Ξαράχνιασμα

Τα κλειστά σπίτια μαζεύουν υγρασία, σκόνες, αράχνες. Τα ξεκλειδώνεις και στις γωνιές που χρωμάτιζε κάποτε η ζωή, βλέπεις γκρίζες σκιές. Ψόφια ζωύφια στο πάτωμα, σκουριές στις μεταλλικές επιφάνειες και την βαριά μυρωδιά της κλεισούρας. Χρειάζονται ένα γερό ξαράχνιασμα, ξεσκόνισμα, σφουγγάρισμα για να μπορέσεις να τα ξανακατοικήσεις. Να τ’ ανοίξεις σε φίλους και γνωστούς. Να ζήσεις, να δημιουργήσεις γεγονότα –τις μνήμες του μέλλοντος, το νόημα του παρόντος.

Κάπως έτσι γίνεται και με τα μπλογκ…

 .

Πολλά πράγματα ξεκίνησαν και πολλά πράγματα τελείωσαν για μένα το τελευταίο δίμηνο.

Τώρα που χαράζω αυτές τις γραμμές έχοντας δίπλα μου τα πρώτα τυπογραφικά του βιβλίου μου, συνειδητοποιώ πως καθώς τελειώνει ο Σεπτέμβριος, τίποτα δεν είναι το ίδιο στην επαγγελματική, την επιστημονική, την προσωπική μου ζωή σε σχέση με τον Ιούνιο. Είμαι αλλού, εντελώς αλλού, πατώντας με τα δυο μου πόδια στο ίδιο έδαφος, χωρίς να μοιράζομαι σε δυο, τρεις, πέντε βάρκες, χωρίς παραπανίσια καρπούζια κάτω από τις μασχάλες μου.

Φυσικά και δεν ήταν εύκολο. Πολλές οι αμφιβολίες, οι δισταγμοί, οι δραματικές αποφάσεις, αλλά και η ηρεμία του τέλους ότι επέλεξα σωστά, τον δρόμο του μυαλού και της καρδιάς, και για μένα και για τους άλλους.

Ας γκρεμίζονται τα γιοφύρια. Κι αδιέξοδο να βρούμε μπροστά μας, την Έρημη Χώρα, δεν έχει νόημα να γυρίζουμε πίσω.

 .

Μ’ αυτά και με κείνα, ήταν φυσικό κι επόμενο να πιάσει αράχνες το καημένο το Σημειωματάριο. Ήταν τόσα εκείνα που έπρεπε να τρέξω, ώστε οτιδήποτε απαιτούσε από μένα να σταθώ, να παγώσω τον χρόνο και να τον αποτυπώσω, ήταν χαμένο από χέρι. Πολύ περισσότερο, που δεν ήθελα να αλλάξω την φυσιογνωμία του μπλογκ μου, όπως αυτή διαμορφώθηκε τον τελευταίο καιρό. Δεν θέλησα να καταφύγω σε γρήγορες, εύκολες κι ανώδυνες αναρτήσεις για να καταγράφεται μια απούσα παρουσία.

Πολλά πράγματα τελείωσαν και πολλά πράγματα ξεκίνησαν για μένα το τελευταίο δίμηνο. Κι επειδή, ειλικρινά, δεν ξέρω πού και πώς θα είμαι του χρόνου τέτοιον καιρό, μ’ ενδιαφέρει να έχω σταθερά σημεία στη ζωή μου. Κι ένα από τα σταθερά σημεία που μπορώ να έχω, εκτός από τους ανθρώπους μου κι ένα μέρος στην καρδιά μου που το λέω «πατρίδα», είναι, όσο παράξενο κι αν φαίνεται ή όσο δύσκολο κι αν μου είναι να το εξηγήσω, είναι για μένα το Σημειωματάριο.

Ανασκουμπώνομαι, λοιπόν. Καθαρίζω, ξαραχνιάζω και σας περιμένω…

Tagged: , ,

11 thoughts on “Ξαράχνιασμα

  1. silia 21/09/2013 στο 7:43 μμ Reply

    Μου τόνωσες το πεσμένο ηθικό μου .
    Καλή τύχη σε ό,τι κάνεις .

    • fvasileiou 21/09/2013 στο 8:00 μμ Reply

      Μέσα μας -και στους ανθρώπους μας- είναι η χειρολαβή για να κρατηθούμε. Γιατί αν περιμένουμε από τον περίγυρο…

  2. Δύτης των νιπτήρων 21/09/2013 στο 7:48 μμ Reply

    Καλοτάξιδο το βιβλίο –και όλα.

    • fvasileiou 21/09/2013 στο 7:59 μμ Reply

      Νά ‘σαι καλά, φίλε μου!

  3. Evi Voulgaraki 21/09/2013 στο 9:06 μμ Reply

    Καλή αρχή, λοιπόν, καλό φθινόπωρο και με το καλό το βιβλίο! Το προσμένουμε!

    • fvasileiou 21/09/2013 στο 9:12 μμ Reply

      Καλό φθινόπωρο κι ευχαριστώ, Εύη μου🙂

  4. γρηγόρης στ. 21/09/2013 στο 10:48 μμ Reply

    Καλοτάξιδο, Φώτη!

    • fvasileiou 22/09/2013 στο 3:11 πμ Reply

      Ευχαριστώ, Γρηγόρη!

  5. tremens 22/09/2013 στο 10:29 πμ Reply

    Από αραχνασμένο blog τις ευχές μου για καλό ταξίδι στο βιβλίο σου!

    • fvasileiou 22/09/2013 στο 12:58 μμ Reply

      Νά ‘σαι καλά!😀

  6. Ειρήνη 22/09/2013 στο 2:00 μμ Reply

    Δεν είχα ιδέα ότι έγραφες βιβλίο – βέβαια, θα ήταν παράλογο εσύ, ειδικά, να μη γράψεις… Εύχομαι να βρίσκεται γρήγορα στα χέρια μας και να αναδείξει μια νέα γωνιά, όλο χρώματα, στο σπίτι της ψυχής σου.

    ΥΓ: Η φράση «Δεν θέλησα να καταφύγω σε γρήγορες, εύκολες κι ανώδυνες αναρτήσεις για να καταγράφεται μια απούσα παρουσία.» με τιμά τόσο πολύ σαν αναγνώστρια!

Σχολιάστε

