάρκεια της σεζόν επανέρχεται στη σειρά –και στη ζωή του Jack– η κόρη του, ενισχύοντας έτσι το στοιχείο της σαπουνόπερας.», «Έτσι η πρώτη σεζόν είναι πιο πολύ μια σαπουνόπερα δράσης»

    Με αυτή τη λογική όσες σειρές έχουν και προσωπικές ιστορίες είναι σαπουνόπερες…!!!

    5. «το 24 όχι μόνο αλλάζει ιδεολογικό περιεχόμενο, αλλά αναγκάζεται να εξηγήσει την στάση που κράτησε τα προηγούμενα χρόνια.»

    Το ότι στην 7η σεζόν εξήγησε τη στάση του δεν σημαίνει πως άλλαξε ιδεολογικό περιεχόμενο!!!

    6. «Σαφής προτεραιότητά του είναι η προστασία της οικογένειάς του.»

    Αν ήταν όντως αυτή η προτεραιότητά του θα είχε πεθάνει ο Palmer απ΄την 1η σεζόν…

    7. «Όταν ο Πρόεδρος GWB κήρυξε τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας», το 24 βρέθηκε στο πλευρό του και πρόσφερε τις υπηρεσίες του.»

    Δεν ισχύει σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση!!! Είδαμε και την 5η σεζόν (2006) τι βοήθεια του προσέφερε…!!! Ή ακόμα και στη 2η που ο Jack προσπαθούσε να αποτρέψει το ενδεχόμενο ενός πόλεμου…

    8. «Η ηθική νομιμοποίηση που πρόσφερε στον βασανισμό κρατουμένων»

    Πάλι δεν ισχύει! Δεν ήταν λίγες οι φορές που βασανίστηκαν αθώοι άνθρωποι στη σειρά ή που ένοχοι δεν μίλησαν παρά τα βασανιστήρια…

    9. «η δικαιολόγηση των παράνομων κρατήσεων εντός και εκτός ΗΠΑ»

    Με αυτό το θέμα ασχολήθηκαν κυρίως στην αρχή της 6ης σεζόν και μόνο δικαιολόγηση δεν μπορεί να θεωρηθεί…

    10. «Οι παραγωγοί της σειράς πήραν το μήνυμα πολύ έγκαιρα κι άλλαξαν την ιδεολογική και πολιτική φόρτιση του show –το είδαμε αυτό στον 6ο κύκλο.»

    Ενώ στην 5η όχι;!;!;

    11. «μπορεί να στιγματίσαμε θρησκευτικές και εθνικές μειονότητες ως τρομοκράτες»

    Θα είμαι όσο πιο κατηγορηματικός γίνεται: ΠΟΤΕ δεν έκαναν κάτι τέτοιο!!! Δηλαδή έλεος!!! Μόνο Εσκιμώους τρομοκράτες δεν είδαμε στη σειρά… Δεν είχαν ΠΟΤΕ ως στόχο τους Μουσουλμάνους. Από τις 8 σεζόν στις 4 είδαμε Μουσουλμάνους τρομοκράτες και στις 4 όμως μας έδειξαν και καλούς Μουσουλμάνους που δεν είχαν σχέση με τρομοκρατία… ΠΟΤΕ δεν παρουσίασαν τους Μουσουλμάνους στο σύνολό τους ως τρομοκράτες… το αντίθετο μάλιστα…

    12. «Διαχωρίζεται ο αγνός πατριώτης Bauer»

    ΠΟΤΕ δεν ήταν αγνός ο Jack με τις αμφιλεγόμενες ενέργειές του…!!!

    13. «Η σειρά δεν έχει συνεπώς κανένα πρόβλημα να καταγγείλει όσους κερδοσκόπησαν από την αντιτρομοκρατική υστερία (παραδόξως και οι ίδιοι οι παραγωγοί αυτό έκαναν βέβαια)»

    Μήπως θα έπρεπε να χαρίσουν τα κέρδη σε φιλανθρωπικούς σκοπούς; 😛

    14. «Χρειάζεται και ιστορία. Η οποία μπορεί να είναι σαφώς καλλίτερη από εκείνη της 6ης σεζόν, είναι όμως σαφώς κατώτερη από αυτά που μας είχε δώσει το 24 παλιότερα.»

    Βρες έστω και 1 άλλη σειρά με 20+ επεισόδια/κύκλο που στην 7η της σεζόν να ήταν ΤΟΣΟ γαμάτη… Εγώ ειλικρινά δεν ξέρω ΚΑΜΙΑ.

    ΥΓ: Δεν λέω πως το 24 ήταν Η τέλεια σειρά (ήταν με διαφορά η πιο γαμιστερή όμως) και ότι δεν είχε ελαττώματα, αλλά ότι η τηλεόραση είναι πολύ πιο φτωχή χωρίς αυτό. Επαναλαμβάνω: Ακόμα και το «κακό» 24 (=6η σεζόν) είναι 1000 φορές καλύτερο-συναρπαστικότερο από την συντριπτική πλειοψηφία των σειρών.

