Αυγουστιάτικα μπουρίνια

Εδώ, στα μέρη μου, μόλις περάσει ο Δεκαπενταύγουστος τα μεσημέρια ο ουρανός συννεφιάζει, αέρας σηκώνεται, χοντρές ψιχάλες αρχίζουν να στάζουν απ’ τον ουρανό. Τα βράδια δροσερά και υγρά, με το φεγγάρι μισοκρυμμένο πίσω από τα σύννεφα να θυμίζει φτηνό θρίλερ του ’50. Οι παλιοί το λένε μερομήνια – για μένα είναι μια υπενθύμιση ότι παρά τις ζέστες, την ξηρασία, την αφόρητη φωταψία, ο χειμώνας με τις υγρές, μικρές, κρύες και δημιουργικές μέρες του είναι πάντα εδώ. Πλησιάζει.

Με την αγάπη που έχω για τον χειμώνα και ό,τι αυτός σημαίνει, θα νόμιζε κανείς ότι τα μπουρίνια θα ήταν ένα ευφρόσυνο πανηγυράκι για μένα. Αμ πώς! Δυστυχώς, όπως όλα τα ωραία πράγματα στη ζωή, έτσι και ο χειμώνας δεν ήρθε ποτέ στο χαλαρό, αμιγής μέσα στην παγωμάρα του, χωρίς προϋποθέσεις: Ο χειμώνας έφερνε μαζί του το σχολείο.

Όταν η επιλογή ήταν ανάμεσα στο καλοκαίρι και το σχολείο, το πράγμα ήταν ξεκάθαρο: Το μίσος μου για το σχολείο ήταν σαφώς μεγαλύτερο από την αντιπάθειά μου για το καλοκαίρι. Έτσι κάθε χρονιά λίγο μετά το Πάσχα ξεκινούσα να μετράω αντίστροφα, να προσμένω το καλοκαίρι, δηλαδή το τέλος του σχολείου. Μετά τον Δεκαπενταύγουστο όμως τα διλήμματα ήταν μεγαλύτερα, συγκλονιστικότερα. Εντός μου λάμβανε χώρα πραγματική τιτανομαχία: Η αγάπη μου για τον χειμώνα εναντίον του μίσους μου για το σχολείο. Η αγαλλίαση που μου έφερνε η πτώση της θερμοκρασίας, ο ήχος της βροχής στη σκεπή, το βαρύ παλτό που φορούσα κάθε πρωί, απέναντι στην καθημερινή αγωνία για το σχολείο και ό,τι το συνιστούσε: μαθήματα, μελέτη, πειθαρχία, κανόνες, καθηγητές, διάλειμμα, συμμαθητές, διαγωνίσματα, βαθμοί, φροντιστήρια κτλ. Αγωνία -κι εδώ είναι το μεγαλύτερο ζόρι- που μου ήταν πολύ δύσκολο να την επικοινωνήσω με τους άλλους.

Μου άρεσε, βλέπετε, το διάβασμα. Αλλά (φυσικά!) όχι το διάβασμα για το σχολείο ή το φροντιστήριο.

Για ακατανόητους λόγους οι μεγάλοι, εκτός από τους γονείς μου βέβαια, δεν φαίνονταν να αντιλαμβάνονται αυτή την χονδροειδή διαφορά. Γείτονες, θείοι, νονοί, φίλοι πιστεύανε ακράδαντα πως λάτρευα το σχολείο, την μελέτη και οτιδήποτε είχε σχέση με αυτά. Όπως επίσης ήταν όλοι πεπεισμένοι ότι ήμουν άριστος μαθητής. Βέβαια η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική. Ήδη πριν αρχίσει καλά-καλά η χρονιά έψαχνα τρόπους να γλιτώσω από το σχολείο -σκηνοθετούσα αρρώστιες κι ατυχήματα, επεξεργαζόμουνα περίπλοκα σχέδια δραπέτευσης ή απλώς προσπαθούσα να ξυπνήσω επιτέλους για να γλιτώσω από τον φρικτό κι επαναλαμβανόμενο εφιάλτη του σχολείου -τέτοιο βασανιστήριο δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να είναι πραγματικό…

8 thoughts on “Αυγουστιάτικα μπουρίνια

  1. hfaistiwnas 19/08/2011 στο 10:07 πμ Reply

    Καλά τα λες.. αν θυμάμαι καλά όμως, σύμφωνα με τα ημερομήνια, δεν θα έχει βροχές.. ακόμη..

    • fvasileiou 19/08/2011 στο 7:18 μμ Reply

      Ναι, ακόμα δεν έχει βρέξει δυστυχώς. Μόνο συννεφιές και υγρασία…

  2. Σοφία 19/08/2011 στο 10:30 πμ Reply

    Ξέρεις πόσο μου ‘χουν λείψει τα δροσερά βράδια; Έχει δυο βράδια που ξυπνάω από την ζέστη και δεν μπορώ να ξανακλείσω μάτι! Μεγάλη τυράννια…
    Όσο για το σχολείο κι εγώ κάπως έτσι ένιωθα. Και χρόνια μετά αν με ρωτήσεις, θα σου πω ότι ούτε μ’ ένα εκατομμύριο ευρώ δεν θα ξαναπήγαινα πίσω!!!
    Καλημέρα Φώτη μου!

    • fvasileiou 19/08/2011 στο 7:18 μμ Reply

      Για ένα εκατομμύριο ευρώ θα το συζητούσα να επιστρέψω για λίγες μέρες 😀 😀 🙂

  3. Tsantopoulou Christina 19/08/2011 στο 5:55 μμ Reply

    Μου θύμησες τον εαυτό μου. Λάτρης του χειμώνα που είχε σαν αποτέλεσμα να περνούν άχρωμα τα καλοκαίρια της ζωής μου, μέχρι που κατάλαβα ότι οι εποχές δεν αλλάζουν παραμένουν ίδιες…Και τότε άλλαξα εγώ…..

    • fvasileiou 19/08/2011 στο 7:19 μμ Reply

      Δεν αλλάζουν οι εποχές;!;!;!;!
      Απαισιόδοξο μου ακούγεται, βρε Χριστίνα,αυτό…

  4. Tsantopoulou Cristin (@Christinatsa) 19/08/2011 στο 7:27 μμ Reply

    Καθόλου απαισιόδοξο νομίζω. Οι εποχές παραμένουν πάντα στη θέση τους(αυτό εννοώ δεν αλλάζουν) Φθινόπωρο Χειμώνας Άνοιξη Καλοκαίρι… ή κάνω λάθος.
    Για να είμαι πάντα καλά αποφάσισα να τις λατρεύω όλες.

  5. antonispetrides.wordpress.com 18/08/2012 στο 2:07 μμ Reply

    «Winter is coming!» 😛

Σχολιάστε