    • fvasileiou 05/03/2011 στο 6:34 μμ Reply

      1. Δεν έχει νόημα για μένα να διαφωνήσουμε ποιες σεζόν είναι καλλίτερες και ποιες χειρότερες. Το θέμα είναι εντελώς υποκειμενικό. Κρατάω μόνο ότι και οι δυο θεωρούμε το 24 μια από τις καλλίτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας, που άλλαξε εν πολλοίς τον αφήγηση και την αντίληψή μας για τον τηλεοπτικό -και κινηματογραφικό- χρόνο.
      2. Εντάξει, δεν κόπιαραν την σκηνή βήμα προς βήμα, αλλά έτσι ακριβώς δεν είχε πυροβολήσει την Νίνα στην πρώτη σεζόν ο Τζακ; Και πάλι υπό την απειλή τρομοκρατών/κακοποιών.
      3. Το επιχείρημα με το τι είδους ανθρώπους συναναστρέφομαι εγώ στην καθημερινή μου ζωή είναι εντελώς ατυχές. Όλοι οι νέοι χαρακτήρες της σειράς ήταν χλωμά αντίγραφα χαρακτήρων που είχαμε ήδη δει σε προηγούμενες σεζόν, πχ η Janis της Chloe και ο Larry όλων των διευθυντών της CTU, που στην αρχή ήταν εχθροί του Bauer και μετά γίνανε σύμμαχοι -ακόμα κι ο Μπιουκάναν αυτή την εξέλιξη είχε.
      4. Το σαπουνοπερικό στοιχείο της σειράς δεν το αρνούνται ούτε οι ίδιοι οι συντελεστές της. Δες τα extras της 5ης και 6ης σεζόν.
      5. Η σειρά μένει πιστή στην αρχή να θέτει την ασφάλεια των ΗΠΑ υπεράνω κάθε νόμου και ηθικού κανόνα. Αλλά το πώς αντιλαμβάνεται αυτό το «υπεράνω» έχει αλλάξει μέσα στα χρόνια. Ακόμα και το γεγονός ότι σέρνουν τον Τζακ υπόδικο στη Γερουσία και αναγκάζονται να απολογηθούν για τις προηγούμενες σεζόν, είναι μια σημαντική αλλαγή προσανατολισμού.
      6. Στην πρώτη σεζόν, όπως και στη δεύτερη και την τρίτη, η αποστολή του Τζακ μπλέκεται με την ανάγκη προστασίας της οικογένειάς του. Και είναι πολλές οι φορές που η ανάγκη αυτή τον αναγκάζει συχνά να παίρνει αποφάσεις που βάζουν την αποστολή του σε β΄μοίρα. Ακόμα και στην 7η σεζόν προκειμένου να διαφυλάξει την προστασία της κόρης του, απελευθερώνει τον Τόνι.
      7. 8. Δεν βλέπω την σειρά σαν σύνολο – έχω ήδη πει ότι οι ιδεολογικοπολιτικές στοχεύσεις διαφοροποιούνται από χρόνο σε χρόνο. Το γεγονός ότι η σειρά πρόσφερε ηθική κάλυψη στους βασανισμούς κρατουμένων, τις απαγωγές, τις παράνομες κρατήσεις, δεν το αρνούνται ούτε οι δημιουργοί της. Από ένα σημείο και μετά, και πιο πολύ στην 6η μέρα, οι μέθοδοι αυτοί αποδεικνύονται αναποτελεσματικοί. Στην 7η όμως, που κρατά πιο επιθετική στάση απέναντι στους κατηγόρους της (και κατηγόρους της πολιτικής Μπους) τα βασανιστήρια επιλέγονται ως η έσχατη λύση σε κρίσιμες στιγμές. Λύση η οποία αποδίδει.
      9. Στην 6η σεζόν, όπως στο Redemption και εν μέρει στην 7η, βάζουν τον Bauer στη θέση των θυμάτων του. Και, ναι, υφίσταται παράνομη απαγωγή και κράτηση. Η σειρά όμως δεν καταδικάζει για λόγους αρχής αυτές τις μεθόδους, αντιθέτως θέτει ένα πλαίσιο και κάποιες ηθικές προϋποθέσεις υπό τις οποίες αυτές είναι όχι μόνο δικαιολογημένες αλλά κι απαραίτητες.
      10. Θες να τοποθετήσεις την αλλαγή πλεύσης της σειράς μια σεζόν νωρίτερα; Να το συζητήσουμε. Πάντως η αλλαγή δεν αμφισβητείται.
      11. Η σειρά παρουσίαζε και παρουσιάζει πάντα εξαιρέσεις στα σύνολα – ακόμα και στη CTU υπάρχουν προδότες, ακόμα και στην Κυβέρνηση υπάρχουν συνωμότες. Αλλά το σύνολο ποιο είναι;
      12. Οι μέθοδοί του ήταν αμφιλεγόμενοι. Οι στόχοι του επίσης. Αλλά ο Τζακ πάντα υπερασπίζεται -ή θέλει να υπερασπιστεί- το δίκιο. Δεν είναι μισθοφόρος, δεν επιδιώκει άλλα κέρδη και τιμές. Είναι στρατιώτης.
      14. Αυτό δεν είναι δικό μου πρόβλημα. Ούτε και δικό σου. Ας κάναν μια σφιχτή σεζόν 13 επεισοδίων, όχι μόνο δεν θα με χάλαγε, αλλά θα τους έβγαζα και το καπέλο.

      • bauer24 05/03/2011 στο 8:16 μμ Reply

        1. ΟΛΑ υποκειμενικά είναι, αλλά για την συντριπτική πλειοψηφία των fans δεν ισχύει σε καμία περίπτωση το «Σε έναν καλλίτερο κόσμο το 24 θα τελείωνε την πέμπτη σεζόν. Σε έναν τέλειο κόσμο θα είχαν παραληφθεί η τρίτη και η τέταρτη”!!! Αντιθέτως οι περισσότεροι θέλαμε και 9η σεζόν γιατί ακόμα και στις τελευταίες σεζόν το 24 ήταν μοναδικό και ξεχώριζε από όλες τις υπόλοιπες σειρές.

        2. Ναι, αλλά στην περίπτωση της Nina νομίζαμε πως την σκότωσε. Ήταν τελείως διαφορετική η σκηνοθεσία.

        3. Δηλαδή ΟΛΟΙ οι άνθρωποι είμαστε ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικοί μεταξύ μας και ΤΕΛΕΙΩΣ μοναδικοί…!!! Σε όλες τις κρατικές υπηρεσίες υπάρχει ΜΟΝΟ ένα geek ας πούμε… δεν μπορεί να υπάρχει άλλος παρόμοιος χαρακτήρας… :/ Πάντως αξιαγάπητη σαν την Chloe δεν ήταν η Janis (αντιθέτως ήταν απλά αντιπαθέστατη), ούτε έκανε καυστικά σχόλια σαν την Chloe… Για τον Larry δεν θα έλεγα ακριβώς πως έγινε σύμμαχος… Επίσης και ο Chappelle δεν έγινε σύμμαχος… «ακόμα κι ο Μπιουκάναν αυτή την εξέλιξη είχε»: Μα ο Bill είναι αυτός που έγινε σύμμαχος του Jack περισσότερο από κάθε άλλον διευθυντή της CTU…

        4. Επαναλαμβάνω: με την ίδια λογική όσες σειρές έχουν και προσωπικές ιστορίες είναι σαπουνόπερες… Συμφωνείς με αυτή τη διατύπωση;

        5. Και τότε ο Jack γιατί τα έβαλε με τον πρόεδρο;!;!; Γιατί προσπάθησε να αποτρέψει έναν τελείως άδικο πόλεμο;!;!;

        6. Στην 1η σεζόν όμως δεν σκότωσε τον Palmer για να σώσει την οικογένειά του… Αν ήταν όντως αυτή η προτεραιότητά του, αυτό θα έκανε.

        7,8. Το «Δεν ήταν λίγες οι φορές που βασανίστηκαν αθώοι άνθρωποι στη σειρά ή που ένοχοι δεν μίλησαν παρά τα βασανιστήρια» νομίζω πως ισχύει λίγο-πολύ για όλες τις σεζόν… ΦΥΣΙΚΑ και δεν το δέχονται αυτό που λες οι δημιουργοί (και ο Sutherland)!!! Πάντα προσπαθούσαν να κρατήσουν μια όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική στάση και ταυτόχρονα να θίξουν τα κακώς κείμενα… «Στην 7η όμως, που κρατά πιο επιθετική στάση απέναντι στους κατηγόρους της (και κατηγόρους της πολιτικής Μπους)»: Οι κατήγοροι της πολιτικής Μπους που κατηγορούσαν και το 24 ως δεξιά-ρεπουμπλικάνικη σειρά είναι ΤΕΛΕΙΩΣ ηλίθιοι και προφανώς δεν έχουν δει την 5η σεζόν…

        9. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση! Στην 6η σεζόν η παράνομη κράτηση των Μουσουλμάνων ήταν τελείως ανήθικη και ως τέτοια παρουσιάστηκε. Όπως ανήθικοι παρουσιάστηκαν και οι συμβουλάτορες του προέδρου…

        10. Δεν το θεωρώ αλλαγή. Απλά στην 5η σεζόν αποφάσισαν να ασχοληθούν με τον Μπους και την πολιτική του… Νωρίτερα είχαν τον πρώτο Μαύρο πρόεδρο της Αμερικής… ΚΑΜΙΑ σχέση με Μπους δηλαδή… Με τον Palmer πρόεδρο δεν μπορούσαν να τα ασκήσουν κριτική στην πολιτική του Μπους…

        11. ΦΥΣΙΚΑ και δεν είναι το σύνολο οι τρομοκράτες ούτε υπονοούσε κάτι τέτοιο!!! Άμα είναι να κατηγορήσουμε τους δημιουργούς για ηλιθιότητα… Όταν δείχνει πως ο απλός Μουσουλμάνος-Αμερικάνος πολίτης δεν έχει σχέση με τρομοκρατία περνά το μήνυμα πως αυτός είναι ο κανόνας και όχι οι τρομοκράτες με τους οποίους αναγκαστικά ασχολείται η σειρά λόγω θεματολογίας…

        12. Αγνός σίγουρα δεν είναι πάντως. Για μένα είναι ο απόλυτος αντι-ήρωας.

        14. Συγγνώμη αλλά η σειρά λεγόταν 24 και όχι 13… Απλά τυχαίνει η μέρα να έχει 24 ώρες… 😛 Δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά.

        • fvasileiou 06/03/2011 στο 12:57 πμ Reply

          1. Δεν αισθάνομαι καμιά ανάγκη να συνταχθώ με τους φαν του 24 και ακόμα περισσότερο με την συντριπτική πλειοψηφία τους. Τους κατανοώ, αλλά γράφω την δική μου άποψη.
          2. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι ακριβώς η ίδια σκηνή. Το γεγονός ότι ο θεατής γίνεται συνένοχος του Τζακ δεν αλλάζει τίποτα.
          3. Αν καταλαβαίνω καλά, δεν διαφωνείς ότι οι καινούργιοι χαρακτήρες είναι λίγο-πολύ ίδιοι με παλιότερους, απλά αξιολογείς διαφορετικά το γεγονός: Εσύ πιστεύεις απ’ τη μια ότι όλες οι σειρές παρουσιάζουν παρόμοιους χαρακτήρες κι ότι εν τέλει όλοι οι άνθρωποι ίδιοι είμαστε, ενώ εγώ βλέπω στέρεμα των δημιουργών και το θεωρώ ως σημαντικό πρόβλημα. Σέβομαι την άποψή σου, διαφωνώ ριζικά.
          4. Επαναλαμβάνω κι εγώ: Οι ίδιοι οι δημιουργοί χαρακτηρίζουν τη σειρά σαπουνόπερα, δεν χρειάζονται εμένα να την κατατάξω. Έπειτα η ερώτησή σου είναι εντελώς απλουστευτική κι εν τέλει λαθεμένη: Οι οικογενειακές ιστορίες θεωρούνται στοιχείο σαπουνόπερας, όχι οι προσωπικές.
          5. 6. Λέω μια γενική αρχή που ισχύει στο 99,9% των επεισοδίων και των γεγονότων του 24 και με ρωτάς για μια υποπερίπτωση. Η απάντηση είναι γιατί προστάτευε την ζωή αμερικανών πολιτών. Εξάλλου δύο είναι οι έννοιες-φετίχ της σειράς: country και americans.
          7.8. Προφανώς όμως είχαν δει τις σεζόν 2-4. Αλλά πες μου: Αμφισβητείς το γεγονός ότι το 24 συστρατεύτηκε στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας; Αμφισβητείς ότι υπηρέτησε την πολιτική/ ιδεοληψία/ ρητορική Μπους; Σύγκρινε το 24 με μια φιλελεύθερη σειρά, όπως πχ το Boston Legal, που προβαλλόταν την ίδια περίοδο και φτάσε σε συμπέρασμα.
          9. Επιμένω στην άποψή μου. Και δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι αντεπιχειρήματά σου προέρχονται από τις σεζόν 5 και εξής.
          10. Ο Πάλμερ ήταν ένας εξιδανικευμένος Μπους. Και το χρώμα του έπαιξε ρόλο σε αυτή την εξιδανίκευση.
          11. Έχουμε μια διαφορετική εκτίμηση – ΟΚ.
          12. Αντιήρωας ίσως. Ο απόλυτος αντιήρωας με κανένα τρόπο.
          14. Φυσικά και μπορούσαν. Όπως μπορούν τώρα και το μεταφέρουν στο σινεμά. Αλλά είναι πολλά τα λεφτά…

          • bauer24 06/03/2011 στο 5:40 μμ Reply

            1. Και γω την δική μου άποψη γράφω! Απλά τυχαίνει να συμφωνώ με την άποψη της πλειοψηφίας…

            2. Εντάξει, είναι η ΙΔΙΑ σκηνή!!! Στο Dexter που κάνει πάντα τους φόνους με ΑΚΡΙΒΩΣ τον ίδιο τρόπο γιατί δεν διαμαρτύρεσαι;!;!; Δεν είναι επανάληψη;!;!; Ή μήπως δικαιολογείται λόγω του κώδικα που ακολουθεί… ενώ το 24 δεν μπορεί να κάνει κάτι παρόμοιο μετά από τόσα χρόνια και τόσα επεισόδια;!;!;

            3. Όχι, προφανώς και δεν είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι (δεν θα διαφωνούσαμε τώρα)!!! Αυτό που λέω είναι ότι δεν είμαστε ΤΟΣΟ μοναδικοί και ΤΟΣΟ ξεχωριστοί… Με κάποιους ανθρώπους ταιριάζουμε σαν προσωπικότητες…

            4. Σιγά μην την χαρακτηρίζουν και ρομαντική κομεντί λέω γω!!! Ενώ ο χαρακτηρισμός «σαπουνόπερα» για το 24 δεν είναι τουλάχιστον απλουστευτικός, λαθεμένος και τελείως άδικος;!;!; (και όχι μόνο) Με αυτή τη λογική ΟΛΕΣ οι δραματικές σειρές είναι σαπουνόπερες…!!! ΜΟΝΟ στην 6η σεζόν δέχομαι πως το έκαναν σαν σαπουνόπερα και αυτό ήταν το μεγάλο της ελάττωμα… Και δηλαδή οι οικογενειακές ιστορίες δεν είναι προσωπικές; Ποιες είναι προσωπικές ιστορίες μετά;!;!; Πως θα ταυτιστεί ο θεατής με έναν χαρακτήρα αν δεν τον γνωρίσει καλύτερα; Αν δεν τον δει να περνά μια δύσκολη προσωπική/οικογενειακή στιγμή;

            5. 6. Αν τις 3 «υποπεριπτωσάρες» (από 3 διαφορετικές σεζόν) εσύ τις βλέπεις για μία εγώ πάω πάσο. Δηλαδή ο Jack π.χ. προσπαθούσε να αποτρέψει τον πόλεμο μόνο για το καλό των Αμερικάνων στρατιωτών; Δεν τον ενδιέφερε για τον άλλο λαό καθόλου…!!! Χέστηκε για τους άλλους λαούς… ε;!;!; :/ Όχι, οι δύο έννοιες-φετίχ της σειράς είναι: Jack και Bauer (και τρομοκρατία in real time).

            7. 8. Αν είχαν δει τις σεζόν 2-4 πάλι ηλίθιοι είναι! Στην 2η ήταν που προσπαθούσε να αποτρέψει τον πόλεμο (την εποχή που η Αμερική έκανε πόλεμο στο Ιράκ)… στην 3η απλά δεν είχε Μουσουλμάνους και στην 4η που είχε… μας έδειξε και απλούς Μουσουλμάνους πολίτες να βοηθούν τον Jack και να είναι κατά της τρομοκρατίας. Επίσης τον πρόεδρο τον έλεγαν Keeler (Κίλερ) και τον διαδέχθηκε ο άχρηστος, φοβισμένος κι ανεύθυνος (αντι)πρόεδρος Logan… ΦΥΣΙΚΑ και διαφωνώ ότι υπηρέτησε την πολιτική/ ιδεοληψία/ ρητορική Μπους!!! Σου είπα, όταν ασχολήθηκαν με την πολιτική του Μπους ήταν στην 5η σεζόν… «Σύγκρινε το 24 με μια φιλελεύθερη σειρά, όπως πχ το Boston Legal, που προβαλλόταν την ίδια περίοδο και φτάσε σε συμπέρασμα»: Συγγνώμη αλλά με προκαλείς και το κάνεις επίτηδες… Δεν έχω δει Boston Legal (δεν τα μπορώ τα δικαστικά), αλλά σιγά μην το συγκρίνω και με το Κωνσταντίνου κι Ελένης λέω γω!!! Ποια άλλη φιλελεύθερη σειρά είχε τα αρχίδια να μας παρουσιάσει έναν ΤΕΛΕΙΩΣ διεφθαρμένο πρόεδρο-ζωγραφιά του Μπους;!;!; Ποια άλλη φιλελεύθερη σειρά είχε τα αρχίδια να μας παρουσιάσει ως κακό τον πρόεδρο της Αμερικής;!;!; Ποιανής άλλης φιλελεύθερης σειράς, ο πρωταγωνιστής τα έβαλε με τον πρόεδρο της Αμερικής;!;!; Εγώ πάντως δεν γνωρίζω ΚΑΜΙΑ άλλη τέτοια σειρά.

            9. Ποια 5 και εξής μωρέ;!;!; Λίγο-πολύ για όλες τις σεζόν έχω πει!!! Δεν είναι τυχαίο που κρατάς ότι θες… Γενικά δεν υπήρχε σεζόν που να μην μας παρουσίασαν διεφθαρμένους πολιτικούς ή/και μεγαλοεπιχειρηματίες που έκαναν τα πάντα για την εξουσία και το χρήμα. Δηλαδή έπρεπε να πουν πως δεν υπάρχουν Μουσουλμάνοι τρομοκράτες για να τη θεωρήσεις φιλελεύθερη σειρά ή να μην έδειχνε βασανισμούς τρομοκρατών και αθώων πολιτών;!;!; Θα ήταν πιο ρεαλιστικό… :/ :/ :/

            10. Συγγνώμη, αλλά λέω καλύτερα να μην το σχολιάσω αυτό… (σιγά μην ήταν και Ρεπουμπλικάνος ο Palmer!!! Άλλωστε φημίζονται για το πόσο προοδευτικοί και ανοιχτόμυαλοι είναι… Τι άλλο θα ακούσω;!;!; ) Ή μάλλον όχι, θα προσθέσω το εξής: Και ο Γκάντι ήταν ένας εξιδανικευμένος Χίτλερ… :/ :/ :/

            11. Δηλαδή για σένα, το 24 προσπαθούσε να περάσει το μήνυμα ότι οι περισσότεροι Μουσουλμάνοι είναι τρομοκράτες;!;!; Με λίγα λόγια χαρακτηρίζεις τους δημιουργούς της σειράς ηλίθιους (εμμέσως πλην σαφώς)…!!! :/ :/ :/ Πάντως μεταξύ μας τώρα… το ότι έκατσες και είδες 7 σεζόν από μια ηλίθια, συντηρητική, ρεπουμπλικάνικη σειρά του κερατά, δεν σε τιμά ιδιαίτερα… 😉 Εγώ δεν θα μπορούσα ποτέ να δω μια τέτοια σειρά… 😛 Προτείνω να μην δεις την τελευταία σεζόν γιατί δεν θα σου αρέσει καθόλου. Μία απ΄τα ίδια είναι (ειδικά στο 1ο μισό)…

            12. ΓΙΑ ΣΕΝΑ με κανένα τρόπο… Όλα όσα έχει κάνει (κι έχει περάσει) ο Jack δεν τα έχει κάνει/περάσει ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος αντι-ήρωας ΠΟΥΘΕΝΑ.

            14. Τι μπορούσαν μωρέ;!;!; Πλάκα κάνουμε τώρα;!;!; Ο τίτλος της σειράς είναι 24… ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ να έχει λιγότερα επεισόδια λόγω concept. Ο κινηματογράφος είναι ένα ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικό μέσο, με ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετική λογική…!!! Μην μπερδεύεις τη βούρτσα με τη… Λούτσα!!! 😛 😉

            ΥΓ: Όταν μου θίγουν την 24άρα γίνομαι ΛΙΓΟ επιθετικός όπως κατάλαβες… 🙂

            • fvasileiou 08/03/2011 στο 12:10 μμ Reply

              Προσπαθώντας να μαζέψω την κουβέντα:
              Το 24 σε όλους τους κύκλους, ακόμα και στην 5η και την 6η, δικαιολογεί την άποψη ότι η κατάσταση έκτακτης ανάγκης απαιτεί έκτακτα μέτρα. Πάνω σε αυτό το ιδεολόγημα στηρίχτηκαν οι παράνομες απαγωγές πολιτών ξένων χωρών από την CIA, η ίδρυση του Γκουαντάναμο, οι βασανισμοί κρατουμένων κτλ. Μπορεί για δραματικούς ή πολιτικούς λόγους η σειρά να βάζει εξαιρέσεις, αλλά ο κανόνας αυτός είναι. Και τον κανόνα αυτό δεν τον υπηρέτησε μόνο η συγκεκριμένη σειρά, αλλά συνολικά το δίκτυο Fox, που συνολικά είχε ταυτιστεί με τις πολιτικές της κυβέρνησης Μπους.

              Σκόρπια για τα υπόλοιπα:
              Και το Transformers μου άρεσε. Το αμερικανικό υπουργείο άμυνας είχε (ίσως έχει ακόμα) στενή σχέση με τους παραγωγούς και παρέχει διευκολύνσεις -μη ξεχνάς το θέμα: Απώθηση ξένων εισβολέων. Τι σημαίνει αυτό; Δεν βλέπω μόνο σειρές ή ταινίες που συμφωνώ ιδεολογικά μαζί τους. Δεν έχω τέτοιου είδους ανασφάλειες ή κολλήματα.
              Οι ίδιοι οι δημιουργοί της σειράς παραδέχονται τον σαπουνοπερικό χαρακτήρα της, συνεπώς, ειλικρινά, δεν έχω τι να πω περισσότερο. Φυσικά και δεν είναι η Δυναστεία ή το Τόλμη και γοητεία, αλλά έχει και αυτό το στοιχείο. Όπως, αντιθέτως, δεν έχει καθόλου χιούμορ. Ή, παρομοίως, έχει αυτόν τον geek χαρακτήρα.
              Για μένα κορυφαίοι αντι-ήρωες είναι οι χαρακτήρες του Hoffman και του Voight ή ο Travis στον Ταξιτζή. Αντιθέτως, νομίζω ότι ο Bauer έχει όλα τα χαρακτηριστικά του κλασικού αμερικανού ήρωα/καουμπόι, μεταφερμένα, φυσικά, στην δική μας εποχή.

              • bauer24 08/03/2011 στο 5:37 μμ Reply

                Επειδή δεν έχει αρκετό χώρο εδώ… θα απαντήσω στο τέλος… 😛

  3. #FN$# 05/03/2011 στο 8:59 μμ Reply

    Πάντως, ομολογώ ότι την παρά-ευχαριστήθηκα τη σεζόν!
    Τώρα, όσον αφορά όλα τα σχόλια -καθώς και το κείμενο το ίδιο-, τα διάβασα, έχω όμως πονοκέφαλο, οπότε… άλλη ώρα τα υπόλοιπα! 😛

    • fvasileiou 06/03/2011 στο 12:59 πμ Reply

      Καλή ήταν / καλά πέρασα, αλλά όχι, δεν την παρα-ευχαριστήθηκα κιόλας. Μη σου πω ότι την βαρέθηκα δηλαδή στα πρώτα 12 επεισόδια…

      Τα υπόλοιπα άλλη φορά 😀

  4. #FN$# 06/03/2011 στο 3:17 μμ Reply

    Επανέρχομαι λοιπόν! 😛
    Κοίτα να δεις, η αλήθεια είναι πως η μόνη σύγκριση που μπορούσα να κάνω ήταν με την 8η {την οποία είδα καπάκι μετά}, όλες τις προηγούμενες δυστυχώς δεν τις θυμάμαι! Από την άλλη, είναι μια σεζόν {η 7η} που είδα δύο φορές μέσα σε λίγους μήνες και ομολογώ πως… δε με χάλασε! Οπότε για εμέ, όλα αυτά {η δράση, το γεγονός ότι είχα 2 χρόνια σχεδόν να δω κάποιο επεισόδιο κλπκπλ} αρκούν για να την παρά-ευχαριστηθώ! 😛

    Αα, και μιας που το αναφέρεις στο post σου, αυτό ακριβώς έκανα {σε αντίθεση μάλλον με εσέ :P}, ξεκινούσα δλδ για 1-2 επεισόδια το βράδυ και κατέληγα στις 0700 ή στις 0800 στο κρεββάτι μου… 😀

    • fvasileiou 08/03/2011 στο 12:14 μμ Reply

      Νομίζω ότι η… αμνησία είναι ο καλλίτερος τρόπος για να ευχαριστηθεί κανείς τα πρώτα 12 επεισόδια, τα οποία ήταν ανακύκλωση ανακυκλωμένων υλικών 🙂

      Για την δράση και τους ρυθμούς δεν έχω τίποτα να πω. Είναι εξαιρετικά, απολαυστικότατα, καθαρό fun – γι’αυτό ακριβώς κάθισα και την είδα ως το τέλος.
      Την όγδοη σεζόν δεν την έχω δει ακόμα. Νομίζω του χρόνου και, σίγουρα, πριν την έξοδο της ταινίας.

  5. bauer24 08/03/2011 στο 5:38 μμ Reply

    1. Το ότι ΠΟΤΕ δεν ωραιοποίησε καταστάσεις δεν σου λέει τίποτα εσένα δηλαδή;!;!; Το ότι έδειξε να μην έχουν πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα οι βασανισμοί και να βασανίζονται και αθώοι δεν λέει τίποτα;!;!; Μπορεί το 24 να ήταν στο συντηρητικό FOX, αλλά το συγκεκριμένο δίκτυο δεν τα έβαλε ποτέ με τον Μπους. Σε αντίθεση με το 24… Ούτε αυτό σου λέει κάτι φυσικά… Επίσης ο Sutherland έχει απαντήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εδώ και καιρό σε όλες αυτές τις «σοβαρές» κατηγορίες για το θέμα των βασανισμών…

    2. Τι σχέση έχει με το 24 και που κολλάει το Transformers στην όλη συζήτηση;!;!; :/ :/ :/ Σιγά μην δώσω ιδεολογική βάση σε μια ταινία σαν το Transformers!!! Ήμαρτον που θα έλεγε και ο Γεωργίου… Είναι μια καλοκαιρινή ταινία με τεράστια ρομπότ, γεμάτη καταστροφές… Καθαρή διασκέδαση με λίγα λόγια… Δεν πρόκειται να της δώσω μεγαλύτερη αξία (καλύτερα να μην αρχίσουμε να συζητάμε για αυτό όμως)… Άμα είναι να αρχίσουμε να κυνηγάμε και φαντάσματα…

    3. Συγγνώμη αλλά ακριβώς σαν τον ΓΑΠ απαντάς… που δεν έχει απαντήσεις κι επιμένει στην παπαγαλία του!!! Σου έκανα συγκεκριμένες ερωτήσεις (ειδικά στην ερώτηση στο 11 θα ήθελα μια απάντηση) κι επιμένεις στην παπαγαλία… «Οι ίδιοι οι δημιουργοί της σειράς παραδέχονται τον σαπουνοπερικό χαρακτήρα της»… ΟΤΙ έλεγες από την αρχή!!! Δεν γίνεται συζήτηση έτσι… Άμα είναι να αρχίσω να επαναλαμβάνομαι και γω:

    «Σιγά μην την χαρακτηρίζουν και ρομαντική κομεντί λέω γω!!! Ενώ ο χαρακτηρισμός “σαπουνόπερα” για το 24 δεν είναι τουλάχιστον απλουστευτικός, λαθεμένος και τελείως άδικος;!;!; (και όχι μόνο) Με αυτή τη λογική ΟΛΕΣ οι δραματικές σειρές είναι σαπουνόπερες…!!! ΜΟΝΟ στην 6η σεζόν δέχομαι πως το έκαναν σαν σαπουνόπερα και αυτό ήταν το μεγάλο της ελάττωμα»…

    Και που ακριβώς την χαρακτήρισαν έτσι;!;!; Και δηλαδή αν το χαρακτήριζαν για πλάκα «ρομαντική κομεντί», θα έλεγες και συ πως είναι ρομαντική κομεντί;!;!; Πάντως όλως τυχαίως ρε γμτ στη wikipedia δεν λέει πουθενά πως είναι σαπουνόπερα… Κοίτα να δεις μυστήρια πράγματα τώρα!!! Αντίθετα λέει κάτι για «Political thriller», «Action», «Thriller»… Αλλά μάλλον κάνει λάθος η wikipedia… Ο χαρακτηρισμός «σαπουνόπερα» είναι αυτός που ταιριάζει στο 24… Όλοι όσοι ακούν γι’αυτό, αυτή είναι η 1η λέξη που τους έρχεται στο μυαλό… 24 = σαπουνόπερα. Άλλωστε το έχουν πει και οι ίδιοι οι δημιουργοί… :/ Είχαν πει κι ένα ανέκδοτο με τον Τοτό βέβαια… 😛

    4. Επαναλαμβάνω: «Όλα όσα έχει κάνει (κι έχει περάσει) ο Jack δεν τα έχει κάνει/περάσει ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος αντι-ήρωας ΠΟΥΘΕΝΑ». Μπορεί ο Jack να είναι σαν σύγχρονος καουμπόης, αλλά είναι πιο κοντά στους καουμπόηδες του Eastwood (που ήταν περισσότερο αντιήρωες) παρά στους χαρακτήρες που υποδύθηκε ο Wayne.

    • fvasileiou 08/03/2011 στο 7:26 μμ Reply

      Διάβασα με ενδιαφέρον τα όσα είπε και στον Guardian, τα οποία με ένα τρόπο όμως επιβεβαιώνουν την οπτική που έχω κι εγώ για το show. Και μόνο το γεγονός ότι οι συντελεστές της σειράς μέσω της ιστορίας αλλά και συνεντεύξεων εξηγούν / δικαιολογούνται / απολογούνται για το ιδεολογικό προφίλ της σειράς δείχνει πόσο βάσιμη είναι η κριτική που έγινε και γίνεται στη σειρά.
      Κι επίτρεψέ μου να επαναλάβω: 1. Η κριτική μπορεί να εστιάζεται στα βασανιστήρια, αλλά το πιο καίριο -και πιθανόν πιο καίριο επικοινωνιακά/προπαγανδιστικά- είναι ο τρόπος που σύμφωνα με το 24 μπορεί να διαχειριστεί κανείς αποτελεσματικά την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. 2. Δεν είναι πολιτική τοποθέτηση μόνο του 24, αλλά ολόκληρου του τηλεοπτικού σταθμού Fox -κι αυτό έχει την σημασία του.

      Κι όμως σου έχω απαντήσει πολλές φορές για το θέμα της σαπουνόπερας: Δεν έγραψα ότι το 24 είναι σαπουνόπερα, αλλά ότι έχει και αυτή τη διάσταση. Και το εξήγησα: Ο χαρακτηρισμός αναφέρεται στον τρόπο που παρουσιάζονται οι οικογενειακές σχέσεις στο σήριαλ. Και αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο της 6ης σεζόν, αλλά όλων. Σαφώς είναι σειρά δράσης, σαφώς είναι πολιτικό θρίλερ, σαφώς όμως είναι και σαπουνόπερα -άλλωστε μιλάμε για ένα σήριαλ που ένας βασικός χαρακτήρας πεθαίνει στην 6η σεζόν και ανασταίνεται στην 7η!

      Κι όσο για το 11: Νομίζω ότι η δικιά σου ερώτηση είναι σαν αυτές που υποβάλλονται στον ΓΑΠ για να μπορεί να τις απαντήσει, γι’ αυτό και την προσπέρασα.
      Γιατί αν κάτι μου αρέσει στο 24 είναι η πολυπλοκότητά του. Ότι υπονοεί περισσότερα από όσα δείχνει, το ότι σε βάζει στη διαδικασία να διαβάζεις πίσω από τις γραμμές. Δείχνει, ας πούμε, ότι οι κανόνες έχουν πάντα εξαιρέσεις και καταφέρνει με έναν ιδιαίτερα επιδέξιο τρόπο να μετατρέπει την εξαίρεση σε κανόνα, θέτοντας φυσικά ένα πλαίσιο. Αντιθέτως, η ερώτησή σου είναι απλουστευτική. Όπως και όλος ο συλλογισμός σου (ρεπουμπλικανός=ηλίθιος, ρεπουμπλικανική σειρά=ηλίθιοι συντελεστές=ηλίθιοι τηλεθεατές).

  6. bauer24 10/03/2011 στο 12:11 μμ Reply

    1. Ε βέβαια επιβεβαιώνουν την οπτική σου… πως θα μπορούσε άλλωστε να γινόταν κάτι διαφορετικό!!! Ο καθένας καταλαβαίνει ότι θέλει και κρατά ότι γουστάρει… Ούτε δικαιολογήθηκαν, ούτε απολογήθηκαν για κάτι, απλά εξήγησαν κάποια απλά πράγματα μπας και καταλάβει κανένας… Αυτό που είπε ο Sutherland στην τελική είναι ότι δεν είναι σοβαρό να κατηγορείται η σειρά και να της ρίχνουν ευθύνες για τις πρακτικές του στρατού… Είναι ηλίθιο να κατακρίνεται για κάτι τέτοιο…

    Όπως είπε: «What Jack Bauer does is all in the context of a television show», «We’re making a television program. We’re utilizing certain devices for drama. And it’s good drama», «I’m just going to tell you outright, the problem is not 24», «To try and correlate from what’s happening on a television show to what the military is doing in the real world, I think that’s ridiculous», «If you can’t tell the difference between reality and what’s happening on a made-up TV show, and you’re correlating that back to how to do your job in the real world, that’s a big, big problem» και με την ίδια «λογική»… «this is almost as absurd as saying The Sopranos supports the mafia and by virtue of that HBO supports the mafia. Or that, you know, Sex and the City is just saying ‘everybody should sleep together now»… ΤΟΣΟ απλό και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

    Σου αρέσει να επαναλαμβανόμαστε μου φαίνεται!!!
    α) «το πιο καίριο -και πιθανόν πιο καίριο επικοινωνιακά/προπαγανδιστικά- είναι ο τρόπος που σύμφωνα με το 24 μπορεί να διαχειριστεί κανείς αποτελεσματικά την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης»

    Όπως έχω ξαναπεί άπειρες φορές: «Το ότι ΠΟΤΕ δεν ωραιοποίησε καταστάσεις δεν σου λέει τίποτα εσένα δηλαδή;!;!; Το ότι έδειξε να μην έχουν πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα οι βασανισμοί και να βασανίζονται και αθώοι δεν λέει τίποτα;!;!;» (φυσικά δεν απάντησες πάλι)

    β) «Δεν είναι πολιτική τοποθέτηση μόνο του 24, αλλά ολόκληρου του τηλεοπτικού σταθμού Fox -κι αυτό έχει την σημασία του»:

    «Μπορεί το 24 να ήταν στο συντηρητικό FOX, αλλά το συγκεκριμένο δίκτυο δεν τα έβαλε ποτέ με τον Μπους. Σε αντίθεση με το 24… Ούτε αυτό σου λέει κάτι φυσικά…» (Παπαγαλία εσύ, παπαγαλία και γω!)

    2. Κόλλησες σε αυτόν τον απλουστευτικό, λαθεμένο και τελείως άδικο χαρακτηρισμό όμως… «Και το εξήγησα: Ο χαρακτηρισμός αναφέρεται στον τρόπο που παρουσιάζονται οι οικογενειακές σχέσεις στο σήριαλ»: Και γω σου απάντησα: με την ίδια λογική όσες σειρές έχουν και προσωπικές ιστορίες είναι σαπουνόπερες. «άλλωστε μιλάμε για ένα σήριαλ που ένας βασικός χαρακτήρας πεθαίνει στην 6η σεζόν και ανασταίνεται στην 7η!»: Εντάξει, τώρα πείστηκα, είναι (και) σαπουνόπερα!!! :/ :/ :/ Μία (=1) φορά έγινε κάτι τέτοιο και δεν αναστήθηκε ακριβώς…

    3. «Κι όσο για το 11: Νομίζω ότι η δικιά σου ερώτηση είναι σαν αυτές που υποβάλλονται στον ΓΑΠ για να μπορεί να τις απαντήσει, γι’ αυτό και την προσπέρασα»

    Ναι, πάλι δεν κατάλαβα… Γιατί δεν απάντησες είπαμε;!;!; 😛

    «καταφέρνει με έναν ιδιαίτερα επιδέξιο τρόπο να μετατρέπει την εξαίρεση σε κανόνα»:

    Με την ίδια «λογική» πάλι… οι περισσότεροι κάτοικοι/επισκέπτες του Μαϊάμι, στο Dexter, είναι ψυχοπαθείς δολοφόνοι…

    «Αντιθέτως, η ερώτησή σου είναι απλουστευτική. Όπως και όλος ο συλλογισμός σου (ρεπουμπλικανός=ηλίθιος, ρεπουμπλικανική σειρά=ηλίθιοι συντελεστές=ηλίθιοι τηλεθεατές)»

    Ενώ το να υποστηρίζεις πως το 24 προπαγάνδιζε υπέρ της πολιτικής Μπους είναι περίπλοκος συλλογισμός ΦΥΣΙΚΑ…!!! :/ :/ :/ Διευκρίνιση: Δεν το εννοούσα κυριολεκτικά πως είναι ηλίθιοι μωρέ (τουλάχιστον όχι όλοι τους 😛 ), αλλά δεν νομίζω να είναι και οι πιο ευφυείς άνθρωποι στον κόσμο… Κουτοπόνηροι, συντηρητικοί, θρησκόληπτοι, ρατσιστές (σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας)…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: